Új hozzászólás Aktív témák

  • .mf

    veterán

    válasz Konyika #26 üzenetére

    :N Én szétnéztem, inkább neked kéne alaposabban olvasnod: azt írtam, hogy "egy kivételével utólag rákókányolt elektromos hajtás" - és ez pont az az egy, a Palermo férfi ill. női változata. A motor az első kerékben van, amit annyira nem komálok, az agyváltó pedig csak 3-sebességes, annál kisebbet nem is gyártanak, a kínálat leges-legalja.

    Arn: "ez ma europaban 2000-3000 eur kozotti arat jelent a tobbsegnel (de felhasznalasfuggo, egy ossztelos bringan joval tobb alkatresz van, ebikenal meg csak a hajtas vagy 1000-1500 eur)"
    Az a baj, hogy a gyártók az alapján áraznak, hogy a fizetési hajlandóságot meddig tudják feltornázni... Egyszerűen nevetségesnek tartom, hogy pl. egy enduro e-bike a maga pár alkatrészével majdnem annyiba vagy akár többe is kerül (1-3.5 M HUF), mint egy enduro versenymotor (2-4 M HUF) - pedig utóbbiban sokkal több alkatrész, tervezési-tesztelési munkaóra, finomabb megmunkálás (százados pontosság dugónál és hengernél), spéci anyag (titán hajtókarok, szelepek, króm-molibdén ötvözet váz, magnéziumötvözet blokkelemek, stb) és kézi összeszerelés, beállítás van. Abszurd. Ezért várom, hogy a kínaiak végre feljöjjenek, csináljanak egy kis konkurenciát és letörjék a pofátlanul magasra belőtt árakat. Pl. ott a Sur-ron Firefly, elektromos enduro smkp/mkp, Kínából 3000-3500 USD 5 kW-os motorral és 2 kWh-nyi Panasonic akkuval; vagy itthon 2 kW-ra lekorlátozva, smkp-ként forgalomba helyezve 1.5 M HUF, ami a legolcsóbb "nyugati" enduro e-bike-ok árkategóriája.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

Új hozzászólás Aktív témák