Új hozzászólás Aktív témák
-
Dalares
tag
válasz #54625216 #18 üzenetére
Annak idején rengeteget játszottam a Fist nevű karate játékkal. Készítettem egy Gomoku játékot is, de csináltam olyat is, hogy a játékok screen fájljaiból lehetett grafikai elemeket leszedni, és fájlban lementeni.
Unaloműzésből írtam egy hangfelvevő programot is, de csak kb. 5-6 másodpercnyi hanganyag fért el a gép memóriájãban.[ Szerkesztve ]
Ne gondoljátok, hogy szerencse nincs, mert ti nem találtátok.
-
ddekany
veterán
válasz #54625216 #18 üzenetére
"A színkezelése viszont eltért az akkori konkurenciáétól, mert 8x8 pixelenként tudtál egy háttér és egy előtér színt megadni, nem pixelenként."
Pixeleként színmegadás otthoni gépben konkurenciánál sem volt (eleinte, később a Amstard CPC tudott már ilyet), mert az nem csak sok memóriát, hanem nagy memóriasávszélességet is igényelne. Pl. C64-en is 320x200 felbontásnál (1 bit pixelenként) 2 szín lehetett egy 8x8 blokkon belül (Spektrum az 256x192 volt azt hiszem). 160x200-ban (2 bit pixelenként) már 4 szín lehetett 8x8 blokkonként (bizonyos megkötésekkel), ami ugyanannyi memória és sávszélesség. De Spektrumon jóval egyszerűbb videó vezérlő volt, ezért nem tudtak hasonlót (és persze sprite-okat sem).
Új hozzászólás Aktív témák
- MacBook Pro 14 M3 Pro, Space Black, 18 GB RAM, 512 GB SSD Bontatlan
- Lenovo ThinkPad P70 Workstation, Mobil munkaállomás, 17" FULL HD IPS, Xeon E3-1505M V5 CPU, 32GB DDR
- Beszámítás! GTX 1060 6GB - i3 10100F - 16GB RAM - 80+ Plus Gold
- -65% Dell Latitude 7310 2in1: i7 10610U,16GB,256GB,13.3" Touch 100%sRGB 350nit,WWAN eSIM,Win11
- Samsung Galaxy S22 - Fekete - Független - 2025.03.05-ig garancia - Tökéletes állapot