Keresés

Hozzászólok Aktív témák

  • [Prolixus]

    addikt

    Offban vagyunk, egyébként meg úgysem olvassa senki ezt a topicot már szerintem, úgyhogy nem mindegy? :)

    Viszont így nem lehet olyan következtetést levonni, amit te írtál. Pontosabban lehet, csak nem lesz megalapozott. Ha a Nikron után szedtél volna más pravastatin generikumot, amivel meg nem jött volna a mellékhatás, akkor valóban jogosan felmerülhetne, hogy minden logika ellenére ugyanaz a hatóanyag egyik gyógyszerben okoz mellékhatást, a másikban meg nem. Mellesleg még ekkor is csak egy hipotézis lehetne ez, hiszen előfordulhatna a Nikron szedése alatt valami olyan gyógyszerinterakció ami a PP alatt nem volt meg, de természetesen a különböző betegségek miatt megváltozik (jobb esetben csak ideiglenesen) a szervek funkcionalitása (génexpressziója, enzimkészlete stb), ez is interferálhat a gyógyszerekkel. Ilyenkor általában persze a máj és a vese a leglényegesebb, mivel ezek vesznek részt elsősorban a legtöbb gyógyszer metabolizmusában és kiválasztásában. Szóval ezeket nem véletlenül kérdeztem meg, bár ezekkel kapcsolatban nem nyilatkoztál. Az is specifikusan a Nikron bűnössége ellen szól egyébként, ha nem a váltás után nagyon hamar jött az izomfájdalommal kísért izomsejtpusztulás.

    Egy simán elképzelhető forgatókönyv lehet (azt hiszem nem meglepő, hogy én ezt gondolom valószínűbbnek), hogy simán csak előbukkant a statinoknál oly ismert izomsejtpusztulásos mellékhatás. Nikrontól függetlenül. Nem ez lenne az első eset, hogy egy ismert mellékhatás adott gyógyszer szedése esetén csak hosszú idővel a terápia után jelentkezik. Szóval lehet ha a PP-t szedted volna tovább, annál is ugyanúgy jelentkezett volna.

    Ezt persze így utólagosan már nem fogjuk tudni kideríteni. De csak óvatosan a potenciálisan téves konklúziókkal. :) Annak viszont örülök, hogy statin nélkül is rendben van a koleszterined. A koleszterin tipikusan olyan probléma, amit étkezéssel is könnyű kezelni néhány súlyos hypercholesterinaemiát leszámítva.

    [ Szerkesztve ]

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

Hozzászólok Aktív témák