Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Füleske

    addikt

    válasz AssAssynn #24 üzenetére

    Dehogynem tették, rengeteg próbálkozás volt: [link]
    Mint már írtam, tömeggyártott lítium akku nélkül esélye sem volt a belső égésűvel szemben.
    "California electric car maker Tesla Motors began development in 2004 on the Tesla Roadster, which was first delivered to customers in 2008.[83] The Roadster was the first highway legal serial production all-electric car to use lithium-ion battery cells, and the first production all-electric car to travel more than 320 km (200 miles) per charge."
    Nem is volt az olyan régen, ugye?

    Hidrogén:
    Japán, 2003: [link] "a japán vezetés víziója szerint az országban 2020-ra mintegy ötmillió üzemanyagcellás járműnek kellene forgalomban lennie"
    Japán, 2021: [link] "Toyota Miraiból ma világszerte 11 ezer van forgalomban, belföldön csupán 3700, és a többségük a kormányzati flottához tartozik"
    "a japán kormány szorgosan invesztálja a pénzt a hidrogénenergiába, a 2020-as költségvetésben 70, a 2021-esben 85 milliárd jent különítettek el a hidrogénenergiára, egyebek mellett technológiai fejlesztésekre, hidrogéngyártásra, valamint hidrogéncellás járművek vásárlásának támogatására, illetve hidrogénkút-hálózat fenntartására és bővítésére."
    Szóval hazai pályán is bukta van, a sok beleszórt állami pénzzel együtt. Szerinted miért van ez így?

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz AssAssynn #24 üzenetére

    "Maradjunk a hidrogénnél, ez jó példa. A Toyota tegyük fel nyomja ezerrel, de nem áll mögé az EU, az államok, a nagybevásárlóközpontok, nem pakolják tele hidrogéntöltőkkel a fél országot. Pedig, ha megtennék, nyilván többen vásárolnának olyat."

    A hidrogén tökéletes példa.
    A hidrogén hajtású autó nem olcsó.
    Ha akarsz magadnak egy saját töltőállomást, az már drága. Nem kicsit drága.
    A hidrogén pofátlanul gyorsan szökik meg az autó tartályaiból. De legalább veszélyesebb baleset esetén, mint minden más energia hordozó.
    Kárpótlásul a belsőégésű motorok hatásfoka nem túl izmos. A Diesel motoroké jobb, de hidrogénnel csak az Otto motor üzemeltethető.

    A hidrogén nem a járművekbe való. A napközben keletkező, megújuló energiaforrásokból származó felesleges energiát lehet vele eltárolni későbbi felhasználásra. Magasabb hatékonysággal lehet felhasználni a hidrogént, mint a jármű motorokban.

    Ráadásul egyre közelebb kerülünk a fúziós energia termeléséhez. Az elektromos járművek optimálisak az így keletkező elektromos energia felhasználásához.

    Szóval maradjunk a realitásoknál. Az álmodozás nem vezet sehova.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hi!King

    őstag

    válasz AssAssynn #24 üzenetére

    Nem a lobbi nem akarja a hidrogént, hanem egyrészt nem annyira egyszerű a technológia, mint elsőre hangzik, a töltőállomások létesítése drága és nagy a biztonságigénye, másrészt mint az elektromos esetében is, nagyon nagy a belépési szint töltőállomás lefedettségben, amikortól kezdve már elér egy kritikus tömeget a potenciális userek száma, hogy be tudjon robbanni.

    Az elektromos sem a benzinlobbi miatt nem tudott befutni, hanem azért, mert nem volt még olyan célcsoport, akinek megfeleltek volna a régebbi elektromos autók a korlátozott hatótáv és ritka töltési lehetőség miatt. Azóta sokat fejlődött a technológia. És nem, nem azért nem fejlődött korábban, mert nem akarta senki, meg elnyomta a benzinlobbi, mert közben rengeteget fejlődtek más ágazatok miatt az aksik, csak sokáig még ez kevés volt, mostanra kezd elég lenni.

    Bár szvsz amire autót kellene használni, és ez nem a legforgalmasabb útvonalak mentén a munkába járás, ami sokkal hatékonyabban megoldható lenne jó tömegközlekedéssel, ott még most sem elég, de 10-15 év múlva már az lesz.

Új hozzászólás Aktív témák