Új hozzászólás Aktív témák

  • ArchElf

    addikt

    válasz attila9988 #23 üzenetére

    Ha a banknak kell az ő pénzük is, akkor igenis teremtsen biztonságos körülményeket a szolgáltatások mellé.

    Megnézném, hogy pl te hogyan tudnál egy számodra ismeretlen ember ismeretlen operációs rendszerben futó ismeretlen alkalmazását távolról biztonságossá tenni.
    Na jó ez kicsit túlzás, de tény az, hogy bármilyen operációs rendszer alatt, ahol elfut egy (jobb esetben SSL képes) böngésző, ott simán lehet netbankolni. Amennyiben pedig a bank kizárná a "pecseletlen" és "biztonságos" felhasználókat a köreiből, akkor szerintem bizony elég erőteljesen megcsappanna az ügyfélállomány az elektronikus termékeknél. Nem beszélve arról a plusz költségről, amivel egy ilyen "biztonságot ellenőrző" rendszer kifejlesztése és folymatos frissen tartása (plusz bizonsági felülvizsgálata, stb.) kerülne...

    Vagy esetleg úgy gondolod, hogy a bank biztosítson egy jogtiszta, folymatosan pecselt operációs rendszert minden (idióta) ügyfél számára, áruljon vírusírtót, tűzfalat, legyen kint a weboldalán az összes ismertebb webböngészó legfrisebb verzója? Esetleg a telebank lásson el szoftver és hardver-tanácsadást is?

    Amúgy az esetek nagy részében egyszerű a szkennárió:
    1) az ügyfél gépe nem volt megpecselve, vagy fizikailag hozzáfér egy rosszindulatú harmadik személy (pl nincs jelszó a gépen), esetleg adathalász támadás áldozata lesz
    2) eltűnik egy kevés/sok pénz
    3) ügyfél kárigényt jelent be a bank felé, amit ha a bank elutasít: az ügyfél sírva elkocog a PSZÁF-hoz, aki kiküld két IT auditort, és megállapítják a bank felelősségét

    AE

    [ Szerkesztve ]

    Csinálok egy adag popcornt, és leülök fórumozni --- Ízlések és pofonok - kinek miből jutott --- Az igazi beköpőlégy [http://is.gd/cJvlC2]

Új hozzászólás Aktív témák