Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz ViZion #46 üzenetére

    128 MB ma nagyon kevés. A Sideport ennyi memóriával azért volt relatíve sikeres régen, mert az akkori játékok jellemzően nem deferred rendert használtak. Ma főleg azt használnak, így csak a képkocka számításához szükséges render targetek 200-300 MB-ot foglalhatnak.
    A cache növelhető, de a CPU oldaláról van csak értelme. A GPU az egy TCU elvű mag, a sok szállal fedik el a késleltetést.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • dezz

    nagyúr

    válasz Abu85 #51 üzenetére

    A legtöbb játék már akkor sem fért bele 128MB-ba... Úgy tudom/emlékszem, a Sideport ram inkább csak a framebuffert tartalmazta, illetve azt kisszámú textúrát, ami még befért, de annak a nagy része már a system ramba került. A Sideport lényegében arra volt jó, hogy legalább a megjelenítés nem terhelte folyamatosan a proci alrendszereit (HT, IMC).

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz dezz #52 üzenetére

    Akkor még befértek a képkockához tartozó információk (frame/back buffer és egy-két render target némi extra adattal). Pár játék így sem kedvelte ezt a megoldást, de a többség elvolt. Ma már a kisebbség kedvelné csak. Az Unreal Engine 3-ra például hasznos (na nem a 3.5-ös verzióra), az EGO motornak is feküdne, és nagyjából ennyi az ismertebb motorok közül. A többire is hasznos a frame/back buffer tárolása, de az összesítésben csak elhanyagolható előnyt hoz. 128 MB memória ma már kevés. Úgy fél gigabájtban kellene gondolkodni minimum.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • dezz

    nagyúr

    válasz Abu85 #53 üzenetére

    Mármint mint pl. eDRAM, ugye? Gondolom, legalább ennyit fognak majd odastackelni az APU-k mellé. (Persze nem mint VRAM, hanem a system ram egy szelete, hogy a GPGPU-s koncepció se sérüljön.)

  • azbest

    félisten

    Nekem is sideport-os lap van az asztali gépben. 780G chipsetes. Annó azt hiszem még ph tesztben is mérték, hogy van ahol valamennyit javított a sebességen. Ellenben dxva alatt bugzott tőle a lejátszás, így hamar le is tiltottam. Csak nemrég kapcsoltam vissza uma nélküli módban, hogy ne lassítsa a gpu a ram-ot, mivel most csak számolásra, fordításra használom a gépet (kivettem a dedikált videokártyát is), sőt általában távolról érem el. Szóval maximum ennyi haszna van a gyakorlatban, de próbálkozásnak jó volt.

    [ Szerkesztve ]

  • vinibali

    őstag

    válasz azbest #55 üzenetére

    én is sokat használtam csak sideportot, ne zabáljon már a rendszerből. de akkor még nem APUm volt... régi szép idők :)))

    BIOS/UEFI írás, helyreállítás, törlés, mentés! https://www.bvinarz.org/bios-iras/

  • Yeffy

    veterán

    ajjajj... nem túl jó hír, ha igaz, ha nem... nem megy mostanság (sem) jól az AMD-nek... :(
    remélem, h a címben vázolt lehetőség végül nem "lép életbe"... valaki tolhatna pénzt mögéjük :D

    meglátjuk...

    Big girls ride harder. ヅ || Kondi powaa'!

  • SkyS1gn

    félisten

    Nee ezt ne!

    Mondjuk ha ilyen hírek derülnek ki kérdéses hogy aki VGA-t akar vásárolni melyik gyártóhoz pártol ha a jövőre gondol :(((
    Legalább vga fronton maradjatok erősek skacok!

    Tech addict, $TSLA and Tesla owner, geek.

  • ViZion

    félisten

    válasz SkyS1gn #58 üzenetére

    Ha eladják -bár már cáfolták elvileg- akkor is darabolva érné meg, szal. no para :)
    Amúgy már vagy 15 éve veszteségesek, hol itt a baj? :D

    Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy

  • Youri

    veterán

    válasz SkyS1gn #58 üzenetére

    A Radeonra lenne vevő, na de kinek kellene az x86?

    RTX ON

  • fordfairlane

    veterán

    válasz Youri #60 üzenetére

    Ha az x86-ra nem is, de a lekötött gyártókapacitásra esetleg szüksége lehet az Applenek...na meg szabadalmakra.

    [ Szerkesztve ]

    x gon' give it to ya

  • VaniliásRönk

    nagyúr

    válasz fordfairlane #61 üzenetére

    Az rosszabb lenne mintha feldarabolnák a céget... pláne hogy szerintem hosszú távon az Apple-nek nincs jövője. A hype-oláson meg divattremékeken kívül nincs semmijük, a szolgáltatásaik mind a termékeikhez vannak láncolva, szóval azokkal együtt mennek majd a süllyesztőbe miután a vezetés leépítette az imidzset amit Jobs összerakott.

    "Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)

  • julius666

    addikt

    Ez az nV nemrég kijött jelentése mellett különösen vicces. Amiket ott leírtam/tunk ez csak megerősíti.

    A szép új világával szépen beült két ló közé:
    - felső kategóriában (szervergépek, renderfarmok) processzorban bizony gyenge, APU meg oda nem kell, vesznek külső gyorsítókártyákat inkább
    - középkategóriában vagy kevés a beépített GPU (játékos konfigok), vagy éppen feleslegesen sok (a "csakböngészős" gépek). Illetve igen, sokéves berögzültség, hogy kell videokártya az alap gépekbe is.
    - alsó kategóriában a Brazos viszonylag el volt találva, de ott meg szép lassan nő a nyakára az ARM, főleg mert az elsődleges célkategóriát (netbookok) nyírják kifelé a tabletek, tableten meg elsősorban az ARM a nyerő a jóval kisebb fogyasztás miatt ("x86 teljesítményre" ott nincs akkora igény).

    A "menő GPGPU alkalmazások" meg még mindig inkább csak tervezőasztalon, "majd valamikor", illetve felsőbb kategóriás vonalon már vannak használható cuccok is (render motorok pl.), de abból meg az átlagember nem lát semmit (illetve megint csak inkább bejátszanak a gyorsítókártyák mint az APU).

    Emellett gyanítom a haszonkulcsuk is alacsonyabb eladott termékenként mint a konkurenciának.

    Nem igazán látom a kiutat rövid/középtávon.

  • dezz

    nagyúr

    válasz julius666 #63 üzenetére

    Kicsit árnyalnám az általad lefestett képet...

    - Összességében gyengébb (CPU-t tekintve), mint az Intel (bár így sem "gyenge"), de bizonyos területeken jól szerepel. Márpedig a szervereket adott feladatra szokták venni.
    - Egyes feladatokban az APU használata sokkal energiahatékonyabb.
    - A legtöbb eladott GPU alsó-kategóriás - vagy legalábbis volt, amíg meg nem jelentek az APU-k. Úgy tűnik, mégis csak van rá igény... (Más kérdés, hogy a gyártók és kereskedők Intelt akarnak eladni...)
    - Egy időbe bele fog még telni, hogy az ARM feleméssze a Brazos (és utódja) szegmensét. Legalábbis notebook vonalon, az x86 tabletnek én sem sok esélyt adok.
    - Szerintem a GIMP és a Photoshop eléggé közkedvelt programok... És érdekes módon itt egy diszkrét kártya nem gyorsít annyit (már amelyik modul, filter már támogatja), mint amennyivel többe kerül vagy többet fogyaszt. [link]

  • ViZion

    félisten

    válasz dezz #64 üzenetére

    Csak az utolsó pontba tudok "belekötni" ;]
    Céges gép i5, nincs diszkrét VGA, 8 GB ram, SSD... vs. otthoni gépem: 960T, SSD, 8 GB ram, 7770...
    Céges gépen a megjelenítés akadozik (zoom, pan, ilyesmi). Nem durván, de olyan, mint játékban a micro lag, amikor más talán nem is látja, de érzed. Corelre is néha várni kell enhanced módban, h "összerakja" a képet. Filterekben nem vettem észre különbséget, pedig nagy állományokkal is dolgozom. Már arra is gondoltam, h a régi 4770-em bedobom a cégesbe, mert marha zavaró néha. :R

    [ Szerkesztve ]

    Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy

  • vinibali

    őstag

    válasz ViZion #65 üzenetére

    szerintem rosszul értelmezted a felvetést.
    arra gondolt, hogy egy CPU+dVGA nem ad arányosan nagyobb teljesítményt, mint amivel többet kajál egy APU-hoz mérten!

    BIOS/UEFI írás, helyreállítás, törlés, mentés! https://www.bvinarz.org/bios-iras/

  • ViZion

    félisten

    válasz vinibali #66 üzenetére

    Igazad van, de Te is rosszul érted. Ha dolgozol, akkor ez zavaró, függetlenül attól, hogy benchmarkban %-os különbség kicsi. Ezért nem minden a szintetikus teszt. Egy jó játékot is hazavágnak az ilyen riccenések. Elég jó i5 (3470 vagy 3570 talán) konfigon dolgozom, de rohadt idegesítő, h a kép "nem áll össze".

    [ Szerkesztve ]

    Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy

  • vinibali

    őstag

    válasz ViZion #67 üzenetére

    én csupán elmondtam, hogy szvsz mit értettél félre :)
    de most helyt is foglalok a témában, mert elég sokat szoktam én is videót vágni illetve képeket szerkeszteni. az OpenCL nagyon sokat tud segíteni és elegendő egy iGP is, hogy nagyon sok - általad is említett - megjelenítésbeli problémákat orvosoljon. nincs szükség CPU+dVGA-ra. a fogyasztásához mérten nem lineárisan nagyobb a teljesítménye.

    BIOS/UEFI írás, helyreállítás, törlés, mentés! https://www.bvinarz.org/bios-iras/

  • ViZion

    félisten

    válasz dezz #69 üzenetére

    Maga a kép... utánhúzás, vagy hogy mondjam? Arrébb tolom a canvast, és egy része lemarad, nem frissül, majd helyreáll. Zoomnál "akad" egy-egy pillanatra, a kép egyes részei később frissülnek, persze ez egy pillanat, mint játékban a microlag. Corelnél pl. zoom után mire összerakja a képet... jajj. ha áthúzok a másik felére a canvasnak, akkor csak a sejtéseimre vagy a vonalas nézetre számíthatok, mert a kép nem változik úgy, ahogy mozgok. Otthon símán megy dVGA-val támogatva (bár 2000+ rétegnél már a PS is vakaródzik ;] ).

    Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy

  • julius666

    addikt

    válasz dezz #64 üzenetére

    - Az első pontot pl. akkor akár tovább is árnyalhatnád, pl. hogy mik ezek a bizonyos területek.
    - Az energiahatékonyság (mivel nincs külön videokártya) nyilvánvalóan megvan, feltéve hogy elég a beépített GPU. Sajnos asztali vonalon az a pár tíz watt különbség kicsit olyan "who cares" kategória, persze mobil gépeken - laptopok - ha mind az AMD-s CPU, mind a GPU tudása elégséges, lehet nyerő választás. Aztán ha nem kell csak minimális GPU tudás akkor megint ott vagyunk, az AMD APU-i feleslegesek... Persze a több lappangó kraft ártani nem árt, csak nincs mellette igazi érv (az Intel driveres/hardveres bakijain kívül, de előbb-utóbb felnő ezen a téren a cég és akkor bizony ott lesz a konkurencia vastagon).
    - Az ARM konkurenciát netbook fronton közvetve értettem. Mivel valamilyen szinten a tablet és a netbook mint platform helyettesítő termékei egymásnak. Közvetlenül valóban, 2015-16 előtt én sem számítok rá hogy megjelenik "komolyabb" gépekben is az ARM mint valós alternatíva.
    - A GIMP-ben van hardveres gyorsítás? Ez új. Ettől függetlenül a képszerkesztés területén is max felső kategóriában, profi/félprofi vonalon tudom elképzelni hogy igazán lenne értelme, igazán nagy felbontásoknál, ahol tényleg nem vesznek ezért külön gyorsítókártyát. Átlagusernél kit érdekel, hogy a blur most 5 másodperc alatt van meg vagy 25 (és akkor már hétköznapi értelemben NAGY képről beszélünk). Ja meg persze okostelóknál/tableteknél számíthat ,ág a hardveres gyorsítás mert kevesebbet fogyaszt úgy jóval az eszköz meg az abban lévő proci sosem végezne amúgy, de az megint csak nem x86.

  • dezz

    nagyúr

    válasz ViZion #70 üzenetére

    Hát, nem tudom, hogy ez az Intel IGP driverének a hibája vagy magáé a HD3000 IGP-é, és ha az utóbbi, akkor belső probléma-e vagy a viszonylag alacsony memóriasávszélesség miatt van? AMD-n valószínű csak akkor jelentkezne, ha a 3. eset áll fenn. Egyébként kicsit emlékeztet arra a mikrolagra, ami az Intelen egyes játékokban is jelentkezik, amikor a CPU és az IGP "összeveszik" a L3-on...

  • dezz

    nagyúr

    válasz julius666 #71 üzenetére

    - Renderelés, videóeditálás, videókódolás (x264-et nézd!), stb.

    - A 2. ponton leginkább azt értettem, hogy a PCI-Express késleltetésének kiiktatásával, illetve a köv. gen. APU-knál a közös címtér használatával az adatmásolgatás feleslegessé válásával a gyakori adatcserét igénylő alkalmazások gyorsabbak lehetnek egy APU-n, mint akár egy nagyobb teljesítményű diszkrét GPU-n.

    - Képzeld, van. És bizony nem csak néhányszoros gyorsulásokról beszélünk, hanem adott esetben 75x!

    5 MP / 0,14 MP/s = 35s
    5 MP / 10,54 MP/s = 0,47s

    Szerintem hobbi szinten sem mindegy, hogy több, mint fél percig kell várni valamire, vagy kvázi azonnal megvan, és vagy folytatod a munkát vagy próbálgathatod a művelet beállításait, finomhangolhatod, stb.

    [link]

    [link] <- Ez egy link volt, rá lehet klikkelni és lőn... (Csak mert már az előző hsz-emben is ott volt.)

    Biztos vagy benne, hogy a vonatkozó tesztek és egyéb informatív írások sorozatos el nem olvasásával (Abu már évek óta cikkezik az APU koncepció mibenlétéről és előnyeiről), helyette a képzeletedre hagyatkozva megalapozott véleményt tudsz formálni?

    [ Szerkesztve ]

  • julius666

    addikt

    válasz dezz #73 üzenetére

    - Renderelés, videóeditálás, videókódolás (x264-et nézd!), stb.

    A renderelésnél nem látok elsöprő győzelmet, de ez amúgy is már a gyorsítókártyás terület.
    A viedóeditálás nem szerver feladat.
    Videokódolásnál vicces hogy kiemelsz egyet a 3 tesztből, amelyikben éppen nem elveri a konkurencia. De megjegyzem az x264 esetén is eddig éveken keresztül az Intel megoldásai voltak a nyerők. Ha meglátogatsz valami videóbuzi fórumot, a többségnek bizony intel termék zümmög a gépében.
    És akkor a legtöbb szerver: webkiszolgálás. Ezen a téren bizony csúnyán hasal az AMD.

    A 2.-es pontot akkor én értettem félre, abban igazad van. Feltéve hogy elég az APU tudása.

    Láttam a linked. Azok az értékek piszok nagy képek esetén fogják csak jól közelíteni a valóságot, mert ott érvényesülnek "tisztán" a MFLOPS különbségek. Kis képeknél rahedli tényező lehet (bent van-e a cacheben, mennyi idő mégis egy GPU-munkafolyamatot elindítani, hasonlók) ami - a kép kis mérete miatt - erősen bezavar. De mindegy is, mondom. Egy gaussblur-t átlagos, nagyobb méretű képnél asztali proci durván fél perc alatt biztosan lezavar. Ez nem halálos időveszteség ha az ember csak néha nyúl képszerkesztőhöz, mert nem ez a munkája. Ha 5 perc vs. fél óra lenne, akkor azt mondanám, igen. És ez a videóknál, 3D-nél meg is van, csakhogy azt halandó nem csinál, rétegigény.

    Abu írásait számtalanszor olvastam (cikkekben illetve a kopipaszta regény hozzászólásaiban amikor mindenre válaszol csak arra nem igazán amiről szó volt :U ), illetve más helyeken is olvastam már hasonló hype gyanús szösszeneteket. Azonban beszéltem/már iparbeliekkel/olvastam véleményüket és messze többet láttok bele a dologba mint amennyi valós haszna van - desktop vonalon.

    Én nem azt mondom, hogy az AMD teljesen rosszul látja a hosszútávú folyamatokat ezen a téren, hanem hogy nem képes felmérni a _valós_, jelenlegi piaci igényeket. A piac nagyon úgy tűnik az én álláspontomat igazolja.

    [ Szerkesztve ]

  • dezz

    nagyúr

    válasz dezz #73 üzenetére

    Vagy nézzük a SPEC teszteket! (SB vs. BD)

    AMD Opteron 6220:
    SPECfp®_rate2006 = 140 [link]
    SPECint®_rate2006 = 161 [link]

    Intel Core i7-2700K:
    SPECfp®_rate2006 = 128 [link]
    SPECint®_rate2006 = 181 [link]

    A floating-point alkalmazás-tesztek többségében a Bulldozer a nyerő, az integerben pedig az Sandy Bridge, de az utóbbiban is akad, ahol a Bulldozer a jobb, néhányban pedig közel vannak.

  • dezz

    nagyúr

    válasz julius666 #74 üzenetére

    Nem beszéltem elsöprő győzelemről, csak arról, hogy jól szerepel. Egyébként Ray-tracingre is igaz lehet, amit az APU-k előnyéről írtam a diszkrét GPU-kkal szemben (a rengeteg feltételvizsgálat és véletlenszerű memóriahozzáférés miatt, ahol a CPU és az IGP kooperációja többet hozhat a konyhára, mint a puszta raw teljesítmény, ami leginkább mátrixszorzásban tud igazán érvényesülni, csak hát annyi szoroznivaló nincs a világon).

    Így 2012-ben szerintem az x264 a legfontosabb videoencoder, és ennek az optimalizálására figyelnek oda a legjobban. (Félek is, mi lesz, ha elkezdik támogatni az AVX2-t [256-bites integer SIMD, Haswell/Broadwell].)

    Az Apache 2.2.19-essel valami nagyon nem stimmel, később javíthatják.

    Egy 4096x2048-as képpel teszteltek. Ez csak 8MP. Egyelőre csak néhány egyszerűbb filtert OpenCL-esítettek, később jönnek a komplikáltabbak is. Nem tudom, te szoktál-e képeket editálgatni, szerintem irtó idegesítő, ha 1-1 műveletre 10-20-30 másodpercekig kell várni, az azonnali eredmény helyett. Főleg, ha finomhangolgatni is kell, azaz többször futtatni, míg olyan lesz az eredmény, amit szeretnénk.

    Az "iparbeliek" (vagy inkább magukat ilyen szuperjól értesültnek és megkérdőjelezhetetlen szavú hozzáértőnek beállítók) véleményét véletlenül nem a HWSW-n szoktad olvasgatni? (Akiknek sokszor az az alapelve, hogy az Intel piaci sikere = technikai fölénye.) Azok már sokmindent leszóltak, amit nem az Intel talált ki...

    Az AMD sokszor megelőzi a korát... Ennek köszönhettük az fp SIMD-et (3DNow!), x86_64-et (=AMD64), az avítt FSB helyett a HT linkeket és az IMC bevezetését (x86 vonalon), a többmagos procikat és végül az APU-t. Ezek persze nem csak puszta idealista álmodozásból fakadtak, hanem előre menekülés volt az Intel nevű monstrum elől.

    [ Szerkesztve ]

  • vinibali

    őstag

    válasz julius666 #74 üzenetére

    Én nem azt mondom, hogy az AMD teljesen rosszul látja a hosszútávú folyamatokat ezen a téren, hanem hogy nem képes felmérni a _valós_, jelenlegi piaci igényeket. A piac nagyon úgy tűnik az én álláspontomat igazolja.
    sajnos itt van az egész lényege. amíg az Intel óriási, gyakorlatilag nem igényeket elégíti ki, hanem megteremti az igény lehetőségét. ugyan ezt az AMD konkrétan megtenni nem is, csak közvetve tudja vagy úgy hogy elindítja a folyamatot. az APU-ságot is ők álmodták meg. az egészet sokan még mindig gyengének fogják fel, de óriási erő lakozik benne. ezt hangúlyozza az AMD is: IN A SINGLE CHIP ha idővel tényleg haladni fogunk az OpenCL felé - amikorra az intel is behozhatja a lemaradást - talán, túl késő lesz vagy elfogy az AMD pénze. továbbra is azt tartom, hogy az intelt az előző bűntetésen felül ismét meg kellene rugdosni. nem elfogultságból, hanem hosszútávú piaci szempontokat tekintve kellene megtenni!

    BIOS/UEFI írás, helyreállítás, törlés, mentés! https://www.bvinarz.org/bios-iras/

  • Youri

    veterán

    válasz vinibali #77 üzenetére

    hosszútávú piaci szempontokat tekintve kellene megtenni
    Az ARM már a spájzban van, az AMD jelentősége ebből a szempontból csökkenni fog, ha nem változnak a trendek

    RTX ON

  • julius666

    addikt

    válasz dezz #76 üzenetére

    Főleg, ha finomhangolgatni is kell, azaz többször futtatni, míg olyan lesz az eredmény, amit szeretnénk.

    Erre van a preview ablak, ami kisebb képen/képrészleten végzi el a filtert.

    IT-bulvár oldalakra, főként magyarra nem járok rendszeres jelleggel (ez alól egyedül a PH! lapcsalád a kivétel, itt is az itcafé leginkább, a hardveres vonalon kicsit sok a vérpistike nekem ;] ), az önjelölt fórumtudósok véleménye meg különösen nem érdekel (elég jól ki lehet szűrni ki az aki ért is hozzá). Pl. az általad említett x264 (egyik) vezető fejlesztője is túlhájpoltnak tartja, doom9-on pl. nem egyszer vaskos véleményeket lehetett tőle olvasni a témában.
    Éppen érkezőben van amúgy a lookahead (durván 10%-a csak az encoding számításigényének) GPU-gyorsított verziója. Ha érdekel, ebben a videóban beszél a témáról meg az ezzel kapcsolatban az x264-et érintő problémákról, "kultúrált" formában :) : [link]

    De itt van pl. a VapourSynth (az Avisynth utódja, ha ez mond valamit) videós környezet fejlesztőjétől egy poszt, ebbe éppen ma futottam bele: [link]

    És itt a videótömörítésről/filterezésről beszélünk, aminek elég jól fekszik a GPGPU - elvileg. :P

    Az AMD sokszor megelőzi a korát...

    Meg a pénzügyi előjelzéseket, negatív irányba. :DD

    [ Szerkesztve ]

  • dezz

    nagyúr

    válasz julius666 #79 üzenetére

    "Erre van a preview ablak, ami kisebb képen/képrészleten végzi el a filtert."

    Elavult dolog... :)

    A többit majd később/holnap. Csak annyit, hogy én meg úgy hallottam, hogy a videótömörítés éppen, hogy nem annyira fekszik a GPU-nak (shaderből). :)

  • julius666

    addikt

    válasz dezz #80 üzenetére

    Csak annyit, hogy én meg úgy hallottam, hogy a videótömörítés éppen, hogy nem annyira fekszik a GPU-nak (shaderből).

    Igen, csak alapból ugye azt hinné az ember, sok pixel -> jól párhuzamosítható. De nem így van a gyakorlatban persze (meg az elméletben sem, a tömörítésről mint olyanról általánosságban elmondható, nem jól párhuzamosítható, vagy legalábbis a hatékonyság rovására).

    [ Szerkesztve ]

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz julius666 #63 üzenetére

    A szerverpiac az a piac, amely a legjobban igényli, hogy a CPU és a GPU közül végre eltűnjön az a PCI Express busz, és végre ne legyen külön memóriája a két egységnek. Az NVIDIA is ezért mondta az Echelon tanulmányban, hogy a dedikált GPU-knak ezen a piacon nincs jövőjük. Ma azért fogadjuk el őket, mert integrálás mellett is csak kis előnyök vannak, de minden architektúra arra halad, hogy a CPU és a GPU teljesen koherens memóriát osszon meg, és ugyanazokat a pointereket kezeljék. Amint az első lapka erre megérkezik, az lesz a váltás pillanata. Gyakorlatilag a HPC szerverek piacán egyértelmű, hogy ez előny, de a webkiszolgálók, a BigData, az adatbázisszerverek, mind-mind rengeteget profitálnak ebből. Ma is használ már a Facebook, a Youtube, a Twitter, a Wikipedia, a Flickr és mát mások dedikált GPU-kat az adatcenter feladatok gyorsítására. Az a gond, hogy kurva gyors GPU-t kell berakni, hogy ebből összességében előny is legyen, mert rengeteg adatot kell másolni. A Facebook viszont már kísérletezik a Trinity APU-val, amivel sokkal kedvezőbbek az eredményeik. Még tesztfázisban vannak, de háromszoros gyorsulást mérnek, vagyis az energiahatékonyság sokkal előnyösebb, mint ma. Ezért került fel a roadmapra Opteron APU, mert a piac igényli. Persze nem olyan formában, mint a Trinity, de a koncepció energiahatékony. Van még számos munkafolyamat, amihez érdemes APU-ban gondolkodni. Például a cloud szervereknél a B+ Tree Searches. Ez a koncepció abból a szempontból problémás, hogy a dGPU-t a hozzá rendelt memória limitálja (az adatbázis nem lehet nagyobb a GPU memóriájánál), illetve a munkafolyamat egy része nem párhuzamosítható. Az ARM TechCon során viszont az ARM vázolta, hogy a HSA megoldja az összes problémát, ami eddig felmerült, és egy sokkal energiatakarékosabb APU, is minden esetben kétszer (akár többször is) gyorsabb lehet, mint egy csúcs-CPU. Szintén szó esett a SAC gyorsításról is. APU-val az ARM itt több mint 5x-ös gyorsulást mért, ötödannyi fogyasztás mellett. Amikor az energiahatékonyság az új generációs szerverekhez a kulcs, akkor nem véletlen vizsgálják meg ezeket a lehetőségeket. Az NVIDIA sem véletlenül vázolta az Echelon tanulmányban a dedikált GPU-k eltűnését. Az integráció nagyobb előnyökkel jár, mint a dGPU nyers teljesítménye.

    A középkategóriában a piac 90%-a sosem költött 100 dollárnál drágább dedikált GPU-ra. Ez évek óta létező kimutatás. Az IGP-k ezt már lefedik, vagyis a 100 dollárnál olcsóbb dedikált GPU-knak nincs már értelme. Nem is látsz új fejlesztésű VGA-t az aktuális generációban, ami olcsóbb 100 dollárnál. Persze a régieket eladják, mert ahogy mondod az emberekben még benne él a kell a VGA berögzültség. Ezt hülye lenne a gyártó nem kihasználni. Átnevezik a régit, és kész is az új generáció.
    Kérdés, hogy mit böngészel. Azért nem egy webes munkafolyamat gyorsítható GPU-val. És a mobil irány miatt egyre több lesz, hiszen a fejledolgozás sokkal energiahatékonyabb, ami növeli a mobilok üzemidejét.

    A Brazos 2011 elején jelent meg. Azóta inkább kiegészült. A Deccan platformot azért lőtte le az AMD, mert megközelíteni sem tudják a Brazos teljesítményét. Az Intel 2013 végére tervez olyan platformot, ami papíron végre elkaphatja. Addigra persze lesz Kabini/Temash. Ezek megint nem ígérkeznek könnyű falatnak. Nyilván az ARM valamivel egyszerűbb helyzetben van, mert csak a Windows a közös pont (az sem annyira), szóval csak részlegesen ellenfél az AMD.

    Attól függ, hogy mi a menő GPGPU-s alkalkamzás. Azért 2012. szépen termelt. Lett OpenCL-es PS, MuseMage, GIMP, vReveal, WinZip, VLC, Handbrake, x264, IrfanView, ... a korábban megjelent multimédiás alkalmazások is fejlődtek (Corel, Cyberlink, ArcSoft, Adobe, Roxio, Sony ...), jöttek jelszótörők ( :D ). Gyakorlatilag ahhoz képest, hogy csak nemrég lett kész a nagyon várt CodeXL béta, ez a termés sokkal több, mint amit az év elején ígért az AMD. Akkor azt mondták, hogy OpenCL területén 4-6 új konzumer alkalmazásnál többet ne várjunk, mert nem egyszerű a fejlesztők számára az aktuális fejlesztőkörnyezetekkel, és készülő új SDK csak az év végén lesz elérhető. Ehhez képest több program jött, ami nyilván a vártnál nagyobb érdeklődésnek köszönhető.

    Mármint a Brazoson kisebb a haszon? Azt nem hiszem. 45-50 dollár között megy a Hondo két lapkája a tabletekbe. Az ARM és az Intel 30 dollár alatt dolgozik. Az ARM jellemzően 20 dollár alatt. A Zacate emellett elég kicsi lapka, és olcsó a 40 nm-es node.

    Nem a hardver képességein múlik a jövő. Sosem azon múlt. Az AMD gondja az, hogy az Intel több marketingpénzt ad a gyártóknak. Másképp aligha lenne értelme konkrét gyári terméktámogatás nélküli platformra 20 gépet építeni, miközben az aktív támogatást élvező Hondo APU-ra két gép épül. Ez az AMD legnagyobb gondja. Januárban talán változhat, mert nem egy gyártó elkezdte már tervezni a Hondo tabletet. Gondolom a Clover Trail egyelőre nem kecsegtet jóval. Ez főleg onnan eredhet, hogy nemcsak a legacy programok futtatásával akad gond, hanem az iparágban elterjedt benchmarkokban (például a PCMark Vantage) is crash-sel a grafikus driver. Eközben a Hondo APU-n ezek tekernek. Nehéz ilyenkor jól dönteni, mert felmerül a kérdés, hogy ha egy iparágban használt benchmark kiakad a drivertől, akkor mi lehet xy kevésbé ismert alkalmazásnál. Azért alapvető dolog egy benchmarkra figyelni, mert az alapján állapítják meg a gyártók a teljesítményt.
    Az AMD legnagyobb problémája, hogy nem jut el a felhasználókhoz az az üzenet, hogy ami az Intelen nem működik, az náluk igen. Most az a legnagyobb felmerült probléma az Intel fórumán, hogy az Intel nem támogatja már az Atomokat (a legújabbat kivéve) a Windows 8-on. Valamelyik ezzel kapcsolatos fórumra beírta valaki, hogy vett egy Brazost, és megy. Az emberek még így sem hitték el, hogy az AMD-nél a Windows 8 támogatása nem probléma. Azzal érveltek, hogy az AMD-nek ilyenre nem lehet pénze, ha az Intel milliárdos nyereségből nem bírja megoldani. Persze nyilván egy hardver támogatása sokkal inkább függ az akaraton, mint a pénzen, de az emberek ezt nem tudják. Érdemes egyébként nézegetni a fórumot. Érdekes dolgok kerülnek elő az atomos topikokban. Persze a konkurensekkel kapcsolatos bejegyzéseket az Intel jellemzően törli, szóval sokáig nem maradnak meg ezek a "bezzeg az AMD-n megy" hozzászólások.
    Alapvetően ez az amin az AMD-nek változtatni kellene. Eljuttatni az üzenetet az emberekhez. Erre szolgál a Facebookos akció, hogy ingyen APU-t adnak egy csomó felhasználónak, és azt kell reklámozni, hogy mi a felhasználói vélemény róla.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • VaniliásRönk

    nagyúr

    válasz ViZion #67 üzenetére

    Tudtommal a GPU-k egyelőre nem kezelnek prioritást, szóval a probléma jelentkezhet dGPU-n is amennyiben két vállra tudod fektetni. Nekem a SETI@Home Betát rendszeresen ki kell lőnöm akármit csinálok a gépen (a többi project szépen elvan akkor is ha IGP-n fut), mert a 6.99-es csomagok annyira felemésztik az IGP-t, hogy egy hsz megírása is gyötrelem a lag miatt. (DXVA-hoz meg minden OpenCL projectet le kell állítani)

    "Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)

  • VaniliásRönk

    nagyúr

    válasz Abu85 #82 üzenetére

    "Persze a konkurensekkel kapcsolatos bejegyzéseket az Intel jellemzően törli..."

    Mondjuk arra kíváncsi lennék, hogy ebből miért nincs boztrány, az AMD-t ilyen cenzúráért szerintem megfeszítenék.

    "Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)

  • Youri

    veterán

    válasz Abu85 #82 üzenetére

    Erre szolgál a Facebookos akció, hogy ingyen APU-t adnak egy csomó felhasználónak, és azt kell reklámozni, hogy mi a felhasználói vélemény róla.
    Erről hol lehet bővebbet találni? :)

    RTX ON

  • vinibali

    őstag

    válasz Youri #85 üzenetére

    ez csak asszem texasban valami rendezvényen volt :)

    BIOS/UEFI írás, helyreállítás, törlés, mentés! https://www.bvinarz.org/bios-iras/

  • zoltanz

    nagyúr

    válasz Abu85 #82 üzenetére

    "Attól függ, hogy mi a menő GPGPU-s alkalkamzás. Azért 2012. szépen termelt. Lett OpenCL-es PS, MuseMage, GIMP, vReveal, WinZip, VLC, Handbrake, x264, IrfanView,"

    IrfanView-ben ez melyik stabil verziótól lesz benne, NV-vel, Intel GPU -val is menni fog? Nem sok infót találtam ezügyben.

    Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek

  • vinibali

    őstag

    válasz zoltanz #87 üzenetére

    https://irfanview-forum.de/showthread.php?t=8822
    nekem 2x-es gyorsulást hozott! átlagosan 50%-os procihasználat mellett(CPU-s verzió 100%)

    BIOS/UEFI írás, helyreállítás, törlés, mentés! https://www.bvinarz.org/bios-iras/

  • Yeffy

    veterán

    válasz vinibali #86 üzenetére

    jellemző... -.-"
    miért is lenne valami hasonló elérhető közelségben itthon is... :U
    dehát kis "piac" agyunk, nincs mit tenni...

    Big girls ride harder. ヅ || Kondi powaa'!

  • fordfairlane

    veterán

    válasz VaniliásRönk #62 üzenetére

    Nézőpont kérdése, szerintem az x86-nak nincs jövője, meg annak a csempés okádéknak sem. Tablet fronton, ARM alapokon még van tér, x86 már totálisan telített, ráadásul egyre zsugorodó tortából kellene osztozni. Az Nvidia időben váltott, az eredmények, úgy tűnik, egyelőre őket igazolják.

    [ Szerkesztve ]

    x gon' give it to ya

  • VaniliásRönk

    nagyúr

    válasz fordfairlane #90 üzenetére

    Az nVidia korán váltott (a Tegra 1 és 2 a kutyának se kellett) és ők sem jószántukból kezdtek ARM-re építeni (pláne hogy akkor az ARM64 még kósza gondolat sem volt, anélkül meg az ARM max. telefonban meg tabletben életképes, meg különféle beágyazott rendszerekben), hanem azért mert az Intel nem adta volna el nekik az x86 liszenszet akkor sem ha kettécsapja a FTC.
    Az x86-nak azért nincs jövője, mert az Intel kapzsisága határtalan. Ez lesz az egyetlen oka az x86 hanyatlásának. A programozók lustaságából még nagyon sokáig búsás hasznot húzhatott volna az Intel, ha nem próbálja meg kisajátítani a homokozót. Ehelyett most az ARM-nek jó esélye van arra, hogy néhány év alatt betörjön az összes tradícionális x86 piacra és durva árversenyre kényszerítse őket. Azt kapják amit megérdemelnek.

    "Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz VaniliásRönk #84 üzenetére

    Ebből nem szokott botrány lenni. Jellemző, hogy a konkurensekkel kapcsolatos bejegyzéseket az adott cég törli a saját fórumáról. A felhasználókat nem is ez izgatja, mert attól, hogy a konkurensnél megy még nincs kisegítve. Neki az kell, hogy a saját hardverén menjen. Ebből van nagyobb botrány meg petíció.

    (#85) Youri: Amcsiban vannak AMD által támogatott rendezvények. Ott lehet ezeket az ingyen procikat beszerezni.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • julius666

    addikt

    válasz Abu85 #82 üzenetére

    A Facebook viszont már kísérletezik a Trinity APU-val, amivel sokkal kedvezőbbek az eredményeik. Még tesztfázisban vannak, de háromszoros gyorsulást mérnek, vagyis az energiahatékonyság sokkal előnyösebb, mint ma.

    Erre adhatnál is valami forrást, nem iróniából, tényleg kíváncsi lennék.

    A többi meg egyelőre nem túl kézzelfogható, "az AMD ezt mérte/azt mérte", meg tanulmányok "laboratóriumi" környezetben. Majd meglátjuk, mindenesetre az AMD szerverpiaci elterjedtsége eddig magáért beszél.

    -----

    És a mobil irány miatt egyre több lesz, hiszen a fejledolgozás sokkal energiahatékonyabb, ami növeli a mobilok üzemidejét.

    Ácsi. A mobilon/tableten sosem tagadtam a cucc hasznát, csakhogy ott az x86 labdába sem rúg.

    -----

    Lett OpenCL-es ...

    Ez így túlzás. Mivel az említett alkalmazások közül több még nem lett, alfa/béta állapotban van és bugzik mint állat.

    Handbrake, x264

    A Handbrake - tudtommal, mert én nem használom - csupán egy GUI különböző videós toolok fölé (mint pl. az x264). A "belekerült" hardveres gyorsítás az a belekerült GPU-t _is_ támogató x264 library lesz. Tehát így felsorolni mindkettőt értelmetlen.
    De sajnos követem az x264 fejlesztését, és a belekerült hardveres gyorsítás a tömörítési folyamat csak egy szeletét képes gyorsítani (ami erőforrásigényben durván az egésznek a 10%-át jelenti), a többire a jelenelegi GPU architektúrák - akár APU-ban akár külső kártyán - komolyabb minőségbeli kompromisszumok nélkül alkalmatlanok. Ha érdekel, fentebbi hozzászólásomban találsz linket a fejlesztő előadására.
    Ja és ez amúgy béta fázisban van még pl.

    jöttek jelszótörők

    GPGPU jelszótörők jóformán régebb óta vannak, mint az APU mint olyan tervezőasztalon megjelent volna.

    különböző médialejátszók

    Értelmesebb médialejátszók évek óta használnak hardveres gyorsítást DXVA képében, illetve a postprocess effektek jó részét is shader kóddal végezték. Nincs itt sem sok újdonság.

    De ha mindben igazad lenne, ez bizony akkor is lepkefing a szoftveres palettán. De mint mondom nincs, többségük ki sem jött vagy inkább csak parasztvakítás jelleggel került bele a "gyorsítás".

    -----

    Az, hogy az AMD nem volt képes kiépíteni egy igazi nagy brandet, az nem az Intel hibája, hanem az ő inkompetenciájuk. Idióta fórumtrollkodásból meg despotikus moderációból én pedig nem mernék levonni hosszútávú következtetéseket.

    -----

    A hozzászólásod többi részével nem nagyon tudok mit kezdeni. A vitához irreleváns roadmapek, amik miatt kisregény lett megint a hozzászólásod.

    [ Szerkesztve ]

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz julius666 #93 üzenetére

    Az AFDS-en volt egy előadás erről. [link] - ez konkrétan a Facebook kísérleti mérése. De ugyanerről beszélt a Youtube és a Twitter is, hogy régóta kísérleteznek dedikált GPU-val, de az adatmásolás megöli a teljesítményt. Olyan kellene, ahol az a limitáció nem létezik. Ez jelenleg az APU. A Trinity nagyon kevés adatot másol mert ott a HSA-MMU a lapkában, amivel az IGP eléri a CPU memóriáját.

    Nem az AMD mérte, hanem az ARM és partnerei. Az AMD nem volt kint az ARM TechCon-on mint előadó. De itt van onnan is két kép: B+Tree , SAC

    Mobil a notebook is. Ott is számít az üzemidő.

    Kipróbáltam már az összes alkalmazást. Az AMD legfrissebb OpenCL driverét kell használni, azzal nem bugzik. Az 1.2-es verzió teljesen hibátlan nekem. Az Intel OpenCL driverével is fut pár alkalmazás, de van, ami tényleg el sem indul. Több támogatást kellene az Intelnek és az NV-nek ebbe belerakni, mert így valóban csak AMD-re írt alkalmazások ezek, ugyanakkor erről nem a program fejlesztője tehet. Ők csak próbálnak fejleszteni. A szoftver oldalán is van egy versenyhelyzet. Ott is muszáj megfontolni azokat a lehetőségeket, amivel gyorsulhat az adott program.

    A Handbrake-et kipróbáltam. A gyorsulás elég nagy, és a képminőség gyakorlatilag megegyezik CPU-s és GPU-s konvertálással is. Ugyanazzal az APU-val (A10-4600M) nagyjából háromszorosára nő a feldolgozás sebessége IGP-s gyorsítás mellett. Ez azért eléggé meggyőző.
    Az x264 is jól működik, de ez tényleg nagyon kényes, ha nem AMD GPU-t kap.

    A béta jelzés egyébként jellemzően arra vonatkozik, hogy nincs minden gyártó OpenCL meghajtóján megoldva a tökéletes működés. Ezt vagy megoldják, vagy úgy csinálják, ahogy a Corel a WinZip 16.5-ben, hogy only AMD a fícsőr, és akkor a végleges nem is fut Intel és NVIDIA hardveren.

    A jelszótörők korábban nem OpenCL-re voltak. Streamre és CUDA-ra. Ma már kezdünk az OpenCL irányába menni. A szabványos alapok szempontjából ez fontos lépés itt is. Ugyanez igaz a multimédiás programokra.

    Most komolyan azt akarod mondani, hogy ha egy termékhez nem kínálsz semmilyen gyári terméktámogatást, és mégis arra a termékre építenek, akkor abban nincs valami susmus? Ha ez így lenne, akkor az Intelt nem meszelték volna el pár éve a versenyhatóságok. Szerinted hogyan győzhetett az Intel saját vezérlőhídja az NVIDIA Ion felett az Atom startjakor? Semmiben nem volt jobb, többet fogyasztott és papíron drágább is volt. Mégis az Ion platform forgalmazása szűnt meg. JHH számtalanszor elmondta, hogy nem tudnak mit tenni, mert az Intel nem versenyez tisztességesen, így inkább hagyták is ezt a piacot a fenébe.
    Nem hiszem, hogy fórumtroll az, aki illedelmesen megkéri az Intelt, hogy támogassák már az augusztusban (mellesleg 800 dollárért) vásárolt Atom tabletjét (ami egyébként idén nyáron jelent meg), hogy tudjon rá egy Windows 8-at telepíteni. Grafikus driver nélkül ugyanis az élmény messze van a szórakozástól. A Windows Store indítására lefagy a rendszer.
    A Microsoftnál már érdeklődtem, hogy miért nem kényszerítik az Intelt a terméktámogatásra, mert ebből a Windows 8 is rosszul jön majd ki, de azt mondták, hogy minden cég maga felel a termékéért. Ebben igazuk van egyébként, csak nem fog majd jól jönni ez a Windows 8 megítélésének.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • zoltanz

    nagyúr

    válasz julius666 #93 üzenetére

    Pedig jó dolog az IrfanView stabil változat pl, és azért elég jó gyorsulást lehet elérni átméretezésnél (amit sokan használnak, netre fel kell töteni egy képet hirdetéshez stb. kisebb méret kell általában mint amit egy fényképezőgép készít.)
    Videó x.264 encode-olásra én a DXVA-t szoktam igénybe venni, az is sokat számít (pl DVD-h.264 Rip vagy BR/DVD-h.264 telefonon használható Rip-re)

    Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek

  • vinibali

    őstag

    válasz julius666 #93 üzenetére

    GPGPU jelszótörők jóformán régebb óta vannak, mint az APU mint olyan tervezőasztalon megjelent volna.

    egy időben olvasgattam erősebben ezt a témát, mert érdekesnek találtam, de azok nem OpenCL-en keresztül futnak, hanem szerintem "hardverközelire" vannak írva. olcsóbb/gyengébb hardverre írt alternatíváik nem is igen vannak és egy GPGPU sokszoros áron van egy APUhoz mérten.

    BIOS/UEFI írás, helyreállítás, törlés, mentés! https://www.bvinarz.org/bios-iras/

  • azbest

    félisten

    válasz Abu85 #94 üzenetére

    Szerinted hogyan győzhetett az Intel saját vezérlőhídja az NVIDIA Ion felett az Atom startjakor? Semmiben nem volt jobb, többet fogyasztott és papíron drágább is volt.

    Ha jól emlékszem egyik ph hírben is szerepelt, hogy olcsóbban adták a proci+chipset kombót, mint magában a procit. Ezzel ölték meg a konkurenciát. Bár ez már nem a kezdeti időszakról szólt.

    [ Szerkesztve ]

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz azbest #97 üzenetére

    Igen. És ezt úgy hívják, hogy termékkapcsolás, ami jogellenes.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • VaniliásRönk

    nagyúr

    válasz Abu85 #98 üzenetére

    És mint tudjuk ez nem olyan dolog, ami nem fér hozzá az Intel arcához.

    "Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)

Új hozzászólás Aktív témák