Új hozzászólás Aktív témák
-
FTeR
addikt
már vagy egy éve online jelentem az áram meg a gáz fogyasztást is, az tény, h elműnél kicsit sok* adatot kellett megadni, de semmi bonyodalom nem volt vele és semmit sem kellett aláírni (online ment az egész)...
*usa vízum igénylő lap nem kérdez ennyit. összehasonlításképp tigáz 3 adatot kérdez reg nélkül (mérőóra utcsó 4 számjegye, mérőállás és a nem kötelező email).
-
aktív tag
Látom van ahol meg tudták oldani ezt kérdést
Elmű infósainak meg gratulálok, vagy azoknak akik nem adták át a megfelelő infókat nekik.
Saját munkámból tudom, hogy néha infósoknak (rendszerfejlesztőknek, dizájnereknek, avgy akárkinek) gyakran a szükségesnél kevesebb vagy abszurd szinten pontatlan, esetlegesen egymásnak ellent mondó adatokkal/adatokból kell megcsinálni a produktumot (hálózatot, szoftvert, reklámanyagot, weboldalt, vagy bármit).
-
aktív tag
Ebben biztosan igazad van, de aki a "rendszert tervezte", aki lehet nem infós is, és lehet hogy teljesen hülye a rendszerfejlesztéshez, annak dolga lett volna ezt a kérdést normalizálni.
Rendszert most nem mint informatikai rendszert, hanem az alapfogalom szerinti szinten értem [link]
Mondjuk alapvetően azzal van a baj sok helyen, hogy elfelejtik ezt a minimális elemzést végrehajtani vagy nem foglalkoznak az optimalizálással. Rosszabb esetben semmi közük a rendszerelemzéshez vagy bármilyen ilyen jellegű dologhoz, hanem marad a "józan paraszti ész" (ami azért van, hogy igencsak jót képes alkotni), vagy a régi bevett módszerek hibás átalakítása, vagy pont ennek a hiánya esetlegesen felesleges bonyolítása.
-
#06658560
törölt tag
Amennyire emlekszem kozepiskolas fizikatanulmanyaimra a koznapi ertelemben vett rendezetlenseg a termodinamikaban rendezettseg. Es eme rendezettseg fele halad midnen. Mint latjuk a magyar adatkezelesi regisztracios dolgok is.
-
Kobaljov
senior tag
Én is használom már egy ideje, már az elején belopta magát a szívembe azzal, hogy a regisztrációkor megadott jelszavamat jól leírták a sima válasz e-mailben, igazán biztonságos megoldás.. Aztán a regisztráció visszaigazolására (vagy mire) is kellett várni vagy 2 hetet emlékeim szerint, de legalább a weblapjukon volt egy hasonló eset a FAQ-ban, így nem ért teljesen váratlanul. Később már nem volt vele gond, bár most nemrég alakítottak rajta valamit ami kicsit bekavart az érthetőségbe a mérőállásnál.
[ Szerkesztve ]
-
rennes6
tag
A zárt rendszer rendezetlenése (entrópiája) az esetek többségében nő, bár van néhány kivétel, de a köznapi értelemben ez mindig érvényesül. Még akkor is, amikor pl. a számítógép memóriájába írsz valamit, hiába rendezed az adatokat, attól az egész mindenség rendezetlenebb lesz. Visszafelé nem működik.
-
#06658560
törölt tag
Anno valamit magyarazott a tanar, hogy ha van ket feldoboznyi molekulad, es a ket feldobozt osszeteszed, akkor lesz rendezett a dolog, amikor mindegyik fele molekula egyenletesen tolti ki a teret. A rendezetlenseg a konyvespolcot jelenti ott. Egyetemrol mar nem tudom felismerni az netropia hotani definiciojat, de az mintha nem a rendezetlenseget jelolte volna ott es akkor.
-
rennes6
tag
Bizony, viszont ki lehet mutatni, hogy a befektetett energia, amivel a két dobozt összeteszed, önmagában növeli a világegyetem rendezetlenségét... mit van mit tenni, a dolgok csak rendezetlenebbek lesznek. Ha rendet raksz a szobában, akkor például csökkented a rendelkezésre álló rendezett energiát. Gyerekként erre nyugodtan lehet a szülők előtt hivatkozni, legfeljebb majd elvisznek dilidokihoz, és úgy jársz, mint Woody Allen az Annie Hall elején.
Minél magasabb valaminek az entrópiája, annál rendezetlenebb az állapota, ezért inkább így használják: az entrópia a rendszer rendezetlenségét méri. Egyes esetekben ugyanakkor tekinthető a rendezettség mértékének is.
Jó felé haladunk, egyre rendezetlenebb a fórum is.
-
rennes6
tag
Tudom, hogy piszkosul nem ide tartozik, de attól még szívesen válaszolok, főleg, mert Galileit idézel az aláírásodban. ;)
Ha beledobsz egy hélummal töltött lufit egy fekete lyukba, akkor a fekete lyukon kívüli anyag entrópiája csökkenni fog. Mert mivel az eseményhorizonton nem láthatunk túl, ezért nem tudjuk megállapítani, pontosan mekkora az azon túljutott anyag entrópiája.
-
#06658560
törölt tag
CSakhogy adott rendszerünkben a világegyetemnek nicns szerepe, csak a két doboznak. Egyébként most utánajártam már az entrópiának, wiki angol odlala bizony a statisztikai entrópiát is emlegeti, az meg kb megelel annak, amit én mondok.
"Ha rendet raksz a szobában, akkor például csökkented a rendelkezésre álló rendezett energiát"
Épp ez az, köznapi rend=/= fizikai rend. Pont a köznapi rend a fizikai rendezetlen állapot. Könyvek esetén ha midn a könyvespolcon van egíy adott szobában, az rendezetlenebb állapot, mintha szanaszét hevernek a földön. -
moonman
titán
azert egy urlapbol ekkora balhet csapni... nekem a csillagot leszamitva nem volt problemam vele, elsore megette es mukodik azota is dolog. raadasul azt is siman telefonon kertem, hogy online leolvasos rendszerben legyek. szoval jomagam nem erzem at a hatalmas nyomast. gaz szerencsere nincs a lakasban.
-
Obi-1
őstag
Nemrég költöztem, úgyhogy jártam pár közmű cégnél.
- Az ELMŰ-nél online regisztrációt követően jelentkeztek (2 hét), kijöttek, hozták a szerződést, kész.
- A Vízművek miatt a Díjbeszedőhöz mentem, 8:00-kor kinyílt az ügyfélszolgálat, 8:15-kor már jöttem is el. Egy szerződést még küldtek, melyet a közös képviselővel alá kellett íratnom. Leadás is egyszerű volt, 8:00-kor kinyílt az ügyfélszolgálat, 8:05-kor már jöttem is el.
- A Távhő honlapján kinéztem az ügyfélszolgálat címét, de pár nappal előtte elköltöztek. A hírekben szerepelt, hát azt nem néztem meg. Béke útról átkutyagoltam a Váci útra kb. 20 perc alatt. Számot húzni nem lehet. Egy ügyféllel éppen foglalkoznak, két ügyintéző még szabad, gondoltam gyorsan végzünk. Ebből az lett, hogy 35 percet ültem ott, 5 perc alatt elintéztem a szerződéskötést, úgyhogy végül egy óra ráment a dologra.A lakcímkártya ügyintézéssel elégedett voltam, ott eleve nulla elvárással indultam el.
Only a Sith deals in absolutes.
-
WonderCSabo
félisten
Hál' Istennek az e-Felvételit egész jól megcsinálták, egész egyszerű volt. Egy napig nem volt elérhető, egyébként rendben volt. Sőt a legnagyobb letöltések idején (febr. 15. környéke) is gyors volt! De ez az elműs nagyon gáznak tűnik...
-
Belba
őstag
Nem értem, a cikkírónak mi a problémája?
Mit nem ért?!
Most direkt kipróbáltam tegnap este : regisztráltam az ELMÜ weboldalán.
Kb. 5 percig tartott az egész, azzal együtt, hogy előkerestem egy számlámat (a szükséges adatok miatt) és gondosan megnéztem, leírtam a mérőórám számát az előszobában...
Szerintem teljesen érthető a regisztrációs űrlap, mivel a villanyszámlán is jól láthatóan szerepelnek a "Vevőkód" és "Fogyasztási hely azonosító" számok.
Ma reggel megkaptam a visszaigazoló emailt, ezután lehet belépni az ELMÜ weboldalán ügyeket intézni.
Tapasztalatom : a szolgáltatás REMEK!!!
Már most láthattam, hogy milyen elszámoló számlát fogok kapni márciusra (88,000 Ft!)
Megnézhettem a mérőóra-állásokat hónapokra visszamenőleg, a befizetéseim dátumát, folyószámlámat, stb.
Szerintem tökegyszerűen használható a szolgáltatás (vagy én lennék zseni?).
Személy szerint örülök neki, hogy itt ezután percek alatt megnézhetem mindazt, amiért eddig telefonálgatnom kellett az Elmü Ügyfélszolgálatára (félórákat várakozva, drága telefon költségeket fizetve).< A lehetetlen mindössze annyit jelent, hogy még nem találtad meg a megoldást. >
-
Keem1
addikt
Nekem kicsit vonaglottnak tűnik a cikk, a szerző hangvétele, nos közel se áll az ilyen cikkben elvártéhoz . Aláírom, igaza van, tényleg kusza az ELMŰ regűrlapja. De könyörgöm, jószerivel egyszer tölti ki életében az ember, házasságot is (jó esetben) egyszer köt, így egyszer kell a haverok előtt totális önlejáratás közepette elásni magunkat.
Azért az erényeket is illett volna felsorolni, Ifj. Zettner Tamás barátunkat vélhetően az sem vigasztalja, hogy élete során még nagyobb problémákba is ütközik.Távol álljon tőlem, hogy megbántsak bárkit, a cikk szerzőjét pláne nem áll szándékomban.
Belba: annak idején, mikor az ELMŰ lebeszélt az e-mailes jelentésről kb nekem is ennyi volt. 5 perc és a legutolsó számla. Csókolom...
[ Szerkesztve ]
-
rennes6
tag
Ez egy cafés blogbejegyzés, nem értem, mit értesz azon, hogy "elvárható." Neked is írom, amit előzőekben: nincs villanyszámlám, szerződéseim vannak; azokon pedig olyan rublikák, amiket máshogy hívnak az űrlapon. A dolgoknak egyértelműeknek kellene lenniük, én erre világítottam rá (próbáltam meg rávilágítani.)
Nem bántottál meg semmivel, a véleményed ugyanolyan fontos, mint másoké. -
Belba
őstag
Kedves Rennes6!
Ezt az űrlapot legnagyobb részt olyanok töltik ki, akiknek már évek óta villanyszámlákat küld az ELMÜ...
Ha még csak szerződésed van, miért nem várod/vártad meg az első villanyszámládat?!
Bár nem tudom elhinni, hogy a szerződésen nem szerepel a "Fogyasztási hely azonosító" és a "Vevőkód", felteszem már beszerelték a villanyórádat, ezen meg rajta van a "Mérőszám"...
Mondjuk (szerintem!) az sem olyan nagy kunszt, ha a szerződésed alapján gondot okoz a regisztrálás, akkor fel lehetne hívni az ELMÜ Ügyfélszolgálatát és megkérdezhetted volna : hol találod a szerződésben a Fogyasztási hely azonosítót és a Vevőkódodat?...
Ha ezt a regisztrációs űrlapot a szerződés alapján kellene kitölteni, akkor az emberek 99%-a fel lenne háborodva, mert ők a villanyszámlájuk alapján tudnák kitölteni! (Nekem pl. a 15 éve aláírt szerződést kellene emiatt előásnom.)
Sajnálom, hogy nem tudok a kedvedre tenni és nem fogom (most legalábbis) a földbedöngölni az ELMÜ-t, mert átlagos felhasználóként MOST regisztrálva egyáltalán nem azt tapasztaltam, amiket te leírtál!
Átlagos felhasználóként az ELMÜ weboldalán max. 5 perc a regisztráció és világosan érthető minden, a regisztráció könnyen végrehajtható és jól működik.
Tegnap beregisztráltam a vidéki házunk mérőhelyét is : délelőtt regisztráltam (5 perc!), délután megérkezett az aktiváló email.
< A lehetetlen mindössze annyit jelent, hogy még nem találtad meg a megoldást. >
-
Keem1
addikt
"Nem bántottál meg semmivel, a véleményed ugyanolyan fontos, mint másoké. "
Köszönöm, ennek örülök. Ha ennyire új előfizetője vagy az ELMŰ-nek, akkor viszont megnyugtatlak, 90% hogy ennél bonyolultabb dolgod nem lesz velük (remélem)
"Ez egy cafés blogbejegyzés"
Azt hiszem, ezt viszont nem vettem észre, és első körben egy független cikknek néztem, emiatt elnézést...
[ Szerkesztve ]
-
csodabogar
csendes tag
Én csak mostanában kezdtem el olvasni az itcafet és eddig nem is regisztráltam, de ha lehet, akkor ehhez hozzászólnék, mert ezzel most kivételesen nem értek egyet.
Nem tudom, hogy rajtam kívül észrevette-e bárki, de amikor a cikk elolvasása utána megpróbáltam megkeresni a leírt hibákat és megnéztem az űrlapot, akkor az első, amit megláttam, hogy az űrlap felett lévő leírásban szerepel, hogy mit jelent a "**". Én nem olyan régen regisztráltam az oldalon minden probléma nélkül, ráadásul szerződéssel és HRSZ-al és nem emlékszem, hogy ez akkor hiányzott volna. Legalábbis az biztos, hogy nem okozott problémát a ** értelmezése és arra sem emlékszem, hogy keresgélnem kellett volna a vevőkódot vagy a fogyasztási hely azonosítót vagy bármit, pedig akkor még nekem is csak szerződésem volt. Hogy a szerző szavaival éljek, olyan egyszerű volt az űrlap kitöltése és az egész regisztráció "mint a fagolyó". Vagy lehet, hogy én is zseni vagyok, mint Belba...
Egyébként elképzelhető, hogy az ELMŰnél is olvassák az itcafét (?), mert úgy látom, hogy az utolsó bekezdésben leírt hibákat (név, azonosito, login összevisszaság) sehogyan sem találom. Már használom jó ideje az oldalt, de ez eddig sem tűnt fel soha és most sem látom, hogy mi a hiba, hogy direkt keresem. Amikor elrontom a belépést, akkor tényleg nem "azonosító" szerepel a hibaüzenetben, hanem "felhasználónév", de szerintem, akinek ez problémát okoz... hát nem is tudom. )
Szóval szerintem ne csináljunk a bolhából elefántot és ha már beszélünk róla, akkor a pozitívumokat is emeljük ki. Pl. nekem nagyon bejön, ahogy módosították a mérőállás bediktálást és hogy le lehet kérdezni a korábbi állásokat is. Nekem eddig csak pozitív tapasztalataim voltak az oldallal és kifejezetten használhatónak találom.
-
csodabogar
csendes tag
Miután megírtam az előző hozzászóllást, nézegettem még egy kicsit az ügyfélkaput és találtam két hibát, ami viszont szerintem tényleg probléma. Ahogy illik, megpróbáltam üzenni az ELMŰnek, hogy a belépésnél javítsák ki a hibaüzenetben a felhasználónevet azonosítóra, de a Kapcsolatfelvétel menüpontban érdekes üzenet fogadott: "Object not found!". Ugyanez a helyzet a GYIK menüpontban is.
Na ez viszont már tényleg probléma. Ha esetleg olvassa valaki az ELMŰnél az itcafét és látják ezt a hozzászolást, akkor ezúton jelzem, hogy szerintem itt tényleg valami hiba van! Sajnos máshogy nem tudok üzenni, mert "nem tudtam felvenni a kapcsolatot" és a GYIKban sem találtam semmit, hogy ilyenkor mi a teendő...
(egyébként mintha korábban ez működött volna - a GYIKot szinte biztosan láttam)
-
Jim74
nagyúr
A hrsz.-t csak akkor kell megtanulnod, ha a fogyasztási hely címében nincs házszám. Viszont azt be kell látnod, hogyha egy házszámozatlan területen (elég sok nyaralóövezetben előfordul) van a fogyasztási helyed, akkor valami alapján be kell azonosítani a címet.
Abban igazad van, hogy a 3 szerződésből (ha jól emlékszem hálózatcsatlakozási, hálózathasználati és villamosenergia vásárlási szerződésekről van szó) elég nehéz egy laikusnak (általában a fogyasztók 99,99%-a az) kibogarászni a regisztrációhoz szükséges adatokat. Mivel szerződéskötés után azonnal regisztrálni szerettél volna az online ügyfélszolgálatra, így számla sem állhatott a rendelkezésedre, így megértem a probléma ezen részét is.
Viszont abban nem értek egyet Veled, hogy ekkora patáliát kell ebből csinálni. Szerintem a felhasználók nagy többsége simán elboldogult a feladattal. Azért annyira nem sz*r az ELMŰ online ügyfélszolgálati rendszerre, mint ahogy leírtad. Szerintem.
-
rennes6
tag
Kedves Belba!
Szívesen kifejtem neked a részleteket is, hogy jobban megvilágítsam a helyzetet. Nekem egyébként úgy tűnik, hogy vagy te dolgozol/dolgoztál az Elműnél, vagy egy közeli ismerősöd. Ha mégsem, akkor bocs, ez csak egy megérzés.
Folyamat:
1. A villanyórát átírattam a saját nevemre.
2. Ennél fogva az utolsó villanyszámla nem az én nevemre érkezik, azt én nem kapom meg hivatalosan.
3. A "diktálási időszakom" folyó hó 15. napja és 21. napja közé esik. Vagyis nekem azelőtt kell diktálnom, hogy az első számlámat kézhez kapnám.
4. Diktálni csak interneten tudok, illetve nekem ez a kényelmes módszer, mert vonalas telefonnal nem rendelkezem.Nem állítottam, hogy nincs fogyasztásihely-azonosítóm vagy vevőkódom. Én azt írtam, hogy a regisztrációs űrlap kitöltése számomra nem egyértelmű. Ezzel lehet vitatkozni, lehet véleményezni, mindenkinek szíve joga.
Hívja fel a hóhér a Elmű CC-jét, már ne is haragudj. Én hívogassam őket? Talán nekik kellene egy olyan felületet összetákolniuk, ahol mindent a nevükön neveznek, és akkor nem kellene azonosítókat vadásznom meg feladványokat fejtegetnem.
Én, mint egyszerű fogyasztó, miként döntsem el, hogy a "felhasználási hely azonosítón" az Elmű a "fogyasztási hely azonosítót" érti? Hogy is van ez? Elírjuk, aztán majd az ügyfél kibogarássza, mi az igazság? Na, nem.Könyörgöm, az Elmű írja azt a saját oldalán, hogy rajta van a szerződésen. De melyik szerződésen, az ég szerelmére...
Satöbbi, messzire mutatnak a dolgok.
Nem arról szól ez az egész, hogy közösen átkozzuk el az Elműt. Korántsem. Neked pedig főleg nem kell "az én kedvemre tenni", én már annak örülök, ha egy témában vélemények születnek, bármilyenek is legyenek azok.
Örülök annak is, hogy számodra minden könnyen ment - bár a körülmények abszolút eltérőek voltak -, használd sikerrel a szolgáltatást, ámen.Üdv.
-
Jim74
nagyúr
Természetesen nem baj, hogy nem vagyunk egy véleményen, sőt szerintem az a jó, ha a különböző véleményeket meg lehet vitatni kulturált formában. Akár még az is lehet, hogy idetéved az ELMŰ online ügyfélszolgálatának fejlesztéséért/működtetésért felelős személy és az írásod ráébreszti őket, hogy lehet, hogy ami nekik egyértelmű, az nem biztos, hogy másnak is az.
A véleményben az is közrejátszhat, hogy nem teljesen laikusként tekintek az általad véleményezett rendszerre.
A védelmükre szolgáljon, hogy a 3 db szerződést nem ők találták ki, hanem a törvényi szabályozások változásának következménye. Szerintem ők is jobban örültek, amíg volt 1 db közüzemi szerződése a Tisztlet Fogyasztónak és slussz-passz
-
BalogPepe
csendes tag
Üdv! Azt nem tudja valaki, akkor mi van ha az előző lakók már reggeltek az oldalon és ezért nem enged reggelni mégegyszer ugyanarra a vevőkódra? A régi lakókat meg nem tudom már elérni Amúgy én is szívtam eleget már az oldallal, tegnap pl minden adat helyes kitöltése után csak 1 hibaüzenet jött és kész...
-
Jim74
nagyúr
válasz BalogPepe #30 üzenetére
Hali!
Elvileg az új lakónak (tehát Neked) a saját nevére kell átíratnia a mérőt és ekkor vagy kapsz egy új vevőkódot, vagy a Te saját (már meglévő) vevőkódodhoz rendelik hozzá a mérőt. Ha a régi vevőkódodat már regisztráltad az on-line rendszerben, akkor elvileg ha hozzárendelik a mérőt, akkor benne kell lennie az on-line rendszerben is. Ha új vevőkódot kapsz, akkor meg csak simán regisztrálnod kell az új vevőkóddal.
Ha minden igaz és jól tudom, akkor így működik a dolog. -
dcenter
csendes tag
Sziasztok!
Látom, hogy már régóta nem volt hozzászólás, de megpróbálom, hátha.. (hívtam az előbb az elmű ügyfélszolgálatot, de ma ugye nincsenek).
Az a problémám, hogy én sem találom az online regisztrációhoz szükséges "Vevőkód"-ot a szerződésben. A "Felhasználási hely azonosító" megvan, az okés, viszont a vevőkódot a cikkben említett mellékletben sem találtam meg. Valaki segítene, hogy milyen néven van esetleg feltüntetve? (Szintén az a szitu, hogy nem kaptam számlát, azt az előző lakó kapta eddig. Végigbogarásztam többször a szerződés-pakkot, de alapból 10 jegyű számot sem nagyon találtam, vagy csak nagyon elsiklottam fölötte.)
Valakinek ötlet?
Új hozzászólás Aktív témák
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Crypto Trade
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Házimozi belépő szinten
- Milyen egeret válasszak?
- PlayStation 5
- Vivid - Let your money grow!
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- További aktív témák...
- XBOX ONE/PS4/PS5/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- XBOX SERIES/PS4/PS5/XBOX ONE/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- PS5/PS4/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- Új Dobozos Lenovo Ideapad Flex 5 x360 Érintős Ultrabook Óriás Tab 16" -40% Ryzen 5 5500U 16/512 QHD
- PS4/PS5/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!