- Átjutottak a Ciscón, betörtek a kormányok hálózataiba
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Windows 11
- Linux kezdőknek
- Hálózati / IP kamera
- A Coca-Cola következő nagy újítása az AI
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 10
- Adobe Lightroom topic
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
külön tetszik, hogy nem fecséreltek sok energiát a projekt elnevezésébe.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
nagyúr
Nagy ki... rakéta?
de szép
-
sztanozs
veterán
válasz aprokaroka87 #2 üzenetére
inkább kib* nagy rakéta
informális, de meggyőző...JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
ddekany
veterán
7 év múlva 100 embert a Marsa mi? Látszik, hogy szoftver fejlesztő volt... Maradjunk abban, hogy "when it's done".
-
Dare2Live
nagyúr
"alacsony Föld körüli pályán 150 tonna lesz a terhelhetősége – ehhez képest az év végén debütáló Falcon Heavy csak részben hasznosítható újra, teherbírása pedig 30 tonna."
Az alacsony föld körüli pálya az nem a Low Earht Orbit (LEO)?
mert oda a Falcon Heavy 66tonnat fog felvinni, a leglegleg SATURN V meg 140tonnat vitt... ITShez meg 550!tonnat írnak.
550tonna LEOra. Elképesztő.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
tomazin
veterán
csak én érzem gáznak ezt a névválasztást? már arra sem adunk, hogy ne legyen alpári/gyerekes.
-
titán
oda a Falcon Heavy 66tonnat fog felvinni
Eldobható módban. A BFR visszatérős módban visz fel 150-et.ITShez meg 550!tonnat írnak
Ez nem az ITS, az eredeti ITS koncepció kuka, ez egy kicsinyített darab, mert sem a költségvetés, sem a logisztika nem jött ki.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
nagyúr
Viszont a földi felhasználású rakétán meglepődtem, elég drága lenne azzal szállítani.
A 60-as évek óta vannak ilyen tervek, csak hát túl nagy üzleti rizikó. A SpaceX alapvetően a meglévő (illetve majd meglévő) BFR-nek találta meg ismét ezt a másodlagos felhasználási lehetőséget. A jármű már készen lenne, tehát a fejlesztés (pluszba) nem kerülne sokba.
Az, hogy egy út mennyibe kerülne, a szállított emberek mennyiségétől is függene. Ez esetben aligha 3 ember lenne egy kabinba, hanem mint egy túristaosztály kb (fél-egy órát csak kibírnak egy helyben...). Úgy akár saccra 500 embert is bele tudsz zsúfolni. Legyen 1 millió dollár az üzemanyag, mondjuk 500 ezer dollár a járulékos költség (indítóállás üzemeltetésének napi ára, hatósági költségek, hajójárat, stb.). Másfél millió per 500 már csak 3000 dollár egy út jegyára. Egy "átlagos" repülőjáratra egy ilyen hosszú út jelenleg is 1000-1500 dollár körül mozog, csak itt a 12 óra helyett fél-1 óra alatt megteszed.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
EmberXY
addikt
"...csak itt a 12 óra helyett fél-1 óra alatt megteszed."
Bár én laikus vagyok, először nem is gondoltam, hogy személyszállításra akarnák a földön belül használni, de ha igen, én azt nem tudom hirtelen hova tenni, hogy egy ilyen utazás nem túl megterhelő egy átlagember számára? Azért ha a menetidő a ~10-edére csökken, ott felmerül a kérdés, hogy bizony gyorsabban is kell menni, és a gyorsulás, fékezés is komolyabb.
Up the Irons!
-
hemaka
nagyúr
keze meg bele log a bilibe
-
ddekany
veterán
válasz fordfairlane #10 üzenetére
Valahogy úgy. Hogy ennek mi értelme, azt nem látom. Nyilván aki valamiféle befektető, az nem lesz olyan hülye, hogy bedől az ilyen marketingnek. Mindeközben tovább erodálja a saját szavahihetőségét. Nem értem ez miért éri meg.
-
titán
válasz Dare2Live #18 üzenetére
Dehogy adott.
Ahogy nem adott az sem, hogy eldobható módban használjanak egy C130-ast. Mert úgy nagyobb terhet lehetne eljutattni valahova, ha kidobod ejtőernyővel, kiugrik a pilóta, és behajítod a gépet a dzsungelbe. De ha ezt egy tábornok elrendeli, akkor bezárják elmegyógyintézetbe.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
nagyúr
-
Dare2Live
nagyúr
uez volt 15éve Spacexnél. Visszahozni rakétát ez hülye, rakétálya sincs.
Most meg ott tartunk, hogy a konkurencia nem bírja a price wart és van még egy 3-4évük amíg fel nem fut 50 fölé az indítások száma mert onnan Soyuz, Ariane, Proton max vegetálni tud.
Elég vonzó cégtörténet lenne ha befektető lennék. De
"Nyilván aki valamiféle befektető..."
Spacex nem részvénytársaság.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
A visszatéréshez használt üzemanyagot fel lehet használni arra hogy továbbmenjen az a rakéta.
Szar a példád , javítom: Maradjunk a C-130nál ami nem elmegy 2000kmre majd hazajön tankolás nélkül hanem elmegy 4000kmre.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
nagyúr
válasz Dare2Live #28 üzenetére
A konkurencia terén azért én a Blue Origin-t a SpaceX mellé tenném. Gondolom nem véletlenül teper Musk sem azért, hogy minél nagyobb szeletett harapjon minél hamarabb, mielőtt Bezos cége erőre kap.
A Szojuz mindenképpen vegetálni fog, az ArianeSpace leállítja az Ariane 6 érkezésével 2021 után, az oroszoknál meg az Angara váltja majd - ha egyszer elkészül.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
MCGaiwer
addikt
-
Dare2Live
nagyúr
Nem értek hozzá, gondolom kiszámolják. Az tuti, hogy a célközönség szépen fizetne ha a 15-20-23hs járatidő (London Sydney...) 30-60minre csökkennének. Nem nagy élmény 20+ht repülőn ülni.
Már, hogyne lenne értelme ha a cél pl a Mars.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
titán
válasz Dare2Live #33 üzenetére
Igen, ritka nagy baromság is, de legalább azokat a raktákat arra tervezik. Ha akarnak, se tudnak visszajönni, nincs megoldás, muszáj eldobni. De azt a gépet, amelyikenél egy csomót költenek arra, hogy visszahozható és sokszor újrafelhasználható legyen, azt nem fogják eldobálni.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
bkercso
nagyúr
Én azt nem értem, miért nem viszünk előbb állatot a mélyűrbe? Nem ismertek ott annyir a aviszonyok, hogy egyből embert küldjünk oda szerintem.
scwaho: "Csak visszatérősben lesz használatban, sosem lesz eldobva fent."
Meg lehet azt majd fent is tankolni szerintem, mielőtt visszatér, csak nyilván nem ezzel a lehetőséggel kezdenek.[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
nagyúr
válasz Dare2Live #38 üzenetére
Őőő... ebből a szempontból tényleg marhaság. Musk lényegében már tavaly is kifejtette, hogy az űrhajót a világűrben újratöltik. Gazdasági szempontból sokkal jobb két újrafelhasználható indítással számolni, mint egy feláldozóssal.
A 250 tonnás teherbírás teoretikusan akkor értelmes, ha olyan dolgot akarnak feljuttatni, amit darabokban nem lehet vagy túlságosan macerás a világűrben összeszerelni. Mondjuk egy nagy teljesítményű (és itt tényleg nagyról beszélünk) reaktort sugárvédelemmel együtt. De ezen túl nem nagyon tudok elképelni olyasmit, ahol megéri ezzel foglalkozni.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
bkercso
nagyúr
Használják így is, de általában valóban a Naprendszeren kívüli térségre értik. Mindenesetre a Föld magnetoszféráját akkor sem hagyta még el ember hónapokra/évekre. [link] A Holdnál sem véletlenül építenek űrállomást a közeljövőben.
[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
nagyúr
Én azt nem értem, miért nem viszünk előbb állatot a mélyűrbe? Nem ismertek ott annyir a aviszonyok, hogy egyből embert küldjünk oda szerintem.
Elég érzékeny szenzorokat küldenek ki ahhoz, hogy tudjuk mire számítsunk...
Az állatok kiküldése önmagában nem segítség, hajdan sem igazán tudtak meg semmit a szovjetek a kutyák, az amerikaiak a majmok indításával, csak annyit, hogy túlélték (jobb esetben) az indítást és a visszaérkezést...
Meg lehet azt majd fent is tankolni szerintem, mielőtt visszatér, csak nyilván nem ezzel a lehetőséggel kezdenek.
Szvsz ketté kéne választani. A gyorsító-rakétafokozat számít újrafelhasználás szempontjából. Annak ~8000km/h sebességnél, ~70-80km-es magasságban le kell válnia, hogy a megmaradt üzemanyaggal (ami ilyenkor ~7-10%-a a teljes mennyiségnek a Falcon 9 esetében) vissza tudjon térni. A 150 vs. 250 tonnás hasznos teher erre vonatkozhat csak, vagyis utóbbi esetében ezt a ~7%-ot is a gyorsításra használják fel, és a leválásnál már üres a fokozat.
A második fokozat (ami maga az űrhajó) egy teljesen más tészta, mivel a hajtóművek rá vannak építve, azt valóban újra lehet fent tankolni, és visszatérhet.
De a gyorsító fokozatot mindenképpen leválasztják...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
bkercso
nagyúr
Hát ma már elég felett mikrolaborokban és lab-on-the-chip rendszereken lehet pl. rákterjedést vizsgálni. Ilyen kísérleteket végezhetnének. Bár nyilván foglalkoznak a kérdéssel, csak szerintem kevés szó esik róla, így komolytalan állandóan és egyoldalúan az emberes Marsutazásról beszélni.
Ja, értem, erre valóban nem gondoltam hirtelen, hogy a gyorsító fokozat leválik, pedig triviális.
[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
nagyúr
Hát ma már elég felett mikrolaborokban és lab-on-the-chip rendszereken lehet pl. rákterjedést vizsgálni. Ilyen kísérleteket végezhetnének. Bár nyilván foglalkoznak a kérdéssel, csak szerintem kevés szó esik róla, így komolytalan állandóan és egyoldalúan az emberes Marsutazásról beszélni.
Nekem erre van egy kedvenc példám mindig, a hegymászás. Idén csak eddig hatan haltak meg csak a Mount Everest megmászása közben, ebből egy volt teherhordó, a maradék öt kvázi hobbiból mászta a hegyet.
Járhat még teljesen fel nem tárt egészségügyi kockázattal egy emberes Mars-utazás? Igen.
Mit lehet tenni ellene? Felkészülni - ebben a tervben már szerepel a napkitörésekkor biztonságot jelentő sugárvédett menedék-szoba, ami tavaly nagyon hiányzott.
A másik pedig tapasztalni és vizsgálni a hatásokat.[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
-
bkercso
nagyúr
Igazad van. De én erről a hatról pl. nem tudtam. Nem írták címlapon. Viszont az űrben még - bevallottan legalábbis - nem halt meg ember. Kilövéskor meg előtte igen, de ott nem. Ha egy ilyen presztízs értékű úton dráma van, mert rák meg egyéb csúnyaságok megtizedelik a legénységet, arról mindenki tudni fog, még én is.
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
Új hozzászólás Aktív témák
- Bluetooth hangszórók
- Napelem - 100%-os támogatású pályázat
- Átjutottak a Ciscón, betörtek a kormányok hálózataiba
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Futás, futópályák
- Xbox Series X|S
- Windows 11
- GoodSpeed: SAMSUNG Galaxy Buds FE (SM-R400NZAAEUE) a 9 éves SONY SBH20 utódja (nálam)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Linux kezdőknek
- További aktív témák...
- iPad Air 1 alkatrésznek eladó
- A képen látható PC házak egyikét keresem
- BONTATLAN ÚJ iPad Pro 2021 2022 M1 M2 Chip 11 és 12,9 128-2000GB DEÁK TÉRNÉL AZONNAL ÁTVEHETŐ
- ÚJ Bontatlan Macbook Pro 16 M3 Pro 12CPU/18GPU 36GB/512GB SSD Magyar billentyűzet Azonnal átvehető.
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE WindForce 2X GTX 960 4GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel