Új hozzászólás Aktív témák
-
Satyricon
addikt
válasz Napfénysüti #98 üzenetére
Sztem bogácsi a srác, azért mondta
ON: Sztem a 7végén vasárnap kimotorozok Klementinára. Velem tart valaki?
[ Szerkesztve ]
(lOo \ (llll) (llll) / oOl)
-
#06658560
törölt tag
Most nem azért, de egy funkciójában nem álcázott reptér hogy lehet titkos? A legelsö mühód kiszúrja ha fölé kóvályog. építették ovlna be az M3-asba, a kutyának nem tünne fel, maximum furcsállanánk miért van kétszer négy-öt sáv öt km nyílegyenes szakaszon "a semmi közepén"
-
#06658560
törölt tag
válasz scarabaeus #103 üzenetére
Igen. Ilyen megoldást Svájcban alkalmaznak pl., mondjuk ott leginkább a reptérnek alkalmas felületek hiánya miatt.
-
scarabaeus
őstag
válasz #06658560 #104 üzenetére
Jó-jó, de amikor ezt a repteret építették, akkoriban Magyarországon még az M1 és M7-es sem volt, semmilyen autópályája nem volt, nemhogy az M3, aminek az itteni szakaszát olyan egy évtizede adták át.
Amikor ez épült, még az első szputnyik sem szállt fel, nemhogy az imprlisták kémműholdjai. Elég volt szépen körbenöveszteni telepített erdővel, a szentistváni úton "fényképezni tilos" táblákkal felhívni rá a szárazföldi kémek figyelmét, aztán jónapot[ Szerkesztve ]
Quoth the Raven "Nevermore."
-
Doze
aktív tag
válasz #06658560 #102 üzenetére
Már megválaszolták helyettem a műholdas kérdést.... Még annyit hozzátennék hogy, ha volt is kémműhold cca 70-es elejétől:
-Max 1-2 ami mint tudjuk fix pályán, max a kamera pásztázási zónáját változtatva elrepült a megfigyelt terület felett. Ennek gyakorisága attól függött hogy lőtték fel a holdat. Enyhén döntött pályán haladva 1 holddal megfigyelhették az egész földet... Csak kellett 2 hét mire a cél fölött haladt el megint. Tehát mondjuk 2 hét lehetett a csapatok összevonására.. (nem lehetetlen), egyébként csak filmeben van hogy egy joystickkel odavezérlik
Egyébként voltam kinn én is megint a reptéren...Levágták a gazt a a 3sz főútról bevezető szakaszon... Rá is fért mert két autó már nem fért el egymás mellett.. most már igen
Ja meg voltam lenn az irányító torony alatti pincében.... nem volt nálam elemlámpa, egy öngyújtóval világítottam. Azt hittem bekaksizok, kicsit félelmetes. Az outpost (helyőrség) c. film volt a fejemben... mondom nehogy valami Ruszki zombi a hátamra ugorjon..
-
balintka
addikt
Nagyon tetszik a cikk, igen részletes!
Kár ezért a reptérért. -
oxox
addikt
thx a cikket...iden a veletlennek koszonhetoen ket elhagyatott legvedelmi telepre jutottam el (mindkettore kirandulas kozben botlottunk)
-Pilisteton van az egyik (amirol kesobb azt olvastam, hogy Pest legvedelmet biztositottak)
-a masik Pecel/Gyomro kozott van a semmi kozepen.foleg az utobbi volt izgalmas, mert gyakorlatilag a domb teteje egy foldbeasott hangar, tele rengetek kis helyseggel (ott is szetlopva az egesz) 3szint magas belulrol (igazi horror film hangulat, de nagyon erdekes is egyben...a ciril betus feliratokkal pl)
Ki gépen száll fölébe.... SC2 nick: oxox character code: 698...dio3/ow: oxox#1525 + #21838
-
r0ach
tag
Jó cikk, gratula!
Én nem olyan rég (kb. másfél éve) a Kunmadarasi repteret látogattam meg, ahol az állapotok nagyon hasonlóak voltak a Mezőkövesdiéhez (leroggyant épületek mindenfelé), bár ezt a repteret "őrzik" illetve használják mezőgazdasági repülésre. A mende-monda szerint egy föld alatti bunkerban tároltak itt tömegpusztító fegyvert is...
http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=r0ach
-
haky
senior tag
Nagyon tetszett a cikk! postoltam is fb-n
Aki másnak retyvetyutyu...
-
peterszky
őstag
Édes- és keresztapám mezőkövesdi, én is nagyon sok nyarat eltöltöttem ott a nagyszüleimnél, de erről nem is tudtam. Köszönöm, hogy írtál róla
What else you gonna do on a Saturday?
-
Potzee
addikt
Köszi a cikket! Nagy érdeklődéssel olvastam!
Megmutatom a fateromnak mert ő itt töltötte le a sorkatonai szolgálatát, 36 hónapot!PICO PSU - passzív hűtés - 0dB
-
Jani888
újonc
Üdv,jó cikk lett! Én is Mezőkövesden lakom,és sokszor voltam már kint énis,utoljára kb.4 éve,de tervezem,hogy kinézem majd mostanába. Már nem őrzi senki és a műholdas képen bejelölt úton simán be lehet menni,de vezet oda a város felöl is több földút. Sokan szoktak kimenni kocsival csapatni,driftelni,gyorsulni télen is. Körülbelül 2 éve rendeztek itt utoljára gyorsulási versenyeket,azóta nem használják semmire sajnos! Pár héttel ezelőtt felbontották az Ír céggel a szerződést,és visszakerült MKövesd,MKeresztes és Miskolc tuljadonába,most befektetőket keresnek és újra akarják indítani elsősorban tehergépek részére. Én is,és sokan a városban örülnének,ha újra beindítanák és munkahelyek lennének. Az más kérdés,hogy lenne-e rá igény mert a környéken ugyan vannak gyárak,de egyiknek sem érné meg repülővel hozni-vinni a legyártott cuccokat,esetleg az egri ZF gyár,de az egyedül kevés lenne. Én 23 éves vagyok,és sajnos nem láthattam működni a repteret,de a szüleim meséltek arról,hogy milyen is volt amikor működött.Volt itt forgalom bőven! Mesélték,hogy nem egyszer 10-es,15-ös rajban repkedtek a Migek,sokszor késő éjszaka is,a házak beleremegtek akkora hangjuk volt,el lehet képzelni.Atombunkereket én sem láttam ott soha,de 2 bunkert igen,tégla fallal van betemetve a bejárata,de az biztos nem atomnak volt kialakítva,elég alacsony a bejárata. Van egyébként egy laktanya is a reptérről keleti irányba a várostól nem messze,de azt szigorúan őrzik talán fegyverrel is,de kutyák vannak az biztos. Annak a bejáratához még a Google kamerás kocsi is elment,így Google Mapsban meg lehet nézni,de csak a porta látszik. A mai napig megmaradtak ott az épületek viszonylag jó állapotban,és még az őrtornyok is megvannak,ott hogy mi lehet még a területen belül azt sajnos nem tudom.Ez a terület is a mai napig vasúti összekötettésben van. Különleges hangulata van ezeknek a helyeknek az egyszer biztos! A reptérre visszatérve még,kb a 2000-es évek elején használta utoljára a Honvédség ejtőernyős gyakorlatokra,erre jól emlékszem,többször is voltak itt akkoriban pár napig,2 MI-8-as kopterekből ugráltak ki a katonák felváltva. Úgy 3-4 éve pedig a Gripen vadászgépeknek van itt a Bükk körzetében kijelölve a gyakorló légtér,nincs olyan hét amikor legalább egyszer ne repülnének itt,sokszor szinte egész nap,este is. Gondolom ehhez a reptérnek is köze van több okból is pl: ha gond van a géppel itt letudnak szállni,és szoktak alacsonyan is rárepülni a területre mindig ősz tájékán,gondolom valami gyakorlás céljából. Egyébként szerintem simán letudna ide szállni egy óriás Antonov is( ha működne a reptér),minden adott lenne hozzá,a pálya iszonyat vastag betonnal van kialakítva elbírná. Ennyit akartam leírni akinek van kedve az nézzen ki. Szép napot!
-
nulla00
újonc
Egy videó a 2014. augusztusi állapotáról:
https://www.youtube.com/watch?v=DZvDQ2X1O6k
-
Román Ferenc
újonc
Üdv. Mindenkinek! Egészen véletlenül találtam erre az oldalra és az elolvasott "főoldalak" után már éreztem késztetést, hogy írjak. Azután néhány hozzászólás elolvasása már végkép meggyőzött arról, hogy írnom kell. Ellentmondásos és csak részben igaz dolgokat is olvastam és feltevéseket, talányokat, és persze valótlanokat is.Soha sem gondoltam volna, hogy a Mezőnyárád, Mezőkeresztes, Szentistván és Mezőkövesd települések által behatárolt volt katonai bázis ennyire titokzatos lehet, és hogy vannak emberek akik az említett településeken laknak mégsem ismerik a reptér történetét (mint ahogyan a teljes és igaz történetet én sem). Minden esetre azzal kezdeném, hogy nem kimondottan Szovjet laktanya volt, hiszen jó pár éven keresztül amíg itt voltak őket ki is kellett szolgálni, így sok időszak előttem,én is és még nem én, ill. nem az a vonulás volt az utolsó amiben én vonultam, hanem a Magyar Honvédség megszűnéséig lehetett ott Magyar katona, de legalább is addig amíg az utolsó Russki katona el nem hagyta az országot.(Ha elhagyta , mert amelyik csak tehette itt maradt.Persze nem a sorállományból.) Nekünk azt mondták, hogy ez a reptér (akkor) a második legnagyobb Európában. Nagyobb csak Angliában van. Viszont ez korszerűtlenebb, mivel a tervekkel 56- ban a még félig sem elkészült építés alatt leléptek. A Nyugat tudomására jutott a"project" ezért máshogy, újra tervezni sem érdemes.Bár én nem hiszem, hogy a bázis építését a föld fölötti létesítményekkel kezdték volna de ki tudhatja.Minden esetre az a beton mennyiség és persze minőség messze meghaladta a kor lakás építkezéseihez használt anyagot (Kb:1000 db 10 emeletes ház). Persze "Béke" időben a már meglévőt kár lenne ki nem használni, hiszen akár vannak silók, akár nincsenek itt ez a hatalmas terület és kifutó minden kiszolgáló épülettel. A laktanya nem a reptéren volt, hanem kb. 4km-re onnan és még egy nagy bázis a K telep pedig még másik irányba kb. 5-6-km. Ezeket az objektumokat szilárd burkolatú úgy nevezet HM utak kötötték össze, sőt voltak légvédelmi megfigyelő helyek ahová szintén ilyen utak vezettek.Természetesen mint ahogyan annak lennie kell minden objektumban volt napi váltásban, megfelelő számú és az adott szolgálatra kiképzett katona (béke időben). Háborús készültség esetén (így riadógyakorlat) minden alakulat kivonult a stratégiailag legmegfelelőbb, kijelölt helyére (a nap, ill. az éjjel bármely szakában, percek alatt) és várta a következő parancsot mindenki (így:szolgálati út).A korábban (sok száz hektár) megnevezett területen voltak még tavak, ill. mezőgazdasági művelés alatt álló területek, amiknek egy részét a Honvédség "tartott karban", művelt, vagy épp ugaron volt (így a kényszer leszálló pálya). A laktanya területének Kb. a felét a Magyarok használták:a kapu szolgálati hely,kantin épület, ÜTI szoba és fogda,vagy 5 könnyű szerkezetű barakk (kiképző és tisztes bázis valamint FRISZ. elhely.) épület,szintén k.szerk. épület ebédlő, egy tégla építésű Parancsnoki épület (aminek a második emeletén század körletek voltak), persze volt alakuló tér tribünnel és telephely az ő saját épület együtteseivel és őrhelyével (ahol én sokszor voltam ügyelet h.majd ügyeletes). Most jövök rá, hogy csak a környezet leírás (ha nagyon részletes lennék) akár több oldal is lehetne. Igazából a leírtakat azért osztottam meg, hogy bennem is így elevenedjen fel a több mint negyed évszázados emlék.Az "Orosz" katonákkal nem volt szabad érintkeznünk de minden nap és bárhol találkoztunk velük. Természetesen nem az Ő épületeikben és nem is a miénkben. Hanem az udvaron, utakon, reptéren, stb.. Az elhelyezésük (2 tégla épület) a mi parancsnoki épületünk mellett volt. Az alakuló terük is. Minden reggel hallottuk ahogyan (mi még ágyban) verik a vigyázzt, futnak (télen, nyáron) csizmában és atlétában, vagy éppen őket veri a tiszt (mivel náluk a testi fenyítés megengedett). Persze azért néha elvétve beszéltünk és üzleteltünk velük mert a Tilos szó nekem még nem jelentett lehetetlent, sőt. A fő témához kapcsolódva, hogy vannak-e rakéta kilövő állások és föld alatti hangárok, hát nem tudom. Minden esetre amikor egy alkalommal közel lopóztunk hozzájuk (a Smena M8-as gépemmel) kíváncsiságból a reptér egyik sarkában (mivel az is tilos, hát irány felfedező útra, hiszen nem mehettünk mindig Mezőkeresztes-re borért vagy a Kék Acél-ba sörért), egy erdős övezetben látni véltünk néhány nagy ládát úgy ahogyan a méteres fát leborítják a platóról kazalban, amiből ki-ki kandikált valami, olyan légvédelmi rakéta féleség, persze az indító elektronika és a robbanófej nélkül. ("Mondom csak véltük, és féleség"). A számomra kevés ismeretlen területek egyike volt ez. Sűrű erdő amit az első fasorokon belül kerítés védett. Kicsit még közelebb mentem és a gyér késő őszi lomb betekintést engedett egy másik világba. Sok száz katona volt ott. Sátrakban amik tetején kikandikált a kémény cső, gépjárművek sokasága és "gulyás ágyuk"( amikben főként káposzta esetleg krumpli főhetett).Már nem is tudom kivel voltam, ketten esetleg hárman lehettünk (tippem azért van), de nagyon meglepődtünk. Itt a Russki bázis, mondtam halkan de a periférikus látásommal észleltem, hogy valaki jobbról közelít és kúszva mint oda úgy elkezdtünk vissza vonulni. Persze a kíváncsiság fel emelte a tekintetem és láttam a Szovjet katonát kezében a Kalasnyikovval ahogyan a járőr szolgálatát végzi.Úgy tettünk mintha nem látnánk egymást. Persze hogy Ő is látott, sőt szerintem azért mutatta meg magát, hogy ne keljen intézkednie és a fegyver is azért volt már előtte, ha mégis. Nem tette és mint már addig és azóta is oly sokszor megúsztam. (Békeidőben a hősi halált.) Nem készítettem én képet csak biztonságos helyre húzódtam a társa(i)mal és nem is beszéltem nagyon ezekről a dolgokról azóta sem csak akkor este vele(ük). Szóval én aki ott éltem minden nap és barangoltam, hozzáteszem a mai napig nem tévednék ott el 25 évután, sőt bekötött szemmel megtalálnék néhány helyet ma is, még én ill. mi sem tudtuk mi van még ott, ill. mi lehetett. Persze sok sztorim lenne még és talán írok is párat, persze feltételes módban és az említett emberek névtelenségét megőrizve, hiszen hiába telt el az idő a tények bajt hozhatnak ránk. Klementinán (mert így hívták mindig is) járjatok nyitott szemmel, mert ha valahol van valami, ott van!!!
-
nulla00
újonc
Meglátogattuk felülről is a repteret:
Két áthúzás felette:
https://www.youtube.com/watch?v=a8cuC5p8-yQ
Az érdeklődőknek már van ide sétarepülés is szervezve:
http://repulogepvezeto.hu/setarepules/mezokovesdi-repuloter-a-levegobol/
Érdemes megnézni felülről is!
-
beton
újonc
örömmel bukkantam a klementinai írásra.
Az építő Betonútépítő Vállalat története alapján elmondhatom, hogy 1958-tól épült a reptér kíváló szakemberek irányításával.
Sosem volt szovjet irányítás alatt, mert a hatvanas években egy földalatti irányító központ épült a 22 ÁÉV kivitelezésében, amely sosem lett vízmentes.
Így csak tartalék reptér maradt, melyet többek között a magyar repülő századok használtak kitelepülésre amikor a nyolcvanas évek nagy reptér felújításai zajlottak.
2000-2002-ben a cég jogutódja a beton burkolaton felállított aszfaltkeverő telepről építette az M3 közelben húzódó szakaszát. -
zollye
csendes tag
A múlt évben a Klementina felé jártunk a Párommal és vettem a bátorságot, hogy közelről megpróbáljam megnézni a repülőtér romjait, - gondoltam bejárom a repteret, készítek néhány fotót, esetleg beszélek a benyomásaimról egy-két rövid videócskán.
Egy szál telefonnal a kezemben mentem a repülőtérre és az első benyomásomat szerettem volna felvenni videóra, amikor azonnal csörgött a telefon. A Párom volt és mondta, hogy sűrgősen hagyjam el a területet, mert már keresnek, mivel önkormányzati területen vagyok és ez jogtalan.
Nem volt mit tenni, azonnal megtettem, amit kellett.
Ha önkormányzati területen voltam, akkor nincs mit vitatnom a dolgon, - elmentem onnan.
Az viszont nagyon rosszul esett, hogy egy szál kamerával mentem be és úgy "üldöztek" a helyiek, mint egy köztörvényes tolvajt, aki nagyüzemben, gátlástalanul, szervezetten, rendszeresen, a lopásokra módszeresen felszerelkezve, kifejezetten rosszhiszemű szándékkal ment volna oda.
A másik, amiért igazságtalannak éreztem ezt az egészet, az az volt, hogy időtlen-idők óta, boldog-boldogtalan nagyüzemben járt oda lopni, rombolni, és az marhára nem zavarta húsz-egynéhány éven keresztül a velem oly "gondos gazdákat", - pont én voltam az a "potenciális ellenség", aki ellen szervezetten fel kell lépni, mert volt nálam egy egész okostelefon.
Az előtt meg végképp értetlenül álltam, hogy ennyi idő távlatában, ennyire megkésve ki, miért és mit akar még őrizni egy olyan repülőtéren, ahová már csak vinni lehet inkább, mint elhozni onnan bármit is?
Szóval a Mezőkövesdiek "vendégszeretete" által lényegült át a számomra addig híres Klementina hirhedt klementinává.Amint úgy érzed, hogy a magad ura vagy, abban a pillanatban adódik egy újabb körülmény, amely bebizonyítja az ellenkezőjét.
-
tizedes
újonc
válasz Román Ferenc #121 üzenetére
Koszonom a megemlekezest s repuloterrol . En itt szolgaltam mit egy besorozott katona 1965 oktobertol egeszen a leszerelesig (1966 majus ) tizedes rangban. Elszallasom egy ideig a fo laktanyaban volt egy teruleten az orosz laktanyaval majd kint szolgaltam az iranyito toronyban ,szallasunk a repuloter melleti kis epuletben volt.Az irnyito toronyban a radio ado vevo szobaban mint muszeresz beosztasban. rajtam kivul volt meg ket radios volt ott. A repter nagyon ritkan volt hasznalatban igy legtoszszor nem volt semmit tenni. Ha volt repules 2-3 szor egy evben akkor magyar MIG 17 ,MIG 21es II28 bombazo gepekkel. " Klementine " szavat ezen forumon hallotam eloszor Szazad parancsnok neve volt Pogany szazados ott szolgalt Menzel szazados is. Egyebkent fotbaloztam a Mezokovesdi Honvedban. Megegyszem koszonet megemlekezest
-
mano660
tag
válasz Román Ferenc #120 üzenetére
Szia!
Mindennel egyetértek amit leírtál, mivel én is itt töltöttem a sorkatonai szolgálatomat (a három hónapos lillafüredi kiképzéstől eltekintve) ”87 – 89” között.
Kis kiegészítés: nekünk nem volt tiltva az orosz katonákkal való kapcsolat, sőt én telefonközpontos révén számtalanszor indítottam hívás nekik (természetesen a parancsnokunk engedélyével), illetve az orosz kantinban is vásárolhattunk, amíg a telhetetlenebb katonák miatt ( mivel sört is árultak az orosz kantinban, és egyesek nem tudtak maguknak parancsolni) a mi parancsnokunk megtiltotta oda a belépést.
Az én szolgálati időmben, egy orosz repülőgép század települt át Kijev mellől (reptér karbantartás miatt) , MIG-29 -es gépekkel. Nagyon kíváncsi voltam a gépekre, illetve a le-, és felszállásra, és megkértem az ÜT-it (jó fej százados volt, sajnos a nevére már nem emlékszem) , hogy a kajás kocsival had mehessek ki megnézni. Megengedte, nagy élmény volt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bemutatta fizikai szintű, GDDR7-es implementációját a Rambus
- iPhone topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Milyen nyomtatót vegyek?
- Xbox Series X|S
- Honor 90 - modellalkat
- Vezetékes FEJhallgatók
- OLED TV topic
- Billentyűzet gondom van
- További aktív témák...
- Intel I7 13700K 16mag/24szál - Új, Tesztelt - Eladó! 128.000.-
- Intel I5 13600KF 14mag/20szál - Új, Tesztelt - Eladó! 89.900.-
- 100db 4WORLD - 08529 - SATA3 KÁBEL 45CM - RED Új
- Sony PlayStation 5 (PS5) Játékkonzol csomag
- SK Hynix Platinum P41 2 TB M.2 NVME PCI-E 4.0 x4 - Új, Tesztelt - 7000-6500 MBs - Eladó!