Új hozzászólás Aktív témák

  • ng0ofy

    KORREKTOR

    válasz auth.gabor #42 üzenetére

    " Ezt az oktatási rendszer önmaga nem tudja megoldani."

    Nagyon örülök neki, hogy ezt végre leírta valaki, mert így nem nekem kell feldobni. Sok problémát, amit az előttem szólók felvetettek régen a családon belül oldottak meg. A gyereket elég volt megtanítani az eszközökre és használatukra (írás, olvasás, logaritmus számítás, gyorsgépelés, stb.) a használat módját, etikáját otthonról hozta. (gyors példa, már volt: képek a facebookon)
    Ma, amikor otthon csak enni kap a legtöbb kölyök, az iskolának kellene átvenni a nevelő szerepet is, de a tanárképzés még mindig a tanító-tanár szerepnél tart. A költségvetés is. Így marad a felületes tanítás az iskolában és a felületes szocializáció otthon.
    Ezt a szakadékot hidalják át szépen az egyházi iskolák. Persze megtehetik, kapnak pénzt a kerettanterven felüli oktatásra, foglalkozásokra is bőven. Viszont ha már van modell, ami ha nem is tökéletesen működik, de jó irányba tart, akkor onnan kellene lopni az ötleteket és itt kanyarodunk vissza a bárminemű változás, fejlődés mozgatórugójához és a legtöbb jó dolog itthoni kerékbetörőjéhez, a pénzhez. Még egy benchmark munkacsoport (a minisztériumokban imádják az ilyesmit) felállítása is annyival töbe kerül az államnak, mint egy civil (legyen az egyházi vagy hippi, de önkéntes) intézménynek, hogy belefogni sem mernek.

    A gondolatsor lezárására, nem én találtam ki: Kell-e, hogy az állam tartson mindent kézben, nem kellene -e kiadnia ezt-azt a kezéből. Jelen esetben egy kerettanterv összeállítást miért nem az olyan meglévő és felkészültnek mondható szervezetekre bíznak, mint a(z) X Tanárok Szövetsége? Az elkészült tervek felülvizsgálata persze így is szükséges, csak az elkészültének költségei alacsonyabbak, így több pénz jutna másra és a minősége is kevésbé megkérdőjelezhető lenne a szakmák számára.

Új hozzászólás Aktív témák