Új hozzászólás Aktív témák
-
lcee79
őstag
Kíváncsi vagyok mit hoznak ki ebből a projectből... ha igaz
Most már nem lepődünk meg semmin mindenki gyárt mindent...
[ Szerkesztve ]
https://www.mixcloud.com/laszloerdelyi2/
-
Just_Reboot
addikt
Hát ez még viccnek is rossz!
-
Csapoati
nagyúr
Apple Car?
tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.
-
simongab
senior tag
Autót gyártani nehezebb mint középszar telefonokat ;-)
-
lcee79
őstag
Elon Musk sem volt autógyártó és mégis megcsinálta a Teslát. És azért az nem kis vállalkozás volt, ehhez képest az apple-nek jóval nagyobb lehetőségei vannak... Ha akarna tudna jót csinálni.
Amúgy is a mostani gyártók semmi változást nem visznek az autógyártásba, jelentéktelen kis változtatásokkal jönnek ki minden évben (1-2 kivétel), és minden évben kicsit kevesebbet írnak a fogyasztásra is, de a valóságban nem fogyasztanak kevesebbet... Szinte standard adat, hogy megmondod hány ccm az autó és arra rávágja egy szakértő, hogy hány litert fogyaszt
Szerintem ha Apple beszáll azután jönnek a többiek is, és akkor lesz majd ténylegesen változás a téren... kevesebb fogyasztás és főleg egyáltalán nem benzin és dízel lesz amit fogyasztani fognak
jövőbe mutatóak lesznek.Napelemmel már 1980-ban foglalkoztak, de nem erőltették az olajcégek, hogy ebből legyen is valami.. vajon miért?
A hybrid eleve egy baromság, 2 energiát is pazarolni....
Meg van pár találmány ami be sem került a köztudatban mert már csírájában el lett fojtva...
Az az egy gáz van az újításokkal, hogy a kis szerelők akikhez az ember elvinné az autóját, az majd benéz aztán motor helyett egy turbina lesz meg processzor, és nem sokat fog tudni vele csinálni
Informatikus diplomával lehet majd autót szerelni
Szerintem kezdem is az átképzésemet
[ Szerkesztve ]
https://www.mixcloud.com/laszloerdelyi2/
-
Penge_4
veterán
Egyből ez a South Park epizód ugrott be (sznobfelhő).
-
lcee79
őstag
válasz Döglött Róka #9 üzenetére
Még a Rockefellerék is kiszállnak a fosszilis energiahordozók piacáról ez azért jelent valamit...
A hybrid csak az átmenetet képezi, csak az átálláshoz kell egy köztes lépésnek, nem jövőbe mutató szerintem...
A sima benzines vagy dízeleshez képest persze előrelépés...
Pont annyira mint mikor lecsökkented a teljesítményt/motortérfogatot és kijelented hogy most kevesebbet fogyaszt az új... Ja.... És mennyivel környezet barátabb jelentéktelen mértékbenSzóval nem adok sokat már a benzinnek/dízelnek sem és a hybridnek sem
de az előbbi lehet hogy tovább marad mint az utóbbi...[ Szerkesztve ]
https://www.mixcloud.com/laszloerdelyi2/
-
big-J
őstag
válasz Döglött Róka #9 üzenetére
Ennek most örülnünk kellene?
Ha gyártanának is, valószínűleg elektromos lenne, ahogy meg is van írva, és jól tennék, mert segítenének a köztudatba hozni a dolgot, és hamarabb irtanák ki az egyéb, sehova nem fejlődő dinoszaurusz technológiákat.
-
3aTi3
tag
"A hybrid eleve egy baromság, 2 energiát is pazarolni...."
valószínű nem ez lesz a hosszútávú megoldás, de hülyeséget ne írjunk.
a lehető legrövidebben: a hibrid autó a fékezés során nyert energiát tárolja és hasznosítja gyorsításkor. plusz a villanymotor(ok) bevonásával a robbanómotor üzeme is optimalizálható.
én végeztem a feladat oroszlánrészét: üvöltöttem!
-
rudi
nagyúr
Igen, Elon Musk a lejobb példa. Úgy tűnik nincs benne az energia/autógyártó lobbiban, ezért mer a kényelmes konvenciókon túllépni. Ugyanezt teheti meg az Apple is a világ legnagyobb pénztartalékával ami létezik. Hazaviszi az offshore pénzét, letesz belőle egy autógyárat a sivatagban, és a komplett amcsi közvélemény meg politika letérdel előtte. Az erős brandjével meg egy középszerű technikai megoldású, de dizájnos terméket is iszonyatos sikerrel tud majd értékesíteni.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
Stanlee
őstag
Ezt tegnap rittyentettem a logout-ra, ide is betolom, mert ez a véleményem az Apple saját autójáról. Nem vagyok Apple gyűlölő, sem Apple fan. Mellékesen a Tesla tavaly autónként masszívan ráfizetéses volt (nagyságrendileg kb. 5000 USD veszteség/autó), szóval nem hiszem, hogy a befektetők nagyon örülnének, hogy Cook bácsi égeti a pénzüket.
Apple (i)Car - Vágyálom...
Az utóbbi napok egyik legnagyobb híre, hogy az Apple saját autón dolgozik. Vagy talán mégse saját autón, hanem egy olyan felhasználói felületen, amit más autógyártóknak eladhat, ezáltal piaci részesedést szerezve magának a gépjárműpiacon, és nagy örömöt okozva a vezetőknek, hogy Apple minőséget kapnak legalább a kezelőfelületen. A véleményem arról, hogy a saját autó - (i)Car - ötlete miért halott.
Az első és talán legnagyobb hátulütője a saját autó gyártásának, hogy az Apple-nek nincs saját gyártókapacitása, az elektronikai eszközöknél külső beszállítókkal dolgozik, az összeszerelése a termékeinek nem saját alkalmazottak által történik, hanem bérmunkában. Tehát ha nem kell több iPad, akkor szólnak a Flextronics-nak, hogy ennyi volt, azt csináltok amit akartok, küldjétek haza a munkásokat, nem érdekel, hogy mi történik velük. Ha az autójukat saját maguk szerelik össze, akkor a gyárban olyan alkalmazottak lesznek, akiket nem lehet egyik napról a másikra lapátra tenni. Persze a gyárat lehet az USA-n kívülre is tenni Kínába, de azért egy autón a Designed in California - Assembled in China felirat eléggé rosszul mutatna, és kevésbé lenne bizalomgerjesztő.
További problémát jelent a gyártáson felül, hogy egy olyan piacra akar belépni az Apple, amit már ural a Tesla Motors, a BMW, Audi, Porsche, Lexus és Mercedes. Azért ezeket a gyártókat említem, mert az Apple nem fog a 30 000 dolláros mezőnybe termelni, neki a nagyok játszóterén van a helye, ahol egy autóra átlagosan 100 000 dollárt költenek. Amerikában ez a piac éves szinten kb. 50 000 autót jelent, aminek a felét a Tesla teszi ki, és csak ez után jönnek a már említett prémium gyártók. Ezen a piacon nem jelenik meg egyik napról a másikra 10-20 ezer új vásárló éves szinten csak azért, hogy egy Apple autót vehessenek. Tehát egy nagyon erős piacon kellene az Apple autójának helytállnia, ami alacsony értékesítési számokat jelent. A Tesla Motors éves árbevétele 2014-ben 3,2 mrd USD volt kb. 33 000 globálisan eladott Model S-szel, ezzel szemben az Apple 182,8 mrd USD bevételt könyvelhetett el. Ha ugyanakkora piacot tudna magának kihasítani az Apple, mint a Tesla, akkor is csak az éves árbevételének az 1,7%-át adná az (i)Car.
Egy további sarkalatos probléma a szervizhálózat kiépítése. A Tesla Motors-nak olyan jelentéktelen országokban, mint Franciaország pl. 2 db szervize van. Németországban ez a szám 7. Tehát európai szemmel nézve ez a prémium kategóriás szegmens nincs igazán lefedve, ha valami probléma lenne a járgánnyal. Az Apple-nak nem csak értékesítési pontokat kell kialakítania, hanem szervizhátteret is kell biztosítania, ami pénz, nagyon sok pénz, és nem lehet költséghatékonyan üzemeltetni a szervizeket, tehát csak vinnék a pénzt, egy presztízs jellegű beruházásért cserébe. A javításhoz hozzátartozik, hogy ha probléma van, az autót nem lehet a DHL-lel beszállítani egy nagy központi szervizbe, itt fizikális pontokra van szükség. Ezzel szemben a német prémium márkáknak olyan szerviz háttere van, amit kiépíteni nem tud az Apple rövid időn belül.
Még valami: ha a Tesla-hoz hasonlóan elektromos meghajtású autóban gondolkoznak, akkor a töltőhálozat kiépítése is további pénzt fog felemészteni - azért is kell a saját töltőhálózat, mert ezzel tud a Tesla kényelmi szintjén maradni, az otthoni töltés lehetősége nem mérvadó. Persze lehet a Tesla és más gyártók pontjait használni, de mekkora a valószínűsége, hogy az Apple hajlandó lenne bárkivel is közösködni?
A fenti gondolatmenetet követve szerintem eleve halott ötlet az Apple (i)Car, persze álmodozni szép és jó, de azért ennél jóval értelmesebb (nyereségesebb) kezdeményezések is elhaltak már az Apple berkein belül.
[ Szerkesztve ]
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
GeryFlash
veterán
Feltéve hogy Amerikába éri meg neki gyártani. Nem vagyok ebben olyan biztos. Mint ahogy abban se, hogy lesz az egészből bármi, én arra tippelnék hogy valami bérgyártóval megegyezik, de hogy felhúzzon egy gyártósort meg mindent az nem vallna Cookra, aki lehet 14 legsikeresebb embere de azért alapvetően Jobs hagyatékából él, és semmi merészet nem mer meghúzni (ja de, iwatch, 1-2 év késéssel).
De hátha rám cáfol Cook, mert én csak örülnék neki ha végre kirohadnának a benzines-dízeles autók, és az Apple képes lenne a lobby ellenére trendet csinálni ebből. Árazása persze biztos meredek lesz, de lesznek olcsóbb megoldások is, a lényeg hogy behozza a trendet.[ Szerkesztve ]
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
lcee79
őstag
A bérgyártásról a cikk is ír
"Zadesky az elmúlt évben többször is Ausztriába repült, ahol a Magna Steyr található. Ha nem lenne ismerős: egy olyan autógyár, amely szerződéses keretek között bérgyártással foglalkozik, 100+ éve, többek között a CarPlay is a repertoár része." Így nem is kell Kínába mennieSzerintem ahogy néztem ezeket a koncepciókat (pl ezt) inkább olcsóbb kis városi autókat gondoltak szerintem
kb ha annyi ember vesz az autójukból mint ahányan a telefonból az bőven megérné nekik...
Én még sosem vettem apple telefont, de sokan mások viszont igenLuxusautót megírtad hogy miért nem éri meg
[ Szerkesztve ]
https://www.mixcloud.com/laszloerdelyi2/
-
maross
veterán
"Az első és talán legnagyobb hátulütője a saját autó gyártásának, hogy az Apple-nek nincs saját gyártókapacitása, az elektronikai eszközöknél külső beszállítókkal dolgozik, az összeszerelése a termékeinek nem saját alkalmazottak által történik, hanem bérmunkában."
Nincs telefongyartokapacitasuk -> van sajat iphonejuk.
Nincs autogyartokapacitasuk -> nem lesz sajat icarjuk.Ertem en
eladó 100+ új/használt társasjátékom: https://tinyurl.com/tarsasjatekok
-
-=MrLF=-
senior tag
Múlt heti, [Heti szemle] rovatban is felmerült a téma.
[Villanyautón dolgozik az Apple]
Lényegesebb részletek:
"Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója a múltkoriban maga is elismerte, hogy az Apple "nagy erőfeszítéseket tesz mérnökei elcsábítására" 250 ezer dolláros bónuszt és 60 százalékos fizetésemelést kínálva nekik.A Financial Times korábban egy autóipari szakembereket alkalmazó "szigorúan titkos" tervezőintézet létezéséről lebbentette le a fátylat. A lap szerint ennél az intézetnél dolgozik például a Mercedes-Benz kutató-fejlesztő részlegének egykori vezetője Johann Jungwirth is, aki tavaly mint "Mac rendszerfejlesztő" csatlakozott az Apple-hez."
protonmail.com Secure Email Based in Switzerland . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . startpage.com The world's most private search engine from Netherland
-
rudi
nagyúr
A konvencionális autógyártásban nincsenek. De pl. ott a Gordon Murray féle apró izé, amit teljesen másképp gyártanak, és állítólag már a 10 000 dolláros áron is szépet szakítanak. Apple logóval simán el lehetne adni másfél-kétszeres áron, az már nem rossz.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
Stanlee
őstag
Egy részét kiemelted annak, amit írtam. Az elektronikában a bérgyártás teljesen megszokott, szóval elég buta dolog az általam írt analógiára azt mondnai, hogy azért nincs telefonjuk, mert nincs gyártókapacitásuk. Az autógyárak azért más téma. A cikkben is említett Magna Steyr olyan kis mennyiségben értékesített autókat gyárt, mint a Mercedes G-osztály, ill. a Mini Contryman és Paceman (OK, a Mini mennyisége nagy a G-osztályhoz képest, de éves szinten azért itt sem százezres számról beszélünk) - értsd ezekre nem érte meg a Mercedesnek vagy a BMW-nek saját gyártósort kiépítenie, ami azért jelenthet valamit.
Ahogy írtam is, én örülnék annak, ha lenne Apple autó, mivel ki is próbálnám, de nem venném meg soha :-), legyen szerencséjük az autóiparban.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
Döglött Róka
veterán
Ha lesz apple auto, akkor csinalnak egy varosi elektromos vackot ios-el, amit dragabban adnak mint egy fiat 500-ast.
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
Csapoati
nagyúr
-
#82729984
törölt tag
"Meg van pár találmány ami be sem került a köztudatban mert már csírájában el lett fojtva.."
Többsége nem el lett fojtva, hanem egyszerüen nem megvalósítható volt (vagy legalábbis anyagi csőd).
Például a mai napig nem megoldott hogy ne kelljen 400 kiló akkumlátor ahhoz hogy a kocsi fele annyit tudjon mennyi mint egy diesel 50 kiló üzemanyagból.
Mint ahogy az sem hogy mi lesz az autónként 400 kilónyi akkumlátor semlegesítésével amikor tönkremennek (és ez bizony elég komoly probléma, mert csak magyarországon lenne kb. másfél millió x 400 kilónyi akkumlátor). Meg is érdekes kérdés hogy honnan lesz áram, ha manapság az a divat hogy zárjuk be az atomerőmüveket, helyette majd a környezetvédő szénerőmü termeli az áramot...És pl. a jó akksi apple-nek is elemi érdeke lenne, mert akkor a tabletjét meg az iphone-ját sem kéne naponta tölteni és el lehetne adni hozzá egy rakás service-t ami 7x24-ben menne a telefonon. De neki sincs ilyen akksija, lévén ez nem pénzkérdés, hanem áttörésé.
-
#92253184
törölt tag
válasz #82729984 #27 üzenetére
Mindenki el van bűvölve a jobb, erősebb akumlátorral.
Ez az amire nincs szükség.
Egy jelenlegi méretű és kapacitásu akumlátor bőségesen elég az autóba.
Két dolgot kell megoldani.
Legyen töredéke az előállítás költsége és környezet barát a technológia.
Az Apple ezt megoldja és övek a piac. -
Stanlee
őstag
válasz #82729984 #27 üzenetére
A Tesla Model S kb. 35 kWh-t fogyaszt el 100 km-en. A német áramtermelés átlagos CO2 kibocsátása 600 g/kWh. Mindösszesen 21 kg CO2. Egy liter dieselből van 2,64 kg CO2, ebből látszik, hogy egy jobbacska diesel VW majdnem azonos CO2 kibocsátás mellett is hasonló komfortérzetet tud adni, mint egy Tesla. OK, gyorsulásnál nem üt egy diesel annyira, mint az elektromotor, de ha az elektromotornak adjuk az ívet, akkor az sem olyan keveset fogyaszt, mint amit írtam. Az ökológia lábnyomunk meg olyan nagyon nem változik. Ja, és az áram sem annyival olcsóbb, hogy a kis hatótávolságért megérje beáldozni a dieselt az akkus elektromos autóért.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
GeryFlash
veterán
válasz #92253184 #28 üzenetére
,,Egy jelenlegi méretű és kapacitásu akumlátor bőségesen elég az autóba"
,,Legyen töredéke az előállítás költsége és környezet barát a technológia"Aha, 400 kiló akksit összedobni hogyan lesz költséghatékonyabb? Rohadtul nem jó ez a lítium alapú akku, kell valami áttörés, mert az rohadtul nem megy hogy akksi elromlásnál dobod is el az autót mert olyan drága a cseréje. Addig amíg nem lesz áttörés akkumulátor téren addig még halott ötlet, de rengeteg fejlesztés megy, pár év múlva egyik fejlesztési irány csak kiforrja magát.
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
nagyúr
-
-=MrLF=-
senior tag
Érdekesség, múltkor linkelte valaki, nekem új volt.
[Redox folyadékáramos akkumulátor]protonmail.com Secure Email Based in Switzerland . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . startpage.com The world's most private search engine from Netherland
-
GeryFlash
veterán
Egyszerűbb, de drága, nem lehet megspórolni az akksi forradalmat.
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
nagyúr
válasz GeryFlash #34 üzenetére
Most epiti a Tesla meg a Pana a nagy akkugyarat, az siman lenyomhatja a koltsegeket. Illetve ha megsporolod az osszes tobbi bonyolult alkateszt, akkor esetleg a teljes csomag lehet olcsobb. 35e dollar korulre igerik a Tesla III-t, az mar egeszen rendben van.
while (!sleep) sheep++;
-
Stanlee
őstag
A Prius az hibrid, benzin motor van benne, meg elektromotor. Nem kell ámítani a népet, hogy full elektro autó :-)
A Tesla 3 meg egy max. 300 km hatótávolságú városi autó lesz. A sorozatgyártást már Tusk is 2020 környékére taksálja. Most azt várják, hogy talán 2017-ben lesznek első modellek, de ha az X-el azonos gyorsasággal adják ki, akkor késik legalább egy évet még. Addig meg sok minden történhet még.
[ Szerkesztve ]
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
#82729984
törölt tag
válasz #92253184 #28 üzenetére
"Mindenki el van bűvölve a jobb, erősebb akumlátorral.
Ez az amire nincs szükség.
Egy jelenlegi méretű és kapacitásu akumlátor bőségesen elég az autóba."Bocs, ez nettó hülyeség. +400 kg. akkumlátor óriási pénzkidobás, a súly miatti extra fogyasztásról meg irányithatóságról alkatrészek extra terheléséről már nem is beszélve.
A jelenlegi kapacitásról meg, hát bocs de ha totálisan amatőr vagy a témában akkor inkább ne szólalj meg.Nyilván mindenkit bőségesen kielégít hogy 400 kilónyi akksival lehet menni 400 km-ert, feltéve ha nem kapcsolód fel a klímát, a reflektort, a hifit és tsait, télen a fütést. Mert akkor egyből feleződik a hatótáv... Ami az évek múlásával csak rosszabb lesz ahogy romlik a teljesítményt.
Egyszerüen a mai akkumlátortechnológia egy kalap kaki. Engem speciel nem elégít ki hogy pl. egy okostelefon mindössze néhány órát tud müködni akksiról ha tényleg okostelefonként használod...
Mert az akkumlátor technológia problémája nem csak az elektromos autókat érinti, hanem minden it terméket, ezért nem lehet okosórát, szemüveget stb gyártani mert az egész meg van lőve ha folyamatos használat mellett néhány óra után le kell venni és töltőre dugni. -
atike
nagyúr
....ezek alapból is túl drágák.... Na de mi lesz, ha az alma kezébe kerül...?
A másik oldalról meg lehet ez kell ahhoz, hogy elkezdjen terjedni....
-
GeryFlash
veterán
Nem csak az árral van baj, egyszerűen rendellenes hogy 400 kilót kell magaddal vinni, olvasd el a 37-es kommentet, szépen össze van szedve az aggályok. Az hogy csinálnak egy nagyon nagy gyárat attól még nem lehet megúszni az akku fejlesztést, ez ebben a formában nem jó. Gondolkoznak zselés akksin meg mindenen, abba kell belefecölni sok sok pénzt, az hogy a mostani lítium akksikat 20%kal olcsóbban adják sz*rnak egy pofon. Legalább kétszer ekkora akku kapacitás kell, mert az a 300km-s táv tényleg lecsavarva igaz csak, az ember szeretné jól érezni is magát a kocsijában. Arról nem beszélve, hogy ha nem is rohamosan de évről évre csökken a teljesítménye. Kell egy 150-200 kilós a mostaninál két-háromszor erősebb akku. És lesz is remélhetőleg.
Porthoszx: +111111
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
Ruuwa
tag
válasz GeryFlash #31 üzenetére
Dolgoztam olyan jármű rendszeren, ahol a nagy teljesítményű Li-ion akksik 7 éve dolgoztak szinte minden nap, meghibásodás vagy jelentős károsodás nélkül. Még legalább 6 évig minden gond nélkül alkalmazhatóak lesznek. Hosszú távon alkalmazva teljesen versenyképes alternatíva, ha az összköltséget (bekerülés+karbantartás+hulladékgondozás) nézzük. Lehet hogy még költséges az előállításuk, de azért azt mondani, hogy rohadtul nem jó, az azért túlzás.
Valami tréfás, humoros, mégis mélyenszántó gondolatokat magában hordozó, rövid, velős mondat, mely egyéniségem rendkívüli sokszínűségéről tesz tanúbizonyságot.
-
hemaka
nagyúr
Haha, hatalmas kép.
-
Stanlee
őstag
A volt munkahelyem felé menet láttam minden nap egy Tesla S-t. Először nem is tudtam, hogy mi lehet, nem volt feltűnő, meg igazából azért sem foglalkoztam vele, mert az a kocsi a legolcsóbb volt a parkolóban. Fönökömnek drágább autója van, de a könyvelőnk is majdnem ezzel egyenértékű BMW-t hajt. Nekem egy 5000 eurós autó is drága lenne :-)
@Ruuwa: a Tesla 8 év vagy 200 000 km garanciát ad az akksira.
[ Szerkesztve ]
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
GeryFlash
veterán
Jó az túlzás volt, de akkor sem használhatók ezek a megoldások. 400 kiló többlet 300-350 km hatótáv kevés, mindezt kényelmetlenül (klíma stb nélkül). 35000 ezer dollár már emberi összeg, de ennek is jelentős hányadát a 400 kiló akksi teszi ki, vagyis ez nem nagyon faragható lefelé, már pedig kelleni fog. Arról nem beszélve, hogy nem csak az 1 tonnás autókat kéne fdorradalmasjtani, hanem a buszokat, kamionokat is stb. ezért mondom, meg kell várni (vagyis kifejleszteni) az új akkumulátor típust. Nem csak ide kell ez, hanem a telefonokba, okosórákba stb. Szép lesz majd, amikor az ARM alapú ultrabookok 2-szer nagyobb akksivial 1 hétig töltés nélkül fognak menni, nem lehetetlen.
[ Szerkesztve ]
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
zsigus
őstag
Igen, pénzük az van dögivel...
Csak egy kérdésem lenne: te vennél egy telefongyártótól autót?
Azt értem, hogy az Apple-nél a minőség/megbízhatóság rendben van (úgy ahogy, lásd rosszul fogod), de itt egy szoftveresen és hardveresen is 10x bonyolultabb dologról van szó, amin a te és családod/barátaid élete múlhat (lásd GM botrány), a tapasztalat pedig nem mellettük szól.
Biztos lenne vásárlójuk, e felől nincs kétségem, de én (és szerintem sokan mások) nem hiszem, hogy őket választanám.
(ne vedd támadásnak, nem annak szántam).
#39 GeryFlash:
Nyilván rendellenes a +400kg, de azért valamennyire működhet a dolog egy hibridben.
A benzin/dieselmotoroknak városban (sok megállás, indulás) a leggyengébb a hatásfoka, egyenletes haladásnál viszonylag jó. Az elektromos motornak pedig hosszú távon nehéz biztosítani a kraftot, tehát összeillenek.
Tisztán elektromos autónál pedig ha kikerül a benzin/dieselmotor bőven spórolnak annyi súlyt, hogy ne okozzon gondot a 400 kg. Ráadásul az autó súlypontja is javul, padlóba épített akkuk esetén.
Nyilván kezdetleges a jelenlegi technológia, de valakinek meg kell fizetnie az árát most is, nem csak 30-40 év múlva, amikor már talán fúziós reaktorok is lesznek, és valóban zöld energia fogja hajtani az autókat.
(nem olvastam végig minden hsz.-t, sry ha már volt).
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz GeryFlash #39 üzenetére
Rendellenes? Az nem rendellenes, hogy most meg rengeteg csovet, hutot, hengerfejet, fogaskereket cipelsz magaddal?
A BMW M5 es a Tesla Model S P85D kozott 100 kg a sulykulonbseg. 100. Es a Model S-ben sokkal tobb a rakodoter. Semmifele 400 kg tobbletrol nincs szo.
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
stratova
veterán
Érdekes ez a kis járgány ez a T27.
Számomra egy probléma van a törésteszttel. Nem látom a bábút. Az odáig rendben, hogy a karosszéria bírja az ütközést és láthatóan rugalmas deformáció után visszanyeri az alakját. De ez a változás nekem laikus szemmel igen kicsinek tűnik, az viszont nem szerencsés ha nagy mértékben továbbítja nem pedig elnyeli. Így sanszos, hogy érzékeny búcsút mondhat a bent ülő pár belső szervének.
Ha lesz belőle részletesebb teszt és ott is helytáll, akkor tényleg emelem kalapom. Csattanásban nálam jelenleg Volvo az etalon.[ Szerkesztve ]
-
mizu
aktív tag
-
GeryFlash
veterán
,,Ja, és az áram sem annyival olcsóbb, hogy a kis hatótávolságért megérje beáldozni a dieselt az akkus elektromos autóért."
Nem csak az olcsóság számít, hanem a végleges erőforrásból. Maradjon meg az a kevés kőolaj a repülőknek szerintem.Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
fordfairlane
veterán
Az ökológia lábnyomunk meg olyan nagyon nem változik.
Azért van egy óriási előnye ennek a szisztémának. Ha a fosszilis energiahordozó elektromos energiává alakítása erőművekben zajlik, ott hatékonyabb égetést lehet véghezvinni, mint egy mozgó járműben. Jobb károsanyag-szűrőrendszert lehet kiépíteni, ahhoz képest, amit ma minden járműnek magával kell cipelnie (a katalizátort, szondákat, kutyafenét).
Természetesen az elektromos energia megfelelő tárolása továbbra is a sarokpontja az egésznek, és a legfőbb gátja is a terjedésnek az autók körében, hisz fixpályás elektromos járművek már nagyon régóta léteznek, tehát a hajtással kapcsolatban bőven van tapasztalat.
[ Szerkesztve ]
x gon' give it to ya
Új hozzászólás Aktív témák
- XBOX SERIES/PS4/PS5/XBOX ONE/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- PS5/PS4/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- Új Dobozos Lenovo Ideapad Flex 5 x360 Érintős Ultrabook Óriás Tab 16" -40% Ryzen 5 5500U 16/512 QHD
- PS4/PS5/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- ÚJ Független Apple iPhone 15 128GB !!! 1éV nemzetközi APPLE GARANCiA