Keresés

Hozzászólok Aktív témák

  • Carasc0

    őstag

    Pedagógus vagyok! Általános és Szakgimnáziumi osztályokban tanítok. Ez éves szinten több 100 tanulót jelent. A probléma ezzel az új tantárggyal kapcsolatban szerintem az, hogy ehhez olyan tanulói állomány is kellene. Kifejtem!

    Mi iskolánk középkategóriába tartozik. Gyerekeink alacsony %-a az, akik tehetségesnek mondhatóak. Többségük a "valamit tud" szinten van. Vannak akik úgy jönnek fel 5. évfolyamra, hogy az ABC-t újra kell velük ismételni mert elfelejtették. Kimerem jelenti, hogy nem a tanárokban van a hiba. A motiválás a mi feladatunk. Teljesen mind1 hogyan próbálkozunk, a gyerekek nagyrésze egyszerűen rövidtávú memóriával rendelkezik!

    Na most ez alapján képzeljétek el, hogy 5. évfolyamon robotokat kell a gyerekekkel programoztatnom, algoritmust kell velük megértetnem... Hogyan tegyem mindezt hatákonyan, amikor a fele a szorzótábla felét is elfelejti mire feljön felső tagozatba továbbá évről-évre nő az SNI, BTMN stb tanulók száma ami további korlátokat jelent a haladásban! Többit már nem is mondom...

    Egy konkrét példa! A Processzor fogalmát elmondom, leíratom, megmutatom képen és fizikailag is (körbeadom). Beszélünk róla és ismételjük is. 1 hét múlva a dolgozatban nem 1 volt aki a processzort nem ismerte fel. Miről beszélünk akkor? :W

    Hihetetlen, hogy felsőszékbe ülő okosok nem néznek a dolgok mélyére....

    [ Szerkesztve ]

    Gondolkodj globálisan és tegyél lokálisan!

  • Carasc0

    őstag

    Teljesen mind1 hogy Word vagy LibreOffice...Nem a céleszköz a probléma, hanem a tanuló és az idő! Saját magát és vele engem akadályoz meg abban, eljussunk oda, hogy készség szinte tudja használni a szövegszerkesztőt. Első probléma, hogy otthon nem tanul/gyakorol a gyerek. Oké a LibreOffice előnye, hogy otthon ingyen letöltheti és használhatja. Bravo, de nem fogja. Innentől kezdve a tanórákra van/vagyok utalva hogy tanuljon valamit. Az óraszám kevés, tehát inkább akkor Word-on tanuljunk 36*45 percig/tanév, mert tényleg előbb fog a Word-el találkozni mint a LibreOffice-al. Tehát megint egy általad felvetett tök jó dolgot kell ellapoznom, mert a mai gyerekgeneráció szó szerint mikkant egy jó nagyot az iskolára. Mivel a tehetségből kevés van, szeparált munkaforma kell. 45 perces órák/hét esetén ez még több idő ---> még lassabb haladás! :O

    A te javaslatod tényleg akkor lenne bazi jó, ha a tanuló venné a fáradtságot és otthon gyakorolna. Házi feladat informatikából számomra értelmetlen! Megcsináltatja mással. Szorgalmit papírformában hozzák be, én meg csak fogom a fejem, hogy otthon ez nem megy gépen! Kipróbáltam. Ő nem akar Office jellegű progikat használni csak ha az életében nagyon nagyon muszáj! Tojik rá!

    Véleményem, hogy jól seggbe kellene rúgni a tróger szülőket, gyerekeket és keményebb szankciókat alkalmazni mint régen lehetett. Most már ezek a kölykök semmitől nem riadnak vissza! Itt a probléma... Lassan ez a szó hogy tanítás, az inkább "próbálok tanítani" jelentést hordoz.

    Ha mondjuk heti 2 tanóra infóm lehetne minden osztályba, sokkal többre mennék! Sokkal!

    [ Szerkesztve ]

    Gondolkodj globálisan és tegyél lokálisan!

  • Carasc0

    őstag

    Első fele igaz, gyerekek tényleg sok időt töltenek az iskolában! De ez miért is van? A hülye mindennapos tesi miatt, meg stb stb. Na most én szívjam meg miatta? Nekem is hoznom kell a kötelezőt, és nem mindent lehet a gyerekre fogni!

    A másik fele, hogy a gyerek az iskolán kívül jár hip-hop-ra, meg ki néz magasabbra szakkörre, az egyértelműen azért van hogy a szülőnek ne kelljen otthon foglalkoznia a gyerekkel. (tudom ezzel sokan nem értenek egyet, de nagyrészt így van sztem!) A gyerek otthon kisírja hogy szeretnék űrtáborba menni, a szülő nagy vigyorral fogja járatni. Arra már nincs esze a szülőnek, hogy kisfiam először tanulj, majd a szakkör meg a kikapcsolódás! És persze miért akar a gyerek sportolni? Mert a hülye média meg a barátai meggyőzik arról, hogy a sportból megtudsz élni, és nem kell tanulni. Ismerem jól ezeket. A sporthoz nem kell füzetet venni és tanulni just mozogni. Naná hogy mire haza keveredik a gyerek este 7 óra van és azt sem tudja hogy hány kg a kapitány. És mit fog mondani a szülőknek? Ááá anya nincs ám matek házi.... Jaj anya de fáradt vagyok már a tanuláshoz.... :((( Ez így egy kialakult ocsmáyn körfogás amit lassan a csak a tanár szív meg, nem a tanuló! Botrány!

    De erről én tehetek? Én szívjak? :U

    [ Szerkesztve ]

    Gondolkodj globálisan és tegyél lokálisan!

  • Carasc0

    őstag

    A fennálló oktatási helyzet szerintem bészben az államé, részben a szülőé, a mi iskolánkra vetítve! A legutóbbit azért tettem hozzá, mert vannak olyan iskolák ahol a tanár a link és nem tanít hivatásszerűen. Az csak még jobban fokozza az elbódult helyzetet. Persze a tanulók pont a link tanárokat szeretik. Ez is tükrözi a gyerekek szuper hozzáállását!

    [ Szerkesztve ]

    Gondolkodj globálisan és tegyél lokálisan!

  • Carasc0

    őstag

    A gyereknek nem kellett egyáltalán semmit letölteni, mert nálunk eleve ott volt a gépen. Egyébként sem tudta volna magától kitalálni mit kell letölteni mert fogalma se volt róla mi ez, ahogy a felnőttek többsége sem tudja (sajnos). Viszont azt 1 pillanat alatt levettem, hogy bár hasonló a két program, ez csak összezavarná.

    Én az otthoni gyakorlásról beszéltem, nem az iskolai gépekről! Kérlek figyelj oda is, amit írok!

    Azaz az a döntés, hogy egy profit orientál cég SW tanítják az iskolába egy ingyenes hasonló funkciójú SW helyet konkrétan akadályozott abban, hogy látva a gyerek elveszettségét a témában segíteni tudjak neki.
    Ha készség szintjén eljutott volna oda, hogy tudta volna az egyiket biztos vagyok benne, hogy a másik is menne évek múlva amikor leghamarabb a munkához kell.

    Mintha el sem olvastad volna, hogy mit írtam ezzel kapcsolatosan! Hiába lenne LibreOffice, ha nem tudod elérni a célodat. Mert mint korábban írtam sok tényező korlátoz!

    Lehetőségként (alternatívaként) fel kell ajánlani, hogy elküldi a saját e-mail-jéről (motiváltság végett esetleg bónuszokért). Nálunk megtörtént. Sok gyereknek van mobilja és onnantól alap, hogy van e-mail. Kicsit kreatívabbnak kell lenni. Mindig lehetőséget kell adni a gyereknek, hogy sikerélményeket gyűjtsön be. Ehhez mindig hozzá kell igazítani a feladatot a szintjéhez.

    Ok. Játszuk el a dolgot. Én vagyok egy 6. évfolyamos gyerek és te a tanár. Megmondod nekem hogy mi a házi feladat és hogy X időre küldjem el neked e-mailre. Jó rendben én meg azt mondom hogy elnézést de nem tudom e-mailen elküldeni mert nem tudom használni.
    Ilyenkor mit teszel? 1-es? Azt nem mondhatod hogy miért nem tanítottam meg levelet küldeni. Bocs nem tananyag még ebben a korban. Nekem sajnos kötött pályás terveim vannak. Ha ettől eltérek sem jön még szóba az e-mail. A lényeg hogy kifogásuk mindig lesz egyeseknek és megint csak fegyelmezel és stb stb..

    Vsz. nem szankcionálni kell, meg a teljesítményt hajhászni, hanem érdeklődést felkelteni..

    LOL! Teljesítményt hajszálni, amikor nincsenek olyan más tantárgyból szerzett alapjai, amire építhetnék. Nem azért mert nem tanították meg neki, hanem mert mint mondottam rövid távú memóriával rendelkeznek. Elfelejtik. Innentől tényleg a motiválás segíthet, de hidd el volt aki engem bazira kedvelt de a tantárgyat nem. Megfeszülhetsz sem fogsz teljesítményt te ott hajtani. :C

    Apropó! Lehetőséget kell adni egy gyereknek hogy sikerélménye legyen? Hova süllyedjek akkor már le? Akinek az 5. évfolyamos anyag sem megy, akkor 4. évfolyamos anyaggal traktárjam hogy legyen sikere? :W Akkor nem fog fejlődni...

    redgreg Ma már ennek majdnemhogy totál ellentét éljük. Kivéve az Elit iskolákat.

    [ Szerkesztve ]

    Gondolkodj globálisan és tegyél lokálisan!

  • Carasc0

    őstag

    Amiről te beszélsz, az tuti nem olyan iskolára illeszthető rá mint a mienk az 100%. Ez olyan iskolában működik ahol a többség jól tanul, van pénz. Sajnos ez nem mi vagyunk! Bár hiába van eszközpark, ha a gyerek düddő és nem vigyáz rájuk. Én nem is tudom mi lesz majd ha minden gyerek majd nálunk hazaviheti a kapott táblagépet Félévet nem adok a gépeknek. Gyerekek tojnak itt mindenre rá! Tisztelet annak az írdatlan kevés gyereknek akikkel olyan jól lehet(ne) együtt dolgozni.

    Mondok még egy példát! Elviszel 30 gyereket mondjuk ilyen robotika parkba. Minden gyerek annyira élvezni fogja mint állat! Ez oké. De amint az iskolapadba TE, mint tanár azt mondod nekik hogy gyerekek mi is ilyen robotokkal fogunk foglalkozni és megtanuljuk a dolgokat, akkor már a gyerek fejében ez a szó hogy "megtanuljuk" hallatán már nem úgy fog hozzáállni.És tudod miért vagyok ebbe biztos? Mert:

    - A robotika parkba nem volt semmi kötelezettsége, tehát semmiben nem szenvedett hátrányt és kötöttséget így élvezte!
    - Iskolában kényszernek érzi, tudja hogy jegyet kap rá, úgy nem smafu. Persze nem mindenkinél de többségénél igen.

    Megint kilyukadtunk ugyanott. :K

    [ Szerkesztve ]

    Gondolkodj globálisan és tegyél lokálisan!

  • Carasc0

    őstag

    Általában véve az iskolában első körben alapozni kellene. Pontosan erről van szó!

    csiby222: Te már elkanyarodtál a szakmai felkészültségi kérdés fele. 2 okból kérdeztek tőled! A tanár nem volt naprakész és azért, mert tőled bármit kérdezhettek nem járt semmi kötelezettséggel. És mivel nem járt azzal, így bártabbak és érdeklődőbbek voltak. Megint kilyukadtunk ugyanoda! :)

    Azt még mindig nem akarjátok elfogadni, hogy nem taníthatok azt ami a gyerekeket érdekli. Kerettanterv beszabályoz. Ha így tehetnék, nem is panaszkodnék!

    Utolsó példával zárok: Ha azt mondanám hogy szeptembertől nem kell dolgozatot soha infó órán, nagyobb lenne az érdeklődés. Ez 300%. De még ha érdeklődő témánál is hozzáteszem hogy gyerekek ezt meg is kell ám tanulni... akkor már puffogás jön. Ennél világosabban nem tudom prezentálni a fő problémát. :K

    [ Szerkesztve ]

    Gondolkodj globálisan és tegyél lokálisan!

Hozzászólok Aktív témák