- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Linux kezdőknek
- Aliexpress tapasztalatok
- Hálózati / IP kamera
- DIGI internet
- Videó stream letöltése
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- SkyShowtime
Új hozzászólás Aktív témák
-
Z_A_P
addikt
A 2020 ota jaro onvezeto 1 millios tesla robotaxi flotta mar smafu?
OK
-
kikikirly
senior tag
2021-re nagyon sokat hozott a konkurencia a Teslán. Ezek a kúrva sokat csúszó ígéretek belefértek amig két utcahosszal vezetett Elon cége, 2022-ben úgy néz ki nem jön új Tesla modell, egyértelműen levannak maradva abban ami a régi gyártóknakk megvan: jó minőségű , gazdaságos/nagy volumenű gyártásban.
Konkurencia idén is ontani fogja az új és egyre kiforrottabb modelleket, nem értem mire ilyen nagy a pofája Musk-nak, pláne önvezetésben amit 2016 óta mindig beígér a következő évre. Elvakult Tesla fanokon kívül mindenki látja hogy Musk FSD-vel kapcsolatos kijelentései sokadjára mennek szembe mérnöki valósággal, erre ez a hülye megint kiáll nagy pofával és belehazudja a világ szemébe hogy 1 év múlva itt a Level 5 FSD...
Úgy csinál mint aki nem ígérté már ugyanezt meg fél tucat alkalommal, az sem zavarja hogy rohamtempóban olvad a Tesla fölénye...
Nem elvitatható tőle hogy létrehozott olyan vállalati struktúrát és kultúrát aminek köszönhetően ilyen sikeresek a cégei, viszont kezdenek kibukni a hülyeségei. Fejébe szállt a népszerűség?[ Szerkesztve ]
-
=Mentor=
őstag
Lehet hogy a konkurencia fejlődik, de a méregdrága Teslákra mégis akkora a kereslet, hogy nem győzik gyártani.
-
#54625216
törölt tag
"egyértelműen levannak maradva abban ami a régi gyártóknakk megvan: jó minőségű és gazdaságos/nagy volumenű gyártásban"
És idén indul meg a gyártás további két üzemükben.Egyébként idén a Tesla kb. kétszer annyi EV-t gyártott le és adott el, mint a VW csoport (Volkswagen, Volkswagen Commercial Vehicles, ŠKODA, SEAT, CUPRA, Audi, Lamborghini, Bentley, Porsche, Ducati) összesen.
Ami a hatékonyságot illeti: a BMW 2.5 millió kocsit adott el 2021-ben, a Tesla 936000-et, viszont a BMW-nek ehhez 31 gyárra volt szüksége, a Tesla-nak meg 5-re, ez 6.2-ször több üzem a 2.67-szeres mennyiséghez képest.
"Konkurencia idén is ontani fogja az új és egyre kiforrottabb modelleket"
Mivel az EV piac nagyobb mértékben növekszik, mint amennyit a gyártók el tudnak látni, így a többiek nem a Tesla kárára növekednek.
Ezt sok új technológiánál félrenézik, mert ha dinamikusan növekszik a piac, akkor nem zéró összegű a játék, azaz százalékosan csökkenhet egy cég piaci részesedése, miközben növekednek az eladásai (és azzal együtt a nyeresége). -
RasztaCsubi
csendes újonc
A sajátmaguknak épített, zárt pályán (LVCC loop) működik már az önvezetés ???
Nem.
Akkor miről beszélünk. -
ledgeri
nagyúr
Bármit is írnék a RichRebuilds és Thunderf00t youtube csatornák bővebben beszélnek rőla
// #ublockO-HardMode // anti-blockadblock-er // PH! új arculat: 1/ 500 // szeksziboj -nálam van egy pirospontod! // Találtam sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest) https://youtu.be/XQnmMjYHgcM //
-
ddekany
veterán
Musk szerintem teljesen pszicho, mert itt már simán saját magának és a cégeinek okoz kárt. Mert mikor 1x-2x mondott ilyet, akkor gondoltam, talán kellett a túléléshez, hogy megtévessze a befektetőket, vagy ilyesmi. De sokadszorra, és ennyire nyilvánvalóan hülyeségeket mondani (főleg a humanoid robot kapcsán, ezt senki nem hiszi el)... ez már totál kontraproduktívnak tűnik. Nem csak bosszantja azokat, akik FSD-t vásároltak (és nem kapják meg később sem), de totál hiteltelenné teszi vele önmagát is, egész hátralévő életére. Minek? Beteg és tényleg elhiszi ezeket?
[ Szerkesztve ]
-
kikikirly
senior tag
,,Ami a hatékonyságot illeti: a BMW 2.5 millió kocsit adott el 2021-ben, a Tesla 936000-et, viszont a BMW-nek ehhez 31 gyárra volt szüksége, a Tesla-nak meg 5-re, ez 6.2-ször több üzem a 2.67-szeres mennyiséghez képest."
Abban a 31 üzemben csak elektromos autót gyártanak?Kétlem.
Többi gyártó egy platformra több modellt is épít, és meg tudják oldani az új modellek sorozatgyártását is határidőre/pár hónap csúszással. Látjuk mekkora érdeklődés és TÉNYLEGES ELŐENDELÉS van Cybertruckra, mégsem képesek évek óta megoldani a sorozatgyártását, pedig evvel kapcsolatban is mondott forradalmi dolgokat Musk(csak préselni/hajtogatni kell a karosszéria vázat, valami hasonló,lányeg hogy egyszerű lesz gyártani).Vagy ott a Porsche Rycan verő Roadster, évek óta dumál róla, aztán idén se lesz belőle semmi. Level 5 FSD-vel kapcsolatban pedig vérlázitónak találom hogy ennyi kamu ígérgetés után van bőr a pofáján megint belehazudni mindenki képébe.2014 óta ott van a konfigurátorba az FSD hardver alatt hogy FSD Coming Soon...
Mercedes-nek már van megkötésekkel engedélyezett Level 3-as önvezetése,Teslának nincs(Jó azok megkötések gyakorlatilag hazavágják az egészet, nevezzük jól Működő Level 2-nek, eddig ilyenje csak a Teslának volt, zárkózik fel a konkurencia Jó napot kivánok).
Igen tudjuk, ők akkora királyok, hogy átugorják a 3-4 ét és egyből 5 lesz.Anyátok.Tudomásom szerint márkától függetlenül, ami elektromos autót legyártanak azt el is adják, hiszen hiány van, nem Tesla privilégium hogy nem győznek eleget gyártani...
Az se semmi ami a Tesla Fumok lenyomnak az itteni vagy más fórumokon.
Érdekes ha ezt a politika csinálja, kurvára felvagytok háborodva(Legyen az Rogánék uszító bullshit generátora vagy LMBTQ/PC árgus szemekkel figyeljük miért sértődhetünk meg hülyesége).
Ha Elon csinálja ugyanezt azzal nincs probléma... Ne mondja nekem senki hogy ez a fanatikus tábor építés nem tudatos a kommunikációs tanácsadói részéről...
Sokáig elnéztem neki ezeket a dolgokat mert voltak mellette olyan eredmények amiket más nem tudott utána csinálni, viszont mostanság nehéz nem észrevenni hogy a csávó olyan tollakkal ékeskedik amikhez kurvára semmi köze nincs. És ezek után képes megint belepisálni mindenki szájába ahelyett hogy kicsit visszább venne. -
kikikirly
senior tag
+1
Szerintem elszállt a hírnévtől, népszerűségtől...
Eddig lehetett mondani hogy a befektetők,mérnökök ösztönzése stb miatt mond ilyeneket, meg amig a versenytársak utcahosszal voltak lemaradva az egész összkép máshogy festett. Jó néhányan nem értjük ez a mostani Mindenki hülye csak én vagyok Helikopter megnyilvánulása mire volt jó... -
"BMW-nek ehhez 31 gyárra volt szüksége, a Tesla-nak meg 5-re, ez 6.2-ször több üzem a 2.67-szeres mennyiséghez képest."
Ez milyen összehasonlítás?
Nem mindegy, hogy mennyi feladatot szerveznek ki külső gyártásba és mennyi alkatrész készül saját gyártásban.
A Müncheni üzemeket annak idején a városon kívülre építették. Azóta már bőven a városon belülre kerültek az épületek, túl nőtt rajtuk München. Nem tudnak terjeszkedni. Fejleszteni simsity módszerrel tudnak csak. A fejlesztéshez szükséges már meglévő területet ledózerolják és az új épületet a bevezetett gyártástechnológiához optimalizálva építik fel. Ha növelni akarják a termelés volumenét új üzemet kell építeni, új területen.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
biscuit
aktív tag
"A Tesla ügyvezetője elárulta: a Tesla legfontosabb termékei idén és jövőre nem autók lesznek, hanem az önvezetésüket biztosító szoftver, valamint egy humanoid robot."
Remek, tartsa meg mindkettőt....
"Ennek a neve Optimus lesz, és idővel ezzel oldanák meg a munkaerőhiányt."
WAT?
[ Szerkesztve ]
Mióta Scarlett Johansson sztár lett jól alszom!
-
kavalkád
aktív tag
OK, értem én, hogy zseni meg különc, de egy autógyár azért fejleszzen autókat is, robotokkal sokra nem megyünk jelenleg, van 8 milliárd biorobot ezen a bolygón, több mint elég.
-
ddekany
veterán
válasz kikikirly #10 üzenetére
Nem tudom értelmezni a hírnévtől elszállást sem, mert a saját képességeire nem építhet ezekben, hiszen nem ő dolgozik ezeken 99%-ban, hanem a sok száz mérnökök akiket felvett. A fantábor építést is említed, de ezzel csak elveszíti a fanokat, akik eredetileg a tényleges eredmények miatt lettek azok, de egyre kevésbé lesz vállalható a szitu, eloldalognak. Holott a részeredmények miatt is fanok maradtak volna (mert azért nem semmi az FSD beta, de csak mint kutatás-fejlesztés). Nekem azzal amúgy sincs nagy bajom, hogy őrülten magasra céloz (level 4-5, és csak kamerával), meg, hogy ebből adódóan sokáig tart, csak épp a kommunikációval kicsinálja magát...
[ Szerkesztve ]
-
ddekany
veterán
Őőő... hát azért, ha tudnának viszonylag intelligensen viselkedő humanoid robotot csinálni, akkor eléggé lényegtelenné válna, hogy gyártanak autót. A gond csak ott van, ha azzal akar számolni, hogy ez pár év alatt meg lesz... Holott egyenlőre lövésünk nincs, mennyire vagyunk ettől, 10 évre vagy 100-ra.
[ Szerkesztve ]
-
kavalkád
aktív tag
ez nem teljesen igaz ha a részvényesek szempontjából nézzük a dolgot. aki a Teslába fektetett az az elektromos autózásba fektetett, nem a robotikába és az AI-be. ha oda akarna akkor nem Teslát vesz. aki persze Musk személyébe fektetett annak vizesnyolcas. a 12-15%-os esés a jelentés után mindenesetre nem azt mutatja, hogy minden mindegy a befektetőknek.
-
ddekany
veterán
Igen, ezért is mondom, hogy az a baj, úgy csinál mintha ez a robotos dolog belátható időn belül teljesülne. Ha úgy nézné ezeket mint amik, azaz kutatás, amiből nem tudjuk milyen ténylegesen hasznos dolog fog kiesni, és mikor, akkor több hangsúlyt kapnának a földhöz ragadtabb tervek. De amúgy, ez csak a kommunikáció amit hallunk, a háttérben ettől még gondolom keményen dolgoznak a kocsikon is. Csak nem biztos, hogy most ésszerű új modellekre fokuszálni, a meglévők gyártásának jobbítása helyett. Csak nem ezt kommunikálja kifelé, hanem hogy már még jobban megőrült... ami furcsa stratégia...
-
ddekany
veterán
válasz Dare2Live #17 üzenetére
Vagy inkább sok ígérete teljesülhet, ha amíg sikerül megvalósítani (az igért idő helyett mondjuk x10 annyi idő alatt - ha annyi kell rá valójában, akkor is örülünk, hogy valaki végig járta azt az utat), nem fogy ki a projekt a pénzből. Ahhoz meg kell találni "palit", aki befektet. Ha ennyire irracionálisan viselkedik, ennyire hitetlenné teszi a saját szavait, akkor ez tán egyre nehezebb lesz.
[ Szerkesztve ]
-
-
nevemfel
senior tag
Humanoid robotok vezetik majd azt az önvezető űrtruckot, ami a Marsra megy.
Forget your troubles, c'mon get happy
-
RJ45
junior tag
Túlkoros gyerekeknek adja elő magát. Földhöz ragadtság? Nála? Viccelsz? Bolygóközi fajjá kell válnunk.
Majd ő épít egy vackot, ami embereket visz el a Marsig, sőt ott leszáll velük és hibátlan marad. Aki még nem röhög, annak valaki beszól a háttérből, hogy ő sajnos egy tudós és megjegyezné ezzel kapcsolatban, hogy a háttérsugárzást az emberi szervezet nem viselné el még akkor sem, ha minden technika hibátlan, szóval ez kb. 100% lehetetlen, de nem érdekes.
Akkor építsünk Holdbázist, mert majd onnan indulunk meghalni, illetve izé a Marsra. Mert ott is bázist kell építeni. Meg a Holdon is. Robotok is kellenek. Persze, nem elég a 8 milliárd biorobot. Kéne még. -
Dare2Live
nagyúr
Sok "igérete" már teljesült. Tény. De talán nincs ami időre.
SpaceX a space launch iparágban mindenkit agyonver árazásban. Jellemzően az ilyen cégekbe szeretnek befektetni.
Tesla is igazi market disruptor.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Én 15éve mondom, hogy hülyeség meg fizika és röhely amit mond... csak közben lett egy Spcex ahol az ULA/Roscosmos a piacon totál versenyképtelen. Jah anno ők is röhögtek SpaceXen. De Boeing is... és én is.
Így utólag nekem is baromi nagy pofáraesés. És most is uazt mondogatom. Fizika... csak már nem olyan bátran.[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
RJ45
junior tag
válasz Dare2Live #24 üzenetére
Áhh, mese ez a Mars.
Nem is tudom melyik mérte meg, hogy valami 600km/h sebességgel mozgott a bolygó körül egy porfelhő, amikor vihar volt. Kezdték, hogy a Marsfelszín közelében azért ez más, meg ott nem ennyi, meg nem annyi, de ég szerelmére. Elképzelhetetlen milyen rapid "időjárás" változások lehetnek ott. Földön nincs ilyen, hogyan tudnád elképzelni? A sci-fi filmek soha nem arról szólnak, hogy a 3. percben mindenki meghalt egy viharban. Meg végig ott szirénázik ég tudja hány tudós, hogy hahó, úgy is mindenki meghal a háttérsugárzás miatt, már talán út közben kap annyit, hogy félholt mire odaér, nem mindegy milyen az időjárás? áhh, álmodoznak -
Dare2Live
nagyúr
Mondjuk a dronok eddig elég jól túlélték a porviharokat. De nekem nem az a bajom, hogy nem lehet megcsinálni... hanem a minek. Mire jó "fémhengerekben" élni?
Az egész projektnél nekem egy James Webb milliószor értelmesebbnek tűnik.
De ha a multi planetrey a cél akkor a fenti segítségével valószínű találunk kolonizálásra alkalmas bolygót pár száz fényév távolságra. Pármillió év alatt elérhető. De a vénuszt is kolonizálhatni lehetne 1000éves távlatban. Ez persze abszurdnak hanzik de kozmikus léptékkel 1000év az semmi egy szempillantás.
De már a legkevésbé se lepődnék meg ha nem lenne igazam és Musk kolonizálná a Marsot. Ha lenne még 100éve biztos sikerülne is. Lehet anélkül is. De minek?
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
#16939776
törölt tag
Praktikus lesz rozsdamentes acélból csinálni a Cybertruck borítást, mert az nem horpad be könnyen, nem karcolóik fel a fényezése és arról nagy nyomású vízzel le lehet csapatni a vért egy-egy gyalogosgázolás után.
Így azután is tökéletes marad az élmény a vásárlónak, hogy "élesben" folyik tovább az önvezető szoftverfer tökéletesítése!
-
ddekany
veterán
"az olcsó elektromos autó elengedhetetlen lenne a sikeres pénzügyi jövő szempontjából szerintem, ezért is jobb lenne, ha megmaradna azok fejlesztésénél a cég"
Amennyire tudom, jelenleg a nem-olcsó kategóriásból sem tudnak annyit gyártani, mint amennyire igény van. Mióta meg kitört a minden-hiány, azóta pláne nem. Ezért nem csodálkozok, ha nem akar kapkodni az olcsó kocsikkal.
-
ddekany
veterán
Nagyon rég folyamatosan jelen van a mars felszínén rover (most helikopter is), szóval ismertek a körülmények. Sugárzás kapcsán is nyilván megvannak a kutatások, amik nem csak bemondásra vannak, és tudtommal az álláspont kb az, hogy simán túléled, csak egészségtelen. Kivéve ha pont eltalált egy CME, arra kell valami óvóhely ahol kivárod a végét.
-
ddekany
veterán
válasz Dare2Live #26 üzenetére
Minek? Szerintem, mert valahogy el kell kezdeni. Nem biztos hogy pont ott, de akár. A másik lehetőség, hogy örökre itt ragadunk a földön. Nekem nem annyira a miért a kérdés, hanem pl. a miért pont így kezdjük (OK, hold bázissal kezdjük, ami reálisabb talán), reális-e a mostani technikai szinten kezdeni (bár ezt nem tudjuk meg, csak ha megpróbáljuk), és hogy milyen gazdasági ösztönző lesz erre. Utóbbi nagyon lényeges, mert nem lehet hosszú távon és ilyen léptékben ilyen projektet csinálni úgy, hogy az nem termelik vissza a befektetést.
-
#54625216
törölt tag
"Abban a 31 üzemben csak elektromos autót gyártanak?Kétlem."
Miért lényeges is, hogy csak elektromos autót gyártanak-e? A gyártás hatékonyságáról volt szól. 2.5 millió autó 31 üzemben, vs. 936000 5-ben.
Ezt írtad:
"egyértelműen levannak maradva abban ami a régi gyártóknakk megvan: jó minőségű , gazdaságos/nagy volumenű gyártásban"
Közben a valóság ennek némileg ellentmond.
"Az se semmi ami a Tesla Fumok lenyomnak az itteni vagy más fórumokon. Érdekes ha ezt a politika csinálja, kurvára felvagytok háborodva"
Mondod ezt, miközben a hozzászólásodból dől a semitmondó fröcsögés.
Pl. : "vérlázitónak találom hogy ennyi kamu ígérgetés után van bőr a pofáján megint belehazudni mindenki képébe"
"Igen tudjuk, ők akkora királyok, hogy átugorják a 3-4 ét és egyből 5 lesz.Anyátok."Ez tipikusan a politikai sárdobáló topikok színvonala, ahhogy az is, hogy az "ellenoldalt" vádolod azzal, amit Te magad csinálsz.
-
kikikirly
senior tag
válasz #54625216 #31 üzenetére
Mi mond ellent? Egyértelműen látszik hogy az új modellek sorozatgyártását pokoli nehezen oldják meg. Alkatrész hiány ide vagy oda, szinte mindegyik gyártó dob új modelleket idén piacra. Teslanál a Plaid S és X modellek gyártásánál is fenn akadások vannak.
Pl. : "vérlázitónak találom hogy ennyi kamu ígérgetés után van bőr a pofáján megint belehazudni mindenki képébe"
"Igen tudjuk, ők akkora királyok, hogy átugorják a 3-4 ét és egyből 5 lesz.Anyátok."Anyátok rész a Tesla propagandájának szólt, nem neked. Nem dobáltam sarat senkire, elmondtam a véleményemet. Cáfold meg ha tudod.
[ Szerkesztve ]
-
Metalfan
senior tag
Ami a hatékonyságot illeti: a BMW 2.5 millió kocsit adott el 2021-ben, a Tesla 936000-et, viszont a BMW-nek ehhez 31 gyárra volt szüksége, a Tesla-nak meg 5-re, ez 6.2-ször több üzem a 2.67-szeres mennyiséghez képest.
Ez az egész matek ott bukik el, hogy nem veszed figyelembe, hogy mekkora modellpalettája van a Teslának, és mekkora a BMW-nek, ugyanis általában egy gyárban egyszerre csak egyetlen modellt gyártanak. Nincs az, hogy a gyártósoron egy 7-es BMW után jön egy X5, utána egy 1-es, stb. Sanszos, hogy a gyár/modell arány hasonlóan alakul mindkét gyártó esetén.
-
"Nincs az, hogy a gyártósoron egy 7-es BMW után jön egy X5, utána egy 1-es, stb."
A BMW autói, kézműves munkák a mai napig. A megrendelés sorrendjében gyártják le az autókat. Nyilván nem lehetséges minden üzemben, mindenfajta autót gyártani, de ami befér az üzemegység profiljába, az a rendelési sorrendben gyártódik.
Szinte tökéletes az üzemen belüli logisztika. Minden alkatrész és kellékanyag pontosan akkor és ott van, ahol be kell építeni. Még az autók fényezése sem "szalagos" megoldás. Az egymás után érkező autóvázakat is képesek eltérő színekre fényezni. (Annyi a trükk, hogy a négy leggyakrabban megrendelt színt képesek festeni az automaták nappal és éjszaka állnak át más színekre, négyes csoportosításban.)Az üzemlátogatáson, a kísérőnk mondta, hogy változatosabb, magyarul kevésbé unalmas a munka, ha "összevissza" gyártják a járműveket. A hagyományokat is megtartják ezzel a megoldással.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
#54625216
törölt tag
válasz kikikirly #32 üzenetére
" Egyértelműen látszik hogy az új modellek sorozatgyártását pokoli nehezen oldják meg. "
Éppen csak 1 év alatt megduplázták a legyártott kocsik számát. (Nem mellesleg felépítettek még két gigafactory-t is.)
"Nem dobáltam sarat senkire, elmondtam a véleményemet. "
Csak ilyeneket írsz:
"És ezek után képes megint belepisálni mindenki szájába ahelyett hogy kicsit visszább venne."
"Cáfold meg ha tudod."
Véleményt nem lehet cáfolni, legfeljebb tárgybeli tévedéseket, vagy hibás következtetéseket.
Amikor azt állítod, hogy a Tesla le van maradva a gyártás hatékonyságában a többi gyártóhoz képest, sajna nem derül ki, hogy az adataid tévesek-e vagy csak a következtetéseid hibásak, mivel adatokat nem közöltél, hogy mégis mire alapozod a sommás megállapításaidat.
Amiknek minden esetre a Tesla fanboy-sággal nehezen vádolható VW CEO-ja Herbert Diess nyilatkozata némileg ellentmond:
“And we have to accept that Tesla sets the new benchmarks [on] … the EV side,” Diess added. “Not only technology wise, but also when it comes to productivity, speed … I think it’s always good to have competition.”
-
nagyúr
válasz Hieronymus #34 üzenetére
> Minden alkatrész és kellékanyag pontosan akkor és ott van, ahol be kell építeni.
Ja, hat ez pont 2020-ban fekudt el teljesen. (A 'chiphianyt' elsosorban a soklepeses JIT logisztika torekenysege okozta.)
while (!sleep) sheep++;
-
-
nagyúr
-
kikikirly
senior tag
válasz #54625216 #35 üzenetére
Tegyük fel nincsenek gyártási problémáik. Akkor minek dumál évek óta a Roadsterről, Cybertruckról(ami után kifejetten nagy az érdeklődés)?Cég CEO-jaként akkor kellene bejelenteni új modelleket ha már nagy vonalakban tudjuk mikor kerül gyártásba. Mindkét modellnél bőségesen túl vagyunk ezen.
,,Egyebkent ezert sincs meg Roadster meg Cybertruck. Nem eri meg nekik +2 modellt gyartani, amikor a meglevoekbol sem tudnak eleget gyartani. Tok feleslegesen nehezitenek a sajat dolgukat."
Ez nem Tesla privilégium, többi gyártó is elad mindent ami lejön a gyártósorról, mégis dobnak piacra új modelleket idén is, alkatrész hány ide vagy oda.
FSD-vel kapcsolatban azt hiszem nem kell elnézést kérnem.2014 óta ott van a konfigurátorban az FSD hardver alatt hogy FSD Cooming Soon.
Ráadásul nemrég deritette ki a NYT(nem épp egy zug lap) hogy 2016-ban leforgattak egy FSD promó videót, LIDAR segitségével, holott Musk szerint a Lidar az hülyeség, szemünk is olyan mint 2 db kamera...
Kezd ráégni a körmére a valóság, erre megint előadja hogy jövőre itt a Level 5, amivel a saját mérnökei sem értenek egyet.
Mindezt sikerült avval megfejelni hogy dolgoznak egy humanoid robot jövőre történő piacra dobásán. Hirtelen jobban értenek a robotok tervezéséhez mint a Boston Dynamics.
Fogadok veled egy sörben, jövőre vagy fél év múlva ebből a határidöből is ki fog tolatni...
Ezek után nem érzem túlzásnak azokat a jelzőket a miket használtam(nem káromkodtam, erős jelzőket használtam ez minden).[ Szerkesztve ]
-
kikikirly
senior tag
Roadstert mág 2018-ban jelentette, Cybertruck-ot 2019 Novemberében és legkorábban 2023-ban kerülhet gyártásba.
Értem amit mondotok, meglévő modellekből sem tudják kielégíteni az igényeket, ez nem új keletű dolog, Teslánál ez van a fennállása óta.
Ha nem akarnak új modelleket gyártani, miért mutatják be őket és vetetnek fel előrendelést, ezt magyarázza el valaki.
Többi gyártónak miért éri meg minden évbe új modelleket bemutatni és gyártani?[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz kikikirly #42 üzenetére
> Többi gyártónak miért éri meg minden évbe új modelleket bemutatni és gyártani?
mert nem növekednek évi 50%-al
> miért mutatják be őket és vetetnek fel előrendelést, ezt magyarázza el valaki.
mert ezt egészen pontosan így kell csinálni, ha erősen növekvő céget vezetsz, tok alap dolog, ez végülis egy nagyon jól működő market research módszer
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
janeszgol
félisten
Kicsit sokat felszedett magára ez a Musk gyerek. Jól keres netán?
-
#56573440
törölt tag
válasz kikikirly #40 üzenetére
"Cég CEO-jaként akkor kellene bejelenteni új modelleket ha már nagy vonalakban tudjuk mikor kerül gyártásba"
És akkor hol a hype meg a clout? Az alma játszotta régen azt, hogy kiállt egy fekete garbós, vékony különcnek kinéző ember a tömeg elé, és a nadrág kis zsebéből húztott elő mp3 lejátszót, borítékból laptopot, de aki látta annak még mindig a fülében cseng "an ipad, a phone, and an internet communicator" majd kiderült hogy már most, vagy belátható időn belül kapható. Működött. Ma viszont más világot élünk, a hype hajtja előre az ipart. Nem kell feltétlenül termék, ezt látjuk a crowdfunding projekteken mióta, milliós tételek repkednek úgy, hogy nincs más mint egy animáció, meg ígéret.
"Hirtelen jobban értenek a robotok tervezéséhez mint a Boston Dynamics."
Azt a munkát már elvégezte az evolúció pár milliárd év alatt. Már csak egy jó neurolink interface kell neki, addigra körbelövik a bolygót starlink-el, és meg van oldva a humanoid robot kérdés -
#54625216
törölt tag
válasz kikikirly #40 üzenetére
"Cég CEO-jaként akkor kellene bejelenteni új modelleket ha már nagy vonalakban tudjuk mikor kerül gyártásba."
Egy cég CEO-jaként (törvényes keretek között) azt mond, amit akar. Ha nem tetszik, nem kötelező meghallgatni.
"Ráadásul nemrég deritette ki a NYT(nem épp egy zug lap) hogy 2016-ban leforgattak egy FSD promó videót, LIDAR segitségével, holott Musk szerint a Lidar az hülyeség, szemünk is olyan mint 2 db kamera..."
Sosem titkolták, hogy a korábbi Tesla típusokban még Lidart használtak, kipróbálás után, a fejlesztés későbbi szakaszában álltak le vele.
Amúgy ma már minden sajtótermék zuglap, mert vagy a tulajok lobbiérdekei vagy a politikai agendájuk szerint hazudoznak vagy csak szimplán a clickszám növelése érdekében. A NYT, Washington Post vagy a Wall Street Journal olyan ordenáré FUD-ot (fear, uncertainty and doubt) tol EV vagy FSD témában, hogy azon még a hazai Habony médiaművek is csak pironkodna."Kezd ráégni a körmére a valóság, erre megint előadja hogy jövőre itt a Level 5, amivel a saját mérnökei sem értenek egyet."
A valóság eddig rendre Muskot igazolta. Az egyetlen, amit jogosan a szemére lehet vetni, hogy a bejelentéseihez képest rendre csúsznak a fejlesztések, de eddig következetesen megvalósították, amit célként kitűztek.
"Mindezt sikerült avval megfejelni hogy dolgoznak egy humanoid robot jövőre történő piacra dobásán. Hirtelen jobban értenek a robotok tervezéséhez mint a Boston Dynamics."
Senki sem mondta, hogy jobban értenek a robot tervezéshez, mint a Boston Dynamics, mivel a fejlesztés teljesen más területeire fókuszálnak.
-
ddekany
veterán
válasz #54625216 #46 üzenetére
Van a túlzott optimizmus, vagy azt sugárzó kommunikáció, meg van az, amikor arra építve előre eladnak valamit. Utóbbinál kezd igazán gond lenni. Amíg ez előrendelés, addig egy fene, mert ha jól gondolom vissza lehet mondani, és visszakapod a pénzedet (mondjuk kamatot nem kapsz rá). De az FSD-s dolog... Ennyire nem voltak meg nincsenek tán rossz helyzetben pénzügyileg, hogy azért a gyors pénzért rombolják a cégük megítélését. Egyszerűen nem értem, mire jó ez, és folytatják is. Egy lehetséges magyarázat az is, hogy tényleg azt hiszi, mindjárt kész lesz (és már pár éve folyamatosan), de az meg színtiszta őrültség akkor.
[ Szerkesztve ]
-
Metalfan
senior tag
válasz Hieronymus #34 üzenetére
Most nagyon elbeszélünk egymás mellett. Te egy adott típusra érkezett megrendelések egy adott üzemen belüli gyártási sorrendjéről és variálhatóságáról írsz, én pedig egy adott autómárka teljes modellpalettájának gyárthatóságáról és gyártósoron való variálhatóságáról.
Pl ránéztem a BMW hazai oldalára, és 95 modellt listáz ki (ami kicsit túlzás, amikor a "hagyományos", a hibrid és a full elektromos változat 3 modellnek számít). Tehát nem a 3-as BMW 95-féle felszereltségi variációja van, hanem van 95 modell, és mindet úgy konfigurálod, ahogy akarod. Na ezekre a modellekre mondom azt, hogy ezek nem készülnek egyszerre egy gyártósoron.
-
Dare2Live
nagyúr
"e az meg színtiszta őrültség akkor."
Ha tippelnem kéne akkor pedig de. pl tényleg úgy gondolta, hogy 2020ra kész a starship. Eközben még a 2022 is kisebb csoda lenne. Tegyük itt is hozzá, hogy még a Falcon 9 is scifi a konkurenciának. És a kedvencem amikor láthatóan a szívügy projektjein azon idegeskedig, hogy csúszik és mért csak 3*gyorsabb és nem 200%al olcsobb mint a konkurencia.
De a Crew... is detto ilyen. Csúszott? Nem keveset. De megint tegyük hozzá, hogy a starlinert a Boeing ha jól rémlik +70%al drágábban válalta és nincs kész.
Hamár FSD akkor sztem a jogi része nagyon meg lehet csinálva. Máshogy USben már kapott volna egy gigapert.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
"....és mindet úgy konfigurálod, ahogy akarod. Na ezekre a modellekre mondom azt, hogy ezek nem készülnek egyszerre egy gyártósoron...."
Dehogynem. Egy gyártósoron készülnek. Az első szerelési ponttól kezdve nevesítve van a jármű tulajdonosa és a megrendelés összetétele. Ettől csak egy esetben térnek el. Ha valami hiba keletkezik a gyártás folyamán. A félkész autót kilökik és majd javítják, amikor lesz rá idő. A megrendelőnek meg újra indítják a gyártást.
Minden elkészült járműnek dokumentálják a gyártását. Húsz év múlva és meg tudják mondani egy ma legyártott autóról, hogy melyik munkaműveletet ki végezte a jármű összeszerelésekor. (Egyetlen kivétel az összeszerelés egy fázisában csapatok dolgoznak. Nem lehetséges még az automatizálás, mert túl sok részműveletből áll a feladat. A robotok nem férnek el egymás mellett. Csoportban dolgoznak, csak a csoport nevét rögzíti a rendszer. A csoport olyan munkaközösség, amibe még a BMW vezetése sem szól bele. Ha baj van a teljes csapatnak kell mennie.)
A teslának nehezebb beindítani egy teljesen új modellt, mint a tradíciókkal rendelkező gyártónak. Sokkal szélesebb a már meglévő kínálatuk, ezért több már létező alkatrészt és szerkezeti elemet lehet felhasználni az új modellhez.
A döntés egyszerű. Mekkora számban értékesíthető az új modell. A következő évben és következő öt évben.
Mekkora bevételt lehet realizálni. Mekkora a fejlesztés költsége a gyártás beindításához.Ha nagyobb a költség, mint a várható ötéves bevétel, akkor jegelni kell a projektet. Ha a ráfizetés kicsi és csak néhány száz dollárt tolnak a zsebébe a vásárlónak, akkor a presztízs emelés szükségessége dönt. Ha nincs ráfizetés, akkor indul a gyártás. Nyereség nem kell feltétlenül. Mivel emelkedik a felhasználható alkatrész és részegységek száma, amiket egy következő modellben használhatnak majd, a haszon majd a jövőben fog keletkezni.
Ugyan ilyen elvek alapján az optimális piaci részesedést meghatározni. Ha csak 10%-al növelhető az eladás mértéke, ám ehhez hatalmas beruházás szükséges, akkor marad a jelenlegi részesedés és áremeléssel lehet csökkenteni a vásárlókedvet.
Ha a beruházáshoz akkor piacnövekedés társul, ami kigazdálkodja a beruházás költségét, akkor már tegnap el kellett volna kezdeni a fejlesztést.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!