Új hozzászólás Aktív témák
-
arnyekxxx
veterán
Pl. az elmúlt 15 évben, hol vezették be a kiszámíthatóbb, sűrűbb, gyorsabb ütemes menetrendet a vasúti közlekedésben? Kb. minden fővonalon.
20 évvel ezelőtt minden ütemes menetrend nélkül tök kényelmes volt eljutni vonattal Bp-re (100km szolnok-bp) aztán ahogy egyre ütemesedett a máv úgy lett egyre szarabb. Mára egy ütemezett szopás lett.
-
tonyrulez
őstag
mi lesz a sok használt aksival ?
Tesla például azokat építi be a Powerwall-ba. Alacsonyabb kapacitás, de nem autót hajtasz vele hanem házat.
Hogyan töltenek ennyi autót , pl társasházban ?
Pár helyen már megoldották (skandináv országok, ahol 50% az új autók között az elektromos), hogy társasház parkolóban minden helyen van töltő.4 8 15 16 23 42
-
fatal`
félisten
válasz tonyrulez #256 üzenetére
Svédországról tudok nyilatkozni, ott ez elég speciális, ugyanis ott neked kell bérelni/megvenni a parkolót a társasháznál is, az a tied, nem állhat oda bárki.
Itthon a paneleknél ez teljesen kivitelezhetetlen.
Tesla például azokat építi be a Powerwall-ba. Alacsonyabb kapacitás, de nem autót hajtasz vele hanem házat.
Ez inkább workaround, mint megoldás. És előbb-utóbb teljesen elhasználódnak. -
#27070592
törölt tag
Itthon a paneleknél ez teljesen kivitelezhetetlen
A panelek tervezésénél (hatvan éve) nem volt szempont hogy egy családban két autó kell majd, amit nemcsak tárolni kellene hanem eljött az igény arra is hogy egész éjszaka hálózati áramra legyenek kapcsolva.
Mert abból indultak ki, hogy az ideális cocialista nagyvárosban az emberek elektromos tömegközlekedéssel járnak melóhelyre/iskolába/bevásárolni/szórakozni IS, és nem egymillió autó pöfögi az égésterméket, egyenesen az emberek tüdejébe.
Ma arra lenne igény (legalábbis ez az irány) hogy egy száz lakásos társasház alatt legyen egy kétszáz férőhelyes mélygarázs, névre/rendszámra szóló parkolóhelyekkel, ami egyben töltőhely is lenne, külön havi töltési számlával.
-
NoZoli
tag
"Ez inkább workaround, mint megoldás. És előbb-utóbb teljesen elhasználódnak."
Nem csak a Tesla csinálja ezt. Azok az akkucellák, amik már nem jók az autókba, mennek az energiatárolókba. Ott még, további 10-30 évig elketyegnek. Aztán, mivel értékes dolgok vannak benne, jöhet az újrahasznosítás. -
fatal`
félisten
válasz #27070592 #258 üzenetére
Tisztában vagyok vele, csak megjegyeztem, hogy ez nálunk nem működőképes, így felesleges Skandináviához hasonlítani.
#259:
Egy ideális világban biztos jönne az újrahasznosítás. Jelenleg ezt erősen kétlem, hogy működőképes lesz. Újrahasznosítani drága. Persze nem tudni mi lesz 10-30 év múlva.De szerintem nem az elektromos autó lesz a megoldás.
-
#27070592
törölt tag
Ok, nem kioktatni akartalak. Minden átmeneti időszak ilyen, de ez még ilyenebb lesz.
Abban sok szakértő egyetért, hogy a jelenlegi, ritkafémeket használó (és fogyasztó) akkutechnológia egy kib@xott zsákutca. Elég csak a régebbi katalizátorok körül kialakult felvásárlási hisztire gondolni.
De egyelőre nem vagyunk hajlandóak felfogni hogy a Föld nyersanyag szempontból egy zárt rendszer, csak azzal tudunk dolgozni ami eleve itt van. -
arnyekxxx
veterán
-
Somatom
veterán
válasz arnyekxxx #263 üzenetére
Hát jó. Akkor legyen kvóta rendszer, amiben a bölény öko lábnyoma az egység! Ettől csak úgy lehetne többet szennyezni, ha megvásároljuk egy kevésbé szennyezőtől a kvótáját. Mondjuk, a kolibritől. Kétlem, hogy ebbe beleférne az autóhasználat.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
tomcat78
őstag
Szerintem vezetni is tud fárasztó lenni. Talán a komfortosabb jelző inkább takarja, amire gondolsz.
Annyit nem járok a vársban, hogy bármilyen szinten elgondolkdjak a tömegközlekedésen. Ha mégis, akkor jellemzően hétvégén.
A következő kettőre egyben reagálnék: El kezdtétek firtatni a kieső forgalom hatásait pénzügyileg. Erre írtad a covidot, hogy gazdaságilag ez nem igazán látszott.... Ez nem hinném, hogy jó példa. És ennek csak a egyik oka, amit írtam. Nem hinném, hogy készült volna felmérés arról, hogy a kieső tankolások forintra mit jelentenek.
Arra a majd akkora meg azért vastagon lehet még várni. Addig míg alap dolgok nem megoldhatók járművek nélkül, nem hinném, hogy menne. Maximum a magán használatot korlátozhatják. Az meg város viszonylatban szintén nem érint. Megy a tököm, ha nincs dolgom. Ha viszont van, akkor meg nem fogják tudni megszabni egyenőre. Pont úgy, ahogy telibe tehettem a kijárási tilalomra is az egész országban."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
Kik? Tudod, ez lényeges.... Mert magánemberként azért teszek, rá mert be sem megyek, amúgy sem. Cégként meg elég sanszos, hogy szintén magasról nem érdekel.... Ha valahová mennem kell, akkor jó eséllyel nem fognak bele ugatni. És nem, az állam nincs a megrendelőim között! De szerintem ebbe ne menjünk bele, mert teljesen fölösleges. Maradjunk annyiban, hogy olyan helyekre van szabad és korlátlan bejárásom, ahová azért nem mindenkinek. Semmi extra, sima melós vagyok! De vannak havária esetek, amkor ha arról van szó kb bárkit elhajtok, mint a magzatvizet. És nem azért, mert felettük állnék.
Mielőtt félre értesz: egy gramm bajom nincs a környezetvédelemmel! Sőt! Vidéken nőttem fel, imádom a természetet. Amivel bajom van a egész témával, hogy az elektromos autókat azért nyomják ennyire, mert el lehet adni. Holott egy átlag család többet szennyez, mint az autója. De ugye a ne pazarold az energiát részből nem lenne bevétel. Pedig első körben az emberek fejében kéne rendet tenni! Addig az összes többi csak kibaszott marketing bullshit, ami a profitrét megy. Élen az eletromos autókkal."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
ncc1701
veterán
válasz tomcat78 #275 üzenetére
Minap olvastam egy cikket, miszerint a felső 10% felelős a szennyezés 35-45%-ért. Ez azért faja. De nyilván a legcsóróbbakat kell egyből mogyorózni. Lehet szimplán csak szigorúan kellene venni a műszakit, és a füstölgő szarokat bontóba küldeni.
Részemről:
-kötelezővé tennék legalább heti 2 nap hóm ofiszt, ahol ez lehetséges.
-pályán levenném a max sebességet 100km/h-ra, ezzel párhuzamosan a gyorsahjtás díjazása mögé passzintanék egy 0-át. A meglévő kamerák alapján pedig átlagsebességet mérnék. Egyből mindenki 97-el menne.[ Szerkesztve ]
-
tomcat78
őstag
Egy részét még értem is. De a autópáyás rész voltaképp hogy a fenébe jött ki? De komolyan.... Mi a búbánatos rossebbnek akkor autópálya, ha nem tudsz jelentősen gyorsabban eljutni bárhová rajta? Ha fél órát sem nyersz vele adott távon, ki fogja használni? Fizetni érte? Szerinted mi lenne a régi hetes mentén lévő községekkel pl nyáron? Ekkora faszságot már rég olvastam, ne haragudj.... Inkább az úthálózatot kéne korszerűsíteni, és ahol lehet, emelni a limiten....
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
Somatom
veterán
Néztem vmi híradót. Egyik riportban az volt, hogy több agglos településen nincs víz. Annak se, aki sosem töltött vele medencét. Másik hír, hogy a belvárosban 600Ft lesz egy óra parkolás. Mi az egy villanyporsche tulajának? Miért nem lehet a magánautókat méret alapján megkülönböztetni? 3,6m (pl. Fiat 500, VW e up) alatt 300Ft/ó, fölötte 3000Ft/ó?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz tomcat78 #279 üzenetére
Tudom, de mit csináljak? Sánta bokával ültem a nappaliban, a 84 éves nagynéném meg két török sorozat között retekklubot bambult. Mondtam már neki, hogy ezek a Güzüm-Büzümök elszívják az agyát, de azt mondta, hogy muszáj néznie, hogy két rész között a barátnőjével meg tudja beszélni telefonon az aktuális fejleményeket.
Remélem, nem gyűjt Izaura szemműtétjére![ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
tomcat78
őstag
Én ezt megoldottam... A csatornák egy részét töröltem Hamarabb adnék pénzt arra a műtétre, mint bármelyik királyi- objektív csatornát nézzem. Nem tehetek róla, de csak patkányokat láttam rajtuk. Lehet a "csatorna" vonzotta őket?
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
Az ugye megvan, hogy azt a bizonyos gramm értéket kilométerre átlagolják? Egy autó többet fogyaszt egy gyorsításnál, mint folyamatos haladásnál. Amellett, hogy amit írsz tény! De ettől még a valóság árnyaltabb. Ha valaki néha nézi a pillanatnyi fogyasztás számait, simán kap infarktust Nálam pl meg tudnak jelenni 60-70-80 literes pilanatnyi értékek De emellett meg a 90-100 és 130 közötti tempónál, átlagban kb egy liter a difi. Az átlagot ebben a esetben a tiszta autópálya és a 90-50-90-50...... kombóra értem csak, nem várossal, dugóval. De a közlekedésben ezeknek az összevetéseknek nem sok értelmét látom. Lásd város, ahol jellemzően a leg többet eszi egy autó. Ha a városi közlekedést is bele veszem, akkor az autópálya- 130-az kevesebb, mint az átlag mindegyik útról. És akkor ezt még lehet fokozni, azzal, hogy milyen egy váltó áttételezése, milyen fordulaton hogyan változik a hatékonyság, stb.
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
Amúgy elárulná valaki, hogy honnan ez a "nagy" (méretben) autó ellenesség? Mi van, ha valakinek simán (mondjuk a munkája miatt) nem elé egy seggbe rúgott hátizsák méretű valami? Elég nehezen tudnám elképzelni, hogy mondjuk egy Fiat 500-assall megjelnjek dolgozni, negyed magammal, szerszámokkal, a tető csomagtartón meg egy kitoló létrával és állvánnyal.... A betonkeverőt meg már meg sem említem.... És személyautóval járok!
[ Szerkesztve ]
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
peugeotmate
őstag
válasz tomcat78 #292 üzenetére
jeee, megérkeztünk az átlag autóshoz, aki mindennap telekocsizik, 100 liter falfestékkel a csomgatartóban és létrákkal a tetőn.
igazából érdekes kérdést feszegetsz, mert ha valaki nem az előbbit csinálja amit te is felhoztál, akkor tulajdonképpen miért is van szüksége arra, hogy mindenhova és minden időben autóval járjon?[ Szerkesztve ]
meg
-
NoZoli
tag
Somatom: "Vajon hánynak muszáj autóval közlekednie?"
Az összesnek, amelyik azt mondja, hogy neki kell az autó. Mert pl. 2, 3 gyerek van, vagy nem opció a kétszer félórás autózás helyett, a kétszer 2 óra tömegközlekedés. Nem is olyan régen lett ez kitárgyalva.peugeotmate: "jeee, megérkeztünk az átlag autóshoz, aki mindennap telekocsizik, 100 liter falfestékkel a csomgatartóban és létrákkal a tetőn."
Azt kihagytad, hogy naponta le is teker, egy fenékkel, legalább 1000 km-t. Ezért soha nem lesz neki opció egy elektromos autó. Meg amúgyis, egy rakás sz@r.[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz tomcat78 #288 üzenetére
Városi azonnali környezetszennyezés+dugó csökkentésre, mint gyors megoldás írtam a kötelező 2 hap hóm ofiszt, ahol fizikailag engedi a munkakör.
Pályán akárhogy is csavarod, 130-al jelentősen többet szennyez egy autó, mint 100-nál, mivel, mint pontosan tudod, a légellenállás a sebességgel négyzetesen nő. Régi yarisom 100 körül kért 5.5l körül, valós 142-nél (ahol 4700-4800-at pörgött) majdnem becsapta a 9-et. Ergo ott is valamilyen arányban, de egy 20-30% szennyezés csökkenés megjelenne.És akkor még nem is filóztam azon, h ha jó minőségű az út, akkor sokkal simábban gurul az autó (bicajon kiválóan észrevenni), onnan is jöhetne egy 5-10% csökkenés.
[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
Ma plö veszem elő az Insigniámat, az 5m hosszú. De abba belefér kb 2m hosszú valami. Most spec az ablakostól fogok vinni egy 180cm hosszú ablakot az albiba (bp, visegrádi utca). Mondjuk ezt a kocsit csak nyaralásra, és nagy dolgok szállítására használom, 2.0 dízel, 160 paci, szeretem. Na, ez nem eszik 9 litert pályán, hanem megvan 6 alatt.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Én is azt mondom, hogy nekem kell az autó, mert azzal járok ki Németországba melózni. Most itthon vagyok és egy hete áll az autó a ház előtt. Eszembe nem jutna hétköznap azzal közlekedni a városban. Roller, bringa, vagy motor.
ncc1701:
Tudom, miről beszélsz. Egy hétszemélyes, dízel, Grand Espace -om van.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Új hozzászólás Aktív témák
- RAM topik
- The Planet Crafter - Megjelenési dátumot kapott a teljes változat
- DIGI internet
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Call of Duty: Warzone
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
- Linux kezdőknek
- PlayStation 5
- Bemutatkozott a Samsung Galaxy M55
- További aktív témák...
- MacBook Pro 14 M3 Pro, Space Black, 18 GB RAM, 512 GB SSD Bontatlan
- Lenovo ThinkPad P70 Workstation, Mobil munkaállomás, 17" FULL HD IPS, Xeon E3-1505M V5 CPU, 32GB DDR
- -65% Dell Latitude 7310 2in1: i7 10610U,16GB,256GB,13.3" Touch 100%sRGB 350nit,WWAN eSIM,Win11
- Samsung Galaxy S22 - Fekete - Független - 2025.03.05-ig garancia - Tökéletes állapot
- Endorfy Fortis 5 ARGB CPU hűtő áron alul! (3 db)
- Blaupunkt BA32H4382QEB Smart LED Televízió, 80 cm, HD Ready, Android
- 2 db Nikon 1 V1 2 db objektívvel Sok Kiegészítővel szép állapotban
- Megkímélt garis Be quiet! 1000W 80+ Gold Straight Power 11.Kisebb tápot be számítok.
- EVGA GTX 1660 SUPER SC ULTRA GAMING 6G videokártya garanciával
- Red Dead Redemption 2 (Xbox One)