Hirdetés

Hozzászólok Aktív témák

  • mézespálinka

    aktív tag

    Nem kell elfutni.
    Nem én gondolkodom egyszerűen, te olvastad gondolom odáig a hsz-t, a végét pedig nem. Sikerült kiragadni azt az egy mondtatot. Igaz az tényleg provokatív volt. Oldd meg hogy versenyképes maradj. Tudtad hogy létezik az internet mikor belevágtál? Felteszem Igen. Tudtad, hogy mi az hogy webshop? Felteszem Igen. Tudtad, hogy pl. Szlovákiában mások a szabályok mint itt? Felteszem Igen. Tudtad, hogy szlovák cég is szállíthat bármilyen más országba, de EU-ba tuti? Felteszem Igen. Ne akard már a vásárlókra kenni azt, hogy a nagyok elnyomnak...... Ja, gondolom majd jön az, hogy de hát téged megbüntet a g**ci nav (aki tényleg az :D), míg a szlovák céget az ottani nem. Gondolom a magyar szabályozással tisztában voltál, mikor belevágtál....Ne utána lepődj már meg. Engem sem fog elengedni a rendőr ha 50 helyett 51-el megyek és lefényképez (tudom, nem életszerű mert nem 51nél inkább 61-65nél készül a kép, de példának jó) és téged sem fog a nav, ha azt a 2 kötelező szót kihagyod az ászf-ből...

    (és nem, még mindig NEM azt írom, hogy ez így van jól, hanem azt, hogy ez ÍGY működik. És TE (sem én, sem más kisker) NEM fog tudni ez ellen tenni SEMMIT. Ha nem tudsz így kerskedni mert nincs hozzá gyomrod, idegrendszered, vagy veszteséges a buli, ki kell szállni.

    @bwoay: De ha nem tetszik, miért kuponozik? :D A vásárló hibája, hogy egy kereskedő kuponozik? Ha nem fér bele, hogy nincs csomagolási költség, miért NINCS??? A vásárló hibája, hogy a kereskedő saját maga fizeti? Még az ebay-en is van(sok esetben) csomagolási ktg!!!
    Persze tudom, hogy ha valahol van csomagolási díj, máshol nincs, akkor a vásárlók (ha az egyéb ktg-ek azonosak) onnan vásárolnak, ahol nincs. De ez egy ilyen játék. Valamit (vásárlót) valamiért (pl. kuponakció - aminek valóssága hmmm hagyjuk -, csomagolási díj bevállalása stb). Ha valaki nem bírja... majd elbukik.

    Mondom ezt úgy, hogy rohadtul nem tartom egészséges dolognak a kapitalizmust az internet+eu korában (ha Európát nézzük), mert bár szállítani mindenhova lehet, de kb a székhelytől függ az egyéb költségek 90%-a (kis túlzással), amelyek viszont befolyásolnák az árakat. Szvsz szabályozni ezt már lehetetlen, ez a szörny elszabadult. Ennyi.
    Azt is hozzátenném, hogy nem úgy vásárolok, hogy ák. legolcsóbb, hanem a garanciát veszem figyelembe legelőször. Ha valahol normális(abb) a gari de drágább, övé a pénzem. Ha valahol tartják a beígért szállítási határidőt és nekem épp számít a határidő, övék a pénzem, még ha többe is kerül náluk a termék... De a vásárlók 99%a nem ilyen, hanem igen is ák. legolcsóbbat veszi meg. Azt viszont nem érzem, hogy ezért a vásárló lenne a hibás, és azt sem, hogy bármilyen kereskedőnek ma fog leesni, hogy bazzz a legtöbb ember a legolcsóbbat akarja.... :R

    [ Szerkesztve ]

  • nyisziati

    addikt

    Tény és való, hogy ez már a határok feszegetése (sőt, átlépése).

    De sajnos ez van. Jelenleg én is szabadúszó vagyok, és azt kell mondjam: ha mindent bevallasz, mindent totál szabályosan csinálsz, akkor egyszerűen nem éri meg dolgozni.
    Pedig én sem vagyok csaló típus, sose csinálnék olyat, hogy "versenyt futtatom" a webáruházakat, vagy kárt okoznék bárkinek is.

    De egyszerűen az állami sarc nem befizethető egy kisvállalkozónak. Legalábbis nem 100 %-ban.
    Ezek a törvények a nagy cégekre lettek kitalálva, ahol pörög az üzlet, és az egy dolgozóra jutó költség az árbevétel mellett jóval kisebb hányadú, mint egy KKV-nál.
    Mindenki más rákényszerül a trükközésre (mégha undorral is).

    Ez van, a XXI. századi Magyarország még mindig itt tart. :(((

    Samsung Galaxy A9 (2018); Pebble Steel

  • Rolly

    addikt

    csak én találkoztam 5-6 hasonlóan akciózott alzás black friday ajánlattal az interneten pedig nem is néztem az oldalaikat.. Tuti becsületesek és csak véletlen volt ... :) alapból kedvezményt összegben vagy százalékban adunk meg így
    - az lehet véletlen adminisztrációs hiba, hogy hamis kedvezményt ad
    - az lehet véletlen adminisztrációs hiba, hogy vagy összegnél drágább az akciós termék mint a normál ár ...
    De az hogy egy termék 10x-ére drágul vagy 2x-esére miközben az akciózásnál a normál árat nem szokás piszkálni... azért hihetetlen kategória... Tehát az a tippem, hogy bele kellett nyúlniuk a normál árakba, hogy szebb legyen az akció... s e közben volt néhány elgépelés...

    De ezek alapján egyáltalán nem korrekt az alza.hu-se...

  • WildBoarTeam

    aktív tag

    Hát már nem emlékszem hol hallottam, de ez ide illik:
    "A szabályok nem ismerete, nem mentesít fel azok betartása alól."

    Ez kb olyan, mint az apróbetűs rész egy szerződésben, attól, hogy nem olvastam el, de aláírtam a lap alját, akkor bizony vonatkozik rám.

    Az országos adatbázis nekem is megfogalmazódott a fejemben (kb olyan lenne, mint a bankoknál az adós lista), szerintem lenne elrettentő ereje.

    blabla

  • bwoay

    nagyúr

    megint csak ismételni tudom magam: nem hibáztatom emiatt a vásárlót, nem is írtam semmi ilyesmit. amiről a vásárló tehet, az az, hogy a megrendelt terméket nem veszi át (mármint amikor ezt nem önhibáján kívül teszi). te magad is hivatkoztál a versenyre, ami sok mindent rákényszerít az emberre. igazodni kell a vásárlási szokásokhoz, aki nem alkalmazkodik, az kihullik, ezt már korábban kiveséztük, de ennek tudható be a kuponozás, akciózás, BF, sokminden. ha elég üzlet csinálja, a vásárlók részéről elvárás lesz. nem a vásárló hibája, hogy a kereskedő fizeti, hanem a konkurencia, a piac "hibája". illetve mégcsak nem is hiba. ami engem illet, ezeket a dolgokat tényként közöltem, nem rovom fel senkinek, de amikor számolunk, akkor a kalkuláció részét képezi, hogy egy ilyen át nem vett csomag sok esetben nem 990 Ft bukó, mint ahogy elsőre gondolná az ember, hanem a kiszállítás tényleges költsége + a visszaút. természetesen van olyan is, aki úgy tud 990-ért kiszállítani, hogy még keres is rajta!

    WildBoarTeam:
    ez így igaz, nem mentesít, de itt a szabály betartatása üzközik több problémába. úgy hallottam, hogy a shoprenter fórumán ez egy "népszerű", állandóan visszatérő téma. lehet ügyvédi levélben behajtással fenyegetőzni, de ezzel az egésszel foglalkozni többe kerül, mint elengedni és leírni a veszteséget.

    [ Szerkesztve ]

    [ don't... don't believe... don't believe the hype ]

  • mjani1172

    addikt

    Nem tudnád átnézni, nekünk pl nagyon (gondolom másnak is ) pörgős, nincs idő.

  • mézespálinka

    aktív tag

    Az a baj a vásárlót (a többit, aki nem küldet vissza) nem fogja érdekelni, se az, hogy más szemét, se az, hogy mi hogy mennyi. Megnézik hol a legolcsóbb és megveszik :(
    Valljuk be, a webshopok egy része (egy 50%-ot írni túlzó?) amúgy is feleslegesen létezik, kb az összes ugyan azt a nagyker által biztosított adatbázist parsolja.....
    Egyre jobban azt látom, hogy ez a verseny+eu gyakorlatilag az összes kisebb üzletet ki fogja nyírni.
    Az más kérdés, hogy (szigorúan vásárlói szemszögből nézve) szükség van e rájuk a nagyokon kívül? (Illetve, ha emag jellegű üzletet nézünk, ami kvázi egy felületet(is) ad arra, hogy egy másik - kisebb - üzlet árulhasson, akkor nem kimondva, de szerves együtt "létezés"ről beszélünk)
    Beszólni ki fog egy alzának? Ki fog akkora büntetést kiróni neki, hogy megérezze? Ez már olyan vastagon külpolitikai szálakhoz vezetne, hogy ....
    Addig pedig marad az, hogy a kkv kihal, a nagyok meg extra profitot tesznek el. (tudom, extra profit tök hülye fogalom. Akkor legyen az, hogy csalnak - adó -.)

  • mézespálinka

    aktív tag

    Az adatbázisra gondolsz?
    Hogy érted, hogy átnézni? Ugye nem arra célzol, hogy van egy adatbázis neked bejön egy megrendelés és egyesével átnézed az adatbázis sorait, hogy szerepel -e rajta az illető?

  • zseko

    veterán

    Miért? A megrendelő adataival a megrendelés pillanatában egy automatikus lekérdezést futtatni, és megnézni zöld pipa vagy piros x jön-e vissza, olyan időigényes a pc-nek?

    Én ugyan nem értek hozzá, de eddigi rendeléseim alapján a személyes adatok és a szállítási mód megadása legtöbbször külön oldalon van. Amíg betölt a tovább gomb megnyomása után, simán le tudja kérdezni az adatbázisból amit kell, és már eleve kihagyná azt a szállítást ami tiltott.

  • bwoay

    nagyúr

    szerintem teljesen jól látod, ebbe az irányba tart a dolog. a vásárlás régen egy élmény volt, emberekkel kellett érintkezni hozzá, be kellett menni egy üzletbe, ahol hatottak a vásárlóra a fények, a zene, az illatok (vagy szagok), és maga az eladó is. egy kis koszos lyukból nehezebb volt eladni, mint egy kellemes környezetű üzletből. most ez zömében virtuálisan történik, és bár az szomorú, hogy egy borzalom weboldalról is vásárolnak az emberek, elmondhatjuk, hogy mindez a vásárlás személytelensége miatt van így, és csak az ár számít. a "jogsértő webáruházak" téma iróniája, hogy a többség már most tudja: mindezek ellenére ugyanúgy ezekről a jogsértő oldalakről akar majd vásárolni a későbbiekben, csak hát kellemetlen és felháborító a tudat, hogy a kamu árakkal őt is megpróbálták palira venni, és kényelmetlen, hogy az árakat sokkal jobban le kell csekkolni, nem elég mindent bemondásra elhinni :)

    [ don't... don't believe... don't believe the hype ]

  • mézespálinka

    aktív tag

    A hozzászólást még mindig nem tudom hova rakni. Szerintem simán arra gondolt amitől féltem. Félelmetes hogy 2018-ban ez kérdés egy online (is)kereskedő számára:'(
    @bwoay: igen, az is félelmetes hogy milyen vásárlók vannak :( ezért is működik a kamu akció :( ez legalább annyira, ha nem jobban a vásárlók hibája is.

    [ Szerkesztve ]

  • WildBoarTeam

    aktív tag

    Ha meg regisztrációhoz kötött a vásárlás, akkor még egyszerűbb. Ha már a kosaramban van egy termék, akkor már le tudja ellenőrizni a rendszer, hogy milyen fizetési módokat enged.
    Na de ez természetesen elméleti dolog marad... sajnos...

    (#207) mézespálinka
    Hát igen, sok webshopra nem lenne szükség. :(
    Engem rokonok kértek meg, hogy az italboltjuknak készítsek egy webshopot, én akkor megmondtam, hogy nem vállalom, mert olyan jogi maceráknak kell megfelelni, hogy bárhol elbukhat a dolog. Javasoltam nekik, hogy keressenek egy olyan céget, aki teljeskörűen ellátja ezt a feladatot, így ha gubanc van, akkor lehet náluk reklamálni.

    blabla

  • mézespálinka

    aktív tag

    Az a baj, amikor még bomba üzlet volt boldog-boldogtalan webshopot nyitott. Aztán jöttek azok a cégek, akik az internetes vásárlást magasabb szintre emelték. Így a korábbi kereskedők egy részének már nem fért bele, hogy fejlesszék a boltot/magukat, mert úgy már nem lett volna akkora bomba üzlet.Lekörözték őket, egy jó részük meg mást hibáztat.(nem, nem az áfa trükközésre gondolok.)

    A bar-lista szerű adatbázis szerintem technológiailag pofon egyszerű lenne, jogilag kérdéses a dolog. + ha valaki nagyon ki akar szúrni egy webshoppal, néhány kört még tud trükközni a szűrés után (rokonok címe, kamu telszám amit nem néz, kamu név, friss regelt kamu email, ismerős telefonszáma csomagautomata esetén). Mondjuk így már legalább nehezebb dolga lenne, lehet feladná. Én még akár plusz ktg-et is fizetnék egy olyan üzletnek, ahol mondjuk ilyen funkciót támogatnak, szűrnek és ezáltal pl. mivel nem kell kivinni a felesleges cuccokat, az én általam rendelt termékre tartható a honlapon található határidő....

    De ez egyébként egy jó ötlet. Nincs valami fórum, ötletbörze stb az online kereskedők számára? Továbbvihetnék az ügyet.... hátha.

    [ Szerkesztve ]

  • nyisziati

    addikt

    Nyiss egyet! :K
    Rákerestem, nincs ilyen.

    Samsung Galaxy A9 (2018); Pebble Steel

  • carl18

    őstag

    Nem csodálkozok semmin se, ez a fekete péntek nálunk csak lehúzás. Én 2 éve nem vettem semmit fekete pénteken mert nem találtam olyan akciót ami élt is volna akkor mikor én akartam megvenni. :)
    Más felől van egy reális készlet söprés ami még olcsóbb is mint a Black Friday, de hát az nincs nagy dobra verve. Januárba karácsony után szoktam ilyesmivel találkozni és még az ember így sokkal jobban is járhat.

    De a karácsony és a fekete péntek egy remek lehetőség hogy rommá keressék magukat. Itt szimplán azzal van a gond mikor egy egy laikus vevő bemegy a boltba és megbízik a bolt által kiírt árazásba. Még engem is be tudnának csapni ha akarnának, olyan nincs hogy egy ember mindegyik terméknek fújja az árát kívülről.

    Ez a felárazás az undorító amivel rengeteg webshop működik, hogy 270,000 Ft helyet 230,000 de a termék eredeti ára 190E. Még így is többe kerül mint amennyiért valójában megy, azért manapság nehéz jó üzletet kötni főleg idehaza. :DDD

    Hasíts bele! :D

  • janeszgol

    veterán

    Akkora baromságokat írsz, hogy csak na. Látszik, hogy nagyon gyerek vagy még. Ez a lázadás rájuk vall!

    "Feltartóztattuk őket – mondta Hester. – Kitartottunk. Segítünk Lyrának. Azután büszke kis megtört valóját Lee arcához simította, amilyen szorosan csak tudta, és meghaltak mind a ketten."

  • mézespálinka

    aktív tag

    Uhh, idézz kérlek melyik részét tartod a hsz-nak baromságnak és miért.
    Vevő vagyok a diskurzusra!

    [ Szerkesztve ]

  • janeszgol

    veterán

    EZ nem úgy működik, hogy ha a többiek csalnak, akkor én is csalok, csak hogy versenyben legyek. Mármint bizonyos helyeken valóban így működik, de ne ezt várjuk már el! Én nem akarok olyan boltokat, ahol áfát csalnak, ahol változtatják a cégnevet (szia gari), ahol csalniuk kell miattam, a vevő miatt.

    Egyszerűen tökre el van fogadva az, hogy a külföldi kapja a kedvezményeket, a magyar pedig csak szív.

    [ Szerkesztve ]

    "Feltartóztattuk őket – mondta Hester. – Kitartottunk. Segítünk Lyrának. Azután büszke kis megtört valóját Lee arcához simította, amilyen szorosan csak tudta, és meghaltak mind a ketten."

  • mézespálinka

    aktív tag

    Nem így kéne működnie. Teljes mértékben igazat adok neked. Ehhez képest (te is azt állítod hogy nem így kell működnie és én is ) hogy működik? Te hogy látod? Mert szerintem így.
    Nem is kell ide kedvezményekkel támogatni a külföldi céget a magyarral szemben, akkora a "méret"beli különbség a kettő között!
    Nagyon undorító, hogy a külföldi multik mit meg nem kapnak állami szinten támogatásként. Hidd el, tudnék mesélni hajmeresztő dolgokat. (arról is, hogy hogy csalnak az adózással - amire amúgy szintén kedvezményt kapnak -)
    És ez rohadtul nem jó. Ebben is egyet fogunk érteni. Én arra próbálok utalni, hogy attól, hogy ezt megbeszéljük és igazat ad egyikőnk a másiknak, még a fórumtárs cége nem lesz versenyképesebb.
    Egyszerűen már az áfa mértéke közti különbség (eu-s országokat nézve) tök elég bármiféle kedvezény nélkül arra, hogy óriási hátrányba kerüljenek a magyar kereskedők.

    Talán ha valamivel kitűnnek, van esély. PL. gyors szállítás (szállítási díj fejében) érzésem szerint (környezetemet nézve) igen is vonzott vásárlót még, ha drágább is volt a termék! (példa: Edigital - igen tudom, ez sem a kedvenc cég - egy ideig amíg volt itt helyben csomagautomata - a foxpost elődje a nevére már nem emlékszem -az adott éjjel 10kor leadott rendelésem másnap du. 5kor sms értesítés alapján átvettem. Nem hittem el. Elmeséltem a társaságba/munkahelyen és utána mások is onnan rendeltek valamivel DRÁGÁBBAN, és megkapták. És ők is elmesélték másoknak!. ) Vagy PL. a garancia kérdése. Tudnék mutatni levelezést magyar kkv-tól, hogy milyen undorítóan gusztustalan módon próbálták hárítani a garanciát. Persze ez csak 1 cég. De már is vesztettek min. 1 vásárlót.
    Sajnos véleményem szerint aki ma Magyarországon ilyen jellegű kereskedésbe fog, annak számolni kell azzal, hogy hátrányból fog indulni! Ehhez mérten kéne az üzleti tervet összeállítani.

    [ Szerkesztve ]

  • janeszgol

    veterán

    Igen így, ebben tökéletesen igazad van. Még az Ipon sem teljesen tiszta, sőt a BestByte-ot is megvádolták már. De én nem akarok ilyet. Én azt akarom, hogy a megvett termékem ha problémás, bármikor visszavihessem. A kiszállításnál vigyázzanak a cuccomra és a garanciás visszaküldés árát állja a cég, hiszen ezért van.

    "Feltartóztattuk őket – mondta Hester. – Kitartottunk. Segítünk Lyrának. Azután büszke kis megtört valóját Lee arcához simította, amilyen szorosan csak tudta, és meghaltak mind a ketten."

  • mézespálinka

    aktív tag

    Egyik sem tiszta, szerintem sem.
    De sajnos a magyar kkv-k jó része (ebben a kereskedelmi szegmensben) is a megúszós kategóriába esik, pláne ha garanciát nézünk. És ez nem jó. És megértem azt is, hogy ahol tud - jogilag megendhető módon - próbál "trükközni" mert ő is tudja hogy hátrányban van a nagyokkal szemben, de ez a vásárlót nem fogja érdekelni. Az egész már jó rég el lett szúrva. Látsz ebből kiutat? Mert én nem. Még ha le is vinnék pl. az áfa mértékét itthon (és nem jönne a -sajnos ezt nyugodt szívvel írom le - magyar vállalkozói mentalitás (na most akkor mégtöbbet keresek hiszen kisebbek a ktg-eim )) akkor is hány évnek kellene eltelnie, mire felvennék a fonalat amit a korábbi évek hátránya okozott nekik? Szolgáltatás (itt a garanciára, szállításra gondolok) szinjén is :S És addigra egy alza/emag/mall stb. még tovább fog nőni.

    Amit írsz, hogy mit szeretnél azzal is úgy vagyok, hogy egy emag vagy alza ( ha nem akarja maga alatt vágni a fát) sokkal jobban tudja kezelni, mert egyszerűen nagyobb. Még egy adott bukó is belefér nekik, mert megteheti hogy elbukik x összeget +1 ötcsillagos értékelésért. Míg a hátrányban lévő és kisebb vállalkozás nem :(

    [ Szerkesztve ]

  • mjani1172

    addikt

    Sajnos nincs rá kapacitás. Ennél nagyobb dolgok is megoldhatatlanok :( .

    Ha valaki tud segítséget weboldal-webshop készítésben, azt szívesen veszem.Sajnos sok a rossz tapasztalat,nekem olyan kellene aki valóban ért hozzá, és később is tudja alakítani javítani és a hozzá kapcsolódó dolgokban is tud segíteni.

  • mézespálinka

    aktív tag

    "Miért? A megrendelő adataival a megrendelés pillanatában egy automatikus lekérdezést futtatni, és megnézni zöld pipa vagy piros x jön-e vissza, olyan időigényes a pc-nek?

    Én ugyan nem értek hozzá, de eddigi rendeléseim alapján a személyes adatok és a szállítási mód megadása legtöbbször külön oldalon van. Amíg betölt a tovább gomb megnyomása után, simán le tudja kérdezni az adatbázisból amit kell, és már eleve kihagyná azt a szállítást ami tiltott."

    Kb 3 sor kód! Keress egy megbízható embert, ha a jogi részét tisztázod akár saját magatoknak is lefejlesztethetitek. Amúgy nem vagyok benne biztos, hogy ha az ászf-be beírod hogy Xdb sikertelen átvétel után az utánvét nem elérhető az adott vásárlónak az bármilyen jogi akadályba ütközne. Az oldal működésében semmit nem fogtok észrevenni (godnolok itt sebesség, teljesítmény, erőforrásigény stb).

  • Vikthor

    veterán

    mondjuk az is lehet, hogy náluk szárítással tisztítanak... :F

    ~ B & B & L | Suomi Finland Perkele ~

  • zseko

    veterán

    Szerintem nem érted mire akartam utalni. Ha létezne, az adatbázis kezelése alapvetően nem is a te feladatod lenne, hanem (mondjuk) állami szinten lenne feltöltve és karbantartva, a te feladatod meg kimerülne max. annyiban, hogy beírod a vásárló nevét. De valójában még ezt sem kellene megtenned, mert ezt megteszi maga a vásárló rendeléskor, így te még meg sem kapnád a megrendelést, de a rendszer már kiszűrné, hogy hogyan szabad vagy nem szabad neki szállítani. Te meg már csak annyit érzékelnél az egészből, hogy ez a vásárló így kérte a szállítást, az meg úgy, és legjobb esetben meg sem tudnád, hogy valakinél tiltva lett az utánvét. Tök egyszerű megoldani (szerintem), nem hinném hogy bonyolultabb annál, mint pl. ne legyen két azonos nevű felhasználó. Még csak nem is igazán neked kellene megoldani, csak beépíteni az oldalba.

  • Fryskitt

    addikt

    Államilag???? Neeeeeeeeeeemmmmennenenemememnnem. Így is elég nagy testvér, nem kell, hogy még jobban az legyen. Pontosabban EZ A MOSTANI semmiképpen ne legyen, mert ma Magyarországon kicsit sincs garancia arra, hogy nem élnek vissza vele. Normális esetben persze lehetne, vicces lenne összekötni a NAV-ot a megrendeléseket figyelő rendszerrel, lehet, hogy onnantól nem lennének milliárdokkal tartozó magánszemélyek.

    Ne vegyél élő állatot ajándékba. Soha.

Hozzászólok Aktív témák