- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Átjutottak a Ciscón, betörtek a kormányok hálózataiba
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Windows 11
- Linux kezdőknek
- Hálózati / IP kamera
- A Coca-Cola következő nagy újítása az AI
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 10
- Adobe Lightroom topic
Új hozzászólás Aktív témák
-
KINKY_007
aktív tag
A facebook regisztáció 13 éves kortól mehet, ehhez képest 80% regisztrált az általános iskolás korosztályból. Ezek szerint, csak a 8. és a feletti évfolyamok kaptak tabletet.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
addikt
Jó dolog elektronikus úton tanulni, de nagy kihívás is egyben hogy rávedd magadat a tanulásra.
[ Szerkesztve ]
iPhone felvásárlás előfizetéses is!
-
Sir Ny
senior tag
Nyugdíjazni a nyugdíjas korú tanárokat?
[ Szerkesztve ]
-
-
tknof1871
őstag
Minden diák kapjon egy e book olvasót. Minden tankönyvet tegyenek e book olvasóra. Már ez is óriási lépés lenne.
Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió
-
fojuzer
aktív tag
GM-HM Mi van?? Pedagogus?Tanito?Tanár? Esetleg valoban tudását ado ember nincs? Csak okleveles orát letudodo alulfizererr siránkozok hada? Na s lusta,hanyag tanulokat mivel csigázzák fel, Na igen kézzel irni, Olvasni-artikulálva ez már nem divat.//Az informatika jo.kell/ Általános müveétség sajna már a Felsö Paperos/neha többet is/ mutogatoknál is eltüne.//Pld tudnak,viselkedni,hol-mikor miben megjelenni,öltözés,evöeszközök hasznűlata,//Polgári család,nevelés? Na ennyi!
föolvaso
-
aelod
veterán
Én azt értem, hogy haladni kell a korral DE:
1) Ameddig nincs rendezve (gondolok itt a tanárok bérezésére és az intézmények fenntartására/ üzemeltetésére) és gatyába rázva a közoktatás itthon addig okafogyott minden előremutató fejlesztés.
2) Soha nem volt még ennyi funkcionális analfabéta idehaza mint most. A szülő dolga ne az legyen elsőként, hogy nesze Ödönke tablet. Egyrészről Ödönke 2 évesen még beszéni nem tud rendesen, másrészről már nyomkorássza a tabletet és ha megúnja tv-t néz vagy mérges madarazik apa telefonján.
3) A gyerek igen is tanuljon meg könyvből tanulni/olvasni. Ameddig az alap dolgok nincsenek felesleges digitalizálni ezt az amúgy is elfajzott generációt.
"It's simple, if it jiggles, it's fat."
-
mazsi
senior tag
Remek PR cikk - csak remélem hogy ezt a kék propeller egyik ügynöksége írta kompletten az itteni szerzők helyett!
Tanárként csak az szomorít el, hogy két multi többet tesz ebben a témában, mint az állam. Rengeteg közbeszerzési pénz elmegy feleslegesen, a diákoknak pedig tiltott a saját eszköz használata. Itt is említik, hogy a tanulók 70%-ának van, vagy simán lehetne ilyen eszköze, amit tanulásra is használhatna. Egy márkás ruhadarab többe kerül már használható tabletnél. Telefonja viszont szinte mindegyik kölöknek van.
A folyamat pedig remek, csak az igazsághoz tartozik, hogy ha holnap minden tanár kapna egy ideális eszközt, nem sokat tudna vele kezdeni. Sokukat nem érdekelné, nem szánna rá időt, félne vagy idegenkedne tőle, feleslegesnek találná "hisz még olvasni sem tud normálisan a kölök". Nagy eséllyel a diákok mutatnák meg nekik a használatát, ahogy a kalauzoknak is adtunk tippeket pár éve, csak haladjunk végre.
Az irány ettől függetlenül tetszik. Hatalmas a távolság az alulmotivált, túlhajszolt tanárok és a hiperaktív gyereksereg között - kell a közös nyelv. Ebben segíthet egy tablet. Nem csodaeszköz, nem is a megváltás problémáinkra, de remek eszköz. És a kalauzok is többek lettek idővel egy eszköz által.
Egy bontatlan, és egy extrával megpakolt DJI Tello drón eladó.
-
anulu
félisten
részemről kieg: a felsőoktatás hasonló. ha a nagy cégek nem tolnák az IT oktatásba a pénzt, eszközt, know-how-t, kb semmi nem lenne azon a téren.
"Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB
-
Zeki
nagyúr
1., a tanárok bérezése nem a magáncégek feladata, akik támogatnak egy projectet. Az államnak nem kéne ellopnia meg másra elszórnia a pénzt, szakemberek kellenének, nem footsal cimbik. Az oktatásnak lépést kellene tartani nemhogy a jelennel , de a lehetséges jövővel is!
2., a funkcionális analfabéta NEM mondom NEM a tabletek miatt van, tehát ezt felhozni ellenérvként... banyek. ÖNGÓL! Ha tudnád hogy nyugaton milyen laza egy iskola, mégis tudnak olvasni. Szar a magyar oktatás. ENNYI.
3., a gyerek tanuljon meg bármiből olvasni, amiből szeretne, ami felkelti az érdeklődését Egy tabletes tananyag sokkal érdekesebb lehet animációkkal, hangokkal kiegészítve.ELFAJZOTT????
HÜLYE!Olyan begyepesedett maradi izé vagy, hogy szót nem találok rá!
Itt a digitális világ, és még mindig brutál nehéz az iskolatáska! A tankönyvek meg hehe.... aki azokat összeállította... footsal cimbi volt?Üdvözöl
egy 3 gyerekes apuka.[ Szerkesztve ]
-
aelod
veterán
ELFAJZOTT????
HÜLYE! Olyan begyepesedett maradi izé vagy, hogy szót nem találok rá!
Itt a digitális világ, és még mindig brutál nehéz az iskolatáska! A tankönyvek meg hehe.... aki azokat összeállította... footsal cimbi volt?Érvekkel vitázz ne személyes támadással kérlek. De te jobban fogalmaztál a hülyével
1) Hol írtam, hogy a tanárok bérének a rendezése a versenyszféra feladata kell, hogy legyen.
Az államnak nem kéne ellopnia meg másra elszórnia a pénzt, szakemberek kellenének, nem footsal cimbik. Az oktatásnak lépést kellene tartani nemhogy a jelennel , de a lehetséges jövővel is!
- Ebben egyet értünk.
2) Olvasni itthon is tudnak. Értelmezni nem tudják amit olvasnak. Volt erre pár tanulnány és kimutatás. Nem vagyok maradi. Ezek a tények.
Szar a magyar oktatás. ENNYI.
3., a gyerek tanuljon meg bármiből olvasni, amiből szeretne, ami felkelti az érdeklődését Egy tabletes tananyag sokkal érdekesebb lehet animációkkal, hangokkal kiegészítve.- Ebben is egyet értünk.
Én azt mondtam, hogy amikor nincs pénz áramra egy iskolában akkor b*szhatod az interaktív oktatást.
Én nem üdvözöllek[ Szerkesztve ]
"It's simple, if it jiggles, it's fat."
-
szupermacs
veterán
,,3) A gyerek igen is tanuljon meg könyvből tanulni/olvasni. Ameddig az alap dolgok nincsenek felesleges digitalizálni ezt az amúgy is elfajzott generációt."
Mi a különbség abban, hogy könyvből, vagy ebookon olvas és tanul? A kézírás megtanulása fontos, ahogyan a billentyűzeten való írás is. Utóbbi olyan szempontból fontosabb, hogy az életben sokkal többet használjuk már a billentyűzetet, de vannak persze olyan helyzetek vagy munkák is amikor pont tollal/ceruzával kell írni.
Semmi baj nincs azzal, ha a digitális világra készítik fel a diákokat, mivel az a jelen és a jövő.Jó lenne, ha nem kötelező, lefutott régi sablonok alapján tanítanának mindenkit, hanem a képességeinek és az érdeklődési körének megfelelően. Erre általános iskolában kellene kialakulni, nem pedig középiskolában 17-18 évesen, amikor mennek felvételizni (de sokszor nem tudják, mert csak a pénz motivál mindenkit [szerintem ez a része nagyon el lett rontva, de érthető]).
Sose lehet tudni, hogy mikor fogom a jövőben hasznát venni egy Ady vers elemzésének, de lehet, hogy egyszer ez menti meg az életem. Viszont most kézzel kell írnom plakátokat, amit viszont nem tanítottak meg nekem az iskolában és nem egy olyan munkám volt már, amire nem voltam felkészülve a tudás hiánya miatt.
Sokan mondják az alapműveltséget, de egy szakipari munkásnak sose lesz szüksége arra, csak az anyagszámításra és az elméleti és gyakorlati ismeretekre, amikor megépítik a házunkat, vagy bekötik az áramot, vizet, fűtést. De gondolom informatikusoknak és jogászoknak is annyira kell tudni a kémiai periódusos táblázatot és Móricz regényeket, mint a fene. Meg kellene reformálni az oktatást és mindenkit a képességei és tudása, érdeklődése alapján tovább fejleszteni.Viszont az sem oké, hogy különböző szakmákból nincs felsőfokú oktatás, amivel az ember még tovább képezhetné magát, amivel több pénzt is kereshetne. Ezért is van sok hiányszakma, mert senkinek eszébe sem jutna 600 Ft/óráért dolgozni mondjuk építőiparban. Mindenkiből meg ugye nem lehet vállalkozó és vezető/főnök.
-
aelod
veterán
válasz szupermacs #15 üzenetére
Ezzel is egyet értek. De ez azért érdekes
[link]Mindenki diplomát akar mert derogál szakmát tanulni amiből óriási hiány van idehaza - mivel a meglévő munkaerő nyugaton dolgozik ahol megfizetik.
[ Szerkesztve ]
"It's simple, if it jiggles, it's fat."
-
szupermacs
veterán
Teljesen érthető, én is otthagytam a szakmámat, mert díszleteket építettünk 600 Ft/órabérben és még azt is fájt kifizetni a vállalkozónak feketén. És nem szívesen dolgozik az ember 16-22 órákat minden nap hétvége nélkül. Pedig az építőiparban ez megy. Nem csoda, hogy csak azok kerülnek oda, akiknek nem sikerül az egyetem. Nekem sem sikerült, az érettségim is rossz lett, ez van, ezt kell szeretni.
Minimálért sem akar senki árufeltöltő lenni, sem gyorsétteremben konyhás. Nincs egyensúlyban a szakipari végzettség és a diploma általi fizetés.Egyébként az egyetemeken is már úgy tanulnak, hogy külföldre célozzák meg a munkáikat és nem itthon. Nem csak a szakipari munkások ilyenek. Munkatársam lánya sem akar egy percet sem itthon dolgozni diplomásként. Ki akarna?
Én is szívesen dolgoznék egy irodában (most is ott vagyok, csak minimálra bejelentve) 3-400 ezerért havonta, minthogy 100-ért álljak és robotoljak egész nap. Pedig söpörtem már közmunkán utcát is hátrányos helyzetűekkel 50K-ért. Ez a magyar piac. Sokan voltunk közmunkán és nem egy embernek volt közülük diplomája, de a kora miatt nem vették fel őket sehova. Egy idő után az sem ér semmit, bármilyen papírja van az embernek.
És a papírokban meg nincs benne az, hogy az egyén milyen szövegértéssel rendelkezik, vagy mennyire tud megoldani egy bonyolultabb helyzetet az életben. Ez mind gyakorlatban derülne ki a munkahelyem, de erre lehetőségeket sem adnak az embereknek, mert próbaidőre sem vesznek fel bárkit papír nélkül.
Más: grafikát is tanultam OKJ-n (de nem fejeztem be, nem lett meg a vizsga, mert megszűnt az iskola és a régi modulrendszer alapján tanultunk, amiből már később nem indultak vizsgák és a papírt sem adták ki, hogy oda jártam [pénzt meg pereskedéssel sem adták volna, mert csőd miatt szűnt meg a suli]) és sokan voltak a szakon, akiknek meglett a bizonyítványuk, de a szakmai képességük sok olyantól elmaradt, akik tényleg jók voltak. Ismerek olyan grafikust is, aki csak számítógépen tud dolgozni, de ceruzával és papírral nem lenne képes bánni, ami viszont szomorú és a szakma elkorcsosulásához vezet (szerintem). Az órák megvannak a különböző képességek elsajátításához, de a bizonyítványban nem tételesen lesz leírva az, hogy ki melyik részén a szakmának hogyan teljesített. Csak egy elméleti és egy gyakorlati rész lesz az átlag alapján értékelve. Ez nem fedi szerintem a valóságot, nem mutatja meg, hogy a diák miből jobb egy tantárgyon belül is akár és miben gyengébb, ami mondjuk egy munkáltatónak lehet, hogy szempont lenne.
-
Zeki
nagyúr
Amikor nincs pénz, akkor kell bevonni cégeket. Amikor nincs tudás, hogy mi a frászt kéne a gyereknek tanulnia, akkor kell cégeket bevonni. Amikor nincs pénz, akkor nem stadion kell.
Amikor nincs pénz, akkor nem tonnaszám kell könyveket nyomtatni, amikről aztán kiderül hogy nem megfelelő, és jöhet az újabb tonna, hanem tablet kell, ahol baromi gyorsan lecserélhető, kiegészíthető, módosítható a tananyag, nem kell komplett új könyvekből tonnákat készíteni.
A mai digitális világ már annyira "színes szagos", hogy egy könyv az lópikula hozzá képest. Ezért kell a tananyagot is "színes szagossá" tenni.De sajnos sok az olyan begyöpesedett, mint te.
Ahol a mindenbe belopódzó digitális világban lépést akarnak tartani a fejlődéssel -ami egyre gyorsul- ott az oktatásnak is nagyon változóképesnek, gyors reagálásúnak kell lennie, már az általános iskolától kezdve.
Feleannyit nem kell megtanulni nyugaton mint itt, mégis ők diktálnak a világban.
Itt csak el kellene lesni a jó példákat, és nem csak nézni, hogy csúsznak az iskolások egyre lejjebb minden felmérésben. A digitális világ nyugaton is ott van. Mégsem mondják őket elfajzottnak.Te valami nyugdíjas vagy?
-
szupermacs
veterán
Szerintem nincs az ő mondanivalójával és gondolkodásával semmi baj.
Esti fotós OKJ szakon sem tanították nekünk a labort, mert csak a digitálisra volt időnk a tananyagban meg a felszerelés sem volt tökéletes a laborhoz. Ahogy az is fontos lenne egy fotósnak, úgy a könyv is fontos lenne. Mivel a könyvtárakban is papír alapon IS lehet még kölcsönözni könyveket és vannak amik csak olyan formában jelentek meg, így tudni kell használni őket.
Hányszor látom én még a tömegközlekedésen, hogy valaki befejezi az olvasást és szamárfület hajt az oldalakra.
-
aelod
veterán
De sajnos sok az olyan begyöpesedett, mint te.
Ismét személyeskedsz.
Nem ez a vita módjaAmikor nincs tudás, hogy mi a frászt kéne a gyereknek tanulnia, akkor kell cégeket bevonni. Amikor nincs pénz, akkor nem stadion kell.
Nem értesz attól tartok. Egyet értünk abban, hogy állami szinten megy a korrupció/ lenyúlás. Viszont mindent digitalizálni nem lehet és veszélyes is. Más részről valahol meg kell tanálni az arányt, hogy mit célszerű és mit nem digitális úton tanítani/ tanulni.
hanem tablet kell, ahol baromi gyorsan lecserélhető, kiegészíthető, módosítható a tananyag, nem kell komplett új könyvekből tonnákat készíteni.
De nálunk a lecserélt gyorsan módosított tananyag is sz*r lenne. Lásd anno a NAT-ot. Tökmindegy, hogy most digitálisan/ nem digitálisan tanítják.
Itt csak el kellene lesni a jó példákat, és nem csak nézni, hogy csúsznak az iskolások egyre lejjebb minden felmérésben. A digitális világ nyugaton is ott van. Mégsem mondják őket elfajzottnak
Igen el kéne de nem teszik, fosnak az egészre.
szupermacs:
Hányszor látom én még a tömegközlekedésen, hogy valaki befejezi az olvasást és szamárfület hajt az oldalakra.
Biztos azért mert begyöpesedett vagy.
[ Szerkesztve ]
"It's simple, if it jiggles, it's fat."
-
Zeki
nagyúr
válasz szupermacs #19 üzenetére
A könyveket is digitalizálják. Ami az oktatáshoz kell (régi jó könyveket), azokat is simán lehet. Vagy azokat kikölcsönzik.
Ellenben nem kell minden évben tonnányi tankönyvet legyártani. Ezek már úgyis digitálisan vannak tárolva, szerkesztve, csak papírlapokra kerülnek.Nem csak a jövő szalad el felettünk, de a jelen is. Aki marad, az szopik, aki meg elmegy nyugatra, ahol nem hagyták elrohanni a jelent a felük felett, ott lehet majd élni, családot alapítani.
A jelen az, hogy elmennek az emberek, elmennek a diákok, pályakezdők, elmennek a jó szakemberek, züllik az EÜ, züllik az oktatás, közben jönnek a hülye öregek, hogy jól van ez így, nem kell ide fejlődés, attól csak elfajzottak lesznek. Ja, közben egyre csökken a születések száma is.
Vagy egy kibaszott nagy levegő, és jön egy brutál irányváltás minden téren, vagy pár év, és már nyugdíjra sem lesz valója az államnak. De a footsal cimbik majd röhögnek a markukba Svájcból... ahol nem rövidlátó tolvajok irányítják az országot. -
aelod
veterán
Nem csak a jövő szalad el felettünk, de a jelen is. Aki marad, az szopik, aki meg elmegy nyugatra, ahol nem hagyták elrohanni a jelent a felük felett, ott lehet majd élni, családot alapítani.
Ha felveszed majd a muzulmán vallást
[ Szerkesztve ]
"It's simple, if it jiggles, it's fat."
-
szupermacs
veterán
Tényleg jó lenne, egyet értek veled, de amíg vannak 1bites emberek, addig kellenek a könyvek is. Nem változtatja meg a gondolkodásukat semmi.
Pont most volt Indexen egy cikk a Telekomról, nem olvastam el, csak a kommenteket a FB oldalon (ezért is követem őket, mert olyanokat röhögök rajtuk) és olyanokat írnak, hogy milyen dolog lesz már az, hogy nem fogja tudni a számlákat kp-ban fizetni. Elmagyarázzák szépen, hogy aki hülye, az menjen el szépen a postára, de előtte vegye ki a pénzt az ATM-ből, hogy utána fizessen be bármit is, mert ennyi esze van. Sokan még mindig abban hisznek, hogy ez a régimódi bevált dolog, ami nekik évtizedekig ment, az most is jó. Hátráltatják a fejlődést. Én nem tudom mikor voltam utoljára postán bármit is fizetni. Nem volt rá szükségem, mindent neten keresztül intézek. Azt sem értem, hogy miért kell bemennem a bankba különböző ügyintézések miatt, amikor a bankkártyámon van digitális aláírás, a kártyaszámot is megadva mellé meg be tudnak azonosítani. Akár a személyi számomat és lakcímemet is kérhetnék egy netes oldalon keresztül, ahol elintézhetek a folyószámlámon bármit, de nem. Be kell menni, sorszámot húzni, kivárni és a nap végére lefáradt ügyintézővel beszélgetni, hogy mit szeretnék. Mintha sok embert ez tartana életben. És mondják nekem, hogy ne legyek ennyire lusta, hogy neten keresztül digitálisan akarok mindent elintézni. De ez nem a lustaság, hanem nem akarok munkahelyről eljönni korábban és rohanni sehova, mert minden bezár ahova el akarok érni.Nincs előfizetésem telefonra, de a feltöltőkártyáért sem megyek már el a boltba, hogy megvegyem, hanem utalom a pénzt a neten keresztül. De vannak, akiknek nincs annyi kapacitásuk, hogy ezt megcsinálják.
(Aki meg képes FB-on írogatni, hogy ő végig akarja állni a sort és kp-ban akar fizetni, nem neten keresztül, az meg is érdemli. Mert a lehetőség neki is adott [FB=van internete=megoldhatná ott is] csak szegény hülye hozzá.)
-
Zeki
nagyúr
válasz szupermacs #23 üzenetére
Nem arról van szó, hogy most ne legyenek könyvek, hanem az oktatásban ne legyenek. A tankönyvek legyenek digitálisak, frissíthetők, animáltak, akár hanggal.
Már most is dúlnak digitális háborúk, már most is létfontosságú hogy adott ország IT szektora milyen, simán kétvállra lehet fektetni vagy sem. Ma is fontos, hogy mikor már a légkondik is a wifis neten kommunikálnak az okostelefonnal, akkor mit hoz még a jövő, és adott ország mit tud ehhez hozzátenni, nemhogy követni. Ha nem is lesz mindenki programozó, akkor is jó ha a fejlesztéseknél van mire támaszkodni, mert vannak képzett, képben lévő emberek, akik úgy szívták már alsótól kezdve magukba a digitális tudást, mint csecsemő az anyatejet.
De jelenleg csak az a jó, ha a gyárba biorobotnak van munkaerő az összeszerelő sorra. Csakhogy ez rohadtul nem a jövő, erre nem lehet ország fejlődését alapozni. Mondjuk ex kisz titkárokkal meg döbrögiekkel nem is lehet, mert ezeknek nem az ország jövője a fontos, hanem a zsebük meg a hatalmuk, hogy jó nagy arcuk lehessen a semmire. Ehhez csak az kell hogy legyen nyugdíj, aztán majd jó sokan megint odaszavaznak. Én azt is felháborítónak tartom, hogy a nyugdíjas, akinek van havi jövedelem, ingyen utazik, míg a diák, akinek nincs, de kötelező az iskolába naponta utaznia, az fizessen. -
szupermacs
veterán
,,Én azt is felháborítónak tartom, hogy a nyugdíjas, akinek van havi jövedelem, ingyen utazik, míg a diák, akinek nincs, de kötelező az iskolába naponta utaznia, az fizessen."
Ez engem is felháborít. Főleg úgy, hogy mindenki hangoztatja, hogy öregkorára teszi félre és gyűjti a pénzét. Nem azt mondom, hogy utazzon ingyen, de a diákoknak legyen motiváció mondjuk az, hogy bizonyos átlag felett ingyen utazhat 8. osztályig (mert ha jól tudom a diákmunka 15 éves kortól jöhet szóba). - Talán ezzel hatalmas szakadékot vágnának a különböző képességű, vagy anyagi helyzetű diákok között, de erre lenne jó ha a felzárkóztatáson dolgoznának az iskolában. Meg lehetne oldani. A nyugdíjas meg fizethetné a diákbérlet árát magának. De ehhez is az kellene, hogy tényleg megreformálni az oktatást, ahogy hangoztatják is már nagyon régóta.
-
Sir Ny
senior tag
(#6) tknof1871: "Minden diák kapjon egy e book olvasót. Minden tankönyvet tegyenek e book olvasóra. Már ez is óriási lépés lenne."
Próbáltad már? Használhatatlan fos, regényt lehet olvasni vele, másra nem jó.
(#12) janeszgol: "Ha picit több esze lenne az MS-nek, saját termékeivel támogatná ezt."
A microsoftnak még több esze van: [link]
(#24) CineDOG1: "Én azt is felháborítónak tartom, hogy a nyugdíjas, akinek van havi jövedelem, ingyen utazik, míg a diák, akinek nincs, de kötelező az iskolába naponta utaznia, az fizessen."
Ez valóban baromi jó ötlet, az ingyenes utaztatás tényleg szükséges a szabad iskolaválasztáshoz. Hm. Lesz úgyis valami kerekasztal, be kéne ezt is dobni a követelések közé.
-
-
#93448704
törölt tag
A tablet és a digitalizáció biztosan nem oldja meg az oktatási problémáinkat. pl.: az IT szakemberek minőségére milyen hatással van, hogy (megnéztem) már általános iskola 1-2. osztályban digitális eszközökkel oktatnak? Nagyon szívesen megnéznék egy ilyen órát.
-
#93448704
törölt tag
A jövőben leginkább azok a munkahelyek maradnak meg, amiben az ember több, mint a gép: ez pedig első sorban a kreativitás. Ehhez persze kell szakmai tudás, önismeret és szociális képesség az együttműködéshez. Ha csak a tudásra koncentrál az oktatás, az nagy probléma, ráadásul a tudást élően is kell tudni tartani... Olyan oktatással, ami azt gondolja, hogy a gyerekbe be kell tölteni kintről a tudást semmi esélyünk.
-
domos
senior tag
Ez mind szép és jó, de amíg a legtöbb iskola a Pentium 4-es számítógépeket sem tudja le cserélni, addig nem tudom ilyesmin egyáltalán minek is gondolkoznak.
If you don't do it enough, nothing's gonna really happen.
-
KINKY_007
aktív tag
Ez egy sokkal jobb cikk, és így már lehet magyarázni, hogy miért jó a digitális eszköz. Mert új forma, más eszköz, nem a begyöpösödött, régi módszer(ek) használatára kötelez...
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
KINKY_007
aktív tag
Mivel a "hagyományos oktatás" gyakorlatilag megszünteti az érdeklődést, megöli a kíváncsiságot, ezért jó, hogy más eszközök belépnek a pedagógia eszköztárába, mert ezekkel EGYÜTT új módszerekkel is gazdagodik a tanár. Vili?
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
KINKY_007
aktív tag
válasz szupermacs #36 üzenetére
Próbálj meg egy win7+office2013-at futtatni p4-es architektúrán, azután okoskodj...
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
veterán
válasz szupermacs #38 üzenetére
Szia!
Az lehet, hogy szerinted ez így van, ám több éve nem támogatott szoftverről beszélsz fyi. Extended support van 2017-ig, de ewnélwm átmegy mire kivámtam utalni...
Üdv. core2
-
KINKY_007
aktív tag
válasz szupermacs #38 üzenetére
Te írtad a pentium 4-et. 4 éve nincs informatikai normatíva, tehát még egeret sem lehetett venni, nemhogy processzort.
Azért tanulnak informatikát, hogy vizsgájuk legyen belőle- mondjuk érettségit. Ott a 2007, 2003 már nem is választható, ugyanígy kifuttatják az Xp-t is. Mennyiségi licensz keretében (sulinak 0 ft) lehet telepíteni, csakúgy, mint az új változatokat win 10-et és office 2016-ot is már.
Kérem a következőt!A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
szupermacs
veterán
Igazatok lehet. Nekem már nagyon rég volt informatika órám, akkor a gépek arra jók voltak, amiket a tanterv megkövetelt.
-
domos
senior tag
válasz szupermacs #41 üzenetére
Nem tudom feltűnt-e, de nem az informatikaórákról van szó, hanem a digitális oktatásról. Az oké hogy a Windows XP meg az Office 2003 elketyeg egy P4-en is (nagy szenvedve), de mihelyt meg kéne mondjuk nézni egy videót a neten, meg is van halva az egész. Na meg 2016-ban nem 2001-es szoftvereket kellene oktatni.
[ Szerkesztve ]
If you don't do it enough, nothing's gonna really happen.
-
szupermacs
veterán
Ebben igazad van.
Én nem ma végeztem a suliban, de ott a pályázatból az iskola kapott egy digitális táblát a fizika-kémia laborba, ami elég jó lett volna. Sose használtuk, csak egyszer amikor a tanár azt mondta, hogy rajzolhatunk rá. Földrajz órán sokkal több értelme lett volna a térképet azon nézni, mint fénymásolt papíron. Tehát vannak iskolák, akiknek a lehetőség adott, de a tanárok sincsenek felkészítve a digitális kütyük használatára. Ez viszont az iskola sara, ha fölöslegesen porosodik egy projektor meg egy digitális tábla, ami több százezer forintba került, még ha pályázatból is kapták.
(Egyébként én most Office 2007-tel dolgozok, nem tudom, hogy mennyi újítás van az újabb verziókban, amik fontosak lehetnek. Ezt a verziót is kiismertem hamar, pedig nem ezt tanultam, hanem valami 2001-es verziót.) -
domos
senior tag
válasz szupermacs #43 üzenetére
Nekünk, informatikára fogékonyaknak teljesen minden hogy Office 97, 2016, vagy LibreOffice elé kell leülni, mivel mi értjük a logikáját, de sajnos a mai fiatalok annyit fognak fel, hogy "ide kattints-oda kattints", aztán ha valami nem ott van ahol abban a verzióban amivel tanultak, akkor meg vannak halva. Ez persze részben az oktatás hibája is. A tanár probléma amit írtál pedig sajnos nagyon is igaz... A tanárok valamiért nem fogékonyak az ilyesmire.
If you don't do it enough, nothing's gonna really happen.
-
szupermacs
veterán
A mostani 40 fölötti korosztály szerintem nem tanult informatikát az egyetemen, pláne nem a középiskolában vagy általánosban. Ezért sem lehetnek fogékonyak rá, mert nekik idegen lehet. Az más, hogy megvesznek egy okostelefont és tudnak Facebookozni, vagy otthon a gép előtt a neten böngészni, vagy videókat nézni.
Édesanyám is számítógépen dolgozik, de nem tudja szerintem azt, hogy mik a biztonságos oldalak és tartalmak az interneten és mik nem. Ők ha bekerülnek az internet pöcegödrébe, akkor gáz van.
A 30-on aluliak meg könnyebb helyzetben vannak ilyen téren, mert szinte bele születtek a digitális korszakba. Nekem 2007-től lett csak internetem, de egyből elkezdtem használni. Előtte már a gépet is sokszor használtam és tanultam fiatalabb korom óta, ami előny.
Nem tudom, hogy mennyire örülnének, vagy mennyire lenne haszna egy továbbképzésnek. Igazából egy ECDL vizsga sem ér semmit, ha csak a kötelező miatt teszik le és nem érdeklődnek a digitális világ felől. -
domos
senior tag
válasz szupermacs #45 üzenetére
Ebben az esetben vagy át kell képezni őket, vagy lecserélni ha szükséges. Nem kell egyből mindent digitálisan csinálni, hanem lassan kis lépésekben bevezetni.
If you don't do it enough, nothing's gonna really happen.
-
adapter07
csendes tag
Olvasom a hozzászólásokat és egyre inkább azt érzem, hogy ehhez is ért mindenki mint a focihoz. Az hogy valaki ért az informatikához az nem jelenti azt, hogy annak a tanításához is ért. A politikusoknak mikor elő kell húzni valamit a kalapból, akkor rendszeresen a digitális oktatás jön elő. Jól hangzik, a népnek tetszik, sok pénz mozog, sok a jatt. Kell ennél több? Ilyenkor gyorsan beszereznek egy rakás trendi informatikai cuccot (legalább kétszeres áron, szigorúan közbeszerzésben) és odaborítják az iskoláknak. Csinálnak hozzá honlapokat, irodákat, ügyfélszolgálatokat. Csak azzal nem foglalkoznak, ezt az egész miskulanciát beillesszék az oktatási rendszerbe.
Például adjunk a gyereknek tabletet. Rendben, de ahhoz, hogy azt használni lehessen kellene egy profi wifi hálózat szuper sávszélességgel az iskolába (több milliós tétel). Hány iskolában van ilyen? Meg kellene oldani a tabletek töltését (egy tanteremben jó ha egy konnektor van). Az Android rendszer híresen stabil, ki fogja karbantartani a gépeket? A félállású minimálbéren foglalkoztattott iskolai rendszergazda? Úgy nem lehet órát tartani, hogy az egyik gyerek gépén megy a szoftver a másikén nem. Ha van Internet a gépeken akkor ennek a szabályozása, tartalomszűrés, hogy SNI Ödönke ne nénis videókat nézzen az elektrolízis helyett. Egy profi terem felügyeleti szoftver 1 milla egy teremre. A tartalomról még nem is beszéltünk. A jelenlegi gyakorlat az, hogy a tanárok majd csinálnak tartalmat ingyen, önszorgalomból. Ez természetesen nem működik. Tessék megnézni a Smart táblák oldalán ingyen elérhető tartalmakat a többség primitív, alig használható (tisztelet a kivételnek). Ez nem a tanárok hibája az ő lelkesedésük dicsérendő, hogy egyáltalán foglalkoztak ezzel. Nívós tartalom elkészítése azonban szakértelmet és sok munkát igényel, ami sokba kerül.
Egyszóval, szép dolog a digitális oktatás de a mai magyar oktatási rendszerben nincsenek meg hozzá sem az anyagi sem a személyi feltételek és amíg hozzá nem értők döntenek ezekben a kérdésekben addig nem is lesz. Ma mindenki azt várja, hogy az iskolák majd fogpiszkálókból digitális Eiffel-tornyot építenek. Nem megy! -
gabor.79
aktív tag
válasz adapter07 #48 üzenetére
Ha tablet, legyen olcsó, 90% valószínűséggel Android. Másik fórumokon nyavalyognak, hogy túl töredezett, a két-három éves készülékeken az operációs rendszert nem lehet újra frissíteni, biztonság ohne, ahol meg lehet, azt is csak korlátozott ideig, mert később a hardver nem bírja a terhelést. Magyarul öt-hatévente legfeljebb lehet új táblákat venni. Tehát akkor olcsóbb a digitális oktatás?
Ha meg egy általános operációs rendszer van rajta, azon lehet kalózkodni, netezni közben. Vagy készítenek hozzá saját operációs rendszert milliárdokért?
A papíralapú könyvet sokan elavultnak tartják, meg nem kelti fel a figyelmet. Az animáció lehet, hogy felkelti, bár egy idő után erre is kialakulhat a vakság. Ha már ezek is kevesek lesznek az érdeklődéshez, akkor hogyan fogják azt tovább fokozni?
Arról nem is beszélve, hogy a világból felénk ömlő információdömping miatt egyre több gyerek figyelemzavaros, egy ismerősöm az ő fejlesztésükkel foglalkozik, és elmondta, hogy ő ebben az életben már nem lesz munkanélküli, sőt, vállalkozásába keres új munkaerőt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Assetto Corsa Competizione
- Projektor topic
- Monitor hiba topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- MW2 - MW3 játékosok baráti köre
- Intel Dual Core 2000 felhasználók barátságos offolós topikja
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- További aktív témák...