Új hozzászólás Aktív témák

  • Feketelaszlo

    senior tag

    Kicsit furcsának találom a gépi javító iparral kapcsolatos fenntartásaid. Ezek a helyek általában nem a kis személyautósokból élnek, hanem a visszatérő céges megrendelőkből, akiknél ha túl sok hiba jelentkezik a felújító lehúzhatja a rolót, vagyis önérdekük, hogy jó munkát végezzenek. Te is ugyanúgy anyagot fogsz elvenni, csak a műhellyel ellentétben nem tudod, hogy pontosan mennyit, milyen lesz a felületi érdességed, miként változnak a méreteid, stb., csak "szemre" belövöd. Persze nem akarom elvenni a kedved tőle, hiszen ha tényleg nincs semmi baja a motorodnak, akkor ez is működhet, mert ehhez azért kellően tág tűrésű rendszerről van szó (s ezért működik vígan az a 99% is, aki nem törődik a vastagabb hengerfejtömítéssel vagy épp ki sem cseréli), de szerintem azt kár lenne elvitatni, hogy egy erre szakosodott gépműhely ennél jóval profibb munkát tud végezni.

  • Doze

    aktív tag

    válasz Feketelaszlo #1 üzenetére

    Az élvonalzó és hézagmérő nem szemre belövés.... úgy ahogyan a jelölőfesték és ahol fog a fesék ott "dudor" van.... lásd kézi hántolás.

    Természetesen egy profin felszerszámozott gépműhely minőségben, termelékenységben jobb mint a kézzel végzett munka. Csak azért ott van a bibi hogy a legtöbb motorfelújítást és az ezzel járó gépmunkát végző műhely közelében sincs a "profi" műhelynek. Több 10 millió egy műhely felszerelése, ha nem inkább 100. A kérdés valójában az hogy itthon erre mennyire van igény? Szerintem az esetek többségében nem, és legtöbbször azért nem mert megfizethetetlen... a vevők nem tudják ezt megfizetni.

    A legtöbb esetben van egy koszlott műhely, abban olyan gépekkel amit annak idején a fényesebb magyar ipar felszámolásával kerültek piacra.... ezzel nem is lenne baj, ha azok a gépek karban lennének tartva, ha az ágyazatokat felújítanák stb. Lehet precízen dolgozni: megfelelő géppel, de mikor 500mm-en 5 milliméteres kúpot esztergálsz... az kb alátét gyártásra jó.

    A jobbik eset ha van pénz akkor beruháznak 10 éves németből behozott gépekre... az hogy ezzel milyen minőséget tudnak hozni azt nem tudom... Itthon kb egy kezemen meg tudom számolni azoknak a műhelyeknek a számát akik a gyárival megegyező munkát tudnak kiadni a kezeik közül, és ez nem az ő hibájuk, egyszerűen a piac...

    Persze egy MTZ vagy egyéb szocialista örökség megjavítására ez tökéletesen elég.

  • Klaus Duran

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz Doze #2 üzenetére

    Vásárhelyen vagy egy nagyon profi műhely.
    Szerelő is oda vitte a motort hogy felmarják a szelepfészkeket. 500ccm V2
    Ha jól tudom akkor a nagy blokkok a fő profitszerzés lehetőség.

    Óvatosan hogy kihez viszed mert nem olyan könnyű munka mint sokan hiszik és nem árt ha tapasztalt a szaki.

    A Doctor nem hal meg, csak átalakul. https://www.youtube.com/watch?v=0C3zgYW_FAM

  • Ic3man

    tag

    Mi a helyzet a projecttel? :)
    Nekem is van egy Swiftem, Sedan 1.6 16V. Szegényke is beteg, nagyon csúnyán füstöl már.
    Előny, hogy nem használom már az autót, így nem SOS a javítás. Őszintén szólva így nem szeretném eladni, főleg, hogy nem kapta így jövőre újra műszakit... és nem mellesleg jó bütykölgetni kicsit. :)

    Méltassuk már a fórumtársunkat válaszra, még ha az nehezünkre is esik!!! www.devpara.hu

Új hozzászólás Aktív témák