Új hozzászólás Aktív témák
-
Füleske
addikt
válasz AssAssynn #24 üzenetére
Dehogynem tették, rengeteg próbálkozás volt: [link]
Mint már írtam, tömeggyártott lítium akku nélkül esélye sem volt a belső égésűvel szemben.
"California electric car maker Tesla Motors began development in 2004 on the Tesla Roadster, which was first delivered to customers in 2008.[83] The Roadster was the first highway legal serial production all-electric car to use lithium-ion battery cells, and the first production all-electric car to travel more than 320 km (200 miles) per charge."
Nem is volt az olyan régen, ugye?Hidrogén:
Japán, 2003: [link] "a japán vezetés víziója szerint az országban 2020-ra mintegy ötmillió üzemanyagcellás járműnek kellene forgalomban lennie"
Japán, 2021: [link] "Toyota Miraiból ma világszerte 11 ezer van forgalomban, belföldön csupán 3700, és a többségük a kormányzati flottához tartozik"
"a japán kormány szorgosan invesztálja a pénzt a hidrogénenergiába, a 2020-as költségvetésben 70, a 2021-esben 85 milliárd jent különítettek el a hidrogénenergiára, egyebek mellett technológiai fejlesztésekre, hidrogéngyártásra, valamint hidrogéncellás járművek vásárlásának támogatására, illetve hidrogénkút-hálózat fenntartására és bővítésére."
Szóval hazai pályán is bukta van, a sok beleszórt állami pénzzel együtt. Szerinted miért van ez így? -
válasz AssAssynn #24 üzenetére
"Maradjunk a hidrogénnél, ez jó példa. A Toyota tegyük fel nyomja ezerrel, de nem áll mögé az EU, az államok, a nagybevásárlóközpontok, nem pakolják tele hidrogéntöltőkkel a fél országot. Pedig, ha megtennék, nyilván többen vásárolnának olyat."
A hidrogén tökéletes példa.
A hidrogén hajtású autó nem olcsó.
Ha akarsz magadnak egy saját töltőállomást, az már drága. Nem kicsit drága.
A hidrogén pofátlanul gyorsan szökik meg az autó tartályaiból. De legalább veszélyesebb baleset esetén, mint minden más energia hordozó.
Kárpótlásul a belsőégésű motorok hatásfoka nem túl izmos. A Diesel motoroké jobb, de hidrogénnel csak az Otto motor üzemeltethető.A hidrogén nem a járművekbe való. A napközben keletkező, megújuló energiaforrásokból származó felesleges energiát lehet vele eltárolni későbbi felhasználásra. Magasabb hatékonysággal lehet felhasználni a hidrogént, mint a jármű motorokban.
Ráadásul egyre közelebb kerülünk a fúziós energia termeléséhez. Az elektromos járművek optimálisak az így keletkező elektromos energia felhasználásához.
Szóval maradjunk a realitásoknál. Az álmodozás nem vezet sehova.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Hi!King
őstag
válasz AssAssynn #24 üzenetére
Nem a lobbi nem akarja a hidrogént, hanem egyrészt nem annyira egyszerű a technológia, mint elsőre hangzik, a töltőállomások létesítése drága és nagy a biztonságigénye, másrészt mint az elektromos esetében is, nagyon nagy a belépési szint töltőállomás lefedettségben, amikortól kezdve már elér egy kritikus tömeget a potenciális userek száma, hogy be tudjon robbanni.
Az elektromos sem a benzinlobbi miatt nem tudott befutni, hanem azért, mert nem volt még olyan célcsoport, akinek megfeleltek volna a régebbi elektromos autók a korlátozott hatótáv és ritka töltési lehetőség miatt. Azóta sokat fejlődött a technológia. És nem, nem azért nem fejlődött korábban, mert nem akarta senki, meg elnyomta a benzinlobbi, mert közben rengeteget fejlődtek más ágazatok miatt az aksik, csak sokáig még ez kevés volt, mostanra kezd elég lenni.
Bár szvsz amire autót kellene használni, és ez nem a legforgalmasabb útvonalak mentén a munkába járás, ami sokkal hatékonyabban megoldható lenne jó tömegközlekedéssel, ott még most sem elég, de 10-15 év múlva már az lesz.