Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • nyerek01

    tag

    válasz Shadowbull #6 üzenetére

    Az rendben van, hogy majd kiderül de jelenleg az akkus elektromos a jobb nem a hidrogén.

    Gondolom egyikünk sem jósnô, a jövôt most engedjük el.
    Ma ha kamion akarsz venni ami "keveset" szennyez az akkus elektromos lesz nem pedig hidrogén.

    Ha jók az értesüléseim decemberben még okosabbak leszünk a témában, mert akkor kezdôdik az elektromos Tesla Semi kiszállítás. Talán kapunk hiteles, új adatokat. :R

  • sirály12

    őstag

    válasz Shadowbull #6 üzenetére

    A meccs még azelőtt le lett játszva, hogy elkezdődött volna! A hidrogénes kettővel több energiaátalakítást tesz a rendszerbe, ezért soha nem lesz olyan hatásfokú, mint az akkus. Olyan pedig, hogy hulladékenergia nem létezik, pláne ilyen mértéktelen mennyiségben. Én még nem hallottam olyat, hogy a megtermelt áramot ne lehetett volna eladni. Az EU hidrogénstartégiája egy jó dolog szerintem is, de nem autókban, hanem helyhez kötött energiatárolásban. Autókban már csak azért sem fog elterjedni, mivel még az elektromosoknál is drágább autókat eredményez!

    "A végső döntést az ár fogja meghozni." Igen ezzel teljesen egyetértek, de ugyanannyi energiára számolva a zöld hidrogén mindig is drágább lesz, mint maga az áram. Hiszen a hatásfok ami a két átalakítással jár mindig meglesz.
    energiahordozó --> áram --> akku --> motor
    energiahordozó --> áram --> hidrogénbontás --> tüzelőanyagcella --> akku --> motor

    "Pár év múlva látni fogjuk hogy egy MWh akku vajon olcsóbb lesz-e mint egy kamionba való hidrogénes üzemanyagcella rendszer."
    Meg a speckó tartályok, stb. gyakoribb szervizek, sokkal több alkatrész, drágább fenntartás. És persze, emellett ezekben is van akku is. És a tetejében még töltőinfrastruktúra sincs. Innen szép nyerni, de ez a hajó már elment, hamarabb kellett volna kapcsolni a gyártóknak. 10-15 évvel ezelőtt lett volna esélye az akkori akkuk ellen.

    Én szárnyalnék, de nem hagyják.

Új hozzászólás Aktív témák