Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Metalfan #33 üzenetére

    "Nincs az, hogy a gyártósoron egy 7-es BMW után jön egy X5, utána egy 1-es, stb."

    A BMW autói, kézműves munkák a mai napig. A megrendelés sorrendjében gyártják le az autókat. Nyilván nem lehetséges minden üzemben, mindenfajta autót gyártani, de ami befér az üzemegység profiljába, az a rendelési sorrendben gyártódik.
    Szinte tökéletes az üzemen belüli logisztika. Minden alkatrész és kellékanyag pontosan akkor és ott van, ahol be kell építeni. Még az autók fényezése sem "szalagos" megoldás. Az egymás után érkező autóvázakat is képesek eltérő színekre fényezni. (Annyi a trükk, hogy a négy leggyakrabban megrendelt színt képesek festeni az automaták nappal és éjszaka állnak át más színekre, négyes csoportosításban.)

    Az üzemlátogatáson, a kísérőnk mondta, hogy változatosabb, magyarul kevésbé unalmas a munka, ha "összevissza" gyártják a járműveket. A hagyományokat is megtartják ezzel a megoldással.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • emvy

    nagyúr

    válasz Metalfan #33 üzenetére

    Egyebkent ezert sincs meg Roadster meg Cybertruck. Nem eri meg nekik +2 modellt gyartani, amikor a meglevoekbol sem tudnak eleget gyartani. Tok feleslegesen nehezitenek a sajat dolgukat.

    while (!sleep) sheep++;

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Metalfan #48 üzenetére

    "....és mindet úgy konfigurálod, ahogy akarod. Na ezekre a modellekre mondom azt, hogy ezek nem készülnek egyszerre egy gyártósoron...."

    Dehogynem. Egy gyártósoron készülnek. Az első szerelési ponttól kezdve nevesítve van a jármű tulajdonosa és a megrendelés összetétele. Ettől csak egy esetben térnek el. Ha valami hiba keletkezik a gyártás folyamán. A félkész autót kilökik és majd javítják, amikor lesz rá idő. A megrendelőnek meg újra indítják a gyártást.

    Minden elkészült járműnek dokumentálják a gyártását. Húsz év múlva és meg tudják mondani egy ma legyártott autóról, hogy melyik munkaműveletet ki végezte a jármű összeszerelésekor. (Egyetlen kivétel az összeszerelés egy fázisában csapatok dolgoznak. Nem lehetséges még az automatizálás, mert túl sok részműveletből áll a feladat. A robotok nem férnek el egymás mellett. Csoportban dolgoznak, csak a csoport nevét rögzíti a rendszer. A csoport olyan munkaközösség, amibe még a BMW vezetése sem szól bele. Ha baj van a teljes csapatnak kell mennie.)

    A teslának nehezebb beindítani egy teljesen új modellt, mint a tradíciókkal rendelkező gyártónak. Sokkal szélesebb a már meglévő kínálatuk, ezért több már létező alkatrészt és szerkezeti elemet lehet felhasználni az új modellhez.
    A döntés egyszerű. Mekkora számban értékesíthető az új modell. A következő évben és következő öt évben.
    Mekkora bevételt lehet realizálni. Mekkora a fejlesztés költsége a gyártás beindításához.

    Ha nagyobb a költség, mint a várható ötéves bevétel, akkor jegelni kell a projektet. Ha a ráfizetés kicsi és csak néhány száz dollárt tolnak a zsebébe a vásárlónak, akkor a presztízs emelés szükségessége dönt. Ha nincs ráfizetés, akkor indul a gyártás. Nyereség nem kell feltétlenül. Mivel emelkedik a felhasználható alkatrész és részegységek száma, amiket egy következő modellben használhatnak majd, a haszon majd a jövőben fog keletkezni.
    Ugyan ilyen elvek alapján az optimális piaci részesedést meghatározni. Ha csak 10%-al növelhető az eladás mértéke, ám ehhez hatalmas beruházás szükséges, akkor marad a jelenlegi részesedés és áremeléssel lehet csökkenteni a vásárlókedvet.
    Ha a beruházáshoz akkor piacnövekedés társul, ami kigazdálkodja a beruházás költségét, akkor már tegnap el kellett volna kezdeni a fejlesztést.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Új hozzászólás Aktív témák