- Facebook és Messenger
- Crypto Trade
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Olcsóbb lett a Tesla Full Self-Driving szoftvere
- A TikTokon marakodik Trump és Biden
- Sweet.tv - internetes TV
- Windows 10
- Hálózati / IP kamera
- Vírusirtó topic
- Megrendszabályozza a Pornhubot az EU
Új hozzászólás Aktív témák
-
big-J
őstag
Az a helyzet, az akkutechnológia fejlődik(kb 5-10% évente) és fog is fejlődni, de a benzintechnológia már rég nem, persze ez részben a szigorodó előírások miatt is van.
A másik meg a fenntartási költségek. Egy dekáddal kevesebb mozgó alkatrész és rendszeresen cserélni való van, kertvárosban megoldható akár szélmalom/napelem komlóból az ingyen autózás is.
Aki ült már ilyen autóba, mindenki azt mondja, vissza se néz, olyan ez, mintha olyan telefont vennél 2015-ben amit android 4.1 vagy ios 7-ról már nem fognak frissíteni. Lehet használni, de egyértelmű a sorsuk.[ Szerkesztve ]
-
"Az a helyzet, az akkutechnológia fejlődik(kb 5-10% évente) és fog is fejlődni, de a benzintechnológia már rég nem, persze ez részben a szigorodó előírások miatt is van.": ekkora marhaságot csak azok mondanak, akik komoly energiát fektetnek abba, hogy semmit ne tudjanak az autóiparról.
lehet, hogy egy benzinesben több a mozgó alkatrész, de kevesebb a teljesítményelektronika. meg egy benzinest legalább triviális leállítani/kikapcsolni. hogy biztosítod pl. a tűzoltók munkáját egy 83kwh-s akkupakkos teslánál?
úgyhogy az állításod egyik fele, miszerint vannak a benzinessel olyan problémák, amik a villanyosban nincsenek, igaz. de ezeket már megoldották. a másik, amit sugalmazol, hogy helyette nincs más villanyspecifikus probléma, az nem igaz, mert van bőven.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
big-J
őstag
Mi miatt fogyasztanak kevesebbet mint ezelőtt? Kisesebbek, könnyebbek, és start-stop van bennük. Ezek közül egyik se a benzines motornak köszönhető.
Nincs megoldva, csak annyi az autó és a halálos baleset(évi több tízezer), hogy nem hallani róluk, ha valaki elég. Nem kell felvágni a pakkot a tűzoltóknak, ugyanúgy ahogy a benzintankot sem. Szép nagy szorzó van a benzines autók kigyulladása és az elektromosoké között, előfordulás/összes darabszámra levetítve.
[ Szerkesztve ]
-
én nem állítottam, hogy a fejlődés jele a kisebb fogyasztás. viszont aki mellett csak úgy elrohant a benzines motorok turbósodása (hogy csak a legnyilvánvalóbb példát hozzam), annak tényleg nem kellene ilyen témákban nyilatkoznia, mert jól láthatóan tájékozatlan.
"Nem kell felvágni a pakkot a tűzoltóknak, ugyanúgy ahogy a benzintankot sem.": ahhoz, hogy agyonvágjon a 200-300 voltos akkupakk, nem kell felbontani. azért van drót a villanyautóban.
"Szép nagy szorzó van a benzines autók kigyulladása és az elektromosoké között, előfordulás/összes darabszámra levetítve.": ja, elektromos autó szaladgál pár darab, belsőégésűből meg milliószám adnak el. és benzinesekből is a szupersportkocsik szoktak csak gyulladni, a többi elég ritka.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
BluEyes
őstag
Legújabb Apple szabadalmak: kerek kormány, 4 kerék...
Azért jó a tengerparton, mert ott csak 3 oldalról vesznek körbe hülyék.
-
#82729984
törölt tag
"Mi miatt fogyasztanak kevesebbet mint ezelőtt? Kisesebbek, könnyebbek, és start-stop van bennük"
Hát nem tudom, manapság egy másfél tonnás autó is kevesebbet fogyaszt mint egy 600 kilós trabant vagy egy lada 20 évvel ezelőtt (azoknál teljesen normális volt 10-12 literes fogyasztás 100-on töredék menetdinamikával).
Szóval se nem kisebb, se nem könnyebb de még csak start-stop sem kell hozzá. Elég sokat fejlődtek a belső égésü motorok, ajánlom egyszer menj el egy kiállításra (pl. a mercédesznek van egy egész jó stuttgartban) ott végig lehet követni a fejlődést.De a kérdés úgy sem ez, hanem hogy mennyi az adó Mert ha nem lenne adó akkor 1 liter benzin 100 ft-ba kerülne. És ha majd elektromos autók lesznek többségben akkor majd nem 20 ft lesz egy kw áram, hanem 200 és ha otthon konnektorból töltöd akkor jövedéki adó csalást követsz el
-
azopi74
addikt
"Szerintem ha Apple beszáll azután jönnek a többiek is, és akkor lesz majd ténylegesen változás a téren... kevesebb fogyasztás és főleg egyáltalán nem benzin és dízel lesz amit fogyasztani fognak
jövőbe mutatóak lesznek."Ja, gyökeres változások lesznek, évente forradalmi változásokat lehet majd ünnepelni az autóiparban is, az első icar-ban bemutatkozik az ABS, az iCar2-ben az APS, az iCar3-ben az ACC/tempomat, a 4es verzióban az AACN, 5-ösben az A/T, 6-osban szervókormány, és így tovább, az iCar 9-ben meg akár már GPS is lesz, légzsák meg központi zár
[ Szerkesztve ]
-
azopi74
addikt
"Ja, az Apple a keszpenztartalekabol meg tudna venni a GM-et. Haromszor"
Kérdés, mit szólnának hozzá a részvényesek. Mert jelenleg 25% körüli profit marginnal műxik az Apple, a GM meg 5%-al.
Részvényesek szempontjából még fontosabb ROE 35% az Apple-nél, GE-nél 10%. De a többi top autógyártónál se sokkal rózsásabb e helyzet, a piacvezető Toyota-nál is 13% a ROE, Volkswagen-nél 12%.
Érdemes lenne az Apple-nek egy ilyen üzletágba befektetnie?
Lehet, hogy igen, mert nem tart örökké az iPhone hype, eléggé pengeélen táncolnak, elég csak egy-két évet véletlenül elcseszniük ezen a piacon egy-egy elhibázott döntéssel, és qrva gyorsan oda lehet a mesés profit, sőt az egziszencia is.
Ezért érdemes lehet a több lábon állásra helyezni a a hangsúlyt, de a részvényesek torkán is le kéne nyomni egy ilyen beruházást (autópiacra való belépést), ami azért nem kis feladat, mert ők csak az aktuláis ROE-t, RONOA-t meg EVA-t nézik, a hosszútávú kockázatokkal és fenntarthatósággal annyira nem foglalkoznak. -
-
azopi74
addikt
Ja, de a kockázat kisebb. Mobilpiacot akár két-három év alatt végleg el lehet bukni némi töketlenkedéssel/hibás döntésekkel/rossz számítással (hadd ne soroljam a példákat), autóiparban viszont sok év szerencsétlenkedés kell ugyanehhez. Még a nagy 2008-as autóipari válság sem rengette meg a nagyokat.
Ami azt illeti, hirtelen csak a Pontiac, a Plymouth, az Oldsmobile, a Daewoo Motors és a SAAB jut az eszembe, ha autóipari csődről beszélünk, de mindegyik hosszas szenvedés után múlt ki. Ja, meg a DeLorean volt még egy szép nagy bukta, de az a Back to the Future trilógiával és a DMC-12-vel örökre beírta magát az emlékezetünkbe, és amúgyis csak két évig élt a gyártó, még a Back to the Future első részének a premierjét sem érte meg
-
jaja, az autópiaci válság annyira nem rengette meg a nagyokat, hogy a gm konkrétan csődbe ment, és más néven alakították újra. a krájzlerájt meg felvásárolta a fiat. a gm egy nyüves rugóba is beleszakadhat mostanság...
A 2008-as válság gyakorlatilag a fordot nem rengette meg egyedül, mert a válság kitörése előtt a ford kvázi csődbe ment, és pont a válságra tették rendbe a céget, így rajtuk kisebbet csattant.
"csak a Pontiac, a Plymouth, az Oldsmobile, a Daewoo Motors és a SAAB jut az eszembe": kavinton sokat segíthet...
továbbra is állítom: az apple akkor is jobb befektetés, ha nem tudnak mit kezdeni a kevés termékes palettával. továbbra is úgy gondolom, hogy nagy barmok lennének az almánál, ha gm részvényeket vennének.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
laci1892
senior tag
Egyébként nagyon mellékes.. De azért valamire nagyon kíváncsi lennék. Alapvetően nagyon jó dolog az elektromos autó s hogy nem kell neki benzin etc... ezt nem is akarom fejtegetni. De azért a másik oldalról kíváncsi lennék mekkora az ökológiai lábnyoma egy elektromos autó gyártásának. Elsősorban gondolok itt az akkumulátorok gyártására, Vagy amikor éppen azok meghalnak (x kilométer után) akkor azokat hogyan helyezik le/ hasznosítják újra. Érdekes...
-
Sofian
őstag
Csak a Gadget filozófiát tartsák távol az iparágtól... amikor a Tesla fórumokon néha előbukkan egy panaszos béta tesztelő
másnéven vásárlóhogy az éjszakai szoftverfrissítés után nem indul a kocsi.. illetve nem nyílik a jobb ajtó, vagy sleep-ből nem éled fel a touchscreen...Szerintem nem megengedhető hogy egy autót "éjszaka majd kiadunk egy bugfixet" filozófiával fejlesszenek..
-
banhammer
veterán
Lehet, hogy bejon az Apple-nek az auto, de lehet, hogy anyagilag belerokkan.
\m/ Minden lehetséges, kivéve forgóajtón átsíelni... \m/
-
adlersson
aktív tag
válasz kameraman77 #65 üzenetére
Nem, nem vagy durva... Konkrétan egy puhap*cs vagy. A férfiak hipokrita szégyene... Igazi férfiak lovon járnak, nem támaszkodnak holmi gépezet erejére. Én is lóval járok be 110km-ről dolgozni, mert az elvisz +/-40°C-ban, nincs fűtött utatstér, büdöset sz*rik, megfelelően igénytelen és elvavult módja a közlekedésnek.
毋捌食過豬肉,嘛捌看過豬行路。
-
hemaka
nagyúr
Pont a GM szol be? lel
-
joey04
titán
nem lesz itt Apple autó. (még)
"Ha nem vennél a kezedbe gyorsabb telefont, akkor soha nem mondanád meg, hogy mennyivel gyorsabb telefonok vannak jelenleg a piacon."
-
creation
senior tag
D jó, én örülök neki Tényleg.. De tényleg...
NEM.
Viszont azért remélem, hogy versenyképes árban lesz, nem úgy mint a kütyüik.
"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"
-
Lirion
addikt
válasz Depression #55 üzenetére
Komolyan összehasonlítod a "papírgyártótól telefont" és a "telefongyártótól autót"? A telefon nem életveszélyes, de egy silányul megtervezett autó simán lehet az.
-
Lirion
addikt
Gyártótól eredő műszaki hiba miatt pedig az autóbalesetek nagyon kis százaléka történik.
Nyilván, viszont a balesetből eredő sérülések vagy azok megúszása viszont már igen nagy mértékben a gyártón múlik. Persze van elég pénze az apple-nek, hogyha tényleg autót akar, akkor eséllyel gyárthasson egy olyat, ami minden követelménynek eleget tesz, de azt gondolom, hogy egy IT cégnek sokkal nehezebb betörni az autó piacra, mint egy papírgyárnak (ami mellékesen számítógépeket is gyárott a mobilok előtt, tehát nem volt teljesen idegen terület a mobil) a mobil piacra. Lehet magyarázni, hogy ha gányolnak, akkor a mobil is veszélyes, de 10-ből 11 ember gondolkodás nélkül azt felelné, hogy az autó a veszélyesebb és igaza is lenne. Egy mobil felelőtlen használatával alapvetően nem tudod mások életét veszélyeztetni, míg az autóval simán.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 Ultra 12/512gb, Titánszürke, 1 hetes, csak kipróbált, 3 év garanciával, eladó!
- HP ENVY x360 15-fh0755ng Convertible - ÚJ - 15,6" notebook - Ryzen 5, 16GB, 512SSD, Win11
- Iphone 12 64GB független 94% akku
- HP PROBOOK 450 G9 (6A150EA) - ÚJ - 15,6" FullHD IPS üzleti notebook - i3-1215U, W11pro
- fehér RTX3060Ti Gamer PC Intel i5-11400F, Zotac Gaming RTX3060Ti 8GB, 16GB Corsair RAM, vízhűtés!