Hirdetés

Keresés

Hozzászólok Aktív témák

  • kpbendeguz

    őstag

    A Bootcamp mindig is marketing eszköz volt. A user vacillált az osx-re váltás miatt, hogy jaj fut-e majd rajta az x alkalmazás, amit megszokott, aztán szépen megtalálta a mac-es megfelelőit és nem bootolt be többet windows-ba.

    Az első macbook-omat 2006-ban vettem, mert abban az árkategóriában 15" alatt a 13" fehér macbook volt a legjobb ár / teljesítményű brand márka (acer szintű szutykokat nem akartam venni).
    Az volt a koncept, hogy majd win xp-t használok és csak hébe-hóba váltok át osx-re final cut pro miatt.
    Aztán azt vettem észre, hogy pl. vonaton filmnézéskor xp alatt egy-másfél órával kevesebbet bír az aksi, mert a windows nem kapcsolja le a wifit, bluetooth és a többi energiazabáló komponenseket, meg úgy általában jobban pörgeti a cpu-t.
    Így egy idő után igyekeztem mindél kevesebbszer indítani a windows-t. Aztán amikor már vagy fél éve nem bootoltam windows-ra töröltem az egészet, mert minek.
    Azóta már vagy 5 gépváltáson vagyok túl, de sosem jutott eszembe windowst telepíteni a mac-re, mert egyszerűen semmi hasznát nem láttam.

    Ha ismét mac lesz az egyetlen gépem, akkor egyedül talán a játékok fognak hiányozni a windows-ból, de max. veszek egy nintendo switch-et mellé. :DDD

    [ Szerkesztve ]

    ZX Spectrum 48K + ZX Interface 1 + ZX Microdrive + vDrive; Commodore 64 + 1541

  • kpbendeguz

    őstag

    "Van amikor megkerülhetetlen a win"

    Mikor?
    Mármint "a számlázóprogram nem fut rajta" fals példákon kívül, mert az elsősorban "a fejlesztő b..szik a maintenance-re" probléma, vagy a user képtelen megszabadulni az őskövület megoldásaitól. Az elmúlt kb. 15 évben egyetlen olyan felhasználási területetbe sem botlottam, amire ne lett volna macos-es (vagy - ha már itt tartunk - linuxos) megoldás. Nem feltételenül ugyanannak a szoftvernek a mac-es verziója, hanem más konkurens termék, ami ugyanazt a feladatot látja el, csak macos vagy linux alatt. Ettől még más belefuthat persze olyan problémába, amire csak windows-os szoftver létezik, de akkor érdemes előbb végiggondolni, hogy az adott probléma mennyiben rétegigény, mert ha az, akkor arra amúgy is a dedikált hardver a legjobb megoldás.

    "komolyan mondom windows xps időket felhozni példának 2020 közepén.. vicc"

    Én hoztam fel példának 2020 közepén és arra, hogy anno 2006-ban az xp csökött hardverkezelése miatt szoktam át a laptopon teljesen osx-re. A win 10 már kétségtelenül jobban kezeli a mac hardverét (vicces is lenne, ha 15 év alatt ennyit sem fejlődött volna), de mivel azóta sem volt szükségem windows-ra mac-en, így frissebb példával nem szolgálhattam.

    A lényeg:
    Az ezredforduló eleje óta megváltoztak a felhasználói trendek.
    Anno a mac csak windows felhasználókból tudta növelni a táborát így a bootcamp-nek az volt az elsődleges szerepe, hogy csökkentse a mac-re átállás kockázatát. "Majd rakok rá windows-t, ha nem jön be az osx" lehetősége megnyugtatta a windows usert, hogy nem 100%-ban kidobott pénz apple hardvert venni.

    Ma már viszont a mac felhasználó bázis nem a windows userekből növekszik, hanem a jellemzően mobilt, játékkonzolt, táblagépet használó fiatal generációból, akik felnőve passzív tartalomfogyasztóból tartalomfejlesztővé válnak. Számukra már nem a windowst kell biztosítani, hanem a megszokott telefon és táblagép szoftvereket, illetve hogy minél stresszmentesebb legyen az átállás a mobil világból desktop-ra.
    Pont azért tolja a - bevétel szempontból tizedrangú - mac vonalat az apple, mert nem akarja, hogy az iOS-en szocializálódott userek tartalomfejlesztőként - alternatíva híján - windows userekké váljanak.

    [ Szerkesztve ]

    ZX Spectrum 48K + ZX Interface 1 + ZX Microdrive + vDrive; Commodore 64 + 1541

  • kpbendeguz

    őstag

    "mert ordas nagy eges lesz szerintem.
    Ezt itt es most boritekolnam."

    Jaja, hallottuk ezt már hányszor is?

    Első iMac: "nagy égés lesz, windows-on kívül nincs élet".

    Intelre váltásnál: "nagy égés lesz, ugyanolyan pc, mint a többi, a kutya nem veszi majd"

    iPod: "nagy égés lesz, ki az a hülye, aki fizet az online zenéért"

    iPhone: "nagy égés lesz, 500 dolláros telefon, 1 napot bír az aksija és még billentyűzete sincs"

    iPad: "nagy égés lesz, az MS már bukott vele, eleve minekaz, semmire se jó"

    És így tovább.

    Ezzel szemben az Apple sorra döntögeti a bevételi rekordokat, de még egyszer sem hallottuk, hogy "elnézést, tévedtem", helyette jön a több százmillió felhasználó ledegradálása.

    Mert ugye:

    "Apple tremeket hasznalok 99%-a hot sakal a szamitastechnikahoz meg ugy altalaban barminemu technologiahoz. (azert is lehett rabeszelni a draga szarra)"

    És ezzel el is jutottunk a lényeghez: jön az apple-fikker a "mindenki hülye, aki nem én" ultimate érveléssel és még csak fel se fogja, hogy a mantráját már ezer és egy alkalommal cáfolta a valóság.

    ZX Spectrum 48K + ZX Interface 1 + ZX Microdrive + vDrive; Commodore 64 + 1541

  • kpbendeguz

    őstag

    "Van nagyon jó barátom, pont a kényszer, mert a final cut nem létezik WINDOWS-ra."

    Ha nem egy adott szoftverhez keresel platformot, hanem egy adott elvégzendő feladathoz keresel megoldást, akkor a legtöbb platform könnyebben átjárható, mint azt a többség sejti.

    Ha nem a final cut-ra fókuszálsz, hanem videót akarsz vágni és ahhoz szükséged van x feature-re, akkor azokat megtalálod windows sőt linux alapon is.
    Ettől még lehet a final cut a kedvenced, de az onnantól nem kényszer, hanem a Te személyes döntésed egy adott megoldás mellett.
    Konkurens rendszerek vannak és nyilván mindenkinek lehetnek személyes preferenciái, de ezeket semmi értelme az összes rendszeren számonkérni, hiszen pont azért van több belőlük, hogy eltérő célcsoportoknak eltérő megoldásokat nyújtsanak.

    Ugye mac-el kapcsolatban az az általános kritika, hogy simán licenszelhetnék a macos-t és a saját szoftvereiket mezei PC-re is, hiszen nincs lényegi technikai akadálya (eddig legalábbis nem volt).
    Csakhogy az apple ökoszisztéma lényege, hogy a hardver-os-szoftver egy fejlesztőtől érkezik és egymáshoz vannak optimalizálva. Ha ebből kirántod az egyik elemet, akkor pont az értelme veszik el.
    Mondjuk, hogy az apple nagy nehezen kiadja final cut-ot windows-ra is.
    Aztán valahogy nem azt a felhasználói élményt adja, mint mac-en. Belassul, random crash-el, stb.
    Mi lenne a reakció?
    Hogy a "szemét pénzéhes apple" szándékosan szabotálja a windows verziót, hogy a felhasználókat a "túlárazott szar hardvereire" kényszerítse.
    Miközben józan ésszel is belátható, hogy egy szoftver soha az életben nem fog random alkatrészekből összelegózott random PC-n ugyanolyan jól futni, mint azon a referencia hardveren, amin fejlesztették és azon az OS-en, amit hozzá optimalizáltak.
    Ezért az apple inkább bele se megy az ilyen kísérletekbe.

    [ Szerkesztve ]

    ZX Spectrum 48K + ZX Interface 1 + ZX Microdrive + vDrive; Commodore 64 + 1541

  • kpbendeguz

    őstag

    Eleve miért veszel steamen mac-re olyan játékot, aminek nincs mac-es verziója?
    Ha komolyan játszani akarsz, nem csak munka mellett hébe-hóba, akkor létezik ezer és egy olcsóbb és jobb megoldás, mint a mac, akár konzol, akár dedikált gamer PC.

    Ugyanez az Excell: ha 100%-ig windows-os excell kell, akkor eleve minek vergődsz mac-el, akkor nyilván az igényeidnek jobban megfelel egy windows pc.

    Ez nem csak mac kérdés, linux-al ugyanez van. A nagy (50+ fő) vfx stúdiók pl. mind linuxot használnak, és az első noob kérdés ilyenkor: jaj de linuxra nincs photoshop.
    Nos, ha csak általában kell képet szerkeszteni, arra vannak linuxos alternatívák, ha meg valamiért 100%-os photoshop kell (pl. ügyféllel kompatibilitás miatt), akkor külön arra dedikált gépet használnak és nem a user gépekre raknak dual boottal windows-t, mert hogy a "windows megkerülhetetlen".

    A windows ugyanis egyáltalán nem megkerülhetetlen. Vannak megoldások, amik az adott célra windows-on a legjobbak (vagy kompatibilitási okokból nem jöhet szóba alternatíva), akkor eleve windowst kell használni. Ha meg más rendszerek valamit jobban tudnak és amiatt megéri ökoszisztémát váltani, akkor azon az ökoszisztémán belül kell az adott feladatokra megoldást találni.

    ZX Spectrum 48K + ZX Interface 1 + ZX Microdrive + vDrive; Commodore 64 + 1541

  • kpbendeguz

    őstag

    Értem én, de akkor miért a mac-el vergődsz? Ezek szerint a Te céljaidra a Windows PC sokkal jobb.

    ZX Spectrum 48K + ZX Interface 1 + ZX Microdrive + vDrive; Commodore 64 + 1541

  • kpbendeguz

    őstag

    Nem állítottam, hogy a windows mindenki számára megkerülhetetlen, csak azt, hogy a natív windows a mac-en rétegigény, mert a többségnek vagy eleve a windows pc a jó megoldás, vagy talál a problémájára mac-es alternatívát. (Ugyanez ül amúgy linuxra is.)

    Tetszik vagy sem, egy idő után nem lesz windows mac-re.
    Az Apple nyilván mérlegelte, hogy mennyi usert veszít a bootcamp leállításával és ezek szerint nem éri meg miattuk feladni a cpu váltást.

    Ami a kormányzati szabványokat illet, ahhoz nem kell mac-ig menni, régebben sokáig a kormányzati oldalak már egy internet explorer upgrade-től is lerohadtak, így a magyar kormányzati IT-t nem tekinteném mac-windows kérdésben relevánsnak, mert ha rajtuk múlna még mindi XP-t és IE4-et használnánk.

    ZX Spectrum 48K + ZX Interface 1 + ZX Microdrive + vDrive; Commodore 64 + 1541

  • kpbendeguz

    őstag

    Rétegigény mindenre van, de nem mindet érdemes figyelembe venni.
    Amikor az Apple bevezette a bootcampet, akkor a windows userek beszervezése volt a nem titkolt céljuk, nem valami rétegigény kiszolgálása. Mára megváltozott a piac, már nem kell windows usereket elhódítani a macos ökoszisztémába, így a jövőbeni terveik között sem szerepel a bootcamp.

    ZX Spectrum 48K + ZX Interface 1 + ZX Microdrive + vDrive; Commodore 64 + 1541

  • kpbendeguz

    őstag

    Attól, hogy nem érted, vagy nem akarod érteni, még nem lesz értelmetlen.

    Az egész beszélgetés onnan indult, hogy az arm-ra átállás miatt nem lesz bootcam. Erre mondtam, hogy most már nem is kell, mert már nem a windowsról kell átcsábítani az embereket, hanem a mobilon nevelkedett tartalomfogyasztó generációból nő ki az új tartalomfejlesztő nemzedék és őket már nem rémíti meg, ha nincs windows egy gépen.
    Erre páran csak erősködtek, hogy márpedig windows nélkül nincs élet.
    Erre mondtam, hogy ez usere válogatja. Akinek nincs, annak eleve a windows+intel pc a jobb, akinek van, az meg keres a windows helyett más macos-es natív megoldást.

    Most komolyan, ebből számodra mi az érthetetlen?

    ZX Spectrum 48K + ZX Interface 1 + ZX Microdrive + vDrive; Commodore 64 + 1541

  • kpbendeguz

    őstag

    Ott van egyel feljebb a komment, amire válaszoltam, legalább addig olvass vissza.

    ZX Spectrum 48K + ZX Interface 1 + ZX Microdrive + vDrive; Commodore 64 + 1541

  • kpbendeguz

    őstag

    Hiába magyarázod, nem értik, mert nem akarják érteni. Még az MS saját x86 alapú konzolán sincs dual boot desktop windows, azon mégse rugózik senki. Pedig biztosan akadnának, akik a számlázóprogramot, meg a laborfeladatokat, meg az excellt azon futtatnák.

    ZX Spectrum 48K + ZX Interface 1 + ZX Microdrive + vDrive; Commodore 64 + 1541

  • kpbendeguz

    őstag

    Jól van, ha nem érted, ne erőltesd.

    ZX Spectrum 48K + ZX Interface 1 + ZX Microdrive + vDrive; Commodore 64 + 1541

  • kpbendeguz

    őstag

    Az xbox valójában egy általános célú számítógép célezköz szerepben, amin az MS hardveresen lehetetlenné tette a desktop windows telepítését.
    Miközben egyébként az MS fejlesztőkörnyezetnél mindent megtesznek, hogy egyszerűbb legyen az xbox és a pc közötti átjárás.
    Minimum ellentmondásos.
    Igény pedig nagyon is lenne rá - értelemszerűen -, hogy ha már egyszer úgyis van egy PC hardver a házban, akkor lehessen teszem azt PC-nek is használni.

    Persze az MS indokai nagyon is elfogadhatóak, kezdve a hivatalos magyarázattól (megakadályozni a kalózkodást és a multiplayer csalásokat), a nem hivatalosakig (a hardvert veszteségesen vagy zéró haszonnal árulják és ha tömegével veszik PC-nek, akkor a játékeladások nem kompenzálják a kiadásokat).
    Tehát nem az MS üzletpolitikájával van a gond, hanem a userek hozzáállásával:
    Ha az MS kiad egy PC hardvert módosított windows-al, és letiltja a desktop windowst, azt a közönség hajlandó zokszó nélkül tudomásul venni, de ha az Apple nem támogatja más cpu platformon a konkurens OS-t, akkor hú ha, mert nem fut rajta a húszéves számlázóprogram.
    Tehát mindkét esetben rétegigényről beszélünk, de amíg az egyiknél természetes, hogy üzleti megfontolásból nem támogatják, addig a másik esetben dealbreaker.

    ZX Spectrum 48K + ZX Interface 1 + ZX Microdrive + vDrive; Commodore 64 + 1541

  • kpbendeguz

    őstag

    Nyilván a célgép az célgép, ettől függetlenül mégis felmerül rétegigényként, hogy az eredeti céljától eltérő funkciókat adjanak neki, pláne ha azt a funkciót amúgy ugyanaz fejleszti ugyanarra a hardverre.

    A macbook pedig macos laptopként van eladva, első sorban azt kell tudnia, amit a macos tud.
    Szvsz már az értelmes kereteken bőven túl van, amit itt egyesek számonkérnek, hogy 15 éve nem támogatott (már a fejlesztő cég is megszűnt) 100%-ban windowsra fejlesztett szoftverek is fussanak rajta.
    A windows PC nagy előnye és egyben hátránya is a visszafelé kompatibilitás, aki anélkül nem tud élni (és én el tudom fogadni, hogy ez lehet jogos igény) az ne a mac-en kérje számon a windowst, hanem maradjon windows PC-nél, vagy ha jobb neki a mac ökoszisztéma akkor fogadja el, hogy az limitációkkal járhat.

    ZX Spectrum 48K + ZX Interface 1 + ZX Microdrive + vDrive; Commodore 64 + 1541

  • kpbendeguz

    őstag

    Egy szimpla google keresés elég lett volna, hogy számodra is világos legyen, de ugye mennyivel kényelmesebb ideböffenteni egy félmondatot.

    ZX Spectrum 48K + ZX Interface 1 + ZX Microdrive + vDrive; Commodore 64 + 1541

  • kpbendeguz

    őstag

    Az MS hardver szinten ellehetetleníti a saját OS-e futtatását a saját hardverén, hogy az üzleti érdekeit védje, ezt nem nevezném a funkcionalitás bővítésének.
    De mint mondtam, az MS logikája érthető, senkit sem ér meglepetésként a korlátozás. Ugyanígy nem kellene meglepetésnek lennie, hogy az Apple előnyben részesíti a saját megoldásait egy konkurens OS-re írt legacy szoftverekkel szemben, miközben meg más irányba pont hogy bővíti a platformja funkcionalitását (pl. iPad alkalmazások natív futtatása).

    ZX Spectrum 48K + ZX Interface 1 + ZX Microdrive + vDrive; Commodore 64 + 1541

  • kpbendeguz

    őstag

    Mindig ez a mantra, ha az Apple elsőként szakít a legacy a technológiákkal:
    Nincs floppy, analog VGA, DVI, HDMI, Firewire, DVD író, 3.5 jack? Ezzel csak usert lehet veszíteni.
    Aztán valahogy mindig elkerüli őket az apokalipszis.

    ZX Spectrum 48K + ZX Interface 1 + ZX Microdrive + vDrive; Commodore 64 + 1541

  • kpbendeguz

    őstag

    A flash letiltása az iOS eszközökről pont azt bizonyítja, hogy lehet úgyis eladási rekordokat döntögetni, ha a termék nem támogat egy - amúgy biztonsági résekkel teli, botrányos erőforrásigényű - technológiát annak ellenére, hogy egyesek telekürtölik a világot, hogy az számukra dealbreaker.
    Ettől még lehetett "nagyon sok ismerős" számára nélkülözhetetlen a flash, de akadt bőven user, akik valahogy mégis csak megvoltak nélküle. Ez is azt jelzi, hogy lehet egymás mellett több eltérő koncepció is sikeres, mert a piac nem homogén.

    ZX Spectrum 48K + ZX Interface 1 + ZX Microdrive + vDrive; Commodore 64 + 1541

  • kpbendeguz

    őstag

    Jobs 2010-ben jelentette be, hogy az iOS nem támogatja tovább a flash-t.
    iPhone eladások:
    2009 - 20.73 millió
    2010 - 39.99 millió
    2011 - 72.29 millió
    2012 - 125.05 millió
    Ezek a számok nem éppen azt bizonyítják, hogy az Apple ügyfeleket vesztett volna a flash letiltása után.

    ZX Spectrum 48K + ZX Interface 1 + ZX Microdrive + vDrive; Commodore 64 + 1541

  • kpbendeguz

    őstag

    Akkor nézzük tovább:

    2013 - 150.26 millió
    2014 - 169.2 millió
    2015 - 231.22 millió
    2016 - 211.88 millió
    2017 - 216.76 millió
    2018 - 217.72 millió

    Tehát az iPhone eladások csak 2015 után álltak be 210m körüli szintre, egészen addig meredeken emelkedtek. 2015-ben meg már nem volt élő halandó, aki a flash hiánya miatt mondott volna le az iOS-ről, mivel 2012-től már az Android sem támogatta.

    Amúgy minimum pontosítani kellene mit értesz "győztes" alatt.
    Az iPhone 2008, 2011, 2012, 2014, 2016, 2017, 2018, 2019-ben a legtöbb példányszámban eladott telefon volt.
    Az ábrád pedig az oprendszer részesedést mutatja, míg egyrészt egyik mobil oprendszer sem önálló termék, másrészt beletartozik minden, ami valaha is mobil os-t futtatott és ezek döntő többsége eleve nem az Apple konkurenciája.

    ZX Spectrum 48K + ZX Interface 1 + ZX Microdrive + vDrive; Commodore 64 + 1541

  • kpbendeguz

    őstag

    Nem az abszolut számok az érdekesek, hanem a trend. Azt állítottad, hogy az apple ügyfeleket vesztett a flash "kinyírásával", miközben csak az iPhone eladásait megötszörözte 2010 és 2015 között.
    Amúgy - ha már piaci viszonyok - az apple részesedése a prémium szegmensben (ahol a valódi konkurenciája van) 2019 elején 47% volt:

    ZX Spectrum 48K + ZX Interface 1 + ZX Microdrive + vDrive; Commodore 64 + 1541

  • kpbendeguz

    őstag

    Mivel az Apple-nek nincsenek termékei sem az alsó, sem a közép szegmensben, így nyilván a célpiacán van csak értelme a konkurenciához hasonlítani.

    #129 Reggie0:

    Ha nem hagynád teljesen figyelmen kívül, hogy az okostelefon piac 2007 óta 122.32 millió eladatott telefonról 2019-re 1517.89 millióra nőtt, akkor lehet, hogy megértenéd. A piaci részesedés csökkenése nem az iPhone eladások kárára történt (mivel közben az iPhone eladások is megötszöröződtek), hanem a piacbővülés következménye volt.

    ZX Spectrum 48K + ZX Interface 1 + ZX Microdrive + vDrive; Commodore 64 + 1541

  • kpbendeguz

    őstag

    Szerinted ha valaki elad valamiből egy darabot úgy, hogy más nem ad el belőle egyet sem, akkor jobban jár, mintha elad kétszázmilliót miközben amúgy a piac másfél milliárdnyira nőtt?
    Mert az egyik esetben a piac 100%-át a másikban meg a 13%-át birtokolja ugye.

    Lehet, hogy sokkolóként hat a hír, de a gazdaság nem zéró összegű játék.

    ZX Spectrum 48K + ZX Interface 1 + ZX Microdrive + vDrive; Commodore 64 + 1541

  • kpbendeguz

    őstag

    Komolyan, legalább az alapvető gazdasági fogalmaknak nézz utána, pl. hogy mi az a piacbővülés.

    ZX Spectrum 48K + ZX Interface 1 + ZX Microdrive + vDrive; Commodore 64 + 1541

  • kpbendeguz

    őstag

    A 80-as években pl. a Sony szándékosan licenszelte más gyártóknak a Walkmant, mert kiszámolták, hogy a többi külföldi gyártó megjelenésével annyit nő a piac, hogy a Sony számára sokkal jobban megérte "az eredeti" prémium márkaként egy világméretű piac 10%-át birtokolni, mint egy japán kuriózum termék piacának 100%-át.
    Az Apple ugyanezt csinálja, csak nem licenszeléssel, hanem a közép és alsó szegmenst egyszerűen elereszti, a prémium szegmensben pedig hiába van jelen a konkurenciája, olyan eladási számokat produkál, hogy a profitrátája a többszöröse lesz a többiekének.

    ZX Spectrum 48K + ZX Interface 1 + ZX Microdrive + vDrive; Commodore 64 + 1541

Hozzászólok Aktív témák