Hirdetés

Keresés

Hozzászólok Aktív témák

  • Tigerclaw

    nagyúr

    Az USA-ban sajnos mindket part kepviseloinek tobbsege milliomos/milliardos, vagy azok lekotelezettje. Szoval teljesen eselytelen, hogy atmenjen valami, ami csokkenti a szakadekot.

    Lathato valtozast talan Bernie Sanders hozhatott volna, de ot leszavaztak a demokratikusok elovalasztasan. Ahogy nalunk is, az USA-ban is sajat maga ellensege a lecsuszott reteg es a munkasosztaly. Ugy is mondhatnank hogy azt kapjak amit erdemelnek, csak sajnos veluk egyutt szivnak az ertelmesebbek is.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    Azt is emlitsuk meg, hogy ott ma mar teljes mertekben a milliardos retegeg, vagy allami, helyi szinten a milliomos reteg alakitja a jogszabalyokat, raadasul meg csak nem is torvenytelenul. Lobbizassal sajat magukra szabjak a torvenyeket, hogy meg tobb penz es hatalom legyen a kezukben, mikozben a poornepnek nyomatjak az "american dream" illuziot.

    A masik trukkjuk az hogy mindenre es mindenkire ami csokkentene a szakadekot rasutik, hogy "kommunista" es ez naluk megallit mindent. Sokkal komolyabban uldoztek az USA-ban a "kommunizmust", mint a keleti blokkban a kapitalizmust, es ez beleivodott az idosebb es kozepkoru retegbe. Naluk a "szakszervezet" is Isten ellen valo vetek, mikozben a legtobb gazdag kapitalista orszagban az hozta el a joletet a tomegeknek es az orszagnak is.

    En ugy latom, hogy rengeteg konyv es mozi ami egy jovobeni distopiat vazol fel, sajnos nem fikcio es komolyan haladunk valamelyik fele. Iszonyatos mertekuve valt az emberek passzivitasa es nagyon konnyen iranyithatoak propaganda trukkokkel.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    A savos adozas pl. sok helyen mukodik. Nalunk csak az volt a gond, hogy nagyon alacsonyak voltak a savhatarok. Sokkal igazsagosabb lenne, mint a jelenlegi fix SZJA, mert pont ez nyitotta itthon is ki az ollot.

    A vagyont is meg lehet adoztatni. Persze ugy megallapitva a savokat, osszegeket, hogy az atlagembert, sot meg a kozeposztalyt se erintse.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    Az USA-ban tobb csapatsportnal van fizetesi kalap, amibe be kell fernie minden jatekosnak. Sot mas modon kedveznek is a gyengebb csapatoknak, pont emiatt. De ott ugye a videobiro is mar evek ota hasznalt dolog, nem beszelve arrol, hogy sokkal tobb kameraval is dolgoznak.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    Ez "csak" nalunk mukodott benan. Meg lehetne oldani ugy is, hogy mondjuk a minimalber nem adozik, felette havi brutto 400.000-ig 15%, felette havi 600.000-ig 18%, stb., de mondjuk havi 1,5 milliotol meg mar 40%, 2 felett 50%.
    Persze ezek csak osszedobalt szamok.

    Korabban az atlag rosszul kereso munkas is bele esett a 3.ik savba.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    "Ehhez képest az USA-ban sokkal életképesebb szakszervezetek vannak, mint pl. Magyarországon"

    Ez jol mutatja, hogy a mi szakszervezeteink tenyleg sehol nincsenek. Nyugaton azert keres jol az atlagember, mert ott evente komoly sztrajkok voltak minden iparagban sok evtizeden keresztul, mig nalunk 10 evente jo ha van egy gyengebb probalkozas.

    A szakszervezeti vezetok itthon benyuljak a penzt a tagoktol es a cegtol is, a bizalmiknak loknek nemi aprot es azok meg csititanak cserebe.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    Nyugaton az EU elvonalaban mukodik a savos adozas. Eleve logikus, hogy hagyom hogy keressen jobban a tomeg, mert az visszakerul a gazdasagba forgalomkent, vagyis tolja/huzza a gazdasagot az exporttol fuggetlenul es munkahelyeket teremt. Ahogy az is, hogy nem fojtom meg magas AFA-val a kereskedelmet.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    Musk mostanaban eleg komolyan "dolgozik" rajta, hogy lerombolja a hirnevet. Remelem par ev mulva betiltjak a Starlink projektjet. Kivancsi lennek arra, hogy hogy kaphatott engedelyt, de nem csodalkoznek azon, ha penz is mozgott volna a hatterben.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    Igen, azt gyakran elfelejtik, hogy az olajkitermeles, szallitas, finomitas, elosztas eseten is nagyon komoly a karbon labnyom, nem beszelve az okologiai hatasrol, katasztrofakrol. Pont most engedelyezte Trump, hogy "ledozerolhassak" az eddig vedett Alaszkat az olaj miatt, es ez csak egy a sok hasonlo mellett..

    Ettol mondjuk en jelenleg nem hiszem hogy a full elektromos autoke a jovo, a jelenleg elerheto akkutechnologiaval szamolva. A plug-in hibridek idealisabbak a tobbsegnek, az autohasznalati szokasokat figyelembe veve.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    Ido elotti bezuzas biztos nem lesz, latva az elektromos autok arat es vasarlasi statisztikakat. Szerintem vissza is vesz majd az igereteibol az a par nyugati orszag aki mar beigerte elore 5-10-15 eves tavlatra, hogy naluk akkor mar csak elektromos auto lesz uzembe helyezve, eladva. (talan a kogazdag Norvegia, Svajc esetleg Belgium, Luxemburg meg tudja oldani)

    Most is csak komoly artamogatassal es masodlagos kedvezmenyekkel tudnak eladni e-autokat, lathatoan mikroszkopikus mertekben es az is lathato, hogy annak ellenere hogy allitolag nagy mertekben csokkent az akkumulatorok gyartasi koltsege, ez semennyire sem jelent meg az autok araban.

    Egyebkent bontasi, ujrafelhasznalasi szempontbol az e-auto joval problemasabbnak tunik, plane hogy az akkuk, cellak tekinteteben nem latszik komolyabb standardizacionak nyoma. Nincsenek szabvanyos cella, akkupack egysegek, amik segitenenek a koltsegcsokkentesben, karbantartasban, ujrafelhasznalasban. (persze reszben azert is, mert ha nem is nagy ugrasokkal, de evente fejlodik az akkutechnologia)

    En a hagyomanyos hajtasu autok aranak emelkedese miatt, folyamatos forgalomcsokkenessel szamolok, uj autokat tekintve, kozeptavon, sot hosszabb tavon is vagyis kevesebb auto kerul majd bontoba varhatoan, illetve egyre tobben lemondanak majd a masodik, sot elso szamu autorol is, az arerzekenyebb orszagokban.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    Nagy baj lenne ha 30% lenne a transzformatorok vesztesege. Inkabb csak 2-3%. Persze az auto toltesenel az egyeniranyitas erre joval tobbet radobhat.

    Abban igazad van, hogy se a halozat, se az eromuvi kapacitas nincs es nem is lesz felkeszitve arra, hogy tomegesen atalljanak az emberek e-autora. A plug-in hibridek toltese talan megoldhato, de ahhoz is komolya fejlesztes kell. Megoldas lehet sajat akkuteleppel rendelkezo napelem"farm", vagyis a teton levo napelem nem a halozatba teszi be az energiat, hanem a hazban tarolja. Ekkor szinte passzivan is megoldhato lehet az auto toltese. (ami persze minden csak nem olcso, es meg tobb akkut igenyel)

    A normalis szemelyauto szerintem kb 1000kg, sot modernebb anyaghasznalattal, kasztnival ha nem kell az otcsillagos toresteszt 8-900kg is eleg egy 5 szemelyes also-kozepkategorias autohoz. A ma divatos lightos SUV-ok nehezebbek 1-200kg-al. Persze olvasva mas velemenyet, relativ hogy mit tekintunk "normalisnak" illetve melyik meretkategoria a normalis, az up, a polo, a golf, vagy a passat. Az atlagember, a tomeg a polo es golf merete kozot valaszt, bar a SUV mania inkabb a golf fele tolja a dolgot. Viszont a SUV mint e-auto kb. oximoron, meg hibridben is. Amit nyernek, az el is veszlik.

    A 20-30 even belul a jovot en is plug-in hibrid autokkal tudom elkepzelni, amik 50-80km-ert tudnak megtenni tisztan elektromosan. Ez a nagy tobbsegnek eleg arra hogy 80-90%-ban csak elektromos modban autozik. A tolteshez szigetuzemu sajat napelem lenne az idealis, es ha technikailag megoldhato, olyan toltesi rendszerrel, hogy ne kelljen feleslegesen atalakitani valto aramma, majd vissza.

    [ Szerkesztve ]

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    Se a villanyauto, se a plug-in-hibrid nem oldja meg mindenki igenyeit, es epp ezert nem is kell se elvarni se torekedni arra hogy megis megoldjak. Nem kell Tesla meretu hatotav a legtobb autosnak, sot Leaf meretu sem. Azt se kell elvarni, hogy nyaralasnal fel Europat atszeled elektromos autoval mindenfele kotottseg nelkul. Nem erre valo.

    A tobbseg naponta rovidebb tavokat megy az ev legtobb napjan es ritkabban nagyobb tavokat. Ma mar vannak 50-60km-es hatotavval rendelkezo plug-in hybridek es szerintem ez meg novelve lesz a kovetkezo evtizedben. Ez normalis munka/ovoda/iskola/bolt jellegu tavokra eleg a tobbsegnek. Masoknak kis benzines rasegites kellhet. Ha van tolto a munkahelyi parkoloban, akkor meg jobb a helyzet.

    Aki meg ettol is tobbet megy munkaba, annak egyszeruen nem valo ez a dolog, vagy fogadja el, hogy az autoja benzint (is) fogyaszt.

    Uzletileg is eladhatobb, a hibrid, mert mondjuk 1-1,5 millioval dragabb a nem hibrid verziohoz kepest, nem 2-2.5x. A kormanyzati artamogatas is tobbet erne, ha hibridekre adnak, nem 10+ millios e-autokra, amiknek emiatt semmit sem csokken az ara.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    A mezokre en se tennek napelem farmot, hacsak nem total kopar, elettelen, de a haztetokre viszont vetek nem tenni vagy napelemet, vagy napkollektort. Ezt kellene megcelozni a kormanyzati tamogatasokkal.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    "Ha ezeket és az őszi-téli szeméttelfűtést felszámolták..."

    Ez utobbi nem valasztas kerdese. Majd ha nem lesz nagy merteku munkanelkuliseg, kozmunka, nem adoztatjak meg az minimalbert es a nyugdijasoknak se kell szukolodniuk ledolgozott 40+ evek utan, ez is valtozni fog. Jo hogy nem ott tartunk, hogy megbuntetjuk a szegenyeket, mert szegenyek.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    Egy hidegfuzios eromu megepitese nem csak penzkerdes. Tovabbra is felig elmeleti, felig kiserleti fazisban van. Jelenleg egy almot kergetnek es lehet hogy alom is marad meg sokaig.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

Hozzászólok Aktív témák