Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hi!King

    őstag

    válasz gygabor88 #15 üzenetére

    Én egy másik egyetemen végeztem ugyanilyen szakon, ez alapján részben egyetértek, részben nem. Egyrészt azok az alapok nem mindenkinek vannak meg, a többség nem jár versenyekre középiskolás korában. Én például az első programomat 8 évesen írtam Commodore 64-en, de attól még középiskola végéig nem tudtam mik azok a gráfok, mert nem találkoztam vele, és jópár más adatszerkezettel sem. Egy része kellett az elméleti alapoknak, amelyeket egyetemen tanítottak, és ezeket a bootcampeken, ahol csak a programozás gyakorlatára koncentrálnak, nem valószínű, hogy tanítják.

    Vegyes érzésem van azokkal a módszerekkel is, mikor sorban a legrégebbitől a modernig mentünk algoritmusokban egy-egy területen, pl. épp a számgéphálóból, de nem tartom teljesen haszontalannak, hogy a korábbi, naivabb módszereket is bemutatták, mert egyébként ez végigvezet azon a gondolaton, hogy valamire megoldást keresünk, előbb kitalálunk egy naiv algoritmust, foltozgatjuk, majd mikor már nem lehet rajta javítani, hátra lépünk egyet, és más módon próbáljuk megoldani. Mert történetileg is hasonlóról van szó.

    De egyébként mi is rengeteg haszontalan dolgot tanultunk, és sajnos olyan is volt, ahol a modern módszerek kimaradtak, pl. pont szoftvertervezés is ilyen, illetve nem volt elég alapos, nem ment bele a szoftvertervezés gyakorlatába.

    Mondjuk az pont lényegtelen szerintem, hogy milyen nyelven tanítják a párhuzamos programozást, ahol eleve nem a nyelv a lényeg, hanem a koncepciók, amikkel ha tisztában vagy, már más nyelven is menni fog. Jobb, ha modern nyelven tanítják, persze, de nem ez az, ami elsősorban meghatározza a képzés minőségét.

    Az amerikai top egyetemeken biztosan jobban csinálják, nem csak azok miatt, amit írsz, hanem az angolszász oktatásban eleve nem a leterhelés a cél, hanem hogy bele tudj mélyedni, amiben akarsz, kevesebb óra, több projektfeladat,

    Egyébként 10 évvel a végzésem után, 10 év programozói tapasztalattal most épp az eltén tanulok esti MSc-n, és azt látom, hogy az eltés alapelv az, hogy a programozás minden aspektusát igyekeznek formális, matematikai módszerekkel levezetni. Ez szerintem a magyar felsőoktatáson belül is sajátos, hiába tanultam ugyanolyan alapszakon egy másik egyetemen, ez messze nem volt ennyire hangsúlyos. Egyelőre nem érzem értelmetlennek, amit itt tanítanak, sőt vannak dolgok, amik most jobban értelmet nyernek így és most, mint 10+ évvel ezelőtt, amikor nulla szakmai tapasztalatom volt.

Új hozzászólás Aktív témák