Új hozzászólás Aktív témák

  • homerhamm

    addikt

    Inkább a vonatok járnának normálisan... :(((

    Ihn nikho! Mahna nikho mha nahna e rei! Mha nahno mha nah rikho! Ihni Kohei!

  • Alteran-IT

    őstag

    válasz homerhamm #1 üzenetére

    Hát igen, kicsit szar erre büszkének lenni, meg egy hülye alkalmazásra, illetve jegyrendszerre annyit költeni, mikor a vonatok nem csak idióta menetrend szerint járnak, hanem legalább 10 perces késések is vannak, ami azért gáz, a sebességről meg nem is beszélve, mikor felújított pályákon 60-80 km/h-val döcögnek, németben régen 120-160 km/h az alap, ami lehet akár 200-250 km/h is, de ICE esetében akár 300 km/h, franciában ez szintén tartható, de ha a sok idióta mindig azt mondja, hogy nem érdemes a "hanyatló" nyugattal példálózni, akkor példálózók Japánnal, ahol a késéseket mondjuk a Shinkanszen esetében gyakorlatilag ezred másodpercekben mérik és a sebesség ott is 200-350 km/h körül van, a Maglev-ról nem is beszélve, de ha kínához fűződünk annyira mert sok hülye vén kommunista vezeti ezt a hülye országot, akkor elmondanám, hogy kínában sem 60-80 km/h-val döcögnek a vonatok, sőt elég sokat fektetett kína a vasútba az elmúlt évtizedekben és még a helyi járatok, meg metrók is gyorsabban közlekednek, nem hogy a távolsági vonatok.
    Ja és akkor arról nem is beszélve, hogy nyugotan meg keleten is kulturált körülmények között lehet utazni, vagyis ha felszállsz az időben érkező vonatra, akkor nem a hányinger fog el a szagtól, vagy éppen a látványtól, ahogy a vagonok meg az ülések kinéznek, vagy éppen amilyen szag van a takarítás hiánya miatt egyes kocsikban, persze a MÁV ezt mindezt az élményt rendszeres késésekkel és lassú szar vonatokkal fűszerezi, hogy minél többet kelljen várni szar időjárásban is a vonatra és ilyen embertelen körülmények között minél tovább kelljen utazni, persze mindezért fizetni kell, ráadásul nem is keveset, mert nem olyan olcsó a vasút, én is hamarosan a személygépjárművel való utazást fogom inkább választani, pedig szeretem a vasutat, de amit a MÁV csinál, attól rosszul vagyok.
    Azt akkor sok értelme volt most ezeknek az IC+ kocsiknak is, mikor a szar pályákon szarrá rázzák őket, meg beteszik a 80-ra korlátozott szilik mögé, teljesen IC élmény az egész, de amúgy nem bánnám, ha a 2. osztályú kocsikkal is csinálnának valamit és a legtöbb BHV meg hasonló kocsit sejelteznék és valami normálisabbakat raknának a helyükre, mondjuk 1-2 szarabb kocsit meg lehetne tartani az olyan népségnek mondjuk 3. osztályú kocsinak, akik pont lelakják az újabb kocsikat is, mert azért gáz, hogy némely újabb 2. osztályú kocsinál is nézni kell az üléseket is, hogy nincs-e rajta egy csomó kajamaradék, vagy ilyesmi hogy nehogy beleüljön az ember, mert a MÁV nem tisztítja a kocsikat, némely igénytelen buta utas sajnos meg ilyen, bár őszintén szólva ezen az országon nem is csodálkozom, nem véletlenül tart itt.

  • tibaimp

    nagyúr

    válasz homerhamm #1 üzenetére

    Csak a miheztartás képen: a Logout-on olvastam egy cikket, leírást. A Japán vonatok 1 évben összesen az összes járat késik 7 másodpercet/év!
    Magyarországon ez, több mint 1 év/év! Az mondom komoly....

    A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...

  • vmarci21

    tag

    válasz tibaimp #3 üzenetére

    Nem ugyanazt a mutatót nézed, két okból sem:
    Egyrészt egyik esetben egy teljes ország vasúti közlekedését nézed, elővárosi, regionális és távolsági közlekedéssel, másik esetben meg csak a nagy sebességű vonatokat.

    Másrészt az egyik adat átlag, a másik meg összeg, ami meg nagyon nem ugyan az...

    Csak a shinkanszen, tehát elővárosi, regionális, és nem nagysebességű országos/gyorsvonatok nélkül, 2018-ban: 0.7 perc/vonat [link] (ami másodpercben 42, és nem 7)
    MÁV teljes hálózat 2018-ban: 2.0 perc/vonat ( = 2120970 ösz késés percben / 1031081 vonatok száma) [link]

    Modnjuk az is igaz, hogy a Japán elővárosi közlekedés is világ szinten híres és kiemelkedő, csak nem a pontosságról, hanem a tömegről.

    >> into.hu - https://into.hu <<:::>> Webfejlesztés: https://intomedia.hu <<

  • tibaimp

    nagyúr

    válasz vmarci21 #4 üzenetére

    Kösz a pontosítást. :R

    A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...

  • btprg

    senior tag

    Azért hogy ne csak fikázás legyen, szépen fejlődik a MÁV. Az, hogy online vásárolva olcsóbb a jegy, igen jövőbe mutató. Nem ám "kényelmi díj" meg ilyen pofátlan szopatások.

    "Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)

  • Zotya84

    őstag

    válasz btprg #6 üzenetére

    No igen. És nekem szerencsére nincs olyan gondom a vonataimmal, mint Alterannak a #3-ban. Idénre vettem Pest megyei matricát, de pénzkidobás volt, ugyanis egyszer sem használtam ki. Mert az alkalmak kevesebb, mint felében mentem cégessel, a többi alkalommal meg teljesen jó volt a vonat. Ami egy alkalommal késett sokat, de azt szerelvénycserével oldották meg (ajtóhiba). Az egy tervezett éjszakai alkalom meg egy újabb egy évvel eltolt koncert lett volna. De azóta kibővítették az éjszakai vonatokat, így esélyes, hogy legközelebb sem lesz szükség ótóra (sic!) – legalábbis nem nagyfaluig.

    És ha nem kell cipekedni, akkor az e-jeggyel bőven gazdaságosabb megjárni az utamat, még BKV napijeggyel is. És nem kell a dugóban akár órákat buknom - amire idén egyik alkalommal volt példa. Szóval, szerintem alakul a MÁV.

    Mi ez a hülyeség? Nokiánál ütésállóságot nem fejszével kellene tesztelni, hanem elkezded ütni egy 3310-zel... - L3zl13

  • Alteran-IT

    őstag

    válasz Zotya84 #7 üzenetére

    A Pesti agglomerációban alakul a MÁV, ott fejlesztenek a legtöbbet, bár ha azt nézzük, hogy mennyi pénzt elb@sztak már rá, meg az infrastruktúrára, akkor abból már itt is Shinkanszent vagy ICE-t lehetett volna építeni már nem csak Budapest-Belgrád távlatában, hanem az ország határátkelői, illetve végpontjai meg Pest között, viszont ha azt nézzük, hogy tényleg ennyi pénzt elköltöttek és még fognak is a fent említett beruházásra, akkor ehhez képest még sehol sem tart a MÁV, meg nem is fog.
    Ráadásul a vicces az, hogy még Pesten is vannak problémák, azt tényleg most ott van a legtöbb vasúti fejlesztés, oda mentek az emeletes vonatok is (mondjuk azok sem olyan nagy dolgok), az onnan meg "leselejtezett" hugyos BHV, Fecske meg Hernyó vonatok meg ide lettek eladva fejlesztésként azt nesze neked.
    Itt pl. rendszeres, hogy a szerelvényeknek ajtó problémájuk van, vagy hogy valamelyik Szili el sem indul, azt már olyan vonat jön Szerencs felől, amit két mozdony húz, az egyik ugye a következő induló, de már későben lévő vonat elé megy, szóval ami itt a keleti régióban van MÁV terén, az egyszerűen egy vicc, bátran állítom, hogy még 50 éve is jobb volt erre fele a helyzet, nem volt ekkora káosz, meg ennyi késés, azt ahhoz képest az egész pálya már villamosítva van, most csinálták meg, de olyan jól, hogy 60-80 km/h-nál ezen sem mehetnek többel a vonatok, ilyenkor is röhögök, mikor 3-4 kocsi elé beraknak egy V63-ast, vagy Traxx-ot, vagy mondjuk egy Taurust, na az tényleg röhej, mert egyszerűen nem lehet kihasználni ezeket a mozdonyokat, maximum a gyorsulásukkal lehet 1-2 percet nyerni, de mikor 15-20 percet késik átlagban egy vonat, akkor az az 1-2 perc már igazán nem sok, amit be tudnak ezekkel hozni.
    Ezért nem örülök amúgy ezeknek az IC+ kocsiknak is, mert ebben az országban csak egy vonal van, ahol az engedélyezett maximális sebességük ~65%-át ki lehetne használni, az is a Budapest-Hegyeshalom vonal, ahol mehet 120-160 km/h-val, máshol az országban jó ha engedélyezik a 100 km/h-t a 60-80 helyett, szóval egy vicc az egész, akkor alakulna, ha az ország vezetésével együtt kukáznánk a MÁV dilettáns vezetését is, na akkor talán lenne esély arra, hogy alakuljon valami, addig csak a pénzt nyeli el az egész.

  • adlersson

    aktív tag

    válasz vmarci21 #4 üzenetére

    Meg ha már netes jegyvásárlás, a MÁV megoldása oda-vissza veri Japánt, ahol még csak hírből sem ismerik az elektronikus jegyet. Beragadtak a 2000-es években bemutatott közlekedési kártyákba, a neten vett jegyeket meg ugyanúgy át kell venni papíralapú jegy formájában. (Természetesen egységes jegyvásárló felület sincs, ahány társaság, annyi weboldal.)

    毋捌食過豬肉,嘛捌看過豬行路。

  • weiss

    addikt

    Csodálkoztam is, hogy már ki tudja magától tölteni a nevet és a születési dátumot a profilból, hihetetlenül nagy munka lehetett megcsinálni.

    I did nothing, the pavement was his enemy!

  • Scalpel

    senior tag

    válasz adlersson #9 üzenetére

    Én a MÁV applikációját a svájci államvasutak applikációjával tudom összehasonlítani. Gyakorlatilag pariban van vele szolgáltatást tekintve, sőt néhol talán többet is tud, egyedül a designban van lemaradás, a svájci megoldás szebb.
    Most magának a vasúti szolgáltatásnak az összehasonlításától tartózkodjunk. Meg attól is hogy egy csúcsideji Bázel-Zürich jegy mennyibe kerül, merthogy nem olcsó, kinti mércével sem.

  • peugeotmate

    őstag

    Hát nem tudom.
    Idén nyáron Németországban nyaraltunk és Berlinből vonattal jöttünk volna haza. Pont akkor voltunk kinn augusztus végén amikor a német vasutassztrájk is kezdődött. Így nem tudtunk azzal a vonattal hazajönni, amire a jegyet előre megvettük. Felhívtuk a MÁV-ot és mondták hogy nagyon sajnálják, de majd visszafizetik a jegy árát amennyiben megmutatjuk hogy a legkorábbi vonatra/egyéb járműre ami jön visszafele megvettük a jegyet (ez is már egy kicsit humoros, jöhettem volna stoppal is haza ha és amennyiben..).
    Ok, szerencsére sikerült (persze nem a MÁV közbenjárásával) még egy éjszakára szállást intézni kinn, illetve másnap estére vonatjegyet venni kis felárral az eredeti jegyárhoz képest. Itthon a Keleti-pu.n adtam le a német vasutas sztrájk miatt fel nem használt jegyem, ahol szintén az volt az ígéret hogy rövid időn belül visszafizetik. Na hát a szabályzatukban foglalt 90 napot betartottak és a 90. napon utalták vissza az eredeti jegyár összegét. :C Először még az összegből levonták volna a 10%-ot mint kezelési költség. Elmondták hogy ők méltányossági alapon fizetnek ki. :Y Jeleztem hogy egy nem létező szerelvénnyel semmilyen módon sem tudtunk volna hazajönni,így végül legalább az eredeti jegyárat visszakaptuk, az ott vásárolt jegy árát már eszük ágában nem volt megtéríteni, de ezt már elfogadtam. A vonat amúgy amivel kimentünk az nagyon menő volt, Németországban a MÁV-os szerelvény 200 km/h-val hasított. :)
    Ezek után nem tudom hogy a jegyértékesítés optimalizálása mire lesz elég. Amíg az utas egy kellemetlen problémaként van értelmezve az ügyfélszolgálaton. Ha lenne bármilyen magánvasút végre itthon is (oké ott a GySEV de az nagyon lokálisan működik csak, viszont tudtommal igen jól), akkor talán a MÁV is rájönne, hogy nagyon kevés ez a szintű utas tájékoztatás ma már. Kinn Flixbus-oztunk is többször, illetve én dacból azóta is mentem egy kört Flixbus-szal Bécsbe (kerékpárt szállítva!) és nagyon más az utashoz való viszony meg a jegyfoglalás is.

    [ Szerkesztve ]

    meg

  • Victorio

    aktív tag

    Én a finn applikációval tudom összehasonlítani.
    Az övék is nagyon jól kezelhető, annyi a különbség, hogy náluk a metró-busz-villamos-hajó jegy is ugyanebben van kezelve, valamint náluk zónás rendszer van, nem km alapú. Ott nem egy jegy képe amit mutat, hanem egy mozgó animációt látsz ha érvényes a jegyed/bérleted (hasonlóan a BKK-s mobiljegy apphoz).
    Viszont az övék teljesen a szükséges dolgokra szorítkozik csak. A mienkben csomó extra információt kapsz, útvonal térképpel, valós idejű GPS követéssel, vonatinformációval.
    Szóval egyáltalán nincs szégyenkezni valónk, sőt, van amiben a hazai jobb is.

    Hiába nem szereted, - mondta a Macska - itt mindenki bolond. Én is bolond vagyok. Te is bolond vagy. Honnan gondolja, hogy én bolond vagyok? - kérdezte Alice. Ha nem volnál bolond, - válaszolt a Macska - nem jöttél volna ide.

  • Alteran-IT

    őstag

    Jaj gyerekek, a nagy applikációs (alkalmazás egyébként) világban csak felejtitek el, hogy bármilyen hihetetlen is, egy alkalmazás lefejlesztése nem nagy kunszt. Egyébként lehet hogy a külföldi alkalmazásokban nincs benne sok felesleges szar, de azok mögött normális vasúti szolgáltatás van, a MÁV-os alkalmazásban meg lehet hogy van minden szar, na de mi van mögötte? Kb. mint lassan a forint mögött, semmi. A külföldön lévőknek elég egy letisztult alkalmazás ami a lényegre koncentráp, mert van mögötte normális szolgáltatás, itt meg tök felesleges dolgokkal van tele az app, de milyen menő már, mert ugye az app a lényeg, nem a szolgáltatás. Szerintem addig örüljetek, amíg ki nem bővül egy újabb funkcióval, ami főleg az itteni régióban lesz először hasznos és kiszámolja majd, hogy hány utasnak kell kiszállni és tolni a vonatot hogy menjen.

  • peugeotmate

    őstag

    válasz Alteran-IT #14 üzenetére

    Alapjaiban egyetértek. Az alkalmazás lefejlesztése fontos és szerintem az is nagy feladat, viszont ma már inkább elvárás mint plusz dolog. A szolgáltatás minősége, a háttérben működő szerviz folyamatok és az utashoz való hozzáállás azok, amik megadják viszont az igazi ízét a vonatozásnak.

    meg

  • azbest

    félisten

    válasz Victorio #13 üzenetére

    az extra információ tök jó, csak arra nem gondoltak, hogy az appban vagy online benne legyen tényleg, hogy melyik vágányról indul. A felújítás után is a nyugatiban csak a főbejárat felé mutatnak tájékoztató táblák, online pedig nincs ilyen. Az appban pedig általában nincs benne valós indulási vágány. Nem is értem, hogy miért nem elérhetőek a táblák online.

  • UnA

    Korrektor

    válasz Alteran-IT #14 üzenetére

    Kár, hogy semmi konkrétum nincs, csak a sok szöveg, hogy bezzeg máshol... Nekem vannak tapasztalataim angol és francia vasúttal, és nincs az a nagyon hűha különbség a pontossággal vagy a tisztasággal. Az alkalmazás meg működik, a UI nekem bejön.

  • Zalanius

    tag

    válasz Zotya84 #7 üzenetére

    Sztem is jól haladnak. Még pár év, és már nem BÉTA állapotú lesz jegyvásárló oldal, ahol ugyanazt az állomásnevet minimum háromszor kell begépelni, de legalább alert ablakból nincs hiány. További pár év, és valaki majd elmagyarázza nekik, hogy az Opera és az Edge is Chromium alapú egy ideje, és akár lehetnének támogatottak is. Szerencsére valami ritka jó megérzés miatt a régi elvirát nem dobták ki, és így a menetrendek böngészéséhez van értelmes és főleg működő felület.

    --= Zalán =--

  • Tamás88

    őstag

    LOGOUT blog (1)

    És mi van akkor, ha valakinek nincs okos telefonja? Az nem utazhat a vonaton vagy mi?

  • adlersson

    aktív tag

    válasz Tamás88 #19 üzenetére

    Az mehet lovaskocsival, hordszékkel stb., hiszen úgyis ragaszkodik a középkori körülményekhez az életben.

    毋捌食過豬肉,嘛捌看過豬行路。

  • azbest

    félisten

    válasz Tamás88 #19 üzenetére

    Ezt miből számoltad ki? Pénztár van továbbra is.

    De még akár a weboldalon vett jegy vonalkódját ki is nyomtathatod vagy laptop képernyőn is mutathatod.

    Elektronikusan is lehet venni és bemutatni jegyet. S van újabb jegyfajta, ami csak elektronikusan érhető el, hogy ne terhelje a pénztárt.

    [ Szerkesztve ]

  • Alteran-IT

    őstag

    válasz UnA #17 üzenetére

    Miért, csupa konkrétum az egész, tömegközlekedéssel járok általában, így ha azt mondom szar a MÁV, akkor szar is, legalább is itt helyben, ahova a 1-2 IC-n és azok IC kocsijait kivéve a legszarabb szerelvényeket küldik, max. néha elékük raknak egy normálisabb mozdonyt, ami kis reményt ad néha, de az itteni szar pályákon ahol 60-80 km/h-nál nem mehet többel, ott pl. semmi értelme nincs egy Traxx-nak, ami tud menni 160 km/h-val, vagy egy EuroSprinternek (egyszerűbbek kedvéért Taurus), ami tud menni akár 230 km/h-val, ezeket is max. tehervontatásra érdemes így befogni, de amilyen hülye q MÁV, ha esetleg nem külföldi teherszerelvényről van szó, akkor képesek berakni 1-2 Szilit egy nagyobb szerelvény elé, vagy jobb esetben egy Gigantot, de akkor is ilyen 30-40 km/h-val fog döcögni, beleszarva a menetrendbe, mert ugye a hülye kormánynak a 2 vágányú pályából egyvágányút kellett csinálni, persze az állomásokon egy vágányt szétszednek 2 vágányra 2 egymás utáni (tehát nem melletti!!!!) kb. 150-300 méteres szakaszra, aminek semmilyen szempontból nincs értelme, ráadásul ha van 2 fizikai vágány, amiből a hugyagyú MÁV csinált 4-et és nem írják ki a táblákra, hol áll meg a vonat, akkor találgathatsz, hova állj, vagy az utolsó pillanatban szaladhatsz ha az ellenkező irányban a másik vágányon áll meg, szóval röviden ennyi a MÁV.
    Külföldi vasutakat nem kell bemutatni, mert ég és föld a különbség, még akkor is ha pl. az osztrák vasutak külföldi/nemzetközi viszonylatban nem remekelnek, de az a baj, hogy a MÁV belföldi viszonylatban is egy kalap szar és egyedül az 1-es vonalon tud bármit is produkálni, a nyugat felé mutogatva ezzel, hogy egyáltalán nem annyira reménytelen a helyzet, de mihelyet a külföldi is felszáll mondjuk egy borsodba tartó szerelvényre, 2 perc alatt rájön, milyen is a magyar vasút, főleg ha szokás szerint a pályaudvarról is bitzber vagy egyéb hiba miatt több 10 perces késéssel indul, ami aztán van amikor 40 perces összkésésben végződik, mert már volt ilyen is, szóval ezt, a lepusztultságot meg egyebet max. az indiai vasúttársaság tudja felülmúlni, de néhány videón azt néztem, hogy a nem tudom én milyen szar szerelvényekkel is repesztenek egy csomó helyen 100-160 között a vonatok, pedig Indiáról beszélünk, ahol lassan tiszta levegő sincs, főleg ingyen. Az meg hogy külföldön is késnek néha a vonatok, nem egy nagy etwas, mert néha, itt meg van hogy a hét 7 napjából 5 napon 4-5 szerelvény is legalább 15-20 perces késésekkel közlekedik, de nem is az a pofátlanság, hanem hogy nem is tudom mit mondtak múltkor, hogy 1 órán felüli késés esetén van csak kártérítés, de az is csak pár %-os, szóval kb. Semmi és az is csak akkor, ha 1 hónap huzavona esetén a MÁV úgy állapítja meg, pedig egy normális országban egy normális gerinces vasúti társaságnál valahogy alap hogy 100%-ban visszaadják a jegyet, meg mellette még bocsánatot is kérnek, de itt... kb. A fejedre szarnak, meg is mutatja szépen, hogy a mostani magyar politika mennyire tartja az átlag embereket.

  • Narxis

    nagyúr

    Mostantól a lovaskocsiknál lehet bankkártyával is fizetni. Kb. ilyen ez az újítás. Egyszerűen borzasztó lassú és körülményes a MÁV. Tényleg azok veszik csak igénybe akiknek nincs más lehetőségük. Aki hosszú távon gondolkodik az befektet a jogosítványba és vesz egy autót, használtat bármilyet és köröket fog verni a vasútra gyorsaságban és kényelemben is pedig sajnos nem így kellene, hogy legyen, főleg környezetvédelmi okok miatt. Én hüledezek, hogy még a felújított vonalakon se lehet folyamatosan 120 km/h-val menni mert kimagyarázzák. Akkor mi értelme a felújításnak? 2021 Magyarország. Vicc.

    Thanos was right.

  • vmarci21

    tag

    válasz Alteran-IT #22 üzenetére

    Kicsit bele zavarodtam, most melyik "MÁV"-ról van szó?
    Tehervonatozni nem tehervonatozik a MÁV, az a MÁV Cargo volt, de 2010 óta az Rail Cargo Hungaria néven a Rail Cargo Austriáé. Úgy hogy alapvetően semmilyen mozdonyt nem tesz semmilyen tehervonatra a MÁV, maximum akkor, ha valaki tőlük bérel vontatási szolgáltatást.
    Utasszállítás az a MÁV-Start, a Start-os mozdonyok meg még annyira sem visznek tehervonatot, mint a "sima" MÁV-osok, mert nem feladata.

    De ha a vidéki vasutat nézzük, akkor külföldi példákban is nézzük azt, mondjuk az USA-t vagy a briteket, a heti 1 járatos vonalaikkal.. :DD

    Ez jó összehasonlítási módszer, hogy nagy sebességű vasútban Japán, elővárosban Berlin, regionális/vidéki közlekedésben meg Ausztia vagy Svájc a példa, csak valahogy nem tűnik igazságosnak minden kategóriában az adott szegmensben top lista elején lévőkkel összehasonlítani a MÁV-ot, így olyat számon kérni rajta, amit egyben semelyik ország nem tud felmutatni.
    Valójában összességében a MÁV egy közép mezőnyben lévő vasútvonal. Semelyik kategóriában sem kiemelkedő, (leszámítva a bicikli szállításra használható vonatok számát, abban tudtommal élvonalban van), viszont cserébe egyik kategóriában sem tragikusan rossz.
    Budapest elővárosban nem egy Berlin vagy Brüsszel, cserébe nem is Bukarest vagy Los Angeles.
    Távolsági közlekedésben nem TGV vagy Shinkansen, cserébe nem is Kanada vagy Brazília.
    Regionális közlekedésben nem Svájc vagy Ausztia, de cserébe nem is Szerbia vagy Anglia.

    Lehetne jobb? persze, csak akkor az nem ennyibe kerülne vagy állami támogatásban, vagy jegyárban. Viszont a lehetne rosszabb kérsére is igen a válasz, erre is van a világban elég sok példa..

    >> into.hu - https://into.hu <<:::>> Webfejlesztés: https://intomedia.hu <<

  • Alteran-IT

    őstag

    válasz vmarci21 #24 üzenetére

    Lehet már nincs MÁV Trakció mint eddig annak ellenére, hogy jó néhány Traxxon még ez látható, mert 5-10 év nem volt elég ahhoz, hogy ezt eltávolítsák, vagy ezeket a mozdonyokat is átmatricázzák, de attól még szokott tehervontatásokat végezni a MÁV, láttam már külön Rail Cargo-s mozdonyt, meg olyan kocsikat amire rá is van írva, de a legtöbb esetben MÁV-os mozdonyt látok és MÁV-os kocsikat, amin látszik az is, hogy ezer évesek. Lehetséges hogy esetleg ezt is a Rail Cargo szervezi, nem tudom hogy van már (mondjuk jobb is ha egy értelmesebb cég csinálja) ez, de a szerelvényeket általában MÁV-osak, hogy most helyi, vagy nemzetközi tehervonatok, azt nem tudom, nincs rájuk írva, bár a külföldi vonatokon látszik, mikor mondjuk szlovák, vagy hasonló vagonok és mozdonyok jönnek.
    A MÁV Startos dologba meg ne menjünk bele, anno hülyeség volt az egészet így kialakítani és sajnos erre még máig nem jöttek rá.

    Amúgy az a baj, hogy a te összehasonlításod sem megfelelő, azért Kanadát, meg Braziliát abszolút nem érdemes összehasonlítani Magyarországgal, mert sem nagyságban, sem földrajzi elhelyezkedésben, sem éghajlatban nem ugyan az, míg mondjuk Ausztria, meg Németország idevehető, ráadásul míg Magyarország kap általában egy rakás uniós támogatást fejlesztésre, melyben van bőven vasúti fejlesztés is, addig Kanada, Brazília kimarad ebből, mondjuk mivel szétlopják itt a pályázatokat, meg hülyeséget csinálnak belőle, így olyan mint ha mi sem kapnánk semmit, csak a gond az, hogy ennyi pénzből, amit a kormány elvert vasútra, meg még el is fog, sokkal színvonalasabb vasúti szolgáltatást lehetne nyújtani mind sebességben, mind kényelemben és egyben komfortérzetben, mert még ha nagy néha a kényelem meg is van, azért higiéniai okok miatt az ember inkább rosszul van a vasúttól, pedig pont az lenne a lényeg, hogy az embereket átcsalogassák a vasútra, nem pedig hogy elriasszák, na de a lényeg, hogy nem túl jó példákat hoztál fel és a végén az összegzés sem a legjobb, mivel tényleg az a baj, hogy ennyi pénzből már csodát lehetett volna tenni a magyar vasúttal, de nem tették. Sőt ez a kormány volt az, amelyik sok esetben szétbarmolta még a normálisabb részeket is (pl. 2 vágányból csináltak 1 vágányt), illetve megszűntette a RoLA-t is, túlterhelve ezzel az egyébként is szar közutakat, növelve a kamionos balesetek esélyét, persze ezzel azt is, hogy ugye a közutak felújítása egyre gyakoribbá és szükségszerűbbé vált, persze mindezt előre kijelölt cégekkel jó áron persze, mert hát hogy is máshogy, bár a vasútfelújításokat is így csinálják, azért nincs semmi látszatja, mert hiába drága, minőségben messze elmarad attól, amit pl. Szerbiában negyed ennyiből kihoznak.

  • vmarci21

    tag

    válasz Alteran-IT #25 üzenetére

    A személyszállítás, az áruszállítás és a pálya gyakorlatilag az egész EU-ban legalább 3 külön cég, nálunk MÁV-Start, az az ÖBB-nél pl. ÖBB-Personenverkehr.

    Az igaz, hogy direkt rossz vasúttal rendelkező példákat hoztam, de pont ez volt a célom, ha már a távolsági forgalmat a Japánokhoz hasonlítjuk, akkor nézzük az egészet világ szinten, és akkor elé hamar kiderül, hogy a közép mezőny felsőbb felében vagyunk vasúti közlekedés terén. Sosem írtam, hogy olyan nagyon jó lenne a MÁV, csak cáfolni akartam a te kijelentésedet, hogy olyan nagyon rossz lenne, mert egyik kijelentés sem igaz. A MÁV egy se nem jó, se nem rossz vasúti vállalat.
    Csak EU-n belül nézve persze már rosszabbodik a MÁV helyezése, mert nagyon jó európai vasutak vannak. De a kezdő példát Japán volt, ezért néztem én is világ szinten.
    Másrészről meg jelenleg a MÁV-nál nagyon függ az élmény attól, hogy merre is utazik konkrétan az ember. Összehasonlíthatatlan egy Budapest - Szépesfehérvár vonal akár csak a szintén Budapest vonzáskörzetébe tartozó Lajsomizseivel.

    Ha pénzügyileg nézzük, akkor pedig pl. az ÖBB több mint 3x annyi pénzzel gazdálkodhat egy évben, mint a MÁV. Nem tudom, mások mennyiből gazdálkodnak, mert most csak ezt a kettőt kerestem ki, de vélhetően a legtöbb a MÁV-nál jobbnak tartott vasútnak méret arányosan nagyobb a költség-kerete is. Infrastruktúrális nagy-projektek költség-kerete a következő 6 évre meg nagyjából megegyezik. (mondjuk nálunk ebből egy jelentős részt elvisz egy nem túl értelmes projekt).
    Így azt az állítást, hogy ennyiből lehet kiemelkedően jó helyi közlekedést adni Budapestnek, Debrecennek, Szegednek, stb., lehet adni a szárnyvonalakon ÖBB-s vagy SBB-s mintának megfelelő regionális közlekedést, és még az első posztodban írt 300 km/h-s IC közlekedés is kijöjjön, az már egyértelműen durva túlzásnak tartom. Az ÖBB-nek több pénzből sem ment, ott "csak" 230 km/h a max. sebesség.
    És az ilyen túlzások miatt lett tönkretéve az előző bejegyzéseidben a teljes érvelésed, mivel volt benne nagyon sok jogos kritika is, például hogy nem mindegy az sem, hogy a jelenlegi költség-keretet mire költik, milyen beruházásokat támogatnak vele (tudnék egy nagyon jó példát egy nagyon drága, és minden nagyobb települést elkerülő projektre, amit mostanában kezdenek el, de inkább hagyjuk is).
    Mondjuk ennek a pénznek egy része "láthatatlanul benne van a pályában", pl. az ETCS, csak még nincs átadva / nincs hozzá mozdony, de végeredménybe talán egyszer lesz eredménye a 160km/h-s vonatozás személyében... Mondjuk ha még néhányszor kitolja a Start a mozdony-tenderének határidejét, akkor lehet ebből még jó sok év is.. Csak bírja addig lassújel nélkül a pálya. :D

    >> into.hu - https://into.hu <<:::>> Webfejlesztés: https://intomedia.hu <<

  • lockdown90

    senior tag

    válasz vmarci21 #26 üzenetére

    máv app egy nagy nulla

    i7 13700k - 32Gb DDR5 - RTX4070S

  • homerhamm

    addikt

    válasz vmarci21 #26 üzenetére

    A MÁV egy minősíthetetlen vasúti vállalat. Szerintem. :(((

    Ihn nikho! Mahna nikho mha nahna e rei! Mha nahno mha nah rikho! Ihni Kohei!

  • vndlczndr

    tag

    Vajon az új rendszerben megjelenik már a minőségbiztosítás, mint fogalom?
    Legalább fél éve nem ad kerékpár helyjegyet az app és a weboldal se, csak a kaller kéri a vonaton.
    A weboldal csodásan megjegyzi az adataimat, de a kedvezményt minden alkalommal (szó nélkül persze) eldobja.
    Értem én, hogy "nem szar" a MÁV, de azért hadd legyenek már az egyszerű utazónak alapvető igényei (télen >10 fok, nyáron <30, esetleg a BP-Szhely vonalon a mindennapos késések visszaszorítása (mindig lekésem az átszállást)), attól függetlenül, hogy máshol rosszabb.

    ex AtomNyúl

  • Alteran-IT

    őstag

    válasz vmarci21 #26 üzenetére

    Jó de amiket felsoroltál, azok is állami cégek, amik általában személyszállítást és áruszállítást is végeznek ha szükséges (vagy legalább is a feltételeket adják még hozzá a pályán kívül), de azon kívül ott vannak a magánvasutak is, de ott is vannak kifejezetten személyszállításra és áruszállításra szakosodott cégek, ezért is nem érdemes ebbe belemenni.

    Jó csak érted, az említett példáknak semmi értelme nem volt se így se úgy, ugye a főbb tényezőket fel is soroltam, de arról pl. nem is volt szó, hogy Kanadában pl. főleg a teherszállításon van a hangsúly, legalább is a távolsági vonalakon, sőt vannak külön csak teherforgalmú vonalak, ahogy egész amerikában, ahol a mozdonyt vezető személyeken kívül nem nagyon van személyforgalom és ezeket a vonalakat nem fogják 2-300 km/h sebességre feljavítani, mert nincs értelme, na meg egy kb. 1 km-es tehervonat mint pl. amik ott szoktak lenni, azok nem is tudnának ekkora sebességgel menni pl. csak vontatómozdonnyal, max. egy teljesen egyenes pályán, de ahol már lenne pár kevésbé éles kanyar, ott nagyobb sebesség miatt a fizika törvényei miatt könnyen kisiklana, legalább is tolómozdony nélkül, de teherszállítás során akkor sem érdemes a sebességen kattogni, meg olyan példákat felhozni, ahol főképp a teherszállítás mérvadó.
    Amúgy nem tudom hogy világ szinten mit nézel, igaz hogy orbán sokat kampányol, meg hogy a magyarok erősek meg minden, de ez mind hazugság és ha erre rájövünk, kb. azonnal kiderül, hogy világ szinten nem hogy a vasútunk, de mi sem vagyunk sehol, csak valahol a sor végén kullogunk.
    Amúgy én is cáfolnálak, mert mindegy hogy most a Budapest-Hegyeshalom vasútvonalon van minőségi vasút, attól még a MÁV egy szar vállalat, legalább is 2011-től biztosan, az említett vasútvonal, meg a legtöbb nagysebességű vonal pedig már 2011 előtt is megvolt ha kicsit utánanézel és igazából azóta sem sokat fejlődött a vasút, sőt mint írtam, a legtöbb fejlesztés esetén is elment egy csomó pénz és gyakorlatilag nemrég felújított egyenes vasúti vonalakon is max. 80 km/h a maximális sebesség, ami egy nagy büdös nullával egyenlő, igaz ha engednék a 120-160 km/h-t, akkor felmerülne sok kérdés az embereknek, hogy pl. a már több mint 20 éve ekkora sebességre képes Budapest-Hegyeshalom vasúti vonal pl. miért nem kapcsolt nagyobb sebességre, mint az osztrákoknál, szóval érted, amit a MÁV az elmúlt 10-11 évben véghez vitt, az egy nagy büdös nulla.
    Itt ráadásul két vágány volt, vagyis oda-vissza külön vágányon tudtak közlekedni a vonatok, vagy éppen úgy, ahogy logisztikailag logikus lett volna, de mi van most? A vonal felújítással egyrészt nem értek el sebesség növekedést, másrészt elment egy csomó pénz az idóta kormánypárti haveroknak azért, hogy felszednék a 2. vágányt a "felújítás helyett", így az állomásokon hiába van 5-10 vágány is (ami sínek, vagyis valódi vágányok tekintetében csak fele annyi), ha mondjuk késik a vonat valamelyik irányból és az állomáson már x ideje ott áll a másik irányból érkező vonat, akkor az is késni fog azért, mert a MÁV elbaszta az egészet.
    Maga a logikai/logisztikai tudás is egy nagy nulla a MÁV-nál, meg ahogy nézem, a képzési rendszer sem túl megfelelő, a mozdonyvezetők gyakorlatilag nem tudnak vezetni, vagy csak be vannak szarva, mert tudják milyen szar a pálya amin mennek és milyen szar a szerelvény amit vezetnek, mert se gyorsulni nem mernek, se a fékezés során nem merik használni rendesen a fékeket, holott sok esetben a megállást szebben is meg lehetne oldani tuskófékekkel, meg nem kellene az állomások területén 10 km/h-val 5 percig utazni, ha tudnák, meg mernék használni a fékeket, na de mindegy, ez csak egy probléma a sok közül.
    A Japán példát meg azért hoztam, mert Japánban már 50 évvel ezelőtt is volt Shinkanszen meg legalább 200 km/h-s tempó, magyarban meg most is 160 km/h a legmagasabb tempó és az is csak kisebb szakaszokon azon a pályán, mert ott is vannak lassító jelzések, szóval ha azt nézed, hogy Japán már 50 évvel ezelőtt is vagy 100-200 évvel előttünk járt, akkor kb. hány évvel vagyunk úgy lemaradva? Szóval főként azért hoztam a példát, mert lehetőségek már nagyon rég rendelkezésünkre állnak, csak magyarország nem él vele, mert tele van buta emberekkel, akiknek ilyen orbán meg hasonló buta emberek kellenek, akik aztán jobban el...nak mindent, mint aki őszintén megmondta, ez a nagy probléma és tényleg, hogy 10 év alatt nem hogy fejlődött volna a MÁV, hanem visszafejlődött.
    Most is oké, veszünk új gyors mozdonyokat, de hol tudnánk őket kihasználni? Az ETCS-nek ilyen szar pályákon mi értelme van?
    Ami pedig a költségkereket nézzük, az ÖBB-nek a bevétele is több és nem akkora veszteséggel üzemel, mint a MÁV. Nyilván ahol több a bevétel, oda akár egyéb más forrásból is több jut, mert megéri fejleszteni, de a MÁV egyáltalán nem vesz olyan irányt, hogy megérje mondjuk az államnak pluszba invesztálni, annyi nyereséget meg nem termel, hogy a fejlesztések is kijöjjenek belőle és miért? Mert szarul vezetik az egész céget és nem hogy csalogatnák az embereket a céghez, mármint jobban mondva a vasúthoz, hanem elriasztják őket. Itt is annyira el voltak hanyagolva a személykocsik a covid 1-2. szakaszában, hogy egy 40-50 km-es szakaszon és 3-4 állomáson keresztül vagy 4-5 ember utazott összesen egy Szili vagy Gigant (V43 vagy V63) mozdony által húzott 3-4 kocsis vonaton, biztos megérte ezeket a vonatokat elindítani és több tonnát több km-en húzni gyakorlatilag üresen, de mivel a legtöbb vonat olyan erre mint egy lepratelep, így nem kell csodálkozni, viszont ha máshol jobban is néznek ki a vonatok és több ember is használja, az ilyen szerelvények gyakorlatilag a másik által behozott bevételeket nem hogy lenullázzák, de le is minuszolják, de ezen nem kell csodálkozni, mert lepratelepen nem szívesen utaznak az emberek, viszont erre fele meg már szinte csak az van, mert a MÁV bő 10-11 évig nem csinált semmit, csak a jelenlegi, vagyis kb. 15-20, sőt 30-40 évvel ezelőtt beszerzett járműflottát amortizálta le, a vidékieket meg mindig hülyének nézte, mert ha a pesti agglomerációba vásároltak is néha újabb szerelvényeket, az pesten szarrá használt, szarrá grafitizett kocsikat kilökték vidékre, hogy "nesze nektek hülyék fejlesztés, nálatok még úgy sem voltak ilyen kocsik".
    Szóval nem kell csodálkozni, a 300 km/h-t németre írtam leginkább, tudom hogy Ausztriában leginkább a 200-250 km/h a maximális megengedett sebesség a pályákon, de mindegy, mert az 3x nagyobb, mint a magyarországon lévő vasúti pályák 95%-nak a sebessége, a maradék 5% meg a fent említett pálya, de az is max. 160, a lassított szakaszokon 120 és ezt is tudta már az a vonal vagy 15-20 évvel ezelőtt, szóval kérdés, az elmúlt 10-11 évben akkor mit is csinált a MÁV? Mert hogy lett egy alkalmazás, az egy nagy büdös nulla, mert az már a 21. században alapnak számít, de hogy a pályákat meg a szerelvényeket nem hozták még csak 10%-ban sem 21. századi szintre, az is biztos, szóval nincs miről beszélni. Nem túloztam amúgy sehol sem, csak kicsit jobban mögé kell nézni annak amit mondtam, meg belegondolni, hogy máshol már 100-200 évvel előttünk járnak, csak mi vagyunk ennyire lemaradva, mert "fiatal demokraták" (hülye vén kommunisták) vezetik az egész országot.
    Ja igen, a másik nagy projekt amit én is említettem, na annak is nagyon sok értelme van, főleg hogy sem a személy, sem a teherszállítás nem lesz valami gyors rajta ahhoz képest hogy az is egy teljes felújítás lesz, ráadásul a személyszállítás egy nagy nulla lesz rajta úgy, hogy egy csomó nagyobb települést elkerül a vonal, mert a nagy "mindennel küzdő" kormányunk még ennyit sem tudott kiharcolni a saját pénzéből, szóval most mit is várunk? Egy vicc az egész cég, meg az ország is, nem akarok senkit megsérteni, de sajnos ez a szomorú igazság.

  • greenbelt21

    kezdő

    És az a fejlesztés mikor jön, hogy betartják a vonatok a menetrendet? 2050?

  • Alteran-IT

    őstag

    válasz greenbelt21 #31 üzenetére

    Hát ha így haladnak, lesz az 2150 is, de az is csak azért, mert addigra csődbe megy a cég azt nem lesz menetrend amit ne tudnának betartani :D

  • greenbelt21

    kezdő

    válasz Alteran-IT #32 üzenetére

    Valahogy én is így érzem... borzalom, hogy 10 vonatból 9 késik még mindig.

Új hozzászólás Aktív témák