Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Shade45 #1 üzenetére

    Hihetetlen ez a fickó, miket véghez vitt ilyen rövid idő alatt...

    Alapvetően amit végigvitt, teljesen hétköznapi dolgok. "Csak" kellett egy kis kezdőtőke, meg egy nagyon nagy adag állhatatosság. Musknak mindkettőből kijutott.

    Az ITS nagyon elnagyolt a jelen állapotában még, effektíve alig több, mint ötletelés, hogy lehetne megvalósítani és leszorítani az árakat. Hogy ez fogyasztható legyen, ahhoz pedig kell egy adag nagyotmondás. De ez meg nem áll távol Musktól, anno 2020-ra ígért már emberes Mars utazást, meg a SpaceX megalapításakor az volt a terve, hogy alig egy év múlva már az első indításra is sor kerül - de csak 4 év múlva került sor rá...

    Most azt állítja, hogy 200 000 dollárért visz majd embereket a Marsra. 100 embert egy úton. 80 nap alatt, és olyan luxussal, mint egy kirándulóhajón. A hajó teherbírása pedig 450 tonna. Ezek az adatok pedig ütköznek. Ha 100 ember, akkor rögtön inkább 350 000 dollár még a saját költségszámítása alapján is. A 100 embernek fejenként cirka 10 köbméter élettér jut, ami nem olyan kevés, de itt alsó hangon is nem 80 napot, hanem 90, de akár 140 napot is el kell tölteni, és csak akkor ilyen keveset, ha 200 tonnát visz magával a hajó a Marsra. Luxusnak pedig biztos nem lehet nevezni a körülményeket, 10 köbméter ehhez kevés. Ha 450 tonnás teherbírással számol, akkor pedig az út pedig inkább 200-400 nap.

    Nem akarom kisebbíteni az érdemeit, mert tényszerű, hogy igencsak felbolygatta a hordozórakéta-piacot a Falcon 9-el. De ha nincs a SpaceX, akkor a Blue Origin valósítja ezt meg, pár évvel később (és komolyabb NASA pénzek nélkül...).

    Amire ez jó, hogy megint van egy relatíve életképes Mars-elképzelés, de aztán majd kiderül, hogy megvalósul-e, avagy ez is megy a többi közé a polcra...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Új hozzászólás Aktív témák