- Mobilinternet
- Az MSI RadiX AXE6600 tesztje – router, játékosoknak
- Hálózati / IP kamera
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- HBO Max & OD topic
- Milyen program, ami...?
- Aliexpress tapasztalatok
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Microsoft Outlook topic
Új hozzászólás Aktív témák
-
mad1
veterán
En nem nagyon bizom az MI ben,foleg igy sok ember nagy a felelosseg.
Ne szemetelj ! = Steam
-
Tigerclaw
nagyúr
A 10km/h nagyon kevés. Ha ennyire nem bíznak a dologban, akkor felesleges utcára engedni. Egy max. 10km/h-val haladó ilyen méretű jármű már a lassúságával több balesetet okozhat, mert folyamatosan előzgetni, kerülgetni kell. Minimum 40-re fel kellene vinni ez már a tesztüzemben is (persze miután épített tesztpályán teljesített pár százezer km-t hibátlanul, mindenféle helyzetben)
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
BBorg
tag
Elsőre minden új dologra a bizalmatlanság a természetes reakciónk. De, ha statisztikailag (utólag) biztonságosnak bizonyul, akkor hozzászokunk. pl.: fék-, kormány rásegítés, automata sávváltás, de akár a személylift is keresztülmehetett anno ezeken a fázisokon. A szórakoztató ipar is rendszeresen rááll ezekre a témákra: pl.: lezuhanó liftes filmből sokkal többre emlékszem, mint fürdőszobában hanyattvágódósra, pedig az utóbbi gyakoribb az életben.
Én inkább azt várom érdeklődéssel, hogy az UBER cirkusz után mit fognak rendezni a taxi és buszsofőrök, ha ezt a technológiát be akarják vezetni itthon (feltétéve, hogy a sofőr fizetését megspórolva komoly piaci versenytársnak fog számítani). -
félisten
A kérdés az, hogy mik az átugorható lépcsők, illetve mi a jobb a fejlesztésnek.
Könnyen lehet, hogy jobban járunk, ha beiktatnak egy életidegennek tűnő szakaszt (akár max, akár átlag 10 km/órás sebességgel) kisebb forgalmú, de azért már valós körülmények közé, amit aztán gyorsan lehet emelni.
Egyáltalán nem kizárt, hogy rövid távon problémákat okoz, de ha a fejlesztés ezzel tud előbbre lépni, akkor minden bizonnyal megéri.MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
dajkopali
addikt
mondjuk azért kíváncsi lennék, hogy ha Pesten délutáni csúcsban Kőbányáról akarsz eljutni Budára, kijönne-e a 10 km/h
de nyilván a fokozatosságra figyelnek: eleinte pár busz, lassan, kis forgalmú utakon
aztán a tapasztalatok alapján emelik a sebességet, a járművek számát, egyre forgalmasabb utakra küldik őket stb.
ha én kiékelek egy kalapácsot, én sem azzal szoktam kezdeni, hogy rávágok egy vasdarabra, hanem előbb kézzel ellenőrzöm, hogy stabil-e"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
#16939776
törölt tag
Pont ezen gondolkozom: lehet-e majd újra "géprombolókról" beszélni,vagy lesznek-e kísérletek lejáratni a dolgot?
Ha ez tömeges elbocsájtásokról fog szólni, mint munkakör meg fog-e szűnni? Ha tényleg bebizonyosodik hogy olcsóbb és megbízhatóbb a gépi munkaerő a szállítmányozási/taxis/buszos cégnek?Ez az ellenállás - ha lesz - 1-2 generáció múlva úgy is abbamarad, aztán csak jót nevetünk azon aki maga vezeti a kocsiját, majd lassan megtiltjuk, mert kimutathatóan több embert veszélyeztet, gazdaságtalanabb, környezetszennyezőbb mint a gépi sofőr...
[ Szerkesztve ]
-
Tigerclaw
nagyúr
De ezeket a teszteket mesterséges forgalomban kellene szimulálni. Ha valódi forgalomban teszik azzal megnő az esélye a balesetek számának, ami kapcsolatba hozható a vezető nélküli autókkal. Ha a 10km/h óra nem is a max. sebesség, hanem az átlagsebesség, akkor is nagyon kevés. Egy kilépős gyalogos tempó 6km/h. Egy autós már akkor gutaütést kap, ha valahol 30km/h-ás korlátozás van. Minden kikerülés, előzés potenciális baleseti forrás. Építsenek egy mesterséges várost, ahogy a Google is tette és teszteljenek ott. Aztán ha normál tempóval minden akadályt jól vett a gép sok tízezer szimulált helyzetben, akkor lehet kérni az ideiglenes szigorított engedélyezést. Így csak ellenkezést fog kiváltani, mert akadályozza a forgalmat és lesz egy halom ütközés amiatt hogy kerülgetni kell. Eltelik mondjuk 1 év és kielemzik, hogy közvetlenül 56 balesetet okozott...de nem azért mert vezető nélküli, hanem mert csigatempóban megy.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
dabadab
titán
"De ezeket a teszteket mesterséges forgalomban kellene szimulálni."
Azon már rég túl van az ipar.
Az meg elég valószínűnek tűnik, hogy ezeket nem autópályán akarják bevetni meg nem is nagy forgalmú, pörgős utakon - szerintem nyugodtan lehet élni a feltételezéssel, hogy mások sem komplett idióták
DRM is theft
-
BonFire
veterán
Kerékpárral közlekedve átlagos forgalomban az átlagsebesség valahol 17 és 20 km/h között van. A csúcssebesség 35 körül, de ezt nehéz elérni, ha minden útkereszteződésben lassítani, majd gyorsítani kell. Ezért kisebb az átlagsebesség.
Viszont ehhez viszonyítva még ez a 10 is nagyon kevés. Maximum 15-re, 18-ra gyorsíthat fel egy ilyen busz, ami eléggé lassú. Még a rokkantjárművek is gyorsabbak nála; azok csúcssebessége 25 km/h-ban van limitálva.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
félisten
A mesterséges forgalomban történt tesztelés nyilván megvolt, ezért is merték ilyen alacsony (a szimulált környezeti teszteknél jóval alacsonyabb) sebességgel valós, de mérsékelt forgalmi helyzetbe küldeni a járműveket.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
nagyúr
A finnek tudják mit csinálnak, nem kell megszakérteni....
Thanos was right.
-
Deller2010
tag
"Én inkább azt várom érdeklődéssel, hogy az UBER cirkusz után mit fognak rendezni a taxi és buszsofőrök, ha ezt a technológiát be akarják vezetni itthon (feltétéve, hogy a sofőr fizetését megspórolva komoly piaci versenytársnak fog számítani)."
Ha sárgára lesznek festve és lesz (élő emberekkel üzemeltetett) diszpécserszolgálata, használják a fix tarifát, fizetik a droszt-pénzt (vagy mit), bla-bla, stb..., akkor 5-10 év alatt lehet belőle valami... Talán. Erősen korlátozottan. pl. csak a Margit-szigeten mehetnek körbe-körbe, elzárt pályán, élő személyzet általi folyamatos felügyelet mellett, pár milliárd Ft-ért...
Vagy nem.
Tiltani fogják, mert csak. Még akkor is évekre elnyúló engedélyeztetés kell majd, amikor az EU összes államában használják a technológiát. Majd megszakértik, hogy nem életképes az ötlet (autonóm járművek - LOL!!), és különben is drága a bevezetése és a taxi, BKK sokkal biztonságosabb, ügyfélbarátabb, mert eddig is az volt.[ Szerkesztve ]
| regular IT guy |
-
aginor
addikt
Üdv, szép új világ..
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz Deller2010 #14 üzenetére
Arra tippelek, hogy az autonóm auto technológiája szép lassan lesz beemelve a hétköznapokba. Nagyjából úgy, mint ahogy a Tesla okosan teszi. Nem akar rád sózni semmit ami ellen kézzel lábbal tiltakoznál. Nem akarja az anyósülésre száműzni a sofőrt. Berakja az autóba a lehetőséget és elnevezi "kísérleti technológiának". Először csak sávtartás, némi parkolás, fékasszisztens, távolságtartás...közben lök a sofőrnek is egy jutalomfalatot, mert ha az autó radarja/lidarja úgyis jobban lát, miért ne adna figyelmeztetést a sofőrnek este az út szélén mászkáló gyalogosról. Hozzákeveri a navigációt, forgalomkövetést, sőt már lehet hallani, hogy elérhetik a közlekedési lámpák időzítését. Kvázi csinálnak egy okos autót, ami tudja kezelni mind a kormányt, a féket és a gáz is és még örül is a tulaj, hogy milyen jó is az. Gyakorlatilag 10-20 éven belül szinte minden autót úgy fognak piacra dobni, ami akár egy firmware frissítéssel autonom lehet. Nem mennek bele bonyolult engedélyezési eljárásokba. Az autós majd dönt, hogy használja-e...és a többség egyre több mindent fog használni...aztán pár év és észreveszi, hogy már csak utas a saját autójában és még örül is neki.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Phvhun
őstag
Slightly relevant: Humans Need Not Apply
-
fi:zi'k
nagyúr
Nekem ma a szerkesztőségbe 50 percig tartott eljutni 13 km-es úton és csak a Keleti pu. - Erzsébet híd között volt számottevő torlódás, de ott sem kellett állni 10 percekig. Ez ha jól számolom vmi 15 km/h átlagot jelent. Ez csúcsidőben simán lemegy 10 körülire.
Ha pedig beleszámoljuk, hogy egy busz még a megállókban is időt tölt, akkor pláne nem vészes.96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
-
#35193216
törölt tag
Asszem Londonról olvastam valahol, hogy az átlagos belső közlekedési sebesség autóval ma ugyanannyi, mint anno a lovaskocsi korszakban volt, hiába gyorsabb az autó, mint a ló, ha annyiszor nagyobb a forgalom.
Szvsz. személyautó nem lenne való a nagyvárosok belső kerületeibe, csak speciális célok esetén (pl. áruszállítás, sürgősség, rokkantak, stb.). A tömegközlekedés is olcsóbb, gyorsabb lehetne akkor.
-
#82729984
törölt tag
Ezek szerint ez a busz csak a fővárosban, csak a reggeli és délutáni csúcsban közlekedhet és külön venni kell normál buszokat amik az ezeken kivül időszakokban is tudnak menni?
Na érted, csak azért mert vannak városok amikben vannak bizonyos útszakaszok amiknél vannak bizonyos időszakok amikor az átlagtempó 10 km/h körül alakul, még nem tekinteném ezt a sebességet mérvadónak.
Arról nem beszélve, hogyha azokon a szakaszokon is csak 10 km/h-val tudsz menni ahol amúgy lehet menni 50-70-el (ergo nem a belváros két közeli pontja között közlekedsz csak és kizárólag), és te továbbra is csak 10 km/h-val tudsz haladni akkor az átlag sebességed nem 10 lesz hanem 3 km/h...
Nekem nincs bajom az autonom jármüvekkel, de ilyen lassút éles forgalomba biztos nem engednék mert balesetveszélyes.
-
fi:zi'k
nagyúr
válasz Alchemist #19 üzenetére
Sajnos nem kell bemutatni. volt olyan rövidtávú útszakasz, ahova a gugli maps 20 perc menetidőt jósolt (10 perc forgalom nélkül), de csak 1 óra alatt sikerült abszolválni.
(#20) hb1
Az biztos, hogy nem jó a mostani helyzet, ellenben a megoldást sem tudom rá biztosan, de ötleteim nekem is vannak.
Jelen útra vetítve egyébként a BKV biztos nem lett volna gyorsabb és olcsóbb se valószínűleg, mivel nincs bérletem. Ellenben biztosan kevésbé terheltem volna környezetet és kevésbé bosszantanak fel az idióták (2x jöttek belém majdnem oldalról, stb.).(#21) Porthoszx
Ööö...fogalmam sincs ezt hogyan sikerült leszűrnöd a mondandómból.96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
-
BonFire
veterán
Hát nem is a földfelszíni közlekedés a gyors; a busznak gyak. ugyanúgy meg kell állni az útkereszteződésben, lámpánál, gyorsítani, lassítani. Szóval ez nem jó.
Párizsban van harminckilencezer metróvonal, és azzal gyakorlatilag eljutsz bárhová a városban. De ha jól tudom, a londoni metró sem rossz.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
fi:zi'k
nagyúr
Ez is tisztasor, legutóbb Barcelonában tapasztaltam meg, hogy kb mindenhova elvisz a metró. Kicsit furcsa is volt.
De, megint csak a mai utamra vonatkoztatva, BKV-val sem lettem volna gyorsabb semmivel, pedig majdnem a teljes metróvonalon (M2 Örs->Moszkva) végig mentem volna. A gugli 46 percet ír menetidőnek, ami egyébként abszolút reális, úgy, hogy az út kb 80% metró.96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz Deller2010 #14 üzenetére
Vonatot láttál-e már? Nagyon buta eszköz, még kormánykerék sincs rajta, a sín vezeti annyira primitív - s mit ád Isten, 2016-ban még mindig ott ülnek a masiniszták a mozdonyban, pedig egy közúti jármű automatizálásához képest óvodás feladat volna megoldani, hogy gyorsítani meg lassítani tudjon az a jószág (mert kb. ezt a két üzemállapota van).
Szóval mielőtt erőteljes "itt a jövő - önvezető autók!" fantáziálásba kezdenénk egy átalakított utcaseprő kocsiról (apropó, mozgókép: [1],[2]) szóló hír alatt, kicsit gondoljuk végig, hogy "picit" komolyabb körülmények is adódhatnak egy álmos külvárosi negyednél. Amúgy aranyos meg pártolandó a kezdeményezés (s nem mellesleg jó PR), de a technológia jelenlegi haladási sebességét nézve az az 5-10 év legyen inkább 50-100 (amúgy ha a marketingeseken múlna lehetne annyi). -
fi:zi'k
nagyúr
válasz Feketelaszlo #27 üzenetére
Azt nem tudom pontosan önvezető mozdony miért nincs, de pl a metrónál már megoldották itthon is. Igaz, az még izoláltabb környezet.
96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
-
neilszab
őstag
Én csak a T-Rex-et hiányolom a kerítés mögül....
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
#16939776
törölt tag
Mert nem ismeri fel a hang és fényjelzéseket, és ha ismerné is, egy kalauzoknál rendszeresített síppal, bárki el tudná indítani?
-
BonFire
veterán
Miért? Teljesen egzakt, tudományos választ kaptál.
És amit Tigerclaw írt, sem túlzás, merthogy a folyamat eleje pont a szemünk előtt zajlik, és pont olyanformán, ahogy leírta.
Törvénnyel, erőszakkal nem lehet a technikát feltartóztatni. Ha praktikus, úgyis betör a mindennapokba. Persze csak apránként. Én még emlékszem a Google nélküli internetes időkre. Nem is volt olyan régen. Ma meg már ott tartanak, hogy nem tudom, hány száz műholdat akarnak pályára állítani, hogy mindenhol legyen internet a világon. És ez csak egyetlen cég.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
azbest
félisten
"Reptérre jó lenne már most is."
van amelyik reptéren már évek óta működik hasonló: [Heathrow pods]
Persze inkább kötöttpályára hasonlít. De normál vonatokból is van automata reptéri, pl NY, Dubai repteréhez.
A hír kapcsán pedig:
"Vezető nélküli buszokkal is közlekedhetnek (2015) szeptember óta az utasok öt európai városban, köztük a görögországi Trikalában.
A járművek teljesen automatizáltak, így semmilyen káros anyagot nem bocsátanak ki. A maximális sebességük 20 km/h, és egyszerre 10-12 ember utazhat rajtuk." [link]A magyar fordítást kicsit összekuszálták, ahogy látom, azért van ok-okazat nélküli mondat a euronews oldalán
[ Szerkesztve ]
-
-
#35193216
törölt tag
Az a különbség, hogy pl. Londonban a metró 51%-a földfelszíni, a többi nagyobb része pedig kéregvasút, és a megallók sem olyan monumentálisak, mint Budapesten. Magyarul alkalmazkodnak az adott körülményekhez, és akkor nagyobb lefedettség érhető el olcsóbban. Külvárosokban drága lenne föld alá vinni, így felszínen viszik, belvárosban meg csak ahol kell, ott viszik mélyre, a többi lehet kéregvasút.
Ehhez képest Budapesten ott vannak a HÉV vonalak, de ahelyett, hogy a metró hálózatba integralnák, még le is akarják építeni, lásd pl. csepeli villamos terve. Pedig még építeni is lehetne plusz felszíni vonalakat, a nagykörúti villamost pedig le lehetne vinni a felszín alá, ami kéregvasútként sokkal olcsóbb lenne a mélyvezetésű metrónál.
-
#35193216
törölt tag
Simán lehetne, és sokkal kisebb bonyolultságú feladat, mint az önvezető autó, azonban fogadni mernék, hogy később lesz meg, és nem technikai okokból, hanem azért, mert a vasúti társaságoknál Isten malmai sokkal lassabban őrölnek, még a magán társaságoknál is, nem hogy MÁV..
-
n00n
őstag
válasz Feketelaszlo #27 üzenetére
Minden kezdet nehéz, de meg van benne a potenciál. Ha elég pénzt raknak bele (raknak) és elég nagy nevek szállnak be a játékba (ez is pipa), akkor az jelentősen meggyorsíthatja a dolgot. Elég csak az informatikára gondolni, mi volt 20 éve és mi van ma? Én azt mondom, hogy 10-20 éven belül ennek biztosan lesz látszata.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz #35193216 #39 üzenetére
Nem vagyok szakértő, de tényleg ideje lenne már eldönteni, hogy a villamos, a trolli vagy az autobusz a nyerő...mert láthatóan ezek egymás alternatívái. Én egy teljesen elektromos autobuszra tenném a voksomat, ahol a megállókba építenének gyorstöltőket...illetve sokkal nagyobb prioritást adnák számukra a közlekedésben, vagyis az autobusz sáv az autobusz sáv és ott csak azok közlekedhetnek. (meg persze a mentő, tűzoltó, rendőrség)
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
#35193216
törölt tag
válasz Tigerclaw #42 üzenetére
Minél kevesebb az akadályozó tényező, annal jobb. Pontosan emiatt szerintem a sorrend a jobbtól a rosszabb felé:
1. Metró, gyorsvasút. Teljesen zárt pálya, szintbeli kereszteződések nélkül.
2. Vasút. Nem teljesen zárt pálya, mert szintbeli kereszteződései lehetnek, de ott elsőbbsége van. Tehát csak speciális esetben lassítja a forgalom (valami barom elé hajtott...).
3. Zárt pályás villamos. Csak a lámpás kereszteződések lassítják.
4. Busz, troli buszsávon. Lámpás kereszteződések, taxik, kanyarodó autók lassíthatják.
5. Busz, troli nem buszsávon, villamos nyitott pályán. Ezek ugyanúgy allnak a dugóban, mint egy személyautó.Persze ez csak egy szempont, ami alapján összevetettem. Ugyanakkor a jobb drágább is, és a viszonylat autóforgalmától is függ, hová mit érdemes. Nyilván felesleges a metró, ahol kicsi az utasok száma, és a felszínen is gyér az autóforgalom. Budapesten éjszaka sem véletlenül van zárva a metró, és mennek az éjszakai buszok közel 0 forgalomban.
-
BatchMan
senior tag
Ha ember csinál balesetet az rendben van. A gép legyen hibátlan?
A sofőrt jól meg lehet büntetni, de a robotot minek dezintegrálni? Miért is félünk az automata járgányoktól?
Szerintem nincs semmi baj az önjáró cuccokkal, csak ki kell ismerni őket. Onnantól kezdve megszokjuk, mint azt, hogy járdáról csak úgy nem lépünk le, avagy Koszovóban nem lépünk fűre, mert robban. Magyarországon nem indulsz neki egy zebrának csak úgy, mint az a döbbent norvég, aki nem értette miért kell csikorogva fékeznem. (Az egyik pillanatban a kirakatot nézte, majd hátraarc és elindult...)
Vezetni nekem már nem élvezet. Ezer szabály van amit, ha áthágsz büntetnek - akár veszélyt okozol, akár nem. Már így is sokan a telefonjukat b...-ják menet közben, ahelyett, hogy közlekednének. -
Tigerclaw
nagyúr
Technológiailag nincs baj az önvezető járművekkel, ahogy a robotizálással sincs, de a tökéletes sofőr, a tökéletes robotmunkás csak egy eszköz, mint egy kalapács, vagy egy atombomba...de maradhatunk a szokásos "kés" példájánál is. Nem mindegy, hogy hogy és mire használod fel ezt a találmányt.
Autonom járművekkel szinte töredékére lehetne szorítani a balesetek számát, de ez egyben növelné a lakosság számát, miközben csökkentené az emberi munkaerőigényt, mert kvázi minden hivatásos sofőr elveszítené az állását. Már most is látni, hogy a teherautó-sofőrök, taxisofőrök, futárok lehetnek az első áldozatok. Ez pedig jogosan nem fog tetszeni nekik.
Másik aspektus, hogy ha nem vezethetsz akkor utas vagy és talán egyszerűbb, olcsóbb hívni egy robottaxit, vagy felszállni egy robot-minibuszra, mint venni egy saját elektromos autót méregdrágán. Emiatt töredékére eshet az autóvásárlások száma, megszűnhet a legtöbb gyár, ami még több munkanélkülit eredményez.
Ahogy szokták mondani: "Vigyázz hogy mit kívánsz, mert még teljesül"
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
BonFire
veterán
válasz Tigerclaw #45 üzenetére
Ez a fővárosban lehet, hogy szempont, kisebb településen nem. Pesten két megállónyira kapsz mindent, ami kell, de vidéken minden piszlicsáré dolog miatt be kell menni a megyeszékhelyre, vagy a legközelebbi nagyobb városba, és akkor már nem feltétlenül hátrány, ha van autód.
Nálunk munkába is kalákában járnak autóval az emberek, mert céges buszjárat nincs, így aztán teletömik a kocsit és elosztják a benzinpénzt.
Szóval egyelőre az autós eladásokat én még nem temetném.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BatchMan
senior tag
válasz Tigerclaw #45 üzenetére
Héron gőzgépe jutott eszembe. Körberöhögték. Tengelyt forgatni bármelyik rabszolga tud. El is ásták két évezredre az egészet.
Mesterségesen fenntartani munkahelyeket hülyeség. Valakinek kis piros zászlóval kellene a robotjárgányok előtt szaladgálnia, és akkor megoldva a munkahely probléma. -
BiP
nagyúr
válasz Tigerclaw #45 üzenetére
"töredékére lehetne szorítani a balesetek számát, de ez egyben növelné a lakosság számát,"
Szerintem a balesetek miatti népességcsökkenés nem számottevő."Másik aspektus, hogy ha nem vezethetsz akkor utas vagy és talán egyszerűbb, olcsóbb hívni egy robottaxit, vagy felszállni egy robot-minibuszra, mint venni egy saját elektromos autót méregdrágán. Emiatt töredékére eshet az autóvásárlások száma, megszűnhet a legtöbb gyár, ami még több munkanélkülit eredményez."
Ott a tömegközlekedés, a BKV világviszonylatban is jónak számít. Ott a lehetőség, aztán mégis hányan autóznak inkább a dugóban, mert úgy jön ki jobban vagy mert csak!
Szóval én nem igazán aggódnék emiatt. Sokan igényelnek saját autót. Meg aztán a taxitársaságokat is el kell látni járművel, szóval nem emiatt kell aggódni.A nagy kavar tényleg az lesz, hogyha majd a teherszállítás (ezt könnyebb talán megoldani) reformizálódik.
De ha megnézed, hiába lehet csomó mindent vonaton szállítani, és olcsóbb is, mégsem lehet kiváltani a rengeteg kamiont, kisteherautót, rengeteg ilyen sofőr van.
Viszont az önvezető kamionnal nem lesznek kibékülve. Első lépésnek pl. gyár telephelyei vagy logisztikai központjai között, fix útvonalon közlekedve. Talán ez lehet az egyik első. Mert oda nem kell tachográf, szünetet tartani, éjjel nappal mehet (szenzorok miatt a látási viszonyok másoldagos) stb. Összességében olcsóbb lehet, tervezhetőbb. -
#02683648
törölt tag
válasz #35193216 #40 üzenetére
Több ok is van, amik részben ugyanazok az esetleges automata és az "emberes" vasúti közlekedés esetében :
Az egyik ok nyilvánvaló, úgy hívják hogy szakszervezet (Nyugat-Európában is). Az is ritka, h egy mozdonyvezető nyomja végig a több országot érintő járatot, részben ugyanezen okokból.
Természetesen a nyelvi korlátok is bejönnek: az még simán elképzelhető, h a magyar mozdonyvezető levizsgázik németül az osztrák előírások szerint, de mondjuk levizsgázna e valamelyik nyugateurópai vezér mondjuk magyarul a magyar előírásokból?Persze egy automata vonat esetében ez nem jönne szóba, de nem jönne rosszul ha többé-kevésbé uniform lenne a szabályozás (mint ahogy a közúti közlekedésben az). Viszont ugye minden országban más a jogi szabályozás, amit sok helyen mesterségesen igyekeznek is különbözőnek tartani . Eltérőek a vontatási áramnemek és feszültségek, más jelző- és vonatbefolyásoló berendezések vannak, stb. stb. (Részlegesen ennek a kiküszöbölésére lett behozva az ETCS, de erősen valószínűtlen, h valaha is az összes európai vasútvonalon telepítve lesz, többek között a drágasága miatt)
Utóbbi technikailag nem tűnik bonyolultnak, mégis az utóbbi 10-15 évben vált általánossá, h Európában olyan villamos mozdonyokat gyártanak, ahol egy kapcsoló átbillentésével 3-4 áramnem vagy feszültség között lehessen váltani, és több ország vonatbefolyásoló rendszerével (+ETCS) fel van szerelve.De ismétlem, a szakszervezetek "áldásos" ténykedését sosem lehet alábecsülni a vasúti szektorban, még ha az összes többi problémát, akár irdatlan pénzbefektetéssel meg is oldanák. Meg ahogy írod, a legtöbb nagy vasúti cég Európában állami vagy volt állami, az ennek megfelelő rugalmassággal, céges kultúrával, stb.
Arról nem is beszélve, h lenne csak 1 picike kis baleset 0 emberi sérüléssel, az egész média az európai kontinensnek még a környékéről is kiüldözné az autonóm vonatnak még a gondolatát is.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
- Mobilinternet
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky
- bitpork: Fogyasztásra ítélve
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Ford topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care