Új hozzászólás Aktív témák

  • turbulencia8

    őstag

    válasz leviske #50 üzenetére

    Sok zenet hallgatok, de en a CD idotallosagaban nem hiszek, mert polimer. Apam eszmeletlen mennyisegu cd/dvd-t halmozott fel, koztuk azert nehany mar ugral rendesen a lejatszoban, pedig nem karcosak. Szamomra talan a kulso vinyo a leghasznosabb, pedig a spotify nagyon szimpi.

  • tecsu

    addikt

    válasz turbulencia8 #51 üzenetére

    A nyomott CD azért jobban bírja az időt, mint az írott. ;)

    https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw

  • sz.balazs.95

    veterán

    válasz turbulencia8 #51 üzenetére

    Ezért kell a CD-t lemásolni, majd legalább egy backupot csinálni belőle, utána meg akármi történhet a CD-vel.
    Én így oldom meg pl azokat a zenéket, amik elérhetetlenek Tidalon, bár van, amit meg csak azért veszek meg fizikai formátumban is, mert imádom az előadót, és hogy meglegyen fizikailag is.

    Don't sing if you want to live long, they have no use for your song, you're dead, you're dead, you're dead, you're dead and outta this world.

  • Corleone33

    aktív tag

    nagyon nagy móka lesz, ha rakás zene és együttes eltűnik spotify-ról hogy átnyargaljanak n+1 szolgáltatásra á la Tidal.

    [ Szerkesztve ]

    Előző rossz tapasztalatok miatt sajnos nem üzletelek 0km-es /0 értékeléses felhasználókkal!

  • Corleone33

    aktív tag

    válasz Pete55555 #7 üzenetére

    dettó

    Ha a zenekiadók elkezdenek baszkolódni, max annyi fog történni hogy lemondom az egész előfizumat a picsába oszt megyek vissza virágboltba.

    De nagyon nagy tévedésben élnek egyes nagycégek.

    Előző rossz tapasztalatok miatt sajnos nem üzletelek 0km-es /0 értékeléses felhasználókkal!

  • Corleone33

    aktív tag

    válasz Cifu #28 üzenetére

    legyen igazad, őszintén kívánom.

    Az hogy saját kis szolgáltatásukon mit csinálnak az egy dolog, csak nehogy a felhasználók szívják meg.

    Piaci versennyel nincs problémám, azzal már igen amikor a legális hozzáférést teszik lehetetlenné anyagilag a felhasználók számára.

    [ Szerkesztve ]

    Előző rossz tapasztalatok miatt sajnos nem üzletelek 0km-es /0 értékeléses felhasználókkal!

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Corleone33 #56 üzenetére

    Nincs saját szolgáltatásuk, és az idézet források alapján tervben sincs jelenleg, hogy csinálnának.
    Mindössze arról beszélt, hogy a piac változik, változhat, és lehet, hogy pár év múlva már lehet, hogy lesz más értékesítési platform, ahol több beleszólásuk lehet a pénzelosztásba. Magyarul némi kritikát fogalmazott meg a Spoti jelenlegi működési koncepciójára.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • zsoltzsolt

    addikt

    válasz mepet #33 üzenetére

    Így igaz! :) Én épp tegnap is vettem cd-t könyvvel (Presser - Voltam Ibojka albuma, verskötete)

    Könyvcédé/cédékönyv

    [ Szerkesztve ]

  • KaitouP

    veterán

    Haha, nagyon nagyot kéne villantani a Sony -nak jóval olcsóbb havidíj ellenében, hogy én elmozduljak Spotify -ról. :D Évek óta használom és vagyok előfizetője, 99,99% -ban csak itt hallgatok zenét, és teljesen elégedett vagyok az árazással, a kínálattal, többnyire a minőséggel is. Utóbbit érinte mondjuk érdekelne a magasabb zenei minőség, nem tudom mi van azóta a Spotify Hi-Fi -al.

    God, bless us everyone, we're a broken people living under loaded gun

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz janeszgol #2 üzenetére

    Hát amúgy ja, pöcs kivan a streaming-el, pályán több helyen akadhat is, hiába bufferel be + havidíjak stb, .. a zeneipar még mindig a lóvéról szól (persze ma mi nem ?) .. értem ezt arra, hogy ÉRTELMESEN csinálni, ami a fogyasztóknak is jó, nagyon kevesen csinálják.

    Így aztán marad a youtube hallgatózás, rádió, Shazam, ilyesmik és ha ezek alapján valami megtetszik és még nincs meg, felmegyek az adott együttes/énekes saját oldalára és ott lekattintom, megveszem. Legyen az egy Boris Brejcha vagy akár egy Loreena McKennitt vagy Thievery Corporation.

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz sz.balazs.95 #43 üzenetére

    Ne gondold, hogy a Tidal-ön jobb zenei minőséget kapsz. Az esetek 99%-ában nem. De jól benyelte mindenki :U Inkább a felület, kényelem, választék miatt érdemes ragaszkodni hozzá (vagy lépni tőle, ízléstől függően ugye).

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • #16820480

    törölt tag

    válasz Dißnäëß #60 üzenetére

    Ez akkor működik, ha legfeljebb néhány-tíz albumot hallgatsz. Amúgy a streaming költséghatékonyabb. Havi kevesebb mint egy CD árát fizeted ki értet. Ha havi egy lemezt/albumot akarnék megvenni, úgy 40-50 év múlva már talán meg is lenne az a repertoár, amit most hallgatni szoktam.
    Arról nem is beszélve, hogy minden streaming szolgáltató ad offline elérést, így a "pályán" sem fog akadni semmi.
    Az meg, hogy a Tidal nem jobb, hát... Maradjunk annyiban, hogy ha nem hallod a különbséget vagy nincs rá igényed, akkor nem jobb. Amúgy meg: [link]

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz #16820480 #62 üzenetére

    Rengeteg féle zenét hallgatok, de többnyire a múltamból származnak, mert a jelenben lényegesen kevesebb érdemileg értékelhető zene képződik. De ez mindegy is.

    Havi kevesebb mint egy CD. De azt minden hónapban, ha előfizus, így van ? :U Az Enya CD-t megveszem egyszer és hallgatom. 15 év múlva ugyanúgy álomszépen szól az Orinoco flow, mint anno, amikor megvettem párezerért. 15 évet elosztok az anno megvett CD-m árával, öööö ...

    Az offline elérés oké (pláne, ha CD minőség flac). De ettől még mindig nem vagyok hajlandó havidíjba belemenni, egyszeribe igen, ahhoz meg nem kell Spoti (meg a többi sem)..

    A Tidal-ról inkább Te hallgass meg egy 30+ éve az amerikai zeneiparban dolgozó HD Audio Engineer-t és utána lehet gondolkodni (nem szájkaratézni, csak szolídan, megpihenten gondolkodni) azon, hogy amit Tidal-ön hallasz, vajon micsoda. [link]

    Többek között ő nevelte rá az összes ilyen oldalt, hogy ezt a Hi-Res audio bullshitet felejtsék el, hívják valami másnak, mert megtéveszti a fogyasztókat. Nagyon kevesen vannak tisztában az analóg és digitális technika közötti eltéréssel, a konverziók működésével, a fül (és agy!) képességeivel, de ha még ezeket szépen utána is tanulja valami, még mindig csak abból az egyetlen mocskos kis szarból építkezik, amit a hangmérnök neki összerakott CD-re, mert ugye a legelső mesterszalagtól kiindulva (SZALAG!!!) jön annak az első, második gen-es kópiája (-3dB dinamikabukás másolatonként) és majd talán a másodikról-harmadikról hozzák létre ténylegesen a CD-t, LP, akármit, LP-nél ott egy RIAA korrektor oda-vissza, egy 80Hz körültől lefele mono mély, sercegés, még szalagnál is kisebb dinamika tartomány, soroljam még ?

    Nyilván nem hangmérnök vagy, hiszen ha az lennél, tudnád ezeket és nem dőlnél be a Hi-Res hülyeségnek, hiszen egy CD 44.1/16 PCM minőséget SEM tölt meg információval a ma a piacon lévő zenék 95% -a, azok pedig, akik jönnek a 24 bit Remastered csicsával, ugyanúgy szimplán marketing fogást használnak ki, egy sima CD dinamikatartomány akkorát szólna egy csendes (!) szobában is, hogy lerepül a fejed.

    Namost, amiket átlag júzer hallgat, lásd Madonna, Eric Clapton, Dire Straits, stb stb stb, egy csoffadt LP dinamikába beférnek úúúúgy, hogy arra még csorgatja is a fél világ a nyálát, mert bár az élethű reprodukcióhoz sok köze nincs, a fülnek nagyon kellemesen színez, de hát a hangsúly nyilván nem azon kéne, hogy legyen, hogy hogyan színez egy rendszer, hanem hogy hogyan ne színezzen :U

    És mehetünk tovább, jönnek a nagy Jazz klasszikusok, egy Miles Davis a kommerszebb kategóriából, vagy ilyesmik .. mi vaaaan ? Tidal-ön jobban szól, csak mert bele lett téve egy 24/96-os vagy urambocsá még nagyobb bit-konténerbe, aminek a nagy része csupa nulla ?

    Tuuudom tudom, jön a másik mókus a netről, aki meg majd megmondja, hogy bár a forrásban nincs több infó, ha felkonvertáljuk mondjuk 24/192-re, az miért jobb nekünk .. [link] De ez meg még mindig a reprodukáló rendszer egyik láncszeme, azaz a DAC "hibája".

    Figy, ezek kicsit mágiák. Mert szarból nem lehet várat építeni. Két szélsőséget nézve, egy Elvis Presley SOHA nem fog egy Tidal-ről Hi-Res-ből jobban szólni, mint ugyanezen eljárásokkal masterelt (vagy remasterelt, kicsit itt-ott máshogy EQ-zott és zajszűrt) anyag CD-ről, hacsak a DAC-od viselkedése nem olyan, hogy a HiRes FLAC-od jobban szereti, mint a CD-dbe épített DAC a korongról leolvasott anyagot.

    Az érdekes az, amikor fogsz egy ilyen és egy olyan anyagot, maradjunk Elvisnél, de lehet akár Madonna Substitute for love is, fogsz egy külső, I2S buszos DAC-ot (mert ugye az USB-t nem szeretjük, ha igényesek vagyunk), clock-ok rendben, minden rendben elméletben, csilivili a rendszer és aztán ABX teszten olyat vérzel, hogy atyaég. CSak ez meg már nem a zenéről szól, hanem a pszicho faktorról és placebóról. Ha ez is a zenehallgatás része (mert miért ne?) - akkor nem is vitatkozom tovább, legyen mindenki abban a hitben, hogy úúú a hi-res Tidal jobban szól, mert a rajta lévő remastered anyag úúú mostmár így jobb, úgy izé és kell neki a 24/192 :DDD :N :W

    Hidd el, Mark Waldrep és az a közeg, amiben ő mozog, a teljes amerikai elit zeneipar és hangmérnök ipart ismerve, nem az a random jöttment valaki, aki bemond valamit érvek nélkül, pláne nem égeti és járatja le magát nyilvánosan mindenhol. Nagyon jól elmondja a video-jában, hogy mire való a mai Hi-Res őrület: $$$$$$$$

    Neki van demó anyaga, ami túlmegy a spektrogramon is látva, a legjobb 44.1kHz/16bit-en is. Hogy meghallod-e, vagy - szokás mondani - érzed-e, ki tudja, hisz az erősítőd is olyan, amilyen. A DSD meg egyenesen egy vicc, mert ha már hűen kellene valamit reprodukálni, lehetőleg nagyfrekis zaj és ultrabrutál órajel-igény nélkül, legalább maradjunk PCM-en belül, de neee ez a DSD (tetszik is, hogy kikopóban, mondom ezt úgy, hogy van Mark Knopfler Shangri-La SACD-m és beteg jól szól, pedig ez "csak" DSD64, ami durván egy 24/88.2 PCM ekvivalens legjobb esetben - de ezt is elmondja és még rengeteg mindenre kitér, ide-oda konverziók, stb).

    Szóval az van, hogy míg a zeneipar összességében a CD minőség fölé megy és kínjában, mert fogy a lóvé, kitalálta a Hi-Res dolgokat, Tidal , hdtracks stb. le is csaptak erre az új hullámra, forrás oldalon nem történt semmi. Nincs Freddy Mercury-nk újra felénekelni minden Queen-t egy mikrofontól tökcsutkadigitális sokbites láncra, akik pedig vannak, mint Enya és társai, tööökmindegy kit és mit mondok, nem fogja a régi albumját ÚJRA kiadni, mert máshogy fog szólni, nem tudja már megcsinálni azzal identikusra (hangszerileg-zeneileg), satöbbi. Lásd virágboltban Jean Michel Jarre Remastered anyagai, 24/192-es LP rip-ek. Mivaaaan ? :D :W

    Facepalm.

    Van a 95%-on felül egy nagyon vékony réteg, aki TÉNYLEG igazi Hi-Res-ben vesz fel, már a felvétel is digitálisan 24/96-on történik minden egyes hangszerről és emberhangról, majd ezt feltolják egy 32/48-as nagyobb bit-domain-be, mindenfélét fiszfaszolnak rajtuk, majd lehozzák egy "szolídabb" de már ugyanígy nem igazán kommersz-ready 24bit/192-re, józanabb esetben rengeteg nullát kidobva, 24/96-ba. De ha CD-re hozza le a legvégét, Te még mindig jó eséllyel bukod a vaktesztet :D mert egyszerűen bukod, a Philips / Sony mérnökei nem a levegőbe lőttek anno, mikor a fostos DAC-jaikkal és ADC-ikkel azt mondták, hogy legyen a CD 44.1/16, rengeteg kutatás előzte meg az emberi fülről, hallásról, teljes pszichoakusztika, minden.

    Hidd el, én nem téríteni akarok senkit bármi ellen, mindenki azt fogyaszt, amit akar, online, offline, havidíj, nemhavidíj, de amikor valaki azzal jön, hogy a Tidal hi-res-ben nyújtott anyaga úúúdejobban szól, körbekuncogom.

    Egy Chesky-n mondjuk igen, ahol a lánc 24/96 natívan, a mikrofon végén ott lóg instant egy ADC, bár amikor arról van szó, hogy egy csendes (!) szoba alap zajszintje mellé fülsüketítő sugárhajtómű mögé is ülhetnél - és ez belefér egy CD dinamikába, 2x is meggondolnám, mi a péket akar egy Chesky a 24 bit környékén. :D De legalább ők megideologizálják, mert high-end-ek vagyunk, audiofilek vagyunk, meg igényesek vagyunk. :N :D

    Vagyis azok, és ezek nemes törekvések is, csak így összességében az egész világot ugyanúgy elvarázsolta pillanatok alatt a zeneipar azzal, hogy a streaming jó (amit offline-ra is felajánlanak, jaaa, akkor miért streaming, lol), a hi-res valid (nem, kommersz lejátszásban nem valid, felvételkor és masteringnél valid) .. ugyanolyan ez, mint ahogy lehúzott a világ eddig lassan 100+ évet kőolaj alapú üzemanyagon, holott már 1950 óta villanyozhatnánk, kb akkor most az akku technológia is máshol járna valszeg, akkor is, ha nem hiszünk a konteóknak, hogy polcon van már rég, csak késleltetik.

    Üzlet, üzlet, üzlet, pénz, pénz, pénz. És Te még mindig csak egy közepes hangerőn hallgatsz zenét, még egy ABX összehasonlító teszt alatt is, ahol a csutka forte hogy ne okozzon halláskárosodást Nálad, épp a fülsiketítő hangerő szint alá lövöd a max hangerőd (ha tudod, mert a legtöbb rendszer képtelen rá), míg mondjuk a szintén még mindig CD dinamikájú lepkefing a zenében, vagy ahogy a karmester lapoz, rohadtul nem jön már át, pedig a felvételen ott nem nulla van a bitfolyamban. És se nem zenét így hallgatsz, se nem ABX tesztelsz így.

    Elmondom, hogy csinálod: megveszed a pár watt-os csövest egy autó áráért a hordozható JBL-t az éppen aktuálisan ajánlott Dali sztereót a Media-ban, igényesebbek mennek más márkára, kinek mi, puding, mákos guba, egyre megy itt ebben a ligában .. beüzemeled, leülsz elé otthon a fotelbe és barátkozol a hangjával, hallgatgatod, aztán indul a vudu, fórumozgatás, előkerül egy kis interkonnekt cserebere, tápkábel cserebere, betolás sarokba, ó nem, vissza, összébb húzás, széttolás, aztán jönnek a tüskék, először a hangfalak alá, aztán már a 230V elosztó alá is, lemezjátszó tű csere, újrakábelezés, Litze huzal, új szedő, satöbbi, aztán jönnek a Shakti kövek, LP újrakondicionáló löttyök, tojástartók a falra, elkezdesz mindent hülyére szedni és szénné-rommá vuduzni, megnézed a félig üres , félig teli unikumos üveg video-kat , sarokba, ide oda amoda, elhangzanak vagy 1000x a szokásos szavak, mint TÉR, SZÍNPAD, TRANSZPARENCIA , EGYENKÉNT SZÓLALNAK MEG, MEGSZÓLÍTANAK, innen énekel, onnan énekel, anyámkínja, és még mindig csak egyhelyben tekeregsz a saját rendszered körül, belül kicsit savanyúan, kicsit keserűen, hogy hát backikám, mostmár nagyon tutin kell szólnia annak a Hi-Res-nek.

    Forrás oldalon meg ha tudnád, hogy a 3. gen-es szalagos másolatról készült az LP-d, ami felett tűt cserélsz, minden egyes lejátszáskor lefaragsz a barázdákból egy kicsit a tűvel, vagy amikor jön a hiper DAC-od hogy ez már tud DSD1024-et is, tegyük be a nativedsd.com-ról szedett DSD256-os Mahler-t, hallgassuk meg, mi van a végén (kb. halálcsillag robbanás erejű dinamikatartományról beszélünk, amit se a fizikumod nem bírna ki, se a füled, se a szobád, se a hifid, se semmid) ..

    Na jó. Tidal-özz csak :D :))

    Én meg maradok "süket". Jó az, béke van. :K

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Dißnäëß #63 üzenetére

    Jajj, mit fogsz te is kapni itt a Hi-fi fetisisztáktól... :U

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • #16820480

    törölt tag

    válasz Dißnäëß #63 üzenetére

    Aha, ha egy CD árát elosztod 15 évre, akkor őőőő. És ha mondjuk 500 CD árát? :U Nem is beszélve hogy hova a fenébe tegyek ennyi lemezt fizikailag.

    A többit ne is haragudj, de nem vagyok képes végigszenvedni. Senki nem beszélt hi-res dologról, viszont sima 16/44.1 flac zenét streaming szolgáltatók közül csak a TIdal ad, és ezt is használom, nem az MQA-t. De sikeresen idekevertél valamit, aminek semmi köze a témához, de jót pörögtél rajta és írtál 3 oldalnyi szöveget. Gratulálok.

  • tecsu

    addikt

    válasz Dißnäëß #63 üzenetére

    A linkeden a fickó isteníti az MQA-t, arra pedig itt egy riposzt. :D
    Ezek a hangmérnökök éppen arra hajlanak, ahol többet fizetnek. ;)

    https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw

  • zizidor

    senior tag

    Nekem egy kicsit furcsa az a hozzáállás, hogy zene streamingre nem fizetünk elő, mert hát milyen az, fúj-fúj, meg milyen sok pénz az az 5 vagy 8 €. Kábeltévére persze kérdés nélkül, pedig ott nem választhatsz az étlapról, azt kapod amit összeállítottak neked, nem nézed meg akkor és annyiszor ahogy neked tetszik.

    Mondjuk egyik sem kötelező, mindenki eldöntheti, hogy neki mi a jó. Nekem bejött a családi csomag, nem szeretném megvenni azt a CD mennyiséget, amit a gyerekeim meghallgatnak, főleg úgy, hogy sok olyan van, ami pár hónap után már nem tetszik annyira, addigra másik a kedvenc.

    Ami számomra értékes és "időtálló" zene, azt én is megveszem akár CD-n, akár mp3/flac-ként (pl. megaboon $0,1/szám). A kettő jól kiegészíti egymást.

    Az intelligens ember csodákra képes. Az idióta ember bármire.

Új hozzászólás Aktív témák