Új hozzászólás Aktív témák
-
fojuzer
aktív tag
Semmi vész,müszaki hiba,bárhol,bármely szolgáltatonál,lehetséges,még az UPC-nél is Hm itt is volt KB 5-6 orás kiesés.Eröl ennyi!
-
D@ve89
tag
Ilyenre gondoltál?
Cell Broadcast
Hogy miért nem használják itthon, jó kérdés, tippem van róla csak.
-
GP-Sz
senior tag
Egyébként én már a múltkori röhejes hóviharos sms poénnál elgondolkoztam azon, hogy mi a túróért nem definiáltak a GSM-be egy kikapcsolhatatlan, mindenképpen megjelenő cell broadcastot, katasztrófahelyzetekre meg akár ilyen hibaüzenetek küldésére is kiváló lenne. Mondjuk lehetne vagy három kategóriája a cell broadcastnak fontosság alapján, a legfelső lenne a katasztrófahelyzetekre fenntartott, azt nem lehetne kikapcsolni, a középső a fontos, de nem életbevágó infóknak (mint pl ez) és egy harmadik a szemétnek. A cell broadcast ugye nem terheli a hálózatot és egész jól behatárolt területileg, mintha erre találták volna ki, csak nem gondolták végig teljesen
Az amcsik amúgy csináltak egy ilyesmi rendszert katasztrófahelyzetekre, Commercial Mobile Alert System a neve. Mondjuk ez abba se fért volna bele, de attól még jó lenne.
-
D@ve89
tag
Annyit még hozzátennék, hogy azért a távközlő hálózatok nem pont a real-time nyomkövetésre lettek kitalálva, és bármilyen hihetetlen, nem tárolják a hálózatban azt, hogy ki pontosan merre tartózkodik adott pillanatokban. Ha valamit csinál (hívást kezdeményez, hívást fogad, internethez csatlakozik, sms-t küld, stb), akkor már logolva lesz, hogy pontosan merre volt akkor, de ha csak úgy áll a telefon feljelentkezve a hálózatra, akkor nem tudni, pontosan hol és mely cella alatt van. Plusz megintcsak mondom, nem érdemes egy félig haldokló hálózatra annyi sms-t ráereszteni egyszerre. Másrészt még mindig területtől független volt az a probléma, amihez most is kommentelünk, szóval mindenkinek lehetett volna küldeni sms-t, hogy bizonytalan a szolgáltatás - ez megintcsak egy öngyilkos módszer a hálózat szempontjából.
-
Snoop-y
veterán
A pelda kedveert irtam hogy lasd miket figyel a rendszer.
Jelenleg nem lehet ezeket egyertelmuen megkulonboztetni egy adott pillanatban es kiszurni azokat akik eppen halozati hiba vagy mas okbol leszakadtak a halorol.
Sose fognak ilyen uzeneteket kikuldeni mert nem tudod kivenni a halmazbol azokat a usereket akik nem hasznalnak a szolgaltatast de a hibas teruleten tartozkodnak. -
EmberXY
veterán
Már bonyolítod, én nem arra gondoltam, hogy "minden szarér' " SMS-t kell küldeni, csak olyan hibáért, ami azért sokakat érzékenyen érinthet...
Itt nem modem ki-be dugdosásról meg user errorokról volt szó, hanem bizonyos hálózati kommunikációs eszközök nem működtek (ezeknek azért lehetne egy errorflag-jük), a hibás területeken tartózkodó, az adott szolgáltatásra előfizetéssel rendelkező (neadjisten a szolgáltatást az adott időben használni próbáló) userek tájékoztatására gondoltam. Szerintem nem lehet különösebben nehéz ezt lekérdezni (adott hely, adott idő, user,akinek van előfizetése, nem hiszem, hogy bármely szükséges infó ne állna rendelkezésre...).
Nyilván álomvilágban élek, a valóságban ez nem ilyen egyszerű, vagy nincs pénz, vagy nincs szakember, vagy sz*rnak az egészbe. A lényeg, hogy fizessük a számlát. -
Snoop-y
veterán
Higyj nekem. Hosszu evekig dolgoztam a Telekomnak.
Ha kikuldesz SMS-t nagyon sokan betelefonalnak mert felreertelmezik a tajekoztatast.
A masik meg hogy dobalozni konnyu azzal, hogy nem hasznalnak adatbazist.
Gondolod ezek a rendszerek olyanok, hogy van egy adatbazis es minden rekordnak van egy hiba flag-je amire csak egy query-t kell futtatni?
Select name from systems where errorflag = 1 and send sms "nyugi" ?
Sajnos nem letezik ilyen adatbazis. Plane, hogy amig egy user nem jelez kifejezetten hibat sok szolgaltatasnal nem is lehet megmondani, hogy mi a status. pl azert nem online a user mert nem hasznalja vagy azert nem mert rendszer oldali hiba van.Sima pl. DSL-nel ellatsz egy bizonyos pontig. Ha a user kihuzta a modemet mit latsz?
Esetleg lathatsz elojeleket ha elkezded monitorozni vagy logokat bongeszni igen utolso 48 oraban volt 37x reconnect vagy power loss. Ez is lehet meg user oldali ilyenekkel senki nem foglalkozik amig valaki nem jelent be hibat. Igen ezek mind logolva vannak es latni ha jozsibacsi minden nap kihuzza a modemet a konnektorbol.
Kuldjunk neki SMS-t? Ha valaki reconnectal routert resetel kuldjunk neki SMS-t?
Nem olyan egyszeru ezeket megvalositani. Plane ha adott korzetekben kulonbozo okokbol szakadnak le eszkozok a halozatrol vagy maga a halozat doglik meg. Mobil halon meg egy kicsit bonyolultabb mivel azert mobil mert a user rohangal a cellak kozott. Kuldjunk mindenkinek sms-t aki az adott cellaban volt/van a hiba ideje alatt? Minek borzolni azon userek idegeit akik nem is akartak hasznalni az adott szolgaltatast? -
-
válasz
eastsider #54 üzenetére
én is csak a fórumról tudtam meg, a t-s témából, de épp ithon a t-s kábelnet alól, amivel nem volt gond, így engem sem aggasztott.
valaki írta, hogy twitter meg facebook útján értesült, de én azokat nem követem, annyira nem izgat a dolog, annyira nem vagyok jó előfizető, hogy mindenhol kövessem a szolgáltatót... -
eastsider
nagyúr
ha erre van ideje az embernek...
csak nyugodtan..egyébként sejtettem, hogy valami a t-nél nem klappol, mert idén volt már rá példa. de milyen médiumból tudja meg az ember ilyenkor? mondjuk, ha valami fontos miatt kellett volna a net tuti jobban aggasztott volna a téma, vagy ha utazok éppen hosszabb távon
-
válasz
eastsider #52 üzenetére
a one téma a kedvencem ilyen szempontból, ott most is volt aki azonnal nullázott, a korábbi hiba alkalmával szintén ott volt olyan, aki többször újra is húzta a teljes rendszert.
előfordulhat persze, hogy ha pont előtte tesz fel valaki új/másik firmware verziót, akkor gyanakodhat arra, de akkor is jobb inkább kizárni a többi hibalehetőséget, azokat egyszerűbb. -
D@ve89
tag
Ehhez egy külön szerverpark kellene ilyen különleges alkalmakra, ha a szolgáltató meg akarná határozni, hogy mely előfizetők jártak bizonyos területeken. Ha online kérdezné le, hogy ki merre van, akkor meg telefonálni nem lehetne emiatt az országban. Ja és még így is később tudná meg az összes érintett listáját, mint ahogy most elhárították a hibát. Arról ne is beszéljünk, hogy mikorra érne ki az a sok SMS, ami megintcsak fennakadásokat okozna egy nagyobb területű hiba esetén.
Most viszont még csak területi hibáról sem esett szó.
-
én kipróbáltam a problémás időszakban külön minden hálózaton is, mert volt már olyan, hogy csak bizonyos szint halt le, de most tényleg nem ment egyik sem; lte/3g/e
előfizetéses sim kártya, most csak az enyém volt itthon, és külön ezért nem módosítottam arra az időre díjcsomagot... -
akkor meg az lenne a baj, hogy csak rövid ideig, volt valaki a halott cellában, a másikban meg esetlegesen már működött, mia fenté csesztetik üzenetekkel.
GP-Sz; ahogy utólag olvastam a hírekben, aránylag nagy területet érintett, de nem az egész országot, de mint korábban is írtam, a probléma keresése és javítása alatt biztos nem akarja ilyesmivel terhelni a szolgáltató az amúgy is problémás hálózatot, meg aztán sokan észre sem vették, biztos nem lett volna a szolgáltatónak, ha azok is háborognak, akik amúgy nem is használták volna, csak kapva a lehetőségen, cirkuszolnának...
jogos, hogy probléma a kimaradás, én is csak előfizető vagyok, engem is zavart - annak ellenére is, hogy a t-s kábelnet működött otthon, és épp nem készültem sehová -, de amennyire rálátok a rendszerre - inkább csak közvetve, egy korábbi munkahely miatt -, megértem, hogy nem az sms értesítés olyankor a fő szempont, hanem másra koncentrálnak. -
GP-Sz
senior tag
Hát én meg autóval mászkáltam a városban és kellett volna a net, de nem ment. Először azt hittem, hogy biztos csak az adott cellában, mert egy haveromat felhívtam és nála volt, de több cellában se ment, úgyhogy kezdtem azt hinni, hogy a telefonom szar, aztán megálltam egy Meki mellett és megpróbáltam rákeresni arra, hogy mi van Telekom mobilnettel, de akkor még sehol nem volt hír. Szóval díjaztam volna egy smst, főleg, hogy nekik semmibe nem kerül. És gyanítom, hogy bizonyos cellák voltak érintettek, úgyhogy az ott levőknek és oda érkezőknek küldhettek volna egyet.
-
EmberXY
veterán
A hely gyorsan változhat, az igaz, de gondolom bizonyos időszakra visszamenőleg tudni lehet, hogy adott cellát kik használták... A probléma kezdetét is tudják, legalább egy "elnézést" üzit dobhatnának utána, ha már közben nem tudnak...
Nem egyszerű ez nyilván - nekünk, de könyörgöm, a 21. században az adott helyen dolgozó mérnököknek sem az? Bezzeg a számlaleveleket el tudják juttatni időben a megfelelő helyekre, és ahhoz még mérnök se kell... -
nem olyan egyszerű az, legalábbis szerintem, bár nem vagyok szolgáltatós illetékes, csak részint látok rá a dolgokra.
sokan vannak mozgásban gépkocsival, vonaton...stb gyorsan változhat a tartózkodási hely, vélhetően nem ér annyi időt és energiát az egész.
meg ugye ezzel terhelni az amúgy is problémás rendszert... -
EmberXY
veterán
"...mi alapján szelektáljanak, ha például nem mindenhol adott a hiba, nem egyszerre romlik el és javul meg mindenhol..."
Ahol adott a hiba, ott azért tudniuk kell róla, elvégre a rendszerük működésére csak rálátnak valahogy, innentől kezdve az adott területen lakó, adott előfizetéssel rendelkező ügyfeleket kell lekérdezni (adatok nyilván bőven rendelkezésre állnak az előfizetői szerződésekben)...
Ha a hiba meglétéről szólnak, a megjavulásról is tudnak, mert tudják, hogy kiknek szóltak eddig...
Szerintem.... -
azzal nem tudok mit kezdeni, ha valaki azonnal nyomja a gyalulást a készülékre, meg húzza újra a firmware verziót, mert biztos a telefonnal van gond, a sim kártya és a szolgáltató hibájára nem mindenkinél szokás gondolni, pedig az az egyszerűbben kizárható hibalehetőség, jókat is mosolygok, amikor benézek ilyenkor néhány telefon témájába, és valaki már sokdszor nullázza a telefonján a szoftvert, meg a sokadik firmware verziót próbálja ki, még írkálja is a témájába, hogy mi a helyzet, de aztán vagy szólnak neki ott, vagy olvassa máshol...
sms nem küldhető mindenkinek, több szempontból sem látnám értelmét, és a szelekció is nehéz, hogy kinek küldjenek.
mi alapján szelektáljanak, ha például nem mindenhol adott a hiba, nem egyszerre romlik el és javul meg mindenhol...stb.
nem egyszerű ez... -
EmberXY
veterán
Gondolom, így volt a legegyszerűbb...
A márc. 15-i hóviharban is elküldték az ominózus SMS-eket boldog-boldogtalannak, szerintem a 20%-a se jutott olyanokhoz, akiknek tényleg segített...
Ez a "célzott" SMS küldés nem nagyon megy nálunk, vagy mindenki kap, vagy senki, gondolom az adatbázisok kezelése, használata még nem "divat"...
Az is lehet, hogy arra számítottak, hogy hamar megoldják, elvégre "szakemberek dolgoztak a problémán", így elegendőnek tartották elhinteni az infót a neten, aztán előbb-utóbb eljut mindenkihez... -
ryori
senior tag
Hello, Egy kis vidéki jelentés:
Veszprém - Győr útvonalon megyek jelenleg busszal. T-mobile LTE hálózaton vagyok 10mbitet mértem most zircnél -
eastsider
nagyúr
azthittem már a nexusomon halt be a ROM.... de akkor nem
(#22) noxwill: ez nekem is feltűnt. nagyon gáz...
-
radi8tor
MODERÁTOR
Életemben először kénytelen voltam free wifi-t keresni. (egy fontos dolgot kellett megnéznem, és persze pont akkor nem volt 3G Net)
-
lafaty80
addikt
"A Telekom ezúton is köszöni ügyfelei megértését"
Remélem, amikor késve fizetem be a számlát 1-2 nappal, akkor tőlem is elfogadják majd
-
MOST EZ KOMOLY?
Egy internetes szolgáltatáson teszik közzé, hogy nem megy az internetjük? -
batai15
félisten
Vagy 5x ujra inditottam a lumiát ,mire betárcsáztam a 1230at és az se ment,tudtam akkor hogy nem nálam a gond.
-
janos1988
addikt
És egyben sikeresen lezajlott az nsa szervereivel való összekapcsolás is.
-
alevan
őstag
MO-n még a hálózati ezközök sem hajlandóak együttműködni...
-
EmberXY
veterán
válasz
callmeakos #22 üzenetére
Én olyat szoktam látni faterom mobilnetjén, amikor dolgozik a gépén, hogy ha egy kis ideig "nem csinál" semmit, csak mondjuk olvasgatja a betöltött oldalakat, akkor egyszerűen elfelejti a modem, hogy neki most elméletileg internet hozzáférést kéne biztosítania... Nem szakad meg a kapcsolat, csak nincs le- és feltöltés. Kapcsolat bontás és újracsatlakozás után pedig megy ugyanúgy...
Lehet, hogy egy "kicsit" túl van már terhelve a hálózat? -
Tamás88
őstag
válasz
callmeakos #22 üzenetére
Népligetnél a legjobb, mert ott csak 3G és GPRS van, EDGE nincs pedig az utóbbi "jóval" gyorsabb, mint a GPRS.
-
razorka777
veterán
válasz
callmeakos #22 üzenetére
Ez nálam is gyakran előfordul, hogy egyszer csak 2G-n találom magam ott ahol ez nem indokolt.
Igaz csak egy két percre, de akkor is nagyon zavaró. -
callmeakos
veterán
Csak halkan megjegyzem hogy már régóta vacak a hálózat. Egy ideje egyszerüen képtelen folyamatosan HSDPA hálózaton maradni az eszköz, és hajamos arra hogy a belváros kellös közepén lezuhan EDGEre. Én nem tom mitök van, de sokszor a hajam tépem.....
-
Johnzy
tag
Azért látszik, hogy mennyire netfüggő a társadalom, fél napig nincs net, aztán mindenki meghal!
-
Zolee_70
senior tag
Én jól megszívtam. Pont ma délután kellet mennem egy ismeretlen Szigetszentmiklósi címre, és ugye a Google Maps-el akartam navigálni magam...Milyen jól jött volna egy papírtérkép
-
Tamás88
őstag
Délután néztem a telefonomat, és látom, hogy eltűnt a net jel (E/3G/H jel), de amint kikapcsoltam és bekapcsoltam az adatforgalmat, utána már tökéletesen működött.
-
EmberXY
veterán
Én pont nem vettem észre, mert munka közben nem használok mobilnetet. Mostanra meg már jó..
Viszont az érdekes, hogy ilyen sokáig kellett javítani... -
razorka777
veterán
Alig voltunk idegesek a melóhelyen.
-
Benőke
őstag
Jelenleg Zavartalanul nem működik...
-
válasz
MortalVenoM #10 üzenetére
ne késs többet, mint amilyen intervallumú kiesés ma volt, annyiért a szolgáltató sem igazán szokott problémázni.
-
MortalVenoM
tag
"...ügyfeleink türelmet és megértését kérjük!" gondolom, ha nem fizetném a számláimat feléjük, ők is türelmesek és megértőek lennének...
-
X3B6O0X
aktív tag
Sajnos én is tapasztaltam leállást az elmúlt órában. Az viszont nem kicsi fail, hogy a netleállást az interneten közlik Telekomék. Legalább a mobilnetezőknek küldhettek volna egy SMS-t...
-
osztraksajt
őstag
Kb 3-4 óráig nem volt elérhető itt Pest déli részén, most jött vissza. Megállt teljesen, 0 adarforgalom volt.
-
Vangelis
félisten
Csak simán túlterhelt.
lehet nem kellett volna kirúgnia dolgozókat
-
T_Stark
őstag
Na akkor itt van a kutya elásva. Én meg már a beállításokat piszkáltam a telóban.
-
GP-Sz
senior tag
Akkor mégse a kéthetes S4-em halt le
Már egy órája próbálok bele internetet csiholni, de akkor feladom.
-
icezozo
addikt
ba+ se mobilnet se BIS
Új hozzászólás Aktív témák
it A mobilinternet felhasználói, illetve 40 ezer DSL-előfizető pár órás üzemszünetet tapasztalhatott ma délután.
- Víz- gáz- és fűtésszerelés
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Renault, Dacia topik
- Milyen monitort vegyek?
- Milyen NAS-t vegyek?
- Eredeti játékok OFF topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Borotva, szakállnyíró, szakállvágó topic
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- További aktív témák...
- Xbox jatekok quantum break+steelbook,cyberpunk 2077,pes 18+steelbook,Mafia trilogy
- Strong Leap S3 új
- 2TB KINGSTON NV2! GARANCIA+SZÁMLA (a Te nevedre)! 100/100! FRISS FIRMWARE! LEGOLCSÓBB SZÁMLÁS ÁR!
- Eladó Intel i7-8700K és ASRock Z370 Extreme 4
- ARCTIC Liquid Freezer II 360 Szinte újszerű, Non-RGB változat!
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i9 13900K 24 mag 32 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- LG 55G3 - 55" OLED evo - 4K 120Hz 0.1ms - MLA - 2000 Nits - NVIDIA G-Sync - AMD FreeSync - HDMI 2.1
- AKCIÓ! Asus ZenBook Pro UX7602ZM OLED notebook - i9 12900H 32GB RAM 1TB SSD RTX 3060 6GB WIN
- Creative Sound BlasterX G5 (70SB170000000) (Sound Blaster) (DAC)
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 13, Xiaomi Redmi Note 13 Pro, Xiaomi Redmi Note 13 Pro+
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest