Új hozzászólás Aktív témák
-
gabor85
őstag
Naggyon faja Ha okostelefon support is lesz akkor az maga a tökély!!!
-
Nekem ingyenes programokból két óra alatt sikerült ugyanezt összerakni. Akkor nekem 7.5 misi az óradíjam?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
julius666
addikt
Mm mit raktál össze két óra alatt?
Egyébként végre kezdenek rájönni hogy ott a googlemaps, nem kell saját méregdrága, de legalább szar megoldás mindenre. Mondjuk így viszont talán lehetett volna olcsóbb is, valóban.
-
Xpredi01
tag
Halkan jegyzem meg, ez a "vonatok valós idejű megjelenítése térképen" - projekt már régóta (tán évek óta) elérhető... link
-
ntomka
nagyúr
A vonatokat mikor sikálják ki? Az állomásokat mikor újítják fel kulturáltra?
ツ Headphones on - World off
-
julius666
addikt
Lol, tényleg. Mondjuk ez már nem százas meg a késéseket sem jeleníti meg, de azért vicces.
#5: Nem tisztem a MÁV-ot védeni mert nekem is tele a hócipőm velük, de az új szerelvényekkel semmi baj nem szokott lenni (a régieket meg ugye kétlem hogy ki lehetne takarítani egyáltalán, azt már a kosz tartja össze lényegében ), a fehérvári vonalat meg most újítják fel, az már egészen úgy néz ki mintha tényleg európai lenne (egyelőre...)
-
Hiftu
senior tag
Számomra nem igazán konzisztens az alábbi adatok összeségge:
* vonat poziciója, mentrendi érkezési idő, tényleges érkezési idő, késés, aktuális idő.
Példa:
Tatabánya elött a vonat, 12.22-kor érkezne, 12.49-re ér oda, késik 27 percet.
De ezt 13.08-kor mutatja.
Vagy a vonat poziciója rossz, vagy nem aktuális a térkép. (értsd 20 perccel korábbi)[ Szerkesztve ]
Tessék mondani, lehet itt hazudni? - Kaszt: Decker, Faj: Troll, Működési Terület: Prohardver
-
Közben az jutott eszembe, hogy volt egy szintén nagy médiaviszhanggal beharangozott projekt, miszerint az üzemanyag lopások felderítése meg a pontosabb irányítás céljából gps-szel szerelik fel az összes mozdonyt.
Namost ha van gps a mozdonyon, ami jelenti a központba a gép helyzetét, akkor mi az a bazinagy innováció, hogy láthatod a vonatok helyzetét? Vonatok tipikusan mozdonyok mögé vannak kapcsolva...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
DeFranco
nagyúr
Folyamatosan sikálják, viszonylagos, de mindenképp látható eredménnyel.
A takarító viszont nem tud mit kezdeni a folyamatosan gyűlő üvegbe karcolt tagekkel, letépett szemetesekkel, felhasogatott ülésekkel és szétrúgott mosdókkal.
Nézd egyszer-kétszer végig olyan szemmel, hogy mi az, ami tényleg takarítási hiányosság, és mi az, ami valójában rongálás eredménye, vagy esetleg elöregedés-kopás.
[ Szerkesztve ]
-
rt06
veterán
es mondd csak, hol tekintheto meg ez a feluleted, amin latni, hogy mely vonat hol tart, honnan hova megy, illetve a menetrendhez kepest hogyan all?
lehet, hogy nagyon ugyes vagy, de az, hogy ket ora alatt osszehanytal valamit, senkit nem erdekel amig nem tudsz felmutatni belole valamit
ntomka: hova keletre? mert pl a miskolc fele kozlekedo ic-k pl jobbak, mint amik szeged fele kozlekednek
[ Szerkesztve ]
Politikailag korrekt, valamint munkahely- és gyermekbarát aláírás, amiben egyáltalán nincsen p*na.
-
HXY
addikt
Akkor karácsonytól nem kell a Kiosk-okkal sz**-akodni, hanem elég ha a telefonomon lévő vonalkódot leolvassa az ellenőr? Mert már 4 éve ezt várom....
-
ro_bert17
őstag
Huncut mód a gysev, meg a nemzetközi járatok nem szerepelnek a térképen. Ez utóbbi rendesen kipirosozná az egészet.
(#7) lapa: -
HARDVERAPRÓD
Egy kis ujitas legalabb, lehet nem a legtokeletesebb, de a mienk
essexboy
-
Maxentius
addikt
Nna ezt egészítsék ki az állomásonként elérhető menetrend-infókkal, a békávé és volán-járatokat meg szereljék fel a vonatokhoz hasonlóan GPS-szel (ez lesz ugye a FUTÁR-projekt) és vegyítsék a kettőt.
Samsung Galaxy S22 Ultra | JBL E65BTNC
-
olcsii
aktív tag
Én pont emiatt nem késtem le a csatlakozásomat fehérváron ugyhogy nagyon jó dologigy időt és idegeskedést takaritottam meg bár álnom kellet 1 órán keresztül mert tömve volt a vonat. Siófokon sok sok ember szált fel aki ment haza a nyaralásból.
wot:nikoli3, „Akinek sok pénze van, annak lehet spekulálni, akinek kevés a pénze, annak nem szabad spekulálni, akinek pedig egyáltalán nincs pénze, annak muszáj spekulálni.”
-
Szóval jobb lett volna egy olyan szín összeállítás ahol kék - 5 perc alatt, rózsaszín - 5-15 perc között, szürke 15-60 perc között, lila - 60 fölött? Jelenlegi színösszeállításnak még következetessége is van. Ha pedig nem vagy biztos hogy milyen színű a kör, akkor rá kell kattintani és kiírja...
Vonatok tisztaságával felénk legalábbis egyáltalán nincs gond. Az más kérdés hogy eléggé elhasználódott a belsejük. Letudom venni úgy a cipőmet és lábamat letenni a padlóra hogy egyáltalán nem lesz piszkos a zokni. Szemeteseket is rendszeresen ürítik.
[ Szerkesztve ]
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
Necc
addikt
Hacsak a mozdonyvezetők be nem telefonálnak percenként a központba, hogy éppen hol taranak, koordinátákkal meg mindennel együtt, akkor feltételezem, hogy ehhez egy céleszközt használnak, nevezetesen egy GPS "adót", és abból se a kommerciális "autósnavigáció" szintűt, és ez úgy bizony pénzbe kerül. Még ha nem is csillagászati összegekbe 1-1 db, de mozdonyonként felszorozva már nem kis költség.
Ugyanakkor ennek is van egy telepítési díja, illetve feltételezem hogy mobilnetet használ a pozíció továbbítására a rendszer, kis fenntartási költsége is van. Gondolom az új szolgáltatásra valamennyit bővítettek a szerverparkon is. És ekkor ez csak a hardver része a dolgoknak... mint köztudott, a szoftver még ennyibe kerül, pláne ha azt házon belül fejlesztik/karbantartják és egyedi.
Amúgy a mobilos részhez külön összeg szerepel a cikkben, és az nem ~200 millió, csak ~10. Vagy nagyon félreértettelek
[ Szerkesztve ]
Yo momma's so FAT she can save files bigger than 4GB!
-
8nemesis8
veterán
Hasznos, de más sokkal fontosabb dolgokra is költhetne a máv, meg nem csak az adófizetők(én is) pénzét vinné el, silány minőségű szolgáltatás mellett...
-
gomsadi#
tag
Azt úgy hívják, hogy elektronikus menetigazolvany. Eleg regóta használjuk a MÁV-nál. Eleinte el lehett érni kívülről, mostmár csak a belső hálózaton. Sokkal naprakeszebb, gyorsabb, pontosabb. Ráadásul a menetrend is benne van. Nem is értem miért kellett ezt nagy ujitaskent beharangoznia a startnak, mert a fejlesztés adott (a start illetve a trakcio még nincs eladta). Igaz, az emig már a 3.0-nál tart. És a startnak 24millo volt ez a fejlesztés.
Amúgy vannak érdekes dolgok is. poénok. Amikor szegény mozdonyvezető nem jelentkezik be a rendes vonatszamba írja ám akkor is 500 perc késést[ Szerkesztve ]
Have a Lot of Fun!!
-
daninet
veterán
Operában nekem nem indul el a térkép, csak chrome-ban.. másnak?
Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
-
válasz julius666 #15 üzenetére
Egy olyan cuccot raktam össze, ami képes követni egy telefont. (androidos telót, mobilnettel).
Nekem nem vonathoz kellett, hanem kocsihoz, de ez részletkérdés.
Gyakorlatilag minden cucc megvan hozzá egy big brother gps nevű androidos progi weboldalán.Azt, hogy éppen merre járok, nem teszem közzé, sorry a fikagépeknek. Megnézed a bbgps webjét, azok után el kell hinned, hogy ez a projekt túlárazott. Végülis a #2-ben leírtak erre akartak finoman célozni, de látom, nem ment át.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
rt06
veterán
tehat egy egesz telefont tudsz kovetni tokeletesen megbizhato mobilnet segitsegevel?
igazad van fikagep, ez tenyleg pont ugyanaz, mint a mav egyedi igenyeket kielegito rendszere, ezert tuti megerdemled a 7.5 milkas oradijat
Politikailag korrekt, valamint munkahely- és gyermekbarát aláírás, amiben egyáltalán nincsen p*na.
-
julius666
addikt
Ja, értem. Nem ismerem a rendszert (és most nem is kívánok belemászni), így nem tudom megbízhatóságban, biztonságosságban mennyire lenne alkalmas egy a MÁV-éhoz hasonló méretű projekt igényeinek kielégítésére.
Mondjuk Xpredi01 és gomsadi# hszei alapján úgy néz ki a rendszer már korábban is megvolt, csak most sokmilliót kifizettek ugyan azért, így értelmét veszti a vita, mert konkrétan 0 Ft-ból is meg lehetett volna az egészet oldani.
-
-
nagyúr
válasz julius666 #37 üzenetére
Konkrétan nem, mert ez nem otthoni homokozó. Ahányan és amennyit ezen rugóztak, az marha sokba került és nem tehették volna meg, hogy 0 forintból kihozzák. Ingyenes megoldások ide vagy oda, ez más kategória, még ha gagyinak hat is a végeredmény. Nem a minőség és a nehézség, amit meg kell fizetni egy ilyen projektnél. bambano csak leírta, hogy nem sok innováció van benne az árához képest
-
-
gomsadi#
tag
Mondom én sem értem. Egy kézben van mind a két Társaság, mi (palyavasut) ezzel dolgozunk. Pedig külön üzletág... a menetiranyitok (függetlenül, hogy startosok) hozzá férnek. Minek is kellett erre pénz akkor? Főleg, hogy házon belül, MÁV informatika készítette a trakcionak az emiget.
Persze ez már politika, minthogy valaki szólt ezért egy masik topikban, máshol...most nézem a linket... a vonatok adatait is látjátok a linken? (a 2.0 korlátozva lett, ott vonatadatok nem látszottak)
[ Szerkesztve ]
Have a Lot of Fun!!
-
julius666
addikt
Ezek szerint még mindig nem jött át.
Lényegében a szolgáltatás eddig is megvolt, már működő rendszer volt. Most kb. kicsit csiszoltak a felületén és átnevezték, a régi verziót meg lekorlátozták időközben. Ez került ennyibe. Ez lényegét tekintve 0 forint, mivel egyszerűen meghagyhatták volna az előző felületet.
-
domi007
őstag
A vonatkövetés eddig is működött/létezett, bár nem ennyire szofisztikáltan gondoltam....julius666: +1
[ Szerkesztve ]
"̶d̶e̶ ̶a̶ ̶t̶u̶d̶o̶m̶á̶n̶y̶ ̶m̶a̶i̶ ̶á̶l̶l̶á̶s̶a̶ ̶s̶z̶e̶r̶i̶n̶t̶ ̶a̶z̶ ̶i̶p̶a̶r̶i̶ ̶m̶é̶r̶e̶t̶e̶k̶b̶e̶n̶ ̶i̶s̶ ̶h̶a̶s̶z̶n̶á̶l̶h̶a̶t̶ó̶ ̶S̶H̶A̶1̶ ̶c̶o̶l̶l̶i̶s̶i̶o̶n̶t̶ ̶g̶e̶n̶e̶r̶á̶l̶ó̶ ̶e̶s̶z̶k̶ö̶z̶..." - 2017. február 23. óta már létezik
-
Flashcash
Közösségépítő
A MÁV nemcsak GPS-el követi a vonatokat, hanem a biztosítóberendezésekből is nyernek ki adatokat a forgalom irányító/forgalom ellenőrző rendszereken keresztül.
Gondolom, hogy a 15 millióFT-ban egy olyan szervert kell értenünk, amely képes adatokat fogadni az összes futó vonatról, emellett kapcsolatot tart a földi forgalom irányító rendszerekkel, a bejövő adatok alapján kikalkulálja a várható késés adatokat, rendelkezik az ehhez szükséges szoftverfejlesztésekkel, és emellett képes kiszolgálni országos szinten az utasok lekérdezéseit.
[ Szerkesztve ]
-
Mr.Csizmás
félisten
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
Fooler89
őstag
Akkor a gyakorlati haszna az előző rendszerhez képest semmi. Cserébe le lehet ülni este asszonnyal vonatokat nézni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Politika
- Futás, futópályák
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Crypto Trade
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- A mágusmester 1. rész
- MG ZS EV menetpróba
- Újabb kriptotőzsdéről derült ki: ömlik rá az illegális pénz
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- További aktív témák...