Új hozzászólás Aktív témák
-
floatr
veterán
"mint a Netflix, a Pinterest és az Instagram, illetve."
Illetve...?
Amúgy a tutti helyen már megmondták, hogy mi a valódi oka a problémáknak
-
anulu
félisten
ennyit arról, hogy a cloudban mindig, minden körülmények között elérhető az adat, és sokkal megbízhatóbb, mint egy saját server infrastruktúra.
"Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB
-
FTeR
addikt
szvsz ez nem érv a felhő ellen, bármilyen egyéb adatpark is megsérülhet így.
-
anulu
félisten
hát, áram nélkül nehezen megy akármi is
amúgy meg ennél a szökőmásodpercnél felrémlik az a vérszívás, amit az MS kapott az Azure febr 29-i bakija után
"Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB
-
anulu
félisten
-
floatr
veterán
Gondolom ilyen infrastrukturális problémák egy saját gépparkban soha nem jelentkeznek
Szvsz áramkimaradás, szoftveres gubancok, és felhasználói hülyeségek heti/havi rendszerességgel vannak, csak azt nem írja meg a média, ha az általad üzemeltetett kkv mondja be az unalmast.(#4) anulu persze-persze, de akkor is meg lett mondva, hogy mindenki más csinált bakikat, tehát a ms így is űberlegjobbabb ebben is. Azért nem ártana helyretenni a dolgokat, hogy most akkor hol is volt a bibi, a kernelben, a szoftverekben, mitől állt az amazon, meg egyébként is...
[ Szerkesztve ]
-
bpx
őstag
és nincs valami standby földrajzilag másik telephelyen?
mert ezt még cloud nélkül is is így csinálják egyes helyeken (bankok, telco-k, egyéb multik), replikált másolat másik városban/országban, aztán ha gond van X perc alatt ott a másik
ha már hiperszuper cloud, akkor elvárnám, mert ilyen megbízhatóságot meg 2+ napos kimaradást lokálisan is lehet biztosítani -
julius666
addikt
olyan, sok millió ember által használt szolgáltatás vált átmenetileg elérhetetlenné, mint a Netflix, a Pinterest és az Instagram, illetve.Illetve mi?Szerkesztve: közben látom már más is jelezte.
Az egyik legfontosabb, amit a Wired is feltett: miképp lehetséges az, hogy egyetlen adatközpont leállása órákra megbénít egy olyan, milliók által használt szolgáltatást, mint a Netflix?
Ez nem az egyik legfontosabb, hanem lényegében az egyetlen érdemi kérdés ami az eset kapcsán felmerülhet. Ugyanis ennek mocskosul nem így kellett volna történnie. A szolgáltatás belassulhatott volna, bizonyos funkciók átmenetileg (relatíve rövid ideig) akár elérhetetlenné is válhattak volna, de hogy az egész szolgáltatás kinyiffan, az nem normális. Elviekben az amazonnak földrajzilag elosztott mentésekkel meg hideg/meleg tartalékokkal kellett volna rendelkeznie a szolgáltatások kapcsán (igazából előfizetett csomag kérdése, de gyanítom a fentebb említett oldalak nem a legolcsóbb sufnicégeknek meg magánembereknek szántra fizettek elő).
No de az érintett cégek jogászaival ezt az amazon majd szépen megbeszéli.
[ Szerkesztve ]
-
Gdi
senior tag
Nesze neked Cloud.
Aki azt írja, hogy "bárhol megtörténhet és ez nem a cloud ellen szól". Nos igen ha bárhol megtörténik (egy cég telephelyén) az nincs kihatással egyszerre 100-1000 másik cégre/ügyfélre.
Az informatikai biztonsághoz hozzá tartozik az adatok rendelkezésre állása is. Egy cég csinál több telephelyet csak részleges kiesés van az adott irodának/üzemnek.
Amazon Cloudban ez miért nem történt meg (mármint a több telephely / failover clustering)?
[ Szerkesztve ]
''Milliárdnyi meggyilkolt csillag sikolya elhal az éj békéjében, és a kétségbeesésnek csak néhány, törékeny, kőbevésett szó áll ellen.''
-
Maxentius
addikt
"Vihar küldte padlóra a felhőt..." De azért viccen kívül, ebből is látszik, hogy tényleg nem szabad csak a felhőkben bízni, adatot minél több helyre érdemes menteni, annál biztosabb.
Samsung Galaxy S22 Ultra | JBL E65BTNC
-
felejtsük már végre el azt a téveszmét, hogy a cloud olcsóbb. ha olcsóbb lenne, nem csinálnák.
ja és persze: lol. üzembiztonság, stb. egy villámcsapás padlóra küldi a szerverfarmot? azért ez még egy kisvállalat szintjén is lol, nem egy amazon szintjén.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Cathfaern
nagyúr
Valójában épp az az ironikus, hogy ami megtörtént, az megtörténhet egy egyszerű adatközpontban, ahol több 100-1000 másik cég szervere van elhelyezve, ellenben nem történhetne meg a cloudban, ahol egy cég szervere nem feltétlen egyetlen adatközpontban található (vagy legalábbis backupja nem... ). Pont, hogy a cloud egyik alapelve, hogy ilyen helyzetek ne legyenek. Tehát kis túlzással azt is mondhatnánk, hogy az Amazon felhője nem cloud, ezért fordult ez elő.
-
julius666
addikt
Egy cég csinál több telephelyet csak részleges kiesés van az adott irodának/üzemnek.
Ez a cég méretétől, a szükségletektől, illetve leginkább a pénztől függ. Nem olyan biztos az.
De nem mellesleg ha ugyan az a szolgáltatás több telephelyen fut egyszerre az lényegében egy privát felhőnek is tekinthető, tehát ugyan az a probléma.Amazon Cloudban ez miért nem történt meg (mármint a több telephely / failover clustering)?
Mint írtam, ez itt az egyetlen igazi kérdés, ugyanis így kellett volna hogy történjen.
-
-
Gdi
senior tag
Yup, ezt mondom.
Milyen rendszarüzemeltetők vannak ott?
Földrajzilag több biztonsági másolat, természeti katasztrófák esetére (legyen az tűz, emberi rongálás, vagy időjárás)? Minek.
Ez a fiatal Pistike esete adminisztárotként... raid azt' csá. Néha még azt sem.
De egy Amazon méretű valami hogy engedheti ezt meg?''Milliárdnyi meggyilkolt csillag sikolya elhal az éj békéjében, és a kétségbeesésnek csak néhány, törékeny, kőbevésett szó áll ellen.''
-
dajkopali
addikt
igen, ez így félreérthető, igazából arra gondoltam, ahogy a mondat második fele ki is fejti, hogy egy startup úgy vághat bele a bizniszbe, hogy nem kell kiépíteni saját hardverparkot, hanem viszonylag kevés befektetéssel nekifuthat
az persze más kérdés, hogy ez akár már középtávon is egyre drágább lehet, hogy más szempontokat ne is említsek, vagyis egy megerősödött vállalkozás számára már nem biztos, hogy a felhő a jó megoldás
de mindezt nem akartam belesűríteni egyetlen mondatba[ Szerkesztve ]
"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
Gdi
senior tag
válasz Cathfaern #15 üzenetére
No igen, nézhetjük így is
julius666: Tegyük fel ez egy kis iroda 15 vagy az alatti dolgozóval. Nos egyszer ottvan nekik a helyi szerver. Másodszorra meg egy bérelt szerver egy parkban (ha nagyon kispénzű vállalkozásról beszélünk akkor legyen csak VPS az azért nem fektet meg sokmindenkit, vagy legyen csak egy tárhely, és megfelelő szoftverekkel elvégzett szinkronizáció)
[ Szerkesztve ]
''Milliárdnyi meggyilkolt csillag sikolya elhal az éj békéjében, és a kétségbeesésnek csak néhány, törékeny, kőbevésett szó áll ellen.''
-
válasz dajkopali #20 üzenetére
TÁVKÖZLÉS TÁVKÖZLÉS TÁVKÖZLÉS
a felhő akkor is drágább, ha a felhőig vezető adatátviteli utat nem veszed figyelembe. minden olyan eleme az informatika üzemeltetésnek, amit kiadsz más kezébe, pénzbe kerül, és a költségeken túl van rajta profitráta is. tehát max. azt lehet kijelenteni, hogy az amazon olcsóbban állítja elő ugyanazt a szolgáltatást, de miért adná el neked úgy, hogy nem teszi rá a tőkeköltséget (vidékiesen: profitot)?Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Tikakukac
titán
Ezt szépen átlinkelném akkor a szájkarate bajnokoknak, akik bevertek 300hsz.-t, hogy bezzeg a felhőben aztán mindig, mindenhol, gyorsan stb. stb.
Szóval duplikálom továbbra is a dolgokat, és majd én itthon elmókolok magamnak.[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
attila9988
őstag
User error ellen semmi nem véd...
És akkor hol is van a felhő előnye? Mert ha az is ugyanakkora eséllyel rohad le a legkülönfélébb okokból, akkor innentől kezdve csak a negatívumok maradnak vele kapcsolatban.
Beszarás hogy a felhőrajongókat még egy ekkora mértékű baki sem tudja felébreszteni...„Csak az apró titkokat kell védeni. A nagy felfedezéseket a nyilvánosság hitetlensége védi.” (Marshall McLuhan)
-
-
-
Gdi
senior tag
Ezzel ki is merítetted kis is merítetted az emberi rongálás dolgot, amit odazárójeleztem.
De legyen az egy földrengés. Vagy csak szimplán összedől az épület.Mindent egy lapra (gépre) feltenni.. háááát, én nem tenném.
És mint Cathfaern rávilágított ezt nem is igazán hívhatjuk így felhőnek.
[ Szerkesztve ]
''Milliárdnyi meggyilkolt csillag sikolya elhal az éj békéjében, és a kétségbeesésnek csak néhány, törékeny, kőbevésett szó áll ellen.''
-
attila9988
őstag
Azért ez nem valami jó reklám a cloud -nak. Kíváncsi lennék milyen lenne ha egy bankkal történik meg ez....
„Csak az apró titkokat kell védeni. A nagy felfedezéseket a nyilvánosság hitetlensége védi.” (Marshall McLuhan)
-
-
-
ntomka
nagyúr
válasz attila9988 #24 üzenetére
Beszarás, hogy nem vágom mitől lettem felhőrajongó hirtelen...
ツ Headphones on - World off
-
Gdi
senior tag
válasz attila9988 #28 üzenetére
Egy bank, ha csak felhőre alapoz, úgy kell neki. (bár amilyen szutyok bankok vannak most... enélkül is csak az ügyfél szív)
Bankoknak legyen meg a saját maga kis zárt rendszere, és a netet csak ügyfelek felé történő kapcsolattartásra használják. Többi az bérelt vonal és/vagy saját géppark.[ Szerkesztve ]
''Milliárdnyi meggyilkolt csillag sikolya elhal az éj békéjében, és a kétségbeesésnek csak néhány, törékeny, kőbevésett szó áll ellen.''
-
banhammer
veterán
A vihar szétfújta a felhőt.
\m/ Minden lehetséges, kivéve forgóajtón átsíelni... \m/
-
anulu
félisten
válasz attila9988 #24 üzenetére
már csak egy kövér adatvesztés kellene, és végképp el lehetne felejteni a cloudot.
"Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB
-
Cathfaern
nagyúr
válasz attila9988 #24 üzenetére
"Beszarás hogy a felhőrajongókat még egy ekkora mértékű baki sem tudja felébreszteni..."
Mégegyszer: ez nem a felhő hibája, a felhő pont kivédené a most előfordult esetet.Viszont az egész felvet egy érdekes problémát, amivel eddig igazából senki se (?) foglalkozott: nagyon sok szolgáltató hirdeti magát azzal, hogy "cloud", viszont mi a bizonyíték arra, hogy ő tényleg cloud szolgáltatást nyújt? Jelenleg semmi...
-
rudi
nagyúr
válasz Cathfaern #36 üzenetére
Van egyáltlána hivatalos definíciója a "cloud" fogalomnak? Lehet-e esetleg a nagy vízen túl perelni az Amazont (vagy bárkit), hogy egy közponzjával (vagy akármijével) felhőnek nevezi magát, megtévesztve a júzereket? Egyáltalán a hirdetés után aláírt szerződésben mi szerepel, mi szerepelhet, és minek kell szerepelnie egy felhős szolgáltatás kapcsán? Lehet, simán azért volt ilyen béna az Amazon felállása, mert ők erre szerződtek az ügyfelekkel - lényegében egy szimpla távoli elérésre.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
nagyúr
Ugy nez ki, nem a vihar volt, hanem a leap second bug a Linux kernelben.
while (!sleep) sheep++;
-
-
attila9988
őstag
válasz Cathfaern #36 üzenetére
Mégegyszer: ez nem a felhő hibája, a felhő pont kivédené a most előfordult esetet.
Dehogy is nem. A felhő meghatározásban maga a felleg mindig valami megfoghatatlan, távoli dolog, amiről nem kell tudni semmit. Mégis hol van az leírva, hogy földrajzilag elosztott rendszernek kell lennie?
Egyébként meg tök mindegy hogy kinek, vagy minek a hibája. Ha te ügyfél vagy, és előfizettél egy felleges szolgáltatásra, akkor az fog érdekelni hogy az nem megy, nem az hogy ki rontotta el. Most pedig az emberek azt látják, hogy a reklám ellenére egy vihar hazavágta a felhőt. És akkor ezek után a jó SEO -s hogyan is magyarázza le nekem hogy miért jó a felhő? Mert a negatívumokról oldalakat lehet írni, de a pozitívumok vészesen fogynak, és lassan felborul a mérleg..„Csak az apró titkokat kell védeni. A nagy felfedezéseket a nyilvánosság hitetlensége védi.” (Marshall McLuhan)
-
rudi
nagyúr
válasz attila9988 #40 üzenetére
Az OK, hogy a felhő megfoghatatlan, de kérdés, hogy micsoda is pontosan? Ha én neked távoli elérsét adok a gépemhez, az nevezhető megfoghatatlannak, de elég messze van a valódi felhőtől, és akkor megy, amikor én bekapcsolom a gépemet.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
floatr
veterán
válasz attila9988 #40 üzenetére
Megint mellélősz, mert házon belüli IT szolgáltatásokat elég kemény csatába küldöd, ha a felhős szolgáltatóval akarod összemérni, legyen szó akár tudásról, rendelkezésre állásról, vagy hibaelhárításról. Nem síkidióták dolgoznak ott sem, mint ahogy azt sokan szeretik feltételezni.
A felhő gondja a bizalom, amivel sokan nem tudnak mit kezdeni. Ipari/céges titkok, kényes adatok, amiket egy egyszerűbb hazai szolgáltatóhoz sem szeretnek kiszervezni, bár ha jobban belegondolok, hogy mi milyen mélységű dolgokat látunk, és tudunk kezelni, akkor ez sem feltétlenül igaz.(#38) emvy jó reggelt
(#29) bambano egy ilyen "kis" földrengéstől/cunamitól európai országok kivétel nélkül jogutód nélkül megsemmisültek volna. Ez azért még tőled is elég demagóg volt. Az meg a szakmabeliek egyik sajátos problémája, hogy nem látják egy nem hozzáértő problémáját: naná hogy megéri egy kkv számára is kiszervezni az informatikát. Az egyetlen probléma a megfelelő partner megtalálása. Ez is olyan, hogy vehetsz fel hulladék embereket a feladatra, vagy vehetsz hulladék gépeket.
-
attila9988
őstag
de elég messze van a valódi felhőtől, és akkor megy, amikor én bekapcsolom a gépemet.
Szerintem, ha szerződésben rögzített rendelkezésre állást vállalsz, amiben valamilyen jellegzetesen felhős szolgáltatás is benne van, akkor a te géped a felhő. Nekem ugyanis azt nem vagy köteles elmondani, hogy miként oldod meg az üzemeltetést... Olyan nincs hogy "igazi felhő"... mint ahogy web2.0 sincsen, mert minden az amire rámondod.
„Csak az apró titkokat kell védeni. A nagy felfedezéseket a nyilvánosság hitetlensége védi.” (Marshall McLuhan)
-
Cathfaern
nagyúr
99%, hogy nincs ilyen hivatalos megnevezése, épp arra próbáltam rávilágítani, hogy elég nagy probléma, hogy nincs. Bárki rámondhatja a szolgáltatására, hogy cloud, és lehet valójában egy sima ftp szervert kapsz.
És ez tényleg csak árt a technológiának, mert ahogy attila9988 is írja, a felhasználót azzal etették meg, hogy jó neked a cloud, és vedd meg a mienket. Csak közben nem cloudot adtak meg neki
Viszont mivel nincs hivatalos megfogalmazás, tisztázás kedvéért leírom, hogy én mit értek cloud alatt (ami nagyjából megegyezik azzal, amit hangoztatnak az előnyök során, illetve amit nyom a marketinggépezet is, tehát nagyjából ennek kéne lennie a cloudnak):
Egy olyan szolgáltatás, ahol a felhasználó egy olyan számítógép/szerver szolgáltatást kap, ahol neki nem kell foglalkoznia részletekkel, hogy milyen hardver, milyen driverek (illetve akár milyen oprendszer, milyen szoftverek) stb, egyszerűen kap megfelelő hardverkapacitást ahhoz a tevékenységhez, amit el szeretne végezni. A felhasználó szolgáltatásért fizet, totál hidegen hagyja, hogy a szolgáltatónak épp lehalt a gépe, elment a netje, stb. Ezért a szolgáltatás nyilvánvaló része a backup (+ gyors visszaállítás) és az elosztott gépek, hiszen a felhasználónak ebből semmit sem szabad észrevenni.bambano:
Attól, hogy nem állt meg minden linux (nekem a ~4 éves ubuntu szerverem se állt meg, pedig azóta nem lett hozzányúlva, se frissítve, hogy el lett indítva), az még lehet, hogy az Amazon linuxjai becrasheltek. Persze ez már lehet user error simán. -
dajkopali
addikt
teljesen jól látod
itt - a hitvitáktól most tekintsünk el -, két dologról van szó szolgáltatói szempontból, ami a felhő sikerességét illeti:
- képesek vagyunk-e olyan rendszert létrehozni, ami gyakorlatilag (99,99 százalék, vagy ehhez közel álló érték), biztosítja a folyamatos működést?
- meg tudjuk-e oldani, hogy ha valamilyen incidens beszaratja a rendszert, akkor a tárolt és bevitt adatok hasonló arányú mentése rendelkezésre áll?
A felhő nem az ördög találmánya, de nem is a Grál. Azért pontos a kérdésed, ahogy Cathfaern vagy julius666 is mondja: az a kérdés, hogy mit ígér a szolgáltató? Mert ehhez képest lehet megítélni. A felhő nem csoda, ígér valamit, de azt be kell tartani. Nagyon úgy érzem, hogy Cathfaernnek van igaza: az Amazon felhőt ígért, és nem azt adott."fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
Dany007
veterán
Igazából ezt - és hasonló - problémát magyarázunk itt páran már évek óta.
Épp az a legnagyobb probléma a sok előny mellett is, hogy erősen függ az ember a szolgáltatótól.
Mert mit érdekel engem, hogy ott vihar van és tönkrement a gép. Nekem most kell az infó, a tárolt adat. Ha nem felhőben tárolnám, hanem mondjuk saját szerveren - ami mondjuk többszörösen biztosított- akkor azt a jelen helyzetben is elérném. Persze (talán) drágábban.@dajkopali:
Hohó! Ez szép összefoglaló. Igen erről van szó. De jelenleg technikailag nem állnak azon a szinten, hogy ezt biztosítani tudják. Vagy ha igen akkor nem akarják, nem tartják kellően fontosnak vagy sajnálják rá a pénzt.
Mert az egész felhőben ez a probléma. És többek között a legidegesítőbb is. Plusz egy bónusz az adatbiztonság kérdése. De az előző kettő fontosabb.[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
Nem felhőben meg erősen függesz a saját szakemberi gárdádtól. Ami (cégmérettől függően) jó eséllyel pár nagyságrenddel rosszabb lesz, mint egy ilyen szolgáltató szakemberi gárdája elméletben! Abból kiindulva, hogy neked nem éri meg annyi pénzt kiadni egy szakemberre, mivel csak a saját cuccodat üzemelteted... Aztán persze a gyakorlat ennek ellenkezője is lehet, mint a jelek is mutatják.
-
Dany007
veterán
válasz Cathfaern #49 üzenetére
Persze, de ehhez azért meg kéne határozni, hogy milyen és mekkora cégről beszélünk.
Mert mondjuk egy 10-15 gépes kisvállalkozás esetén elég egy külső rendszergazda aki néha bejár karbantartani azt csókolom. Meg ha van valami gond akkor bejön.
De mondjuk egy 100-150 gépes vállalatnál már megéri 1-2 állandó rendszergazdát alkalmazni a jobbak közül, megfizetni rendesen.
Persze a többszörös védelem és a hozzáértés minden szinten előfeltétel bármihez is.Az az idegesítő az ilyen esetekben, hogy nekem semmilyen külső problémám nincs az adott pillanatban. De a távoli szerver, amin az adataim a felhőben tárolódnak "viharba keveredett" és leállt. Miközben nálunk minden eszköz tökéletes működik mégse tudunk dolgozni.
Új hozzászólás Aktív témák
- DVB-T, DVB-S (2), DVB-C eszközök
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Aliexpress tapasztalatok
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- ASUS ROG Ally
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Garancia kérdés, fogyasztóvédelem
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- További aktív témák...
- Intel i5 13600k (Garancia: 2025. December 16-ig)
- Dell Seagate Enterprise Capacity ST4000NM0005 4TB NL SAS 12Gbps 7.2K RPM 3.5"
- ÚJ GameSir G8 Galileo telefon tablet kontroller
- Csak Kipróbált Ps5 Playstation 5 Lemezes Konzol 21 Hónap Garanciával BESZÁMÍTÁSSAL
- Meta Quest 3, 128MB Eladó + Halo headstrap