Új hozzászólás Aktív témák

  • azbest

    félisten

    válasz Slack #17 üzenetére

    A dollár, euro is durván bezuhant. Hogy ne lenne válság. A járvány után a háború. Rekord magas infláció van minden országban. Hol voltál az elmúlt két és fél évben?

    Más autó gyártóknál már 1-2 éves várólisták vannak, mert nem tudnak gyártani, mert a beszállítási lánc összeomlott. Kiderült, hogy nagyon sok alkatrész kínából (járványos lezárások) és ukrajnából (háború) jönnek az autókhoz. A tesla most még szépen nő. Valószínűleg ők nem a bullshit just-in-time módszert alkalmazták, hogy készlet tartása nélkül mindent a beszállítókra toljanak. Viszont az ő alkatrész készleteik sem végtelenek. Lehet látja már, hogy kb meddig elegenő a kászlet a gyártáshoz.

    Az, hogy több a vevő, mint az eladó még magában nem hoz több pénzt. Ha sokkal kevesebb a darabszám, akkor sem feltétlen emelhet a gyártó az árakon nagyot. Az usában a ford viszonteladók a hagyományos kereskedelmi láncban már több tíz ezer dolláros díjat szednek csak a sorba kerülésért is és már a fordnak is fel kellett lépni ellenük, mert a vásárlók sem fanatikusok a végtelenségig, a brand rovására megy.

    Lehet most még van vastagabb pénztárcájú vevőből elég, de ők is fogyni fognak. A pénz is kevesebbet ér hónapról hónapra.

    #20angyalpc2
    ne hülyéskedj már, ha nem tudnak gyártani, akkor cseszhetik a keresletet. Láthatjuk kinek volt jobb az ellátási lánca. Parasztvakítás a jit, mert a beszállító raktározott a gyártó helyett. Cserébe ahogy kínában lezárások lettek nem tudtak szállítani a raktárból. Persze, addig spórolnak vele, amíg minden ideális. Amikor baj van, akkor pedig összeomlik az egész.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák