Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    válasz kikikirly #3 üzenetére

    "egyértelműen levannak maradva abban ami a régi gyártóknakk megvan: jó minőségű és gazdaságos/nagy volumenű gyártásban"

    És idén indul meg a gyártás további két üzemükben.

    Egyébként idén a Tesla kb. kétszer annyi EV-t gyártott le és adott el, mint a VW csoport (Volkswagen, Volkswagen Commercial Vehicles, ŠKODA, SEAT, CUPRA, Audi, Lamborghini, Bentley, Porsche, Ducati) összesen.

    Ami a hatékonyságot illeti: a BMW 2.5 millió kocsit adott el 2021-ben, a Tesla 936000-et, viszont a BMW-nek ehhez 31 gyárra volt szüksége, a Tesla-nak meg 5-re, ez 6.2-ször több üzem a 2.67-szeres mennyiséghez képest.

    "Konkurencia idén is ontani fogja az új és egyre kiforrottabb modelleket"

    Mivel az EV piac nagyobb mértékben növekszik, mint amennyit a gyártók el tudnak látni, így a többiek nem a Tesla kárára növekednek.
    Ezt sok új technológiánál félrenézik, mert ha dinamikusan növekszik a piac, akkor nem zéró összegű a játék, azaz százalékosan csökkenhet egy cég piaci részesedése, miközben növekednek az eladásai (és azzal együtt a nyeresége).

  • ddekany

    veterán

    válasz kikikirly #10 üzenetére

    Nem tudom értelmezni a hírnévtől elszállást sem, mert a saját képességeire nem építhet ezekben, hiszen nem ő dolgozik ezeken 99%-ban, hanem a sok száz mérnökök akiket felvett. A fantábor építést is említed, de ezzel csak elveszíti a fanokat, akik eredetileg a tényleges eredmények miatt lettek azok, de egyre kevésbé lesz vállalható a szitu, eloldalognak. Holott a részeredmények miatt is fanok maradtak volna (mert azért nem semmi az FSD beta, de csak mint kutatás-fejlesztés). Nekem azzal amúgy sincs nagy bajom, hogy őrülten magasra céloz (level 4-5, és csak kamerával), meg, hogy ebből adódóan sokáig tart, csak épp a kommunikációval kicsinálja magát...

    [ Szerkesztve ]

  • #54625216

    törölt tag

    válasz kikikirly #9 üzenetére

    "Abban a 31 üzemben csak elektromos autót gyártanak?Kétlem."

    Miért lényeges is, hogy csak elektromos autót gyártanak-e? A gyártás hatékonyságáról volt szól. 2.5 millió autó 31 üzemben, vs. 936000 5-ben.

    Ezt írtad:

    "egyértelműen levannak maradva abban ami a régi gyártóknakk megvan: jó minőségű , gazdaságos/nagy volumenű gyártásban"

    Közben a valóság ennek némileg ellentmond.

    "Az se semmi ami a Tesla Fumok lenyomnak az itteni vagy más fórumokon. Érdekes ha ezt a politika csinálja, kurvára felvagytok háborodva"

    Mondod ezt, miközben a hozzászólásodból dől a semitmondó fröcsögés.

    Pl. : "vérlázitónak találom hogy ennyi kamu ígérgetés után van bőr a pofáján megint belehazudni mindenki képébe"
    "Igen tudjuk, ők akkora királyok, hogy átugorják a 3-4 ét és egyből 5 lesz.Anyátok."

    Ez tipikusan a politikai sárdobáló topikok színvonala, ahhogy az is, hogy az "ellenoldalt" vádolod azzal, amit Te magad csinálsz.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz kikikirly #32 üzenetére

    " Egyértelműen látszik hogy az új modellek sorozatgyártását pokoli nehezen oldják meg. "

    Éppen csak 1 év alatt megduplázták a legyártott kocsik számát. (Nem mellesleg felépítettek még két gigafactory-t is.)

    "Nem dobáltam sarat senkire, elmondtam a véleményemet. "

    Csak ilyeneket írsz:

    "És ezek után képes megint belepisálni mindenki szájába ahelyett hogy kicsit visszább venne."

    "Cáfold meg ha tudod."

    Véleményt nem lehet cáfolni, legfeljebb tárgybeli tévedéseket, vagy hibás következtetéseket.

    Amikor azt állítod, hogy a Tesla le van maradva a gyártás hatékonyságában a többi gyártóhoz képest, sajna nem derül ki, hogy az adataid tévesek-e vagy csak a következtetéseid hibásak, mivel adatokat nem közöltél, hogy mégis mire alapozod a sommás megállapításaidat.

    Amiknek minden esetre a Tesla fanboy-sággal nehezen vádolható VW CEO-ja Herbert Diess nyilatkozata némileg ellentmond:

    “And we have to accept that Tesla sets the new benchmarks [on] … the EV side,” Diess added. “Not only technology wise, but also when it comes to productivity, speed … I think it’s always good to have competition.”

  • emvy

    nagyúr

    válasz kikikirly #40 üzenetére

    Téged kerdezlek: miért adjanak el kevesebbet, ha eladhatnak többet is? Tehát +2 modell kevesebb pénzt jelentene nekik. Miért lennének olyan hülyék, hogy ezt az opciót választják?

    while (!sleep) sheep++;

  • emvy

    nagyúr

    válasz kikikirly #42 üzenetére

    > Többi gyártónak miért éri meg minden évbe új modelleket bemutatni és gyártani?

    mert nem növekednek évi 50%-al

    > miért mutatják be őket és vetetnek fel előrendelést, ezt magyarázza el valaki.

    mert ezt egészen pontosan így kell csinálni, ha erősen növekvő céget vezetsz, tok alap dolog, ez végülis egy nagyon jól működő market research módszer

    [ Szerkesztve ]

    while (!sleep) sheep++;

  • #56573440

    törölt tag

    válasz kikikirly #40 üzenetére

    "Cég CEO-jaként akkor kellene bejelenteni új modelleket ha már nagy vonalakban tudjuk mikor kerül gyártásba"

    És akkor hol a hype meg a clout? Az alma játszotta régen azt, hogy kiállt egy fekete garbós, vékony különcnek kinéző ember a tömeg elé, és a nadrág kis zsebéből húztott elő mp3 lejátszót, borítékból laptopot, de aki látta annak még mindig a fülében cseng "an ipad, a phone, and an internet communicator" majd kiderült hogy már most, vagy belátható időn belül kapható. Működött. Ma viszont más világot élünk, a hype hajtja előre az ipart. Nem kell feltétlenül termék, ezt látjuk a crowdfunding projekteken mióta, milliós tételek repkednek úgy, hogy nincs más mint egy animáció, meg ígéret.

    "Hirtelen jobban értenek a robotok tervezéséhez mint a Boston Dynamics."
    Azt a munkát már elvégezte az evolúció pár milliárd év alatt. Már csak egy jó neurolink interface kell neki, addigra körbelövik a bolygót starlink-el, és meg van oldva a humanoid robot kérdés :D

  • #54625216

    törölt tag

    válasz kikikirly #40 üzenetére

    "Cég CEO-jaként akkor kellene bejelenteni új modelleket ha már nagy vonalakban tudjuk mikor kerül gyártásba."

    Egy cég CEO-jaként (törvényes keretek között) azt mond, amit akar. Ha nem tetszik, nem kötelező meghallgatni.

    "Ráadásul nemrég deritette ki a NYT(nem épp egy zug lap) hogy 2016-ban leforgattak egy FSD promó videót, LIDAR segitségével, holott Musk szerint a Lidar az hülyeség, szemünk is olyan mint 2 db kamera..."

    Sosem titkolták, hogy a korábbi Tesla típusokban még Lidart használtak, kipróbálás után, a fejlesztés későbbi szakaszában álltak le vele.
    Amúgy ma már minden sajtótermék zuglap, mert vagy a tulajok lobbiérdekei vagy a politikai agendájuk szerint hazudoznak vagy csak szimplán a clickszám növelése érdekében. A NYT, Washington Post vagy a Wall Street Journal olyan ordenáré FUD-ot (fear, uncertainty and doubt) tol EV vagy FSD témában, hogy azon még a hazai Habony médiaművek is csak pironkodna.

    "Kezd ráégni a körmére a valóság, erre megint előadja hogy jövőre itt a Level 5, amivel a saját mérnökei sem értenek egyet."

    A valóság eddig rendre Muskot igazolta. Az egyetlen, amit jogosan a szemére lehet vetni, hogy a bejelentéseihez képest rendre csúsznak a fejlesztések, de eddig következetesen megvalósították, amit célként kitűztek.

    "Mindezt sikerült avval megfejelni hogy dolgoznak egy humanoid robot jövőre történő piacra dobásán. Hirtelen jobban értenek a robotok tervezéséhez mint a Boston Dynamics."

    Senki sem mondta, hogy jobban értenek a robot tervezéshez, mint a Boston Dynamics, mivel a fejlesztés teljesen más területeire fókuszálnak.

  • ddekany

    veterán

    válasz kikikirly #56 üzenetére

    Mercedes féle level 3, amennyit láttam belőle, lényegében annyit tud, hogy követi a sávot, és nem megy neki az előtte lévőnek, vagy kikerüli a sávba belógó akadályt. Sávot váltani is tudna állítólag, csak nincs rá még engedély. Ez az egész csak ott ahova készítettek HD map-et (ami nem tudom milyen lefedésű lesz), egyenlőre csak 60 km/h alatt, és ha nem esik az eső. Azt se tudjuk, hogy ezzel együtt milyen gyakran fog rád csipogni, hogy vedd át, mert nem érti a szitut. Amíg nem csipog, eddig nem kell figyelned egyáltalán (ezért level 3), tehát el tudom képzelni, hogy eléggé paranoiás a cucc. Amit érdekes lenne tudni, hogy ha Tesla visszavesz a futurisztikus céljából, akkor amit az FSD-hez eddig kifejlesztettek, fel tudják-e használni egy ilyen városi "okos sávtartó" funkcióhoz. Ha HD map nélkül megy az, akkor már jobbak. Ha kevesebb szituációban adja a fel a gép, akkor pláne. Vagy pedig az van, hogy ilyen korlátozottabb feladatra sem eléggé megbízható az FSD technológiája, és azért nem csinálnak ilyet.

    [ Szerkesztve ]

  • #54625216

    törölt tag

    válasz kikikirly #56 üzenetére

    Amiket felsoroltál, azok mind az általam is említett "csúszás" kategóriába tartoznak és nem a "segget csinált a szájából". (Persze sárdobálásról továbbra sincs szó ugyebár. :U )

    " Szerintem nem, többször tanúbizonyságot tett róla hogy mérnöki és műszaki kérdésekben annyira van otthon amennyire a mérnöki gárdája tanácsokkal látja el(ha épp nem dönt úgy hogy okosabbnak képzeli magát)."

    Ez konkrétan nem igaz, számtalan korábbi és jelenlegi beosztottja sokszor beszélt már róla, hogy Musk milyen szinten vesz részt a döntéshozatalban és hogyan vállalja magára a néha hajmeresztő műszaki megoldásokért a döntési felelősséget, amit egyetlen CEO sem tudna, ha nem mérnöki hozzáértéssel állna hozzá a problémához.

    "Robotos bejelentés csak hab a tortán, életszerűtlen hogy 2022-re legyen is belőle piacképes termék, seggünket csapkodhatjuk a földhöz ha 2025-re lesz is belőle valami, ha egyáltalán lesz."

    Még akár 2035 is lehet belőle. És? Az a kérdés, hogy a végén megcsinálják-e. Márpedig meg fogják. És mire a többiek kapcsolnak, hogy bakker ez nem valami hülye hoax, megint 5-10 évvel a konkurencia előtt fognak járni.
    Mivel feltételezem se előrendelője nem vagy a terméknek, sem Tesla részvényes, nem értem mire jó indulatilag nekifeszülni Musk nyilatkozatainak, ha az eddigi pályafutását tekintve sorra teljesítette, amit vállalt, még ha nem is határidőre.

    "Számomra fura az a mentalitás hogy az EV iparban Tesla/Elon Musk az isten az összes többi gyártó meg tehetségtelen kóklerek gyülekezete"

    Egyáltalán nem arról van szó, hogy az összes többi autógyártó tehetségtelen lenne, egyszerűen csak más paradigma szerint működnek és nem titkoltan szándékosan visszafogták az EV fejlesztéseiket, hogy a fájdalmas és költséges paradigmaváltást elodázzák. Ezért tudott egy startup a semmiből ennyire a fejükre nőni.

    "Nekem ugyanígy jogom van véleményt formálni róla és ennek a véleményemnek hangot adni."

    Senki sem vonta kétségbe a jogaidat, éppenséggel Te próbáltad előírni Musk számára, hogy miről beszélhet és miről nem, mert hogy CEO-ként csak ezt meg azt mondhat.

Új hozzászólás Aktív témák