- Olcsóbb lett a Tesla Full Self-Driving szoftvere
- Aliexpress tapasztalatok
- SkyShowtime
- Direct One (műholdas és online TV)
- Nagyon gyorsan betilthatja az EU a TikTok újítását
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- ASUS routerek
- Microsoft Excel topic
- Mozilla Firefox
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zeki
nagyúr
Nincs tableted mi?
Gyerekeidnek sem?Nálunk van.
- vannak gyerektabletek, ezeken speckó app fut. Van a sima droidos felület, meg egy app, amit ha elindítok, csak az appban felvett játékok alkalmazások futnak. Kilépni csak kóddal tud.
- tehát simán lehet egy droidot is úgy átalakítani, hogy csak az fusson rajta, ami kell. Ha meg Ödönke meghekkeli, azonnal 1-es minden tantárgyból, ami rajta van a tableten, aztán szépen visszaállítani mindent.
- ha nem a legújabb játékok kellene, akkor évekig elvan az a tablet vagy okostelefon.
- egy oktatási tananyagnak nem kell bika hardver, a szövegek, képek, meg pár animáció megjelenítéséhez.
- minek állandónak WIFI? Hogy netezzen? Elég akkor wifi, ha frissítés jön a tananyaghoz, és otthon nincs wifi, hogy letöltse.Valóban túl sok már az inger, de manapság nekiültetni egy gyereket hogy kiolvasson egy kötelező regényt... hehe... az szép kihívás.
domos
Így van. Már wines tabok is vannak olcsón.
[ Szerkesztve ]
-
Zeki
nagyúr
válasz adapter07 #53 üzenetére
bumper case
Elég sok mindenre megoldás.
Gyerektabletnél ez elég brutális. -
adapter07
csendes tag
" - vannak gyerektabletek, ezeken speckó app fut " ez lehet, hogy működik egy általános iskola alsó tagozatán, de mi a helyzet a pl. a középiskolásokkal?
" - egy oktatási tananyagnak nem kell bika hardver " nem biztos, pl. az októanyagok sokszor videót tartalmaznak, egy HD-s anyag lejátszásához kell az erő. De ez ma már nem probléma, a mai eszközök ezt valószínűleg tudják.
" - minek állandónak WIFI? " ez nem lehet kérdés, a digitális oktatás egyik fő célja, hogy a gyerek tudjon információkat keresni a neten, aktívan használja a korszerű kommunikáció lehetőségeket. Viszont az internet elérésnek kontrolláltnak, a tanár által szabályozhatónak, ellenőrizhetőnek kell lennie.
-
Zeki
nagyúr
válasz adapter07 #55 üzenetére
Kolbászoljon otthon a google keresőn... ne az iskolában.
Egyelőre "tök jó" ez a topik, mindenki azt keresi miért nem jó ez, nehogy már haladjunk akorral,szar minden ami új, könyvet mindenkinek, ősanyáink is abból tanútak!
Ja, ma reggel megint olyan ROHADT NEHÉZ volt az ötödikes lányom táskája, hogy csak néztem, hogy úristen ezt kell cipelnie??!!Na de amíg a vezetők is ilyen maradi blfszk mint itt sokan, addig aki jót akar a gyerekének, az megpróbál nyugatra költözni.
[ Szerkesztve ]
-
gabor.79
aktív tag
Amit ajánlasz, annyiban több a jelenlegi könyves rendszernél, hogy vannak benne animációk. Nem olcsóbb mindenkinek, ha a tanár lejátssza azokat kivetítőn, és akkor nem megy el idő azzal, hogy ide kattint-oda kattint?
Ősszel tartottam meghívottként egy-egy informatikaórát 13-14 éves gyerekeknek, s bár lelkesek voltak, némelyiküknek az is meghaladta a képességeit, hogy rákeressen google-ben dolgokra. Meg akkor találtak vicces képeket, egymásnak mutogatták, egy csomó idő elment vele, mire tudtunk haladni. Egyébként a lányok sokkal ügyesebbek voltak, mint a fiúk. Szóval én nem vonnám el a figyelmüket ilyenekkel.
Jó dolog az animáció, de mire? Sokkal jobban fejleszti a gyerekeket, ha maguk próbálják meg elképzelni, amiről szó van, lásd Miért jobb a hallgatott vagy olvasott mese hatása a gyerekekre?.
Kihívás egy gyereknek egy könyv elolvasása? Biztos nem lát követendő példát.
-
adapter07
csendes tag
Nem keresi itt senki, hogy miért nem jó informatikai eszközöket használni a tanításban. Sőt a tanárok többsége szívesen használja őket, mert érdekesebbé teheti vele az óráját. Azonban, ha az eszköz használata körülményes, problémák vannak vele, nem felel meg a céloknak, nincsenek meg a feltételek a használatához akkor több baj van vele, mint haszon és a tanár inkább menekül tőle. Ezért az ilyen újításokat körültekintően kellene bevezetni már csak azért is, mert ahogy többen is említették a pedagógiai és pszichológiai vonatkozásai sem tisztázottak a használatának.
A mostani tananyagmennyiség mellett nincs idő, az órákon nem működő kütyükkel vacakolni. Pusztán csak arra akartam rámutatni, hogy egy olyan egyszerűnek tűnő ötlet is mint, hogy adjunk a diákoknak tabletet felvet egy sor problémát, amire egy olyan ember, aki nem az oktatásban dolgozik nem is gondol.
Sajnos ma az oktatás fejlesztésére nagyon kevés pénz jut, és amikor ezt a keveset elköltik általában akkor sem kérdezik meg a pedagógusokat, hogy mire lenne valójában szükségük.[ Szerkesztve ]
-
adapter07
csendes tag
Az OS részletkérdés egy ilyen eszköz használatánál. Nem akartam minősíteni egyiket sem, még kevésbé hitvitát nyitni. Csak arra akartam rámutatni, hogy a tanórai tablet használatnál fontos lehet az egységesítés és a működőképesség biztosítása. Ha húsz gyerek húszféle gépén húszféle hiba üzent jelenik meg a program elindításakor akkor annak az órának lőttek.
[ Szerkesztve ]
-
Zeki
nagyúr
válasz adapter07 #61 üzenetére
Igen, maga a komplett tananyag is kukába való.
Az én általános iskolai könyvem szép nagy betűkkel volt írva. Nem volt kétoldalt minden oldalon nagyon apróbetűs iromány, ami alig olvasható, a diák ki is hagyja, a tanár meg abból írat dogát.
Az én időmben minden nagy betűvel volt, azt elolvastad, megtanultad.
Megszakadni sem kellett, mert már minden tankönyv mellé egy kb olyan vastag munkafüzet is jár.
Hozzánk senki sem jött úgy órát tartani, hogy a tanár is ki lett küldve, és a diákok meg lettek esketve, hogy amit az órán hallottak, arról sem a szülőknek, sem másnak nem beszélnek. Mindez általános iskola 5. osztály.Igen, itt krvára el van bszarintva minden, és még ebbe az irányba is halad tovább... irány a gödör.
-
KINKY_007
aktív tag
Itt a "csak" szón volt a hangsúly. Ha ténylegesen tabletként van használva, akkor kb. 2 mp differenciált munkát adni a tanulóknak, ha nem tablet, hanem poháralátét, akkor tényleg marad a frontális munka...
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
Zeki
nagyúr
Csúszunk lefele....
http://index.hu/gazdasag/2016/03/04/informatikushiany_munkaeropiac_oktatas_informatika/de persze nem kell digitális oktatás, csak a semmire sem jó elavult, rosszul összeállított könyvek...