Új hozzászólás Aktív témák

  • ddekany

    veterán

    válasz Syl #25 üzenetére

    Ezen pontosítanák néhányat... :) 40x25 (ami Spectrumnál 32x24). És C64-en volt külön grafikus és karakteres mód, csak a színezésre használt réteg maradt 40x25-ös. Spektrumon csak grafikus mód van. Játékok C64-en általában karaktereset használtak, mert úgy gyorsabban tudod változtatni a képernyő tartalmát (mert akkor 8x8 pixel lecserélse egyetlen byte írás), de spektrumon erre nem volt lehetőség, szóval ez is nehézség ott (nagyobb felületet scrollozni pl.). Egyetlen gyárilag beégetett színpaletta van C64 és Spektrum esetén is. Szóval te arra gondolsz, hogy raszter szinten kicselezed a 8x8-ra vonatkozó ill. egységes háttér szín megkötést. Igen, pl. a háttér szín váltást az rendszeresen meglépték, ég csíkozásra pl. Illetve karakteres módban csak 2 színt válaszhattál 8x8-anélnt, és az egyik előtér szín is globális lett, és azzal is lehett a raszer cselt nyomni. A maradék 2 színt viszont már húzós időben megváltoztatni, versenyt futva az elektron sugárral, szóval az már inkább demo kunszt kategóra.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák