- Mobilinternet
- Az MSI RadiX AXE6600 tesztje – router, játékosoknak
- Hálózati / IP kamera
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- HBO Max & OD topic
- Milyen program, ami...?
- Aliexpress tapasztalatok
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Microsoft Outlook topic
Új hozzászólás Aktív témák
-
viano
aktív tag
válasz Williamgrant #400 üzenetére
Köszi, én is így gondolom.
A kérdés csak az "Ki ismeri a bírót".
-
válasz Williamgrant #400 üzenetére
ha a szolgáltatón kívülálló okokból a szolgáltatás gazdaságilag ellehetetlenül, akkor valóban, meg tudná oldani, hogy ráfizetéssel szolgáltasson, de nem fogja, mert az őrültség. még az is lehet, hogy szerződésszegés, a kérdés az, kinek a hibájából. ha meg tudja indokolni, hogy nem az ő hibája, akkor hiába ugráltok, nem lesz net.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
Sayuar
őstag
viano
bambano:
"ha a szolgáltatón kívülálló okokból a szolgáltatás gazdaságilag ellehetetlenül, akkor valóban, meg tudná oldani, hogy ráfizetéssel szolgáltasson, de nem fogja, mert az őrültség"
JA! Tehát a mezei embereknek nem tudja a 29 Ft-os percdíjat biztosítani ezért emel 51 Ft-ra, különböző flottákban meg akár 8 Ft-ért is tudja, másodperc alapon? Nemá!
És talán a szolgáltató ászf-jénél vannak fontosabb prioritású törvények, amelyek a szolgáltató ászf-je fölött állnak.[ Szerkesztve ]
-
szerinted mi a valószínűbb? hogy a szolgáltató ászf-je nem felel meg a jogszabályoknak, vagy az, hogy a kedves fórumtárs nem tájékozódott a kérdésben és fogalmatlan? vagy az, hogy te is úgy szólsz bele, hogy az előzmény-hsz-eket se olvastad el?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Sayuar
őstag
várj egy kicsit...
ok most már, hogy leporoltam a vádakat amiket kérdés formájában, burkoltan intéztél felém, válaszolok.
A legvalószínűbb az, hogy neked fogalmad sincs a magyar jogszabályokról, és csak dobálózol a szavakkal.De tudod mit, ajánlok egy fogadást: szerinted az NMHH fog-e bírságolni e miatt "tarifamodernizálás" miatt? A te olvasatod szerint nem, mert jogilag megállja a helyét. De hidd el, engem fog igazolni az idő!
[ Szerkesztve ]
-
"e miatt "tarifamodernizálás" miatt?" egyrészt a szó, amit keresel: emiatt, másrészt melyik miatt?
amiről az eredeti poszt szól?
találgass, mi erről a véleményem! utána, ha találgattál, olvasd el a #16-os hsz-t.
korábbi állítás: nem olvastad el az előzmény-hszeket. bizonyíték: lásd itt.ja, azt erősen vedd figyelembe, hogy ez a subthread nem a telenor mobiltarifáiról szólt, hanem egy falusi szolgáltató szerződésbontásáról. ezt is tudnád, ha megnézted volna, mibe szólsz bele.
szerk: még mindig várom a szolgáltató ászf-ére mutató url-t a falusi szerződésbontás témakörben!
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
arnyekxxx
veterán
"hogy a szolgáltató ászf-je nem felel meg a jogszabályoknak"
izé, mintha nem is olyan régen lett volna abból némi balhé, hogy a szolgáltatók nem teljesen a törvény szerint jártak el.... szóval arra azért én nem hivatkoznék, hogy amit egy szolgáltató leir az biztosan törvényes is.
-
válasz arnyekxxx #409 üzenetére
az állításod jórészt igaz, apró csúsztatás van benne: azt mondod, a szolgáltató nem törvény szerint járt el, ezt elfogadom. én viszont nem ezt állítottam, hanem azt, hogy annak az esélye nagyobb, hogy az ászf-e törvényes, mint az, hogy a tisztelt fórumtárs el is olvasta.
ha megengeded, nem fogom most visszakeresni a nagy szolgáltatói balhék pontos elemzését, én tartok tőle, hogy egyszerre sértették meg a jogszabályokat és a saját, egyébként törvényes ászf-üket is.
most abba ne menjünk bele, hogy az ászf-ek zömében van egy-két "érdekes" pont, meg abba se, hogy mitől változott meg az aláírásom tegnap ilyentájt...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Sayuar
őstag
"szerk: még mindig várom a szolgáltató ászf-ére mutató url-t a falusi szerződésbontás témakörben!" ezt ugye nem tőlem várod annak ellenére hogy nekem címezted?
Magyar helyesírást, pontosabban egy szóközt kérsz rajtam számon (ami akár elgépelés is lehetett), miközben összetákolod a magyar nyelvet a nyelvben nem meghonosodott idegen szóval? subthread
[ Szerkesztve ]
-
"ezt ugye nem tőlem várod annak ellenére hogy nekem címezted?": bízom benne, hogy a barátaid is olvassák a hsz-eket. de ha már nagy lendülettel a védelmükre keltél, feltételeztem, hogy tudod, miről van szó, és akkor tőled is jöhet.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
viano
aktív tag
Egy nagy titkot azért még (fogalmatlanként is) elárulnék,
az, hogy a helyszín egy falu, az még nem azt jelenti, hogy a szolgáltató "falusi",Csak úgy mellesleg, nem az vitte volna csődbe, ha teljesíti a szerződéseket, országos (neves?) cégről lévén szó.
Valószínűleg jóval többet költ imázsépítésre, mint amennyi vesztesége itt keletkezett volna (ha egyáltalán).
Csak nehogy véletlenül országos ügy legyen, a dologból, mert akkor már kezheti is a preztizsveszteség számszerűsítését.[ Szerkesztve ]
-
-
Vincent_
aktív tag
Az aktuális témától tökéletesen függetlenül a személyeskedő, degradáló stílusodon újra- és újra megrökönyödöm... Egyszerűen nem értem, ha valaki itt kicsit is több szakértelemmel és intelligenciával bír, mint a nagyátlag, akkor miért kell "két szinttel fentebbről köpködni a parasztokra"?
De hogy ON is legyen: Az, hogy melyik profitorientált szervezet jól fizetett ügyvéd-csordája milyen nyakatekert módon próbál legitimmé tenni a saját számukra kedvező módosításokat (=ÁSZF frissítése) még korántsem jelenti azt, - ahogyan azt korábban más is jelezni merészelte -, hogy utólag ne lenne elmeszelve az egész. Tudtommal egy szolgáltatási frekvencia megnyerése teljes magyarországi szolgáltatást jelent, nem pedig "cherry picking"-et, ahol a szolgáltató kénye-kedve szerint nyújthatná a zsírosabb helyeken a szolgáltatást. Természetesen ahol irreális költséggel tudná csak azt nyújtani, ott nagyon kivételes esetekben eltekinthetne ettől, de nehogymár a nyúl vigye a vadászpuskát... Ez az erő általi fitogtatás (amit a témanyitó írás is tökéletesen megnevez) veri ki itt sokaknál a biztosítékot. És ilyenkor jön egy ilyen "jómunkásember", hogy ez így legális meg úgy megérthető (merthogy profit kell a cégnek, bla-bla-bla). Ahol egy ország 100 milliárdokat hord össze egy-egy ilyen vállalatnak, ott én azt gondolom, hogy nem megengedhető az ilyen viselkedés, az ügyfelekhez való hozzáállás. Persze lehet ÁSZF-re mutogatni továbbra is, de lényeg nem ez (és ez remélem előbb-utóbb neked is átmegy végre...).
[ Szerkesztve ]
Első hirdetésem: https://hardverapro.hu/apro/vadiuj_magyar_kiosztasu_dell_noti-billentyuzet_d62/hsz_1-200.html
-
veterán
Ezt úgy hívják a ptk alapján hogy szerződésszegés. Nem lehet, hanem az. Ja és hogy mennyire őrültség lenne ott szolgáltatni brutális pénzügyi invesztáció igény mellett? Pont akkora mint úgy szerződni, hogy az abban foglalt vállalásokat nem tudod teljesíteni.
Hogy kinek a hibájából, az nem kérdés, miért lenne az? Vannak szerződő felek, egyik fél fizet, másik cserébe szolgáltatást nyújt. Aki ezt a szerződött állapotot nem tartja fenn, szerződést szeg. Persze ha vis major esete lenne (de nem az), akkor más vége is lehetne.
A szolgáltatók előszeretettel írnak olyan tételeket a szerződéseikbe és ászf-jeikbe amelyek során a megrendelő bizonyos jogairól lemond. Ezzel amúgy azért nem foglalkozik külön a fogyasztóvédő és a jogalkotó, mivel a ptk definiálja hogy ezek a szerződéses elemek semmisek.
Ezt ettől függetlenül rendre megteszik mindenhol, akkor is ha jogász csorda készíti a szerződéseket és kiegészítő anyagait. Oka egyszerű: mindenki nem fog reklamálni, nem fog ügyvédet fogadni, stb. Annak a pár ügynek a költsége, amit végül egy-egy tökösebb ügyfél generál töredéke a befolyt extra profithoz képest. Időnként azért ezeken a passzusokon a felügyeleti szervek vernek egy sort (büntetnek is) de ez csak szélmalom harc. A probléma az, hogy 10-20-30 ezer forintos tételek miatt nem éri meg jogi útra terelni az ügyet (mivel sajnos nálunk a perköltség amit végül a vesztes fizet maximalizálva van, és ki sem jön belőle az ügyvéd díja).Ebben az esetben a szolgáltató a szerződésszegő, minden felelősség tisztán az övé.
Én is egy szolgáltatónál dolgozom...[ Szerkesztve ]
Ide valami nagyon nagy bölcsességet fogok írni, csak egyelőre még nem tudom mit mert olyan sűrűn nem nézegetek világmegváltó idézeteket. Pedig a világnak nagy szüksége lenne a megváltásra, kezdetnek mondjuk egy örök PH előfizetés mindenkinek jól jönne. PornHub. Nem Prohardver. :D
-
válasz Williamgrant #417 üzenetére
kilométeres listát tudnék írni azokról az esetekről, amikor a szolgáltató ellehetetlenül. kettőt leírok:
1. az önkormányzatok kitalálták, hogy mennyire jól járnának, ha új adóként bevezetnék, hogy a közterületen menő kábelek után helyi adót szedjenek. viszont sikerült kapzsiságukban olyan mértéket beállítani az új adóra, amitől tarthatatlanná vált a szolgáltatás. sok helyen ezért lebontották a hálózatokat. ilyenkor ki a hibás? megcsinálod az üzleti tervet, normális esetben évekre előre, megkötöd az ügyféllel a szerződést, majd jön az önkormányzat, és beletol egy olyan költségnemet a szolgáltatásba, akár visszamenőleg is, mert nálunk ez a divat, amire egy lehetséges válasz létezik: felszámolod a kábelhálózatodat, vele együtt a szolgáltatást is.2. ugye ismerős a netadó ötlete? szerinted mi történt volna, ha bevezetnek 150 forint/GB netadót úgy, hogy az adó alapját az előfizető viselkedése képezi, hogy mennyit tölt, az adó alanya meg a szolgáltató? fizetsz 4-6-8 ezer forint körüli előfizetési díjat, utánad befizet a szolgáltató 40-50 ezer forintos adót? szerinted mi történt volna, ha ezt tényleg bevezetik? komolyan gondolták, csak azt nem, hogy kivételesen utcára mennek az emberek.
legyen három:
3. jelenleg is érvényes az a kötelezettség, hogy a szolgáltatónak saját költségén gyermekvédelmi szoftvert kell biztosítania az előfizetők részére. nyugodtan nézz utána, mindegyik szolgáltatónál kint van vagy a főoldalon, vagy max. egy szinttel lejjebb az erről szóló tájékoztató. a gyerekvédelmi szoftverre a hatóság erős ajánlást tett (hogy finoman fogalmazzak, "fényeztek" egy céget). ha arra a szoftverre előfizetői igény mutatkozna, akkor megint baj lenne, mert évente meg kell újítani és a költsége magasabb, mint ami az előfizetésből fedezhető.tudod mit, legyen négy:
4. jelenleg egyetlen jogász sincs az országban, aki elég bátor ahhoz, hogy az eht 142. paragrafusát normálisan értelmezze. És mivel ilyen nincs, így a nav-ra vagy utalva, hogy ő adjon ki informatikai tárgyú állásfoglalást. ha nem jót ad, akkor egyrészt előfordulhat az, hogy tízmilliós nagyságrendű kiadásra kényszerítenek, ami miatt sok kis szolgáltató azonnal lehúzza a redőnyt, meg előfordulhat az is, (miután az agyagedények az art 130. paragrafusát eltörölték), hogy nem tudod beszedni az előfizetési díjakat.tehát itt van neked négy példa, amiből egy megvalósult, de szerencsére észhez tértek, egyet még a megvalósulás előtt elsöpört a népharag, a másik kettő jelenleg is törvényben van és bármikor lecsaphat, mint damoklész kardja. bármelyik előfordulhat, azonnal vége a szolgáltatónak, és azonnal beszünteti a szolgáltatást függetlenül attól, hogy milyen szerződésed van, mit hiszel róla, és mire jut a bíróság egy hosszú per után, ami után a szolgáltató nyilván eu-s bíróságra viszi az ügyet.
a kérdéshez: eddig még nem hangzott el sem a szolgáltató neve, sem a szolgáltatás fajtája. én annak nem látom tetejét, hogy egy konkrét faluban ne szolgáltasson egy mobil szolgáltató, ezért valamilyen kábeles szolgáltatásra asszociáltam. mobil szolgáltatás esetén sem lehetetlen, hogy abbahagyják a szolgáltatást, a koncessziós szerződés nem követel meg sem 100%-os területi, sem 100%-os lakossági létszám szerinti lefedettséget. Tehát az a korábban itt elhangzott állítás, hogy nem lehet kimazsolázni a területeket, nem helyes.
"Ebben az esetben a szolgáltató a szerződésszegő, minden felelősség tisztán az övé.": fentiek alapján ez nyilvánvalóan nem így van. mondjuk a ptk-ra is érdekes hivatkozni, elég csak a ptk általános szerződési feltételeiről szóló részt elolvasni (tegnap megtettem, ezért emlékszem rá, 6. könyv 77. paragrafus, nem hosszú). hogy finoman fogalmazzak: matematikus szemmel nézve kicsit zavaros.
emellett még javaslom az aláírásom olvasgatását. friss szerzemény.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
veterán
válasz Williamgrant #400 üzenetére
Másként írom: Abból az összegből, amit az adott területen a szolgáltatást igénybe vevők befizetnek, a szolgáltató nem tudja fedezni a szolgáltatást. Tehát ha pl az ott élő előfizetők befizetnek havi 10.000 Ft-ot, de a szolgáltatás havi 12.000 Ft lenne, akkor nem tudja azt biztosítani.
Ha mondjuk egy étterem rááll a menü ebéd szolgáltatásra, egy ügyfél írásban is vállalja, hogy a következő két évben mindig ott ebédel, de az étterem fél év után azt látja, hogy a menü ebéd szolgáltatást megrendelők nem fedezik az ebéd költségeit, akkor
-próbál több ügyfelet szerezni (korlátozott lélekstámú piacon ez nem mindig ad megoldás)
- árat emel (erre megy az elégedetlenség)
- felhagy a szolgáltatássalMondhatod azt, hogy ő nem akar szolgáltatni, de tudna, de ezzel azt mondod, hogy tudna neked adni valamit a saját hasznából, tudna, csak ráfizetéssel. Ahogy az étterem is adhatná 400Ft-ért az ebédet, csak ahhoz ő szponzorálná azt, mert nem jön ki annyiból
Szóval az adott befizetésből nem tudja fedezni a szolgáltatást.
"A HELYESEN alkalmazott bölcsesség a hasznos" Prédikátor könyve 10:10
-
-
Vincent_
aktív tag
Látom, sikerült megint megragadni a lényeget...
Igen, idehaza a Sziget, meg a Forma 1 is sok-sok éve "veszteséges", meg "épphogy nyereséges". Röhej... Ahogy írták mások is, kreatív könyveléssel, havernak kiszámlázással minden kezelhető.
A Telenor (vagy akár a Telekom, vagy a Vodafone) mint szolgáltató vastagon nyereséges maradt mindazon sarcok után is, amiket te is felhoztál, korábban linkeltem pl. a Telekom-ot is. Igen, a veszteséges, kevésbé nyereséges részekkel együtt is! Épp emiatt nem elfogadható költséghatékonyságra hivatkozva levágni településeket, amikor a többségen meg bőven megkeresi azt, amit itt-ott elbukna.
Amúgy is merőben hibás gondolatmenet a lakossági előfizetők 100%-át érintő áremelésbe csomagolni egy kis részre fókuszáló fejlesztést (pl. 4G), amikor a többség, köszöni, teljesen jól elvan nélküle, aztán meg költséghatékonyságra hivatkozva levágni kis falvakat.
Mit nem lehet ezen érteni? Tudom-tudom, ott az ÁSZF!
[ Szerkesztve ]
Első hirdetésem: https://hardverapro.hu/apro/vadiuj_magyar_kiosztasu_dell_noti-billentyuzet_d62/hsz_1-200.html
-
viano
aktív tag
válasz Williamgrant #417 üzenetére
Köszi, örülök, hogy nem csak én látom így a dolgokat.
Polgári jogi szempontból elég egyértelmű a helyzet és mivel nagy cégről van szó a gazdaságossági kérdéseknek nincs különösebb jelentősége, bármennyire is azt próbálják itt néhányan előtérbe helyezni.
Szerintem ez most "szokásos üzleti kockázat" kategória.
Ami érdekesebb az a jogbiztonság kérdése, mert például a felmondások "Tájékoztatás" tárgyú levélben érkeztek és ez szerintem nem jelzi egyértelműen a tartalom fontosságát, azaz meg is téveszthet valakit . . .
A másik érdekes momentum, hogy az ÁSZF. határozatlan idejű szerződésekre vonatkozó részére hivatkozva, indokolták a felmondást, ami ugye itt nem jöhet szóba, mert határozott idejű szerződésekről van szó.
Ilyenkor mi a helyzet, amikor nem megalapozott az indoklás?
(Túl azon, hogy itt már szerintem egyértelműen megállapítható a megtévesztés ténye, mert azt a látszatot akarták kelteni, mintha lehetőségük lenne határozott idejű szerződés egyoldalú felmondására.)Az út pedig a NFH-hoz vezet . . .
Először kicsit mérges lettem az "Ügyfélkapu" láttán, amikor a második felét olvastam, már csak nevetni tudtam, Mo. 2015.
[ Szerkesztve ]
-
-
Top cat
őstag
Egyre jobb ez a Telenor.
Ma reggel hívtak, hogy rövidesen átkerülök a másik csomagba amit felkínáltak de ha akarom most azonnal áttesznek. Jelenleg Kártyás 29 van 32/percről praktikumra 51/percre.Köszi de nem
-
Vincent_
aktív tag
-
Skynet258
veterán
Pedig az a helyzet srácok, hogy mindenképp át fogtok kerülni pár hónapon belül, ha szeretnétek, ha nem. Kivezetik a csomagotokat, és egy újba tesznek át - hogy ez kinek jobb vagy rosszabb az változó, de lehet jobban jártok, ha bementek egy Telenorba. Ott az ügyintéző megnézi nektek mi lenne a legjobb megoldás. Amit javaslok; ő is ember, nem ő találta ki, hogy ezzel szopjatok, neki sem ez a legkedvesebb elfoglaltsága, de megpróbál segíteni. Csak ne vele ordibáljatok.
Igen, én is értékesítő vagyok, ezért mondom.
https://geekpulse.hu
-
Vincent_
aktív tag
válasz Skynet258 #430 üzenetére
Korábban már írták, hogy megy ez. Felhívnak, hogy áttennének egy "jobb" csomagba. Aki nincs résen, azt beszopatják. Aki nem fogadta el, az maradhatott. Ez volt az első kör. Második körben megint jött a telefon, mondom az ürgének, hogy ha egy "jobb" csomagot tud mondani, akkor átmegyek (29-es csomagom volt 31 Ft-os percdíjjal). Hátőőő hátőőőő hátőőőőőő, nincs jobb, csak sokkal drágább. De most adnak 500 Ft jóváírást. Én reflexből megkérdeztem, hogy ez ugye valami hülye vicc? Nem, halálosan komolyan gondolja. Most meg jön ez a fenyegetőzés. Agyam eldobom.
Bocs, de nagyon nem bírom, amikor szisztematikusan hülyének néznek és a képembe hazudnak.
Amint áttesznek egy másik csomagba, indítom az átvételt bármelyik másik csapathoz. Csendben jegyzem meg, hogy 2001 óta vagyok előfizetőjük.
Első hirdetésem: https://hardverapro.hu/apro/vadiuj_magyar_kiosztasu_dell_noti-billentyuzet_d62/hsz_1-200.html
-
veterán
válasz Vincent_ #432 üzenetére
Csak csendben jegyzem meg, hogy én 96 óta vagyok Pannon/Telenor előfizető. Nyugi, ugyanúgy szarnak rám is mint rád. :-D
Ide valami nagyon nagy bölcsességet fogok írni, csak egyelőre még nem tudom mit mert olyan sűrűn nem nézegetek világmegváltó idézeteket. Pedig a világnak nagy szüksége lenne a megváltásra, kezdetnek mondjuk egy örök PH előfizetés mindenkinek jól jönne. PornHub. Nem Prohardver. :D
-
Vincent_
aktív tag
válasz Williamgrant #434 üzenetére
Nem is tudom, hogy sírjak, vagy nevessek...
Első hirdetésem: https://hardverapro.hu/apro/vadiuj_magyar_kiosztasu_dell_noti-billentyuzet_d62/hsz_1-200.html
-
veterán
válasz Vincent_ #435 üzenetére
Nevess
Ide valami nagyon nagy bölcsességet fogok írni, csak egyelőre még nem tudom mit mert olyan sűrűn nem nézegetek világmegváltó idézeteket. Pedig a világnak nagy szüksége lenne a megváltásra, kezdetnek mondjuk egy örök PH előfizetés mindenkinek jól jönne. PornHub. Nem Prohardver. :D
-
PannonosPali
újonc
válasz Drótszamár #6 üzenetére
Hali! tényleg lekapcsolják a studiojukat? nálam meg minden a pannonmail.hu domaines mail címemre van regisztrálva. MINDEN! Egy ilyen lekapcsolásnak nem látni a következményeit, ők legalábbis vagy nem látják, vagy tök hülyék ahhoz amit csinálnak!
-
asdf_
veterán
válasz PannonosPali #437 üzenetére
Elsosorban te nem latod (lattad) a kovetkezmenyeit. Szolgaltatos emailcimet azon kivul, hogy emailfogadasra beallitjuk a levelezokliensunkben, hogy megjojjon, ha karbantartas, szamlatartozas van, SOHA nem hasznalunk semmire.
-
veterán
Pontosan. Ennél még egy freemail is fényévekkel biztonságosabb megoldás.
Ide valami nagyon nagy bölcsességet fogok írni, csak egyelőre még nem tudom mit mert olyan sűrűn nem nézegetek világmegváltó idézeteket. Pedig a világnak nagy szüksége lenne a megváltásra, kezdetnek mondjuk egy örök PH előfizetés mindenkinek jól jönne. PornHub. Nem Prohardver. :D
Új hozzászólás Aktív témák
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care