Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Geller72

    veterán

    válasz #06658560 #4 üzenetére

    Semennyivel. Egy quaddal nem kell forgolódnom ahhoz, hogy bármilyen irányba elinduljak. Mindegyik irányban azonos sebességgel tud haladni. Egy quaddal egy helyben tudok forogni, ha arról van szó. Egy repülőnek, szárnyas akárminek kell haladnia, hogy fennmaradjon és/vagy kell valami felhajtóerő, mert önmaga alapból nem állítja elő. (Nem a motoros gépekre gondolva).

    @Depression:
    A nagy repülők is hasonló elven a szárnyfelületen és a farok résznél is több állítási lehetőséggel vannak felszerelve és ott is több cucc egy időben történő összehangolt mozgása hozza meg a kívánt döntést, irányváltást.
    Egy drónnak mindenét manuálisan vezérlem, ha ACRO módban repülök és nulla self ballancing van (ebben a módban így van).
    Abban az esetben, ha te itt most mondjuk a quadkopter 4 motorjára gondoltál.
    De nyilván feltűnt, hogy a csákó sem mozgatott minden tollat egyszerre, nem is ezt várnám el, hanem az általam említett komplex mozgást, de az itt kimerül abban, hogy a szárnyvégeket behúzza és/vagy billenti a szárnyat. Ez egy alap EPO egyfedeles gépnél is így van, csak ott nem a szárnyat húzza be, hanem a szárnyon található lapátokat állítod a szervóval. De a levegőben az eredmény tök ugyanaz.

    Ahogy fentebb is leírtam, itt az lesz a nagy ugrás, hogy ha ön-vezérelten tud majd komplex mozgásokat végrehajtani, netán egyszer tényleg tud tanulni is a tapasztalatokból, esetleg termiket is keres majd a szélelemzéssel együtt. :D. Az a motor az orrára sem kell majd feltétlenül, kellően okos gépnek (sem) kell folyamatosan, az akku használata lekorlátozódhat a szervók mozgatására is. Vagy azt is megoldják napelemekkel majd. :D. Esetleg felhasználják a szárnyakon jelentkező erőt/szelet.

Új hozzászólás Aktív témák