- A Microsoft beszállt a világ legnagyobb karbonmentesítő projektjébe
- Hálózati / IP kamera
- Videó stream letöltése
- Milyen routert?
- Milyen NAS-t vegyek?
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- VirtualBox
- Linux kezdőknek
- Windows 11
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lirion
addikt
Gyártótól eredő műszaki hiba miatt pedig az autóbalesetek nagyon kis százaléka történik.
Nyilván, viszont a balesetből eredő sérülések vagy azok megúszása viszont már igen nagy mértékben a gyártón múlik. Persze van elég pénze az apple-nek, hogyha tényleg autót akar, akkor eséllyel gyárthasson egy olyat, ami minden követelménynek eleget tesz, de azt gondolom, hogy egy IT cégnek sokkal nehezebb betörni az autó piacra, mint egy papírgyárnak (ami mellékesen számítógépeket is gyárott a mobilok előtt, tehát nem volt teljesen idegen terület a mobil) a mobil piacra. Lehet magyarázni, hogy ha gányolnak, akkor a mobil is veszélyes, de 10-ből 11 ember gondolkodás nélkül azt felelné, hogy az autó a veszélyesebb és igaza is lenne. Egy mobil felelőtlen használatával alapvetően nem tudod mások életét veszélyeztetni, míg az autóval simán.
-
Lirion
addikt
válasz
Depression #55 üzenetére
Komolyan összehasonlítod a "papírgyártótól telefont" és a "telefongyártótól autót"? A telefon nem életveszélyes, de egy silányul megtervezett autó simán lehet az.
-
creation
senior tag
D jó, én örülök neki
Tényleg.. De tényleg...
NEM.
Viszont azért remélem, hogy versenyképes árban lesz, nem úgy mint a kütyüik.
-
joey04
titán
nem lesz itt Apple autó. (még)
-
hemaka
nagyúr
Pont a GM szol be? lel
-
válasz
kameraman77 #65 üzenetére
Nem, nem vagy durva... Konkrétan egy puhap*cs vagy. A férfiak hipokrita szégyene... Igazi férfiak lovon járnak, nem támaszkodnak holmi gépezet erejére. Én is lóval járok be 110km-ről dolgozni, mert az elvisz +/-40°C-ban, nincs fűtött utatstér, büdöset sz*rik, megfelelően igénytelen és elvavult módja a közlekedésnek.
-
banhammer
veterán
Lehet, hogy bejon az Apple-nek az auto, de lehet, hogy anyagilag belerokkan.
-
Sofian
őstag
Csak a Gadget filozófiát tartsák távol az iparágtól... amikor a Tesla fórumokon néha előbukkan egy panaszos béta tesztelő
másnéven vásárlóhogy az éjszakai szoftverfrissítés után nem indul a kocsi.. illetve nem nyílik a jobb ajtó, vagy sleep-ből nem éled fel a touchscreen...Szerintem nem megengedhető hogy egy autót "éjszaka majd kiadunk egy bugfixet" filozófiával fejlesszenek..
-
laci1892
őstag
Egyébként nagyon mellékes.. De azért valamire nagyon kíváncsi lennék. Alapvetően nagyon jó dolog az elektromos autó s hogy nem kell neki benzin etc... ezt nem is akarom fejtegetni. De azért a másik oldalról kíváncsi lennék mekkora az ökológiai lábnyoma egy elektromos autó gyártásának. Elsősorban gondolok itt az akkumulátorok gyártására, Vagy amikor éppen azok meghalnak (x kilométer után) akkor azokat hogyan helyezik le/ hasznosítják újra. Érdekes...
-
bambano
titán
jaja, az autópiaci válság annyira nem rengette meg a nagyokat, hogy a gm konkrétan csődbe ment, és más néven alakították újra. a krájzlerájt meg felvásárolta a fiat. a gm egy nyüves rugóba is beleszakadhat mostanság...
A 2008-as válság gyakorlatilag a fordot nem rengette meg egyedül, mert a válság kitörése előtt a ford kvázi csődbe ment, és pont a válságra tették rendbe a céget, így rajtuk kisebbet csattant.
"csak a Pontiac, a Plymouth, az Oldsmobile, a Daewoo Motors és a SAAB jut az eszembe": kavinton sokat segíthet...
továbbra is állítom: az apple akkor is jobb befektetés, ha nem tudnak mit kezdeni a kevés termékes palettával. továbbra is úgy gondolom, hogy nagy barmok lennének az almánál, ha gm részvényeket vennének.
-
azopi74
addikt
Ja, de a kockázat kisebb. Mobilpiacot akár két-három év alatt végleg el lehet bukni némi töketlenkedéssel/hibás döntésekkel/rossz számítással (hadd ne soroljam a példákat), autóiparban viszont sok év szerencsétlenkedés kell ugyanehhez. Még a nagy 2008-as autóipari válság sem rengette meg a nagyokat.
Ami azt illeti, hirtelen csak a Pontiac, a Plymouth, az Oldsmobile, a Daewoo Motors és a SAAB jut az eszembe, ha autóipari csődről beszélünk, de mindegyik hosszas szenvedés után múlt ki. Ja, meg a DeLorean volt még egy szép nagy bukta, de az a Back to the Future trilógiával és a DMC-12-vel örökre beírta magát az emlékezetünkbe, és amúgyis csak két évig élt a gyártó, még a Back to the Future első részének a premierjét sem érte meg
-
azopi74
addikt
"Ja, az Apple a keszpenztartalekabol meg tudna venni a GM-et. Haromszor"
Kérdés, mit szólnának hozzá a részvényesek. Mert jelenleg 25% körüli profit marginnal műxik az Apple, a GM meg 5%-al.
Részvényesek szempontjából még fontosabb ROE 35% az Apple-nél, GE-nél 10%. De a többi top autógyártónál se sokkal rózsásabb e helyzet, a piacvezető Toyota-nál is 13% a ROE, Volkswagen-nél 12%.
Érdemes lenne az Apple-nek egy ilyen üzletágba befektetnie?
Lehet, hogy igen, mert nem tart örökké az iPhone hype, eléggé pengeélen táncolnak, elég csak egy-két évet véletlenül elcseszniük ezen a piacon egy-egy elhibázott döntéssel, és qrva gyorsan oda lehet a mesés profit, sőt az egziszencia is.
Ezért érdemes lehet a több lábon állásra helyezni a a hangsúlyt, de a részvényesek torkán is le kéne nyomni egy ilyen beruházást (autópiacra való belépést), ami azért nem kis feladat, mert ők csak az aktuláis ROE-t, RONOA-t meg EVA-t nézik, a hosszútávú kockázatokkal és fenntarthatósággal annyira nem foglalkoznak. -
azopi74
addikt
"Szerintem ha Apple beszáll azután jönnek a többiek is, és akkor lesz majd ténylegesen változás a téren... kevesebb fogyasztás és főleg egyáltalán nem benzin és dízel lesz amit fogyasztani fognak
jövőbe mutatóak lesznek."Ja, gyökeres változások lesznek, évente forradalmi változásokat lehet majd ünnepelni az autóiparban is, az első icar-ban bemutatkozik az ABS, az iCar2-ben az APS, az iCar3-ben az ACC/tempomat, a 4es verzióban az AACN, 5-ösben az A/T, 6-osban szervókormány, és így tovább, az iCar 9-ben meg akár már GPS is lesz, légzsák meg központi zár
-
#82729984
törölt tag
"Mi miatt fogyasztanak kevesebbet mint ezelőtt? Kisesebbek, könnyebbek, és start-stop van bennük"
Hát nem tudom, manapság egy másfél tonnás autó is kevesebbet fogyaszt mint egy 600 kilós trabant vagy egy lada 20 évvel ezelőtt (azoknál teljesen normális volt 10-12 literes fogyasztás 100-on töredék menetdinamikával).
Szóval se nem kisebb, se nem könnyebb de még csak start-stop sem kell hozzá. Elég sokat fejlődtek a belső égésü motorok, ajánlom egyszer menj el egy kiállításra (pl. a mercédesznek van egy egész jó stuttgartban) ott végig lehet követni a fejlődést.De a kérdés úgy sem ez, hanem hogy mennyi az adó
Mert ha nem lenne adó akkor 1 liter benzin 100 ft-ba kerülne. És ha majd elektromos autók lesznek többségben akkor majd nem 20 ft lesz egy kw áram, hanem 200 és ha otthon konnektorból töltöd akkor jövedéki adó csalást követsz el
-
BluEyes
őstag
Legújabb Apple szabadalmak: kerek kormány, 4 kerék...
-
bambano
titán
én nem állítottam, hogy a fejlődés jele a kisebb fogyasztás. viszont aki mellett csak úgy elrohant a benzines motorok turbósodása (hogy csak a legnyilvánvalóbb példát hozzam), annak tényleg nem kellene ilyen témákban nyilatkoznia, mert jól láthatóan tájékozatlan.
"Nem kell felvágni a pakkot a tűzoltóknak, ugyanúgy ahogy a benzintankot sem.": ahhoz, hogy agyonvágjon a 200-300 voltos akkupakk, nem kell felbontani. azért van drót a villanyautóban.
"Szép nagy szorzó van a benzines autók kigyulladása és az elektromosoké között, előfordulás/összes darabszámra levetítve.": ja, elektromos autó szaladgál pár darab, belsőégésűből meg milliószám adnak el. és benzinesekből is a szupersportkocsik szoktak csak gyulladni, a többi elég ritka.
-
big-J
őstag
Mi miatt fogyasztanak kevesebbet mint ezelőtt? Kisesebbek, könnyebbek, és start-stop van bennük. Ezek közül egyik se a benzines motornak köszönhető.
Nincs megoldva, csak annyi az autó és a halálos baleset(évi több tízezer), hogy nem hallani róluk, ha valaki elég. Nem kell felvágni a pakkot a tűzoltóknak, ugyanúgy ahogy a benzintankot sem. Szép nagy szorzó van a benzines autók kigyulladása és az elektromosoké között, előfordulás/összes darabszámra levetítve.
-
bambano
titán
"Az a helyzet, az akkutechnológia fejlődik(kb 5-10% évente) és fog is fejlődni, de a benzintechnológia már rég nem, persze ez részben a szigorodó előírások miatt is van.": ekkora marhaságot csak azok mondanak, akik komoly energiát fektetnek abba, hogy semmit ne tudjanak az autóiparról.
lehet, hogy egy benzinesben több a mozgó alkatrész, de kevesebb a teljesítményelektronika. meg egy benzinest legalább triviális leállítani/kikapcsolni. hogy biztosítod pl. a tűzoltók munkáját egy 83kwh-s akkupakkos teslánál?
úgyhogy az állításod egyik fele, miszerint vannak a benzinessel olyan problémák, amik a villanyosban nincsenek, igaz. de ezeket már megoldották. a másik, amit sugalmazol, hogy helyette nincs más villanyspecifikus probléma, az nem igaz, mert van bőven.
-
big-J
őstag
Az a helyzet, az akkutechnológia fejlődik(kb 5-10% évente) és fog is fejlődni, de a benzintechnológia már rég nem, persze ez részben a szigorodó előírások miatt is van.
A másik meg a fenntartási költségek. Egy dekáddal kevesebb mozgó alkatrész és rendszeresen cserélni való van, kertvárosban megoldható akár szélmalom/napelem komlóból az ingyen autózás is.
Aki ült már ilyen autóba, mindenki azt mondja, vissza se néz, olyan ez, mintha olyan telefont vennél 2015-ben amit android 4.1 vagy ios 7-ról már nem fognak frissíteni. Lehet használni, de egyértelmű a sorsuk. -
fordfairlane
veterán
válasz
#92253184 #83 üzenetére
Anyám csak bevásárlásra használja a kocsiját, pár kilométeres távokon. Neki ideális lenne egy elektromos kisautó. Az más kérdés, hogy a jelenlegi árakon megéri-e vagy sem venni ilyet egy olcsó benzines helyére, de az árak változhatnak. Már az is versenyképesebbé tehet egy egész iparágat, ha megdrágul az olaj.
-
bambano
titán
válasz
#82729984 #96 üzenetére
szerintem ez a kitiltják a városokból túlzó általánosítás, többek között azért, mert egy kalap alá veszi Budapestet a vidéki városokkal
Pesten sem tudják kitiltani az autókat a városból, mert agyhalott módon pest központú sugaras országútszerkezetet fejlesztettek az elmúlt 60-70 évben, gyakorlatilag alig van alternatív útvonal az ország két fele között.
Másrészt pesten sem az egész városból tiltanak autókat, hanem belvárosból, történelmi városmagból, stb. Elismerem, van az országban vagy 5-6 város, ahol ez egyrészt indokolt lehet, másrészt tudsz helyette tömegközlekedést kínálni. De az ország másik sokszáz kis, vidéki városában erre nincs lehetőség.
harmadrészt meg egy rendesebb autóból ma már tisztább levegő jön ki, mint amit beszív, pl. ha sikerül neki találni egy olyan pesti buszt, ami még nem égett le alvázig, akkor annak a kipufogógázán sokat tisztít egy mögötte haladó rendesebb autó.
nem hiszek ezekben a modern városépítési szemléletekben. be fognak azok dőlni idővel.
-
arnyekxxx
veterán
válasz
#92253184 #83 üzenetére
íz éve vezetek, nem kell a napi négyszáz kilométer egy városi autónak.
Márpedig az elektromos elsősorban legyen városi.ugye nyáron benyomod a légkondit télen a fütést reggel-este a világítást, szól a zene oszt rögtön nem lesz ott a kihasználatlan 400km az aksiban
És az USA-ban mások a távolságok "városi" viszonylatban is, mint amit itthon elképzel a Újpestről Nyugati mellé bejáró dolgozó.
-
bambano
titán
az alma ezt sem tudja tisztességesen intézni...
-
bambano
titán
válasz
#82729984 #92 üzenetére
"szerintem mindenki egyetért abban hogy a jövő az elektromos autóé": szerintem meg nem. a kémiai üzemanyag energiasűrűsége lényegesen nagyobb, mint az akksié, és ez jó eséllyel meg is marad.
a jövő szerintem a hagyományos motorokban van, olyan üzemanyaggal, ami nem elraktározott széndioxidot tol vissza a légkörbe.
-
davidsone
addikt
ez durva mondjuk az első képen látható autó menne nagyon
-
#82729984
törölt tag
válasz
#92253184 #83 üzenetére
Városban nem kell, de ha nem csak városban közlekedsz akkor mindjárt két autó kell.
Konkrét példát tudok mondani, egy ismerösöm eladta az autóját és vett egy használt nissan leafet (full elektromos) mert majd ő ingyen tölti mittom én milyen kutaknál (ez igy is lett) és nehogy már meg különben is milyen jó az elektromos autó. A kocsi egy feltöltéssel 110 km-ert tud (némi jóindulattal, nem hütesz/fütesz túlzottan).
És most pedig néhány hónappal később vett mellé egy benzinest. Merthogy városban tényleg f@sza csak épp hébe-hóba (értsd: havonta 1-2x) bizony mennie kell neki napi 200-250 km-ert is vidékre és akkor az elektromos autó kaputt. És kb. az 5. alkalom után már neki volt égő kölcsönkérni más családtag autóját ezekre az utakra...
És ezzel mindent el is mondtam. Márpedig két autót fenntartani csak ez miatt igen csak nagy luxus a világ sok részén köztük magyarországon is.
Félréértés ne essen, szerintem mindenki egyetért abban hogy a jövő az elektromos autóé. De ma még az akkumlátorok hiányossága miatt nem tart ott a technika hogy népautó legyen belőle és kiválthassa a klasszikus autót. Talán 30-40 év múlva, ha jön egy jó kis áttörés az akksikban (esetleg tényleg elfogy az olaj) akkor igy lesz.
De ma még csak a gazdagok meg a hülyék játékszere nem az átlagemberé.
-
Mr.Csizmás
titán
ebben is lekerekített sarkú felni lesz?
-
Stanlee
őstag
válasz
#92253184 #86 üzenetére
Nem ertelek. Ha mindket szulo olyan helyen dolgozik, hogy csak autoval lehet a munkahelyre eljutni, akkor tobbnyire 2 auto van, amibol az egyik kicsi, a masik nagy, hogy amikor hosszabb tavra kell utazni, legyen egy kenyelmesebb auto. A legtobb esetben a kolkoknek is van autoja. Baratnom csaladjaban 3 auto volt, most az egyiket azert adtak el, mert mar nem lakik egyik gyerek sem a szuloknel. Atlagosan 25-30 km (naponta kb. 60 km) az autot hasznalo napi ingazok utazasi tavolsaga, persze ebben benne van a szomszedom 3 km-es utja a varos masik vegebe, ill. volt fonokom napi 150 km-es oda-vissza utja is. Volt olyan munkatarsam, aki hetente kb. 1600 km-t autozott a munkahely es az otthona kozott - neki az elektronyos jargany alapbol kiesett.. Baratnom anyukajanak boven eleg lenne egy BMW i3-is, mivel a napi km-t amit utazik, az akkubol fedezni tudja, es ejszaka mindig a zart garazsban van az auto, szoval fel lehet tolteni, es sose megy a gepsarkannyal messzebb, mint 30 km. De nem fog kiadni ketszer annyit az autoert, hogy annyira kornyezetvedo legyen, pedig minden gond nelkul megtehetne. En se vennek egy kis hatotavolsagu autot, hogy aztan ha Mo-ra akarok menni, akkor berelhessek egy autot. Maximum egy hibridet vennek, a Prius az tetszik, annak van ertelme, de az is csak egy jol fogyaszto benzinuzemu jargany.
-
#92253184
törölt tag
Ezért adott a BMW a lízing konstrukcióban egy ingyen bérlést az elektromos mellé. Elviheted évi egyszer, kétszer.
A németek kicsit több kilométert tesznek meg és nekik elég, ott sincs az átlag embernek két autója.
A magyarnak az autó státusz szimbólum, mint minden más. Még szerencse, hogy autó és telefon nélkül és azzal együtt is férfi vagyok. 😃 -
#92253184
törölt tag
Tíz éve vezetek, nem kell a napi négyszáz kilométer egy városi autónak.
Márpedig az elektromos elsősorban legyen városi.
Amatőr? Kérlek ez nem indok arra, hogy megmagyarázzuk miért kellene több, mint száz kilométer.A telefon aksi megint egy más sztori. Bár ha adott térrészbe fizikailag nem lehet több energiát belezsufolni, akkor b a fejlesztést. Örökmozgó se lesz soha, akármennyire is jó lenne.
-
|DavidWoody|
tag
válasz
kameraman77 #65 üzenetére
Huuu van baj latom.
-
dabadab
titán
"Tudsz mondani olyan autógyárat ami kiszervezte a gyártást?"
Kisszériás gépeknél elég gyakori (a cikkben említett Magna Steyr is ebből él) meg mondjuk a beszállítóknak amúgy is elég nagy a szerepe, a Tesla esetében a Roadsteren már csak a végső simításokat csinálták a saját gyárukban.
-
bambano
titán
miután te kb. leplázacicáztad az autósokat, lássuk csak, mivel közlekedsz!
az m5 kategóriával meg az a gond, hogy ha tényleg úgy közlekedsz akár az m5-tel, akár a teslával, amire az m5-öt szánták, akkor:
- 40-50 kilométeren legyalulod a gumikat
- a teslában 30 kilométer után cserés lesz a ceruzaelem
- az összes utasod elhányja magát.
- a teljes rendőrség a nyomodban lesz, de nem fogják látni a rendszámodat a füsttől.
- a jogsid még azelőtt ugrik, hogy lemerülne az akksi (ETA: 32 másodperc)a tecsős videók szerint ha olyan autóval mérik össze a teslát, amivel összemérhető, akkor általában a tesla indul jobban, de viszonylag hamar leveri a dugattyús benzines.
-
-
|DavidWoody|
tag
Jaja , ha annyit adnanak el belole mint ajfonbol az biztos jo lenne , csak nem latom magam elott , ahogy a Tmobile reklamozza : "Most vegyel iCart , 2 ev husegre , az elso havi torleszto 990ft , utana pedig 16500 a 2 evig , elofizuval egyutt." Ugyanis pont azert jar boldog boldogtalan ajfonnal , mer a minimalberbol is inkabb lecsippenti azt a 15kt havonta , de lassa mindenki , hogy megteheti. Szerinted h ajfon talal gazdara szolgaltatonal ? Szerintem az eladott keszulekek 99,998%-a es MIND 2 eves reszletre.
-
bambano
titán
hogy mi nincs? priusban nincs bolygóműves váltó a két motor között? nincs benne benzinmotor? nincs hűtés a benzinmotornak? nincs extra hűtés az akkupakknak?
és igen, az akksik elromlanak. vagy az akkupakkok. pl. rozsdál a közöttük levő drót. és ha tisztán elektromos autóról beszélsz, ott nincs hűtés a benzinmotornak, cserébe nincs fűtés se az utastérben.
(#45) emvy: miért nem az i8-cal hasonlítod össze a teslát, ha már a bmw márka a kérdés?
-
Stanlee
őstag
Ha jol emlekszem Obama nemreg azt mondta, hogy az offshore-ozo amcsi cegekre kivet vmi jo kis egyszeri adot, mert nem otthon adoznak (kell a penz, biztos Matolcsival egyeztetett elotte), es megendegi nekik, hogy hazahozzak a penzt a normal adoval, hogy aztan ne ugyeskedjenek. Azert megneznem mit szolnanak az Apple reszvenyesek, ha az olyan nagyon sok cash fele eltunne egyik naprol a masikra es becsusszanna az USA koltsegvetesebe. De ez mar nagyon off volt.
-
bambano
titán
kezét csókolom kisasszony
(#22) MageRG: nem tudok mondani olyan autógyárat, amelyik ne szervezte volna ki a gyártás jelentős részét.
(#23) rudi: "De pl. ott a Gordon Murray féle apró izé, amit teljesen másképp gyártanak, és állítólag már a 10 000 dolláros áron is szépet szakítanak." vs. "Confirmed for 2016 Launch"
-
bambano
titán
és akkor következik azon konvenciók felsorolása, amin elon musk átlépett:
kb. egy elemű lista. vagy inkább nulla."Hazaviszi az offshore pénzét, letesz belőle egy autógyárat a sivatagban": abba tönkremegy. mármint a hazavitelbe. ráadásul amcsiban hova is tenne le autógyárat a sivatagba? sehova. ha sivatagba akar autógyárat letenni, ami önmagában is nettó hülyeség, akkor meg nem viszi haza a pénzt, mert külföldön jobb sivatagok vannak. A sivataggal az a probléma, hogy mindent szállítani kell oda, vizet, villanyt, embert, alapanyagot, rögtön az elején vasutat, utat.
Az erős branddel meg az a helyzet, hogy az autógyártás sokkal szabályozottabb és felügyeltebb iparág, mint a mobiltelefon. ha autóval olyan módon próbálna boldogulni, mint a mobillal, szétkapják, mint foxi a lábtörlőt.
ráadásul pont amerikában pont az autó az, ahol nem érdekli a vevők zömét a dizájn. az eredeti echte amerikai autó ócska, mint az atom, mégis veszik. csak minimális érdeklődés van a rendes autó iránt, de aki ilyet akar, az német autót vesz amerikában is.
-
WildBoarTeam
senior tag
válasz
kameraman77 #65 üzenetére
Akkor miért nem vezetsz inkább "kocka" ladát?
Abban se szervó, se ABS.Ha meg a férfiasság csak a kocsin múlna, hol lenne ez a világ...
-
#40553216
törölt tag
Akkó' nem lesz népautó.
(#64) GeryFlash
Természetesen nem ikes.(#65) kameraman77
Lehet, nem szereted, ha helyetted dönt, de pl. azt szeretnéd, ha egy éles szituban azért élnéd túl, mert sokkal gyorsabban reagált, mint te. Mondjuk a menetstabilizátor. És ezt lehet, sokan mások is inkább szeretnék, mint annak eredményét „élvezni”, hogy valamit elkottáztál. -
fordfairlane
veterán
Jah, most látom, infotech. Így már érthető a hozzászólások színvonala.
-
válasz
kameraman77 #65 üzenetére
Az nem ferfi, akinek az autoja 4 masodpercnel lassabban gyorsul 100-ra. Remelem, a tied joval alatta van (merthogy egy P85D az 3 korul van).
Es remelem, hogy vezermutengely sincs az autodban, nehogymar egy gep dontse el, hogy mikor kell nyitni-zarni a szelepeket, az igazi ferfi sajat maga csinalja ezt is.
-
fordfairlane
veterán
válasz
kameraman77 #65 üzenetére
mielőtt érdeznéd jaguarom van, lényegében használtan vettem egy kisebb kombit bőven egy átlag bmw ára alatt
Egy férfi pórázon vezessen Jaguárt! Aki nem tesz ilyet, az nem férfi, hanem barbibaba!
-
ntomka
nagyúr
válasz
kameraman77 #65 üzenetére
-
kameraman77
tag
Hova korcsosul ez a világ? a férfiak rózsaszín pólóban járnak, babusgatják a telefonjukat, csinosítgatják az ikonokat és a kinézetet - lényegében barbibabáznak vele - feszes nadrágokban feszítenek és többször ellenőrzik a sérójukat, mint egy nő és már elektromos autókkal járnak?
Hát ez szerintem k.rva gáz! Én mint férfi égek a társaim miatt!
Az autó az benzinnel megy! Vagy gázolajjal! ennyi. A sok eletronika csak a gyengéknek, a döntésképtelen kocavezetőknek való! komolyan már olyat látni, hogy magától fékez az autó, ha érzékeli, hogy az előtte menő túl közel megy egy másikhoz? Egy gép döntsön HELYETTEM?
Lehet, hogy lesznek ilyen autók, de én 1. röhögni fogok a sok metro-n, hogy ilyenben hajt! 2. A férfi az vezessen autót! (és itt nem a tucat bmw-ről, meg audiról beszélek, mert aki olyat vesz az nem egyéniség, hanem birkaszellemű... mivel annyi pénzből már stílusosabb kocsik is kijönnek - mielőtt érdeznéd jaguarom van, lényegében használtan vettem egy kisebb kombit bőven egy átlag bmw ára alatt)
Egy elektromos kisautóval akarsz felszedni csajokat? Hát milyen nyálgép vagy! Durva vagyok? igen.. az! De b+ legyen már férfiasság a férfiakban!! Alig maradtunk egy páran! -
GeryFlash
veterán
Könyörög ikes ige...
Nekem mindegy, vágjanak bele meg kockáztassanak, én csak azt mondom hogy ezt 3-4 évcsöndes fejlesztéssel is meg lehetne oldani, anélkül hogy addig gyenge ár/értékű termékeket dobnának piacra. De igaz, nem kell megvenni, nekem mindegy, csak ne állítsuk már azt, hogy ezek jó autók.Szerk: tévedtem a 61-es kommentemben, van kameraman is, aki szerint a benzin a jó, mert az a férfias és az kell a b!tcheseknek.
-
GeryFlash
veterán
válasz
#82729984 #57 üzenetére
Továbbra is +1
Amúgy nem értem ezt a két tábort. Mindenki várja az elektromos autókat, csupán azon megy a vita, hogy sokak szerint jó ahogy most van, és vagyunk mi, akik szerint ennek még fejlődnie kell, ehhez kell még pár év és nem kéne addig erőltetni. Kicsit Petőfi XIX. századi költők c. verse ugrik be, ahol a hamis próféták azt mondják...
Amúgy tényleg minden évben jön valami ötlet, ez tűnik most a legéletképesebbnek, aztán meglátjuk mi lesz belőle. De hogy a mostani technológiával leváltani a dízelekt-hibrideket nem éri meg. Akksi fejlesztésbe kell pénzt ölni, a fogyasztás-optimalizáláson szerintem már nem sokat lehet faragni (telefon-tablet fronton sem)
emvy: ,,A sok tevedesed kozul az egyik az, hogy azt allitod, hogy attol, hogy egy technologia nem tud 100%-ban levaltani minden meglevo hasonlo technologiat, eletkeptelen"
Nem tisztem mások helyett szólni, de hol írta ezt? Nem tartja (tartjuk) életképtelennek, szimplán várni kéne még pár évet a tömeges gyártással amíg nem lesz jobb akkumulátor.
-
válasz
#82729984 #57 üzenetére
> Azért gratulálok hogy sikerült egy két és fél tonnás 600 lóerős autót megtalálnod a súlyok összehasonlításához...
Kozel ket tonnas, nem ket es fel.
A P85D kozel 700 loeros, nyilvan nem egy 70 loeros Swifttel kell osszehasonlitani. A Model S egy luxusauto, nyilvan ezekkel hasonlitom ossze.
> hiperventillálsz
Na, kezdenek elfogyni az ervek
A gazdasagossaggal kapcsolatban meg guglizz ra olyasmikre, mint meretgazdasagossag, meg hasonlok.
> a 400 kg akku 400 km-es hatótávval normális
Ha megy a gyorsoltes, meg a gyors akkucsere, akkor teljesen oke. En egyebkent is megallok 300-400 km-enkent az autopalyan is. Ha valaki szeret 1000 km-t autozni egyhuzamban, annak nyilvan nem jo.
A sok tevedesed kozul az egyik az, hogy azt allitod, hogy attol, hogy egy technologia nem tud 100%-ban levaltani minden meglevo hasonlo technologiat, eletkeptelen. Pont ugyanaz a duma, mint amikor az iPhone megjelenesekor azon rugoztak, hogy nincs MMS meg Bluetooth.
-
WildBoarTeam
senior tag
Alma formájú kerékkel szépen igazodna a magyar utakra.
-
zsigus
őstag
válasz
Depression #55 üzenetére
Elsősorban arra értettem ezt a párhuzamot amit alatta le is írtam: szórakoztató szegmens -> járműgyártás.
Visszafelé még talán (Porsche mobil, bár ennek sem volt sok köze az autógyárhoz)...
-
#82729984
törölt tag
"Rendellenes? Az nem rendellenes, hogy most meg rengeteg csovet, hutot, hengerfejet, fogaskereket cipelsz magaddal?"
Dehogynem de ez ne legyen már érv a 400 kg akku mellett.
"A BMW M5 es a Tesla Model S P85D kozott 100 kg a sulykulonbseg"
Azért gratulálok hogy sikerült egy két és fél tonnás 600 lóerős autót megtalálnod a súlyok összehasonlításához...
Szóval mielőtt tovább mennénk a parttalan vitában, érdemes lenne tisztázni hogy akkor most a 30+ milliós luxusautókról beszélünk-e (ami egy rétegtermék) avagy az elektromos autó mint népautó kategóriáról vitázunk.
Arról sem elfelejtkezve hogy egy dolog nyereséges autót gyártani, meg egy másik dolog egy veszteséges ráfizetéses techdemo autót legyártani, amennyire én tudom szinte az összes elektromos autó ráfizetéses a gyárnak, máshonnan pótolják ki a veszteséget.
Nyugodtan ki lehet jelenteni (még ha hiperventillálsz is ez miatt mert neked a 400 kg akku 400 km-es hatótávval normális) hogy a mai akkumlátor technológia nem alkalmas a szénhidrogén származékkal menő autók kiváltására. Remélhetőleg jön egy áttörés és akkor végre mindenki járhat elektromos autókkal, de addig nagy csodát nem lehet várni.
-
#40553216
törölt tag
Egész használható a Toyota hidrogén-autója
(#18)
„Én még sosem vettem apple telefont, de sokan mások viszont igen”
Ebből vajon hányan vettek teljes áron és hányan egy-két év elkötelezettséggel egy szolgáltató felé? Autót nem nagyon lehet így venni. Vagy ha igen, akkor a havidíj lesz annyi, mint egy előfizetés nélkül vett iPhone.(#19) maross
Van ott más érv is, olvass még! -
Depression
veterán
"Csak egy kérdésem lenne: te vennél egy telefongyártótól autót?"
-
válasz
fordfairlane #53 üzenetére
Ja, az Apple a keszpenztartalekabol meg tudna venni a GM-et. Haromszor. (Ez igy persze nem teljesen igaz, de 60B a GM market cap, az Apple meg valahol 170B koruli likvid tartalekkal operal per pillanat.)
-
Polllen
nagyúr
Nekem is kb. ez jutott elsőre eszembe. Mert az apple ilyen autókat bérgyártásban, eleinte csak átcímkézéssel tuti képes lenne piacra dobni, a kérdés inkább az, hogy ezek mennyire biztonságosak, ha a sok marketing hablatyot eldobjuk.
Kicsi apple autó találkozni volvo nagy autóval városi forgalomban 50-nél... Ki marad életben?
-
mufi
senior tag
Még csak az apple toaletpapír hiányzik a kínálatból.
-
fordfairlane
veterán
Az ökológia lábnyomunk meg olyan nagyon nem változik.
Azért van egy óriási előnye ennek a szisztémának. Ha a fosszilis energiahordozó elektromos energiává alakítása erőművekben zajlik, ott hatékonyabb égetést lehet véghezvinni, mint egy mozgó járműben. Jobb károsanyag-szűrőrendszert lehet kiépíteni, ahhoz képest, amit ma minden járműnek magával kell cipelnie (a katalizátort, szondákat, kutyafenét).
Természetesen az elektromos energia megfelelő tárolása továbbra is a sarokpontja az egésznek, és a legfőbb gátja is a terjedésnek az autók körében, hisz fixpályás elektromos járművek már nagyon régóta léteznek, tehát a hajtással kapcsolatban bőven van tapasztalat.
-
mizu
aktív tag
válasz
bitblueduck #47 üzenetére
4kerekű koporsó.
-
stratova
veterán
Érdekes ez a kis járgány ez a T27.
Számomra egy probléma van a törésteszttel. Nem látom a bábút. Az odáig rendben, hogy a karosszéria bírja az ütközést és láthatóan rugalmas deformáció után visszanyeri az alakját. De ez a változás nekem laikus szemmel igen kicsinek tűnik, az viszont nem szerencsés ha nagy mértékben továbbítja nem pedig elnyeli. Így sanszos, hogy érzékeny búcsút mondhat a bent ülő pár belső szervének.
Ha lesz belőle részletesebb teszt és ott is helytáll, akkor tényleg emelem kalapom. Csattanásban nálam jelenleg Volvo az etalon. -
-
zsigus
őstag
Igen, pénzük az van dögivel...
Csak egy kérdésem lenne: te vennél egy telefongyártótól autót?
Azt értem, hogy az Apple-nél a minőség/megbízhatóság rendben van (úgy ahogy, lásd rosszul fogod), de itt egy szoftveresen és hardveresen is 10x bonyolultabb dologról van szó, amin a te és családod/barátaid élete múlhat (lásd GM botrány), a tapasztalat pedig nem mellettük szól.
Biztos lenne vásárlójuk, e felől nincs kétségem, de én (és szerintem sokan mások) nem hiszem, hogy őket választanám.
(ne vedd támadásnak, nem annak szántam).
#39 GeryFlash:
Nyilván rendellenes a +400kg, de azért valamennyire működhet a dolog egy hibridben.
A benzin/dieselmotoroknak városban (sok megállás, indulás) a leggyengébb a hatásfoka, egyenletes haladásnál viszonylag jó. Az elektromos motornak pedig hosszú távon nehéz biztosítani a kraftot, tehát összeillenek.
Tisztán elektromos autónál pedig ha kikerül a benzin/dieselmotor bőven spórolnak annyi súlyt, hogy ne okozzon gondot a 400 kg. Ráadásul az autó súlypontja is javul, padlóba épített akkuk esetén.
Nyilván kezdetleges a jelenlegi technológia, de valakinek meg kell fizetnie az árát most is, nem csak 30-40 év múlva, amikor már talán fúziós reaktorok is lesznek, és valóban zöld energia fogja hajtani az autókat.
(nem olvastam végig minden hsz.-t, sry ha már volt).
-
GeryFlash
veterán
Jó az túlzás volt, de akkor sem használhatók ezek a megoldások. 400 kiló többlet 300-350 km hatótáv kevés, mindezt kényelmetlenül (klíma stb nélkül). 35000 ezer dollár már emberi összeg, de ennek is jelentős hányadát a 400 kiló akksi teszi ki, vagyis ez nem nagyon faragható lefelé, már pedig kelleni fog. Arról nem beszélve, hogy nem csak az 1 tonnás autókat kéne fdorradalmasjtani, hanem a buszokat, kamionokat is stb. ezért mondom, meg kell várni (vagyis kifejleszteni) az új akkumulátor típust. Nem csak ide kell ez, hanem a telefonokba, okosórákba stb. Szép lesz majd, amikor az ARM alapú ultrabookok 2-szer nagyobb akksivial 1 hétig töltés nélkül fognak menni, nem lehetetlen.
-
Stanlee
őstag
A volt munkahelyem felé menet láttam minden nap egy Tesla S-t. Először nem is tudtam, hogy mi lehet, nem volt feltűnő, meg igazából azért sem foglalkoztam vele, mert az a kocsi a legolcsóbb volt a parkolóban. Fönökömnek drágább autója van, de a könyvelőnk is majdnem ezzel egyenértékű BMW-t hajt. Nekem egy 5000 eurós autó is drága lenne :-)
@Ruuwa: a Tesla 8 év vagy 200 000 km garanciát ad az akksira.
-
hemaka
nagyúr
Haha, hatalmas kép.
-
Ruuwa
tag
válasz
GeryFlash #31 üzenetére
Dolgoztam olyan jármű rendszeren, ahol a nagy teljesítményű Li-ion akksik 7 éve dolgoztak szinte minden nap, meghibásodás vagy jelentős károsodás nélkül. Még legalább 6 évig minden gond nélkül alkalmazhatóak lesznek. Hosszú távon alkalmazva teljesen versenyképes alternatíva, ha az összköltséget (bekerülés+karbantartás+hulladékgondozás) nézzük. Lehet hogy még költséges az előállításuk, de azért azt mondani, hogy rohadtul nem jó, az azért túlzás.
-
GeryFlash
veterán
Nem csak az árral van baj, egyszerűen rendellenes hogy 400 kilót kell magaddal vinni, olvasd el a 37-es kommentet, szépen össze van szedve az aggályok. Az hogy csinálnak egy nagyon nagy gyárat attól még nem lehet megúszni az akku fejlesztést, ez ebben a formában nem jó. Gondolkoznak zselés akksin meg mindenen, abba kell belefecölni sok sok pénzt, az hogy a mostani lítium akksikat 20%kal olcsóbban adják sz*rnak egy pofon. Legalább kétszer ekkora akku kapacitás kell, mert az a 300km-s táv tényleg lecsavarva igaz csak, az ember szeretné jól érezni is magát a kocsijában. Arról nem beszélve, hogy ha nem is rohamosan de évről évre csökken a teljesítménye. Kell egy 150-200 kilós a mostaninál két-háromszor erősebb akku. És lesz is remélhetőleg.
Porthoszx: +111111
-
atike
nagyúr
....ezek alapból is túl drágák.... Na de mi lesz, ha az alma kezébe kerül...?
A másik oldalról meg lehet ez kell ahhoz, hogy elkezdjen terjedni....
-
#82729984
törölt tag
válasz
#92253184 #28 üzenetére
"Mindenki el van bűvölve a jobb, erősebb akumlátorral.
Ez az amire nincs szükség.
Egy jelenlegi méretű és kapacitásu akumlátor bőségesen elég az autóba."Bocs, ez nettó hülyeség. +400 kg. akkumlátor óriási pénzkidobás, a súly miatti extra fogyasztásról meg irányithatóságról alkatrészek extra terheléséről már nem is beszélve.
A jelenlegi kapacitásról meg, hát bocs de ha totálisan amatőr vagy a témában akkor inkább ne szólalj meg.Nyilván mindenkit bőségesen kielégít hogy 400 kilónyi akksival lehet menni 400 km-ert, feltéve ha nem kapcsolód fel a klímát, a reflektort, a hifit és tsait, télen a fütést. Mert akkor egyből feleződik a hatótáv... Ami az évek múlásával csak rosszabb lesz ahogy romlik a teljesítményt.
Egyszerüen a mai akkumlátortechnológia egy kalap kaki. Engem speciel nem elégít ki hogy pl. egy okostelefon mindössze néhány órát tud müködni akksiról ha tényleg okostelefonként használod...
Mert az akkumlátor technológia problémája nem csak az elektromos autókat érinti, hanem minden it terméket, ezért nem lehet okosórát, szemüveget stb gyártani mert az egész meg van lőve ha folyamatos használat mellett néhány óra után le kell venni és töltőre dugni. -
Stanlee
őstag
A Prius az hibrid, benzin motor van benne, meg elektromotor. Nem kell ámítani a népet, hogy full elektro autó :-)
A Tesla 3 meg egy max. 300 km hatótávolságú városi autó lesz. A sorozatgyártást már Tusk is 2020 környékére taksálja. Most azt várják, hogy talán 2017-ben lesznek első modellek, de ha az X-el azonos gyorsasággal adják ki, akkor késik legalább egy évet még. Addig meg sok minden történhet még.
-
-
-=MrLF=-
senior tag
Érdekesség, múltkor linkelte valaki, nekem új volt.
[Redox folyadékáramos akkumulátor] -
GeryFlash
veterán
válasz
#92253184 #28 üzenetére
,,Egy jelenlegi méretű és kapacitásu akumlátor bőségesen elég az autóba"
,,Legyen töredéke az előállítás költsége és környezet barát a technológia"Aha, 400 kiló akksit összedobni hogyan lesz költséghatékonyabb? Rohadtul nem jó ez a lítium alapú akku, kell valami áttörés, mert az rohadtul nem megy hogy akksi elromlásnál dobod is el az autót mert olyan drága a cseréje. Addig amíg nem lesz áttörés akkumulátor téren addig még halott ötlet, de rengeteg fejlesztés megy, pár év múlva egyik fejlesztési irány csak kiforrja magát.
-
Stanlee
őstag
válasz
#82729984 #27 üzenetére
A Tesla Model S kb. 35 kWh-t fogyaszt el 100 km-en. A német áramtermelés átlagos CO2 kibocsátása 600 g/kWh. Mindösszesen 21 kg CO2. Egy liter dieselből van 2,64 kg CO2, ebből látszik, hogy egy jobbacska diesel VW majdnem azonos CO2 kibocsátás mellett is hasonló komfortérzetet tud adni, mint egy Tesla. OK, gyorsulásnál nem üt egy diesel annyira, mint az elektromotor, de ha az elektromotornak adjuk az ívet, akkor az sem olyan keveset fogyaszt, mint amit írtam. Az ökológia lábnyomunk meg olyan nagyon nem változik. Ja, és az áram sem annyival olcsóbb, hogy a kis hatótávolságért megérje beáldozni a dieselt az akkus elektromos autóért.
-
#92253184
törölt tag
válasz
#82729984 #27 üzenetére
Mindenki el van bűvölve a jobb, erősebb akumlátorral.
Ez az amire nincs szükség.
Egy jelenlegi méretű és kapacitásu akumlátor bőségesen elég az autóba.
Két dolgot kell megoldani.
Legyen töredéke az előállítás költsége és környezet barát a technológia.
Az Apple ezt megoldja és övek a piac. -
#82729984
törölt tag
"Meg van pár találmány ami be sem került a köztudatban mert már csírájában el lett fojtva.."
Többsége nem el lett fojtva, hanem egyszerüen nem megvalósítható volt (vagy legalábbis anyagi csőd).
Például a mai napig nem megoldott hogy ne kelljen 400 kiló akkumlátor ahhoz hogy a kocsi fele annyit tudjon mennyi mint egy diesel 50 kiló üzemanyagból.
Mint ahogy az sem hogy mi lesz az autónként 400 kilónyi akkumlátor semlegesítésével amikor tönkremennek (és ez bizony elég komoly probléma, mert csak magyarországon lenne kb. másfél millió x 400 kilónyi akkumlátor). Meg is érdekes kérdés hogy honnan lesz áram, ha manapság az a divat hogy zárjuk be az atomerőmüveket, helyette majd a környezetvédő szénerőmü termeli az áramot...És pl. a jó akksi apple-nek is elemi érdeke lenne, mert akkor a tabletjét meg az iphone-ját sem kéne naponta tölteni és el lehetne adni hozzá egy rakás service-t ami 7x24-ben menne a telefonon. De neki sincs ilyen akksija, lévén ez nem pénzkérdés, hanem áttörésé.
-
Döglött Róka
veterán
Ha lesz apple auto, akkor csinalnak egy varosi elektromos vackot ios-el, amit dragabban adnak mint egy fiat 500-ast.
-
Stanlee
őstag
Egy részét kiemelted annak, amit írtam. Az elektronikában a bérgyártás teljesen megszokott, szóval elég buta dolog az általam írt analógiára azt mondnai, hogy azért nincs telefonjuk, mert nincs gyártókapacitásuk. Az autógyárak azért más téma. A cikkben is említett Magna Steyr olyan kis mennyiségben értékesített autókat gyárt, mint a Mercedes G-osztály, ill. a Mini Contryman és Paceman (OK, a Mini mennyisége nagy a G-osztályhoz képest, de éves szinten azért itt sem százezres számról beszélünk) - értsd ezekre nem érte meg a Mercedesnek vagy a BMW-nek saját gyártósort kiépítenie, ami azért jelenthet valamit.
Ahogy írtam is, én örülnék annak, ha lenne Apple autó, mivel ki is próbálnám, de nem venném meg soha :-), legyen szerencséjük az autóiparban.
-
rudi
nagyúr
A konvencionális autógyártásban nincsenek. De pl. ott a Gordon Murray féle apró izé, amit teljesen másképp gyártanak, és állítólag már a 10 000 dolláros áron is szépet szakítanak. Apple logóval simán el lehetne adni másfél-kétszeres áron, az már nem rossz.
-
-=MrLF=-
senior tag
Múlt heti, [Heti szemle] rovatban is felmerült a téma.
[Villanyautón dolgozik az Apple]
Lényegesebb részletek:
"Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója a múltkoriban maga is elismerte, hogy az Apple "nagy erőfeszítéseket tesz mérnökei elcsábítására" 250 ezer dolláros bónuszt és 60 százalékos fizetésemelést kínálva nekik.A Financial Times korábban egy autóipari szakembereket alkalmazó "szigorúan titkos" tervezőintézet létezéséről lebbentette le a fátylat. A lap szerint ennél az intézetnél dolgozik például a Mercedes-Benz kutató-fejlesztő részlegének egykori vezetője Johann Jungwirth is, aki tavaly mint "Mac rendszerfejlesztő" csatlakozott az Apple-hez."
-
maross
nagyúr
"Az első és talán legnagyobb hátulütője a saját autó gyártásának, hogy az Apple-nek nincs saját gyártókapacitása, az elektronikai eszközöknél külső beszállítókkal dolgozik, az összeszerelése a termékeinek nem saját alkalmazottak által történik, hanem bérmunkában."
Nincs telefongyartokapacitasuk -> van sajat iphonejuk.
Nincs autogyartokapacitasuk -> nem lesz sajat icarjuk.Ertem en
-
lcee79
addikt
A bérgyártásról a cikk is ír
"Zadesky az elmúlt évben többször is Ausztriába repült, ahol a Magna Steyr található. Ha nem lenne ismerős: egy olyan autógyár, amely szerződéses keretek között bérgyártással foglalkozik, 100+ éve, többek között a CarPlay is a repertoár része." Így nem is kell Kínába mennieSzerintem ahogy néztem ezeket a koncepciókat (pl ezt) inkább olcsóbb kis városi autókat gondoltak szerintem
kb ha annyi ember vesz az autójukból mint ahányan a telefonból az bőven megérné nekik...
Én még sosem vettem apple telefont, de sokan mások viszont igenLuxusautót megírtad hogy miért nem éri meg
-
GeryFlash
veterán
Feltéve hogy Amerikába éri meg neki gyártani. Nem vagyok ebben olyan biztos. Mint ahogy abban se, hogy lesz az egészből bármi, én arra tippelnék hogy valami bérgyártóval megegyezik, de hogy felhúzzon egy gyártósort meg mindent az nem vallna Cookra, aki lehet 14 legsikeresebb embere de azért alapvetően Jobs hagyatékából él, és semmi merészet nem mer meghúzni (ja de, iwatch, 1-2 év késéssel).
De hátha rám cáfol Cook, mert én csak örülnék neki ha végre kirohadnának a benzines-dízeles autók, és az Apple képes lenne a lobby ellenére trendet csinálni ebből. Árazása persze biztos meredek lesz, de lesznek olcsóbb megoldások is, a lényeg hogy behozza a trendet. -
Stanlee
őstag
Ezt tegnap rittyentettem a logout-ra, ide is betolom, mert ez a véleményem az Apple saját autójáról. Nem vagyok Apple gyűlölő, sem Apple fan. Mellékesen a Tesla tavaly autónként masszívan ráfizetéses volt (nagyságrendileg kb. 5000 USD veszteség/autó), szóval nem hiszem, hogy a befektetők nagyon örülnének, hogy Cook bácsi égeti a pénzüket.
Apple (i)Car - Vágyálom...
Az utóbbi napok egyik legnagyobb híre, hogy az Apple saját autón dolgozik. Vagy talán mégse saját autón, hanem egy olyan felhasználói felületen, amit más autógyártóknak eladhat, ezáltal piaci részesedést szerezve magának a gépjárműpiacon, és nagy örömöt okozva a vezetőknek, hogy Apple minőséget kapnak legalább a kezelőfelületen. A véleményem arról, hogy a saját autó - (i)Car - ötlete miért halott.
Az első és talán legnagyobb hátulütője a saját autó gyártásának, hogy az Apple-nek nincs saját gyártókapacitása, az elektronikai eszközöknél külső beszállítókkal dolgozik, az összeszerelése a termékeinek nem saját alkalmazottak által történik, hanem bérmunkában. Tehát ha nem kell több iPad, akkor szólnak a Flextronics-nak, hogy ennyi volt, azt csináltok amit akartok, küldjétek haza a munkásokat, nem érdekel, hogy mi történik velük. Ha az autójukat saját maguk szerelik össze, akkor a gyárban olyan alkalmazottak lesznek, akiket nem lehet egyik napról a másikra lapátra tenni. Persze a gyárat lehet az USA-n kívülre is tenni Kínába, de azért egy autón a Designed in California - Assembled in China felirat eléggé rosszul mutatna, és kevésbé lenne bizalomgerjesztő.
További problémát jelent a gyártáson felül, hogy egy olyan piacra akar belépni az Apple, amit már ural a Tesla Motors, a BMW, Audi, Porsche, Lexus és Mercedes. Azért ezeket a gyártókat említem, mert az Apple nem fog a 30 000 dolláros mezőnybe termelni, neki a nagyok játszóterén van a helye, ahol egy autóra átlagosan 100 000 dollárt költenek. Amerikában ez a piac éves szinten kb. 50 000 autót jelent, aminek a felét a Tesla teszi ki, és csak ez után jönnek a már említett prémium gyártók. Ezen a piacon nem jelenik meg egyik napról a másikra 10-20 ezer új vásárló éves szinten csak azért, hogy egy Apple autót vehessenek. Tehát egy nagyon erős piacon kellene az Apple autójának helytállnia, ami alacsony értékesítési számokat jelent. A Tesla Motors éves árbevétele 2014-ben 3,2 mrd USD volt kb. 33 000 globálisan eladott Model S-szel, ezzel szemben az Apple 182,8 mrd USD bevételt könyvelhetett el. Ha ugyanakkora piacot tudna magának kihasítani az Apple, mint a Tesla, akkor is csak az éves árbevételének az 1,7%-át adná az (i)Car.
Egy további sarkalatos probléma a szervizhálózat kiépítése. A Tesla Motors-nak olyan jelentéktelen országokban, mint Franciaország pl. 2 db szervize van. Németországban ez a szám 7. Tehát európai szemmel nézve ez a prémium kategóriás szegmens nincs igazán lefedve, ha valami probléma lenne a járgánnyal. Az Apple-nak nem csak értékesítési pontokat kell kialakítania, hanem szervizhátteret is kell biztosítania, ami pénz, nagyon sok pénz, és nem lehet költséghatékonyan üzemeltetni a szervizeket, tehát csak vinnék a pénzt, egy presztízs jellegű beruházásért cserébe. A javításhoz hozzátartozik, hogy ha probléma van, az autót nem lehet a DHL-lel beszállítani egy nagy központi szervizbe, itt fizikális pontokra van szükség. Ezzel szemben a német prémium márkáknak olyan szerviz háttere van, amit kiépíteni nem tud az Apple rövid időn belül.
Még valami: ha a Tesla-hoz hasonlóan elektromos meghajtású autóban gondolkoznak, akkor a töltőhálozat kiépítése is további pénzt fog felemészteni - azért is kell a saját töltőhálózat, mert ezzel tud a Tesla kényelmi szintjén maradni, az otthoni töltés lehetősége nem mérvadó. Persze lehet a Tesla és más gyártók pontjait használni, de mekkora a valószínűsége, hogy az Apple hajlandó lenne bárkivel is közösködni?
A fenti gondolatmenetet követve szerintem eleve halott ötlet az Apple (i)Car, persze álmodozni szép és jó, de azért ennél jóval értelmesebb (nyereségesebb) kezdeményezések is elhaltak már az Apple berkein belül.
-
rudi
nagyúr
Igen, Elon Musk a lejobb példa. Úgy tűnik nincs benne az energia/autógyártó lobbiban, ezért mer a kényelmes konvenciókon túllépni. Ugyanezt teheti meg az Apple is a világ legnagyobb pénztartalékával ami létezik. Hazaviszi az offshore pénzét, letesz belőle egy autógyárat a sivatagban, és a komplett amcsi közvélemény meg politika letérdel előtte. Az erős brandjével meg egy középszerű technikai megoldású, de dizájnos terméket is iszonyatos sikerrel tud majd értékesíteni.
-
3aTi3
tag
"A hybrid eleve egy baromság, 2 energiát is pazarolni...."
valószínű nem ez lesz a hosszútávú megoldás, de hülyeséget ne írjunk.
a lehető legrövidebben: a hibrid autó a fékezés során nyert energiát tárolja és hasznosítja gyorsításkor. plusz a villanymotor(ok) bevonásával a robbanómotor üzeme is optimalizálható.
-
big-J
őstag
válasz
Döglött Róka #9 üzenetére
Ennek most örülnünk kellene?
Ha gyártanának is, valószínűleg elektromos lenne, ahogy meg is van írva, és jól tennék, mert segítenének a köztudatba hozni a dolgot, és hamarabb irtanák ki az egyéb, sehova nem fejlődő dinoszaurusz technológiákat.
-
lcee79
addikt
válasz
Döglött Róka #9 üzenetére
Még a Rockefellerék is kiszállnak a fosszilis energiahordozók piacáról ez azért jelent valamit...
A hybrid csak az átmenetet képezi, csak az átálláshoz kell egy köztes lépésnek, nem jövőbe mutató szerintem...
A sima benzines vagy dízeleshez képest persze előrelépés...
Pont annyira mint mikor lecsökkented a teljesítményt/motortérfogatot és kijelented hogy most kevesebbet fogyaszt az új... Ja.... És mennyivel környezet barátabb jelentéktelen mértékbenSzóval nem adok sokat már a benzinnek/dízelnek sem és a hybridnek sem
de az előbbi lehet hogy tovább marad mint az utóbbi... -
Penge_4
veterán
Egyből ez a South Park epizód ugrott be (sznobfelhő).
-
lcee79
addikt
Elon Musk sem volt autógyártó és mégis megcsinálta a Teslát. És azért az nem kis vállalkozás volt, ehhez képest az apple-nek jóval nagyobb lehetőségei vannak... Ha akarna tudna jót csinálni.
Amúgy is a mostani gyártók semmi változást nem visznek az autógyártásba, jelentéktelen kis változtatásokkal jönnek ki minden évben (1-2 kivétel), és minden évben kicsit kevesebbet írnak a fogyasztásra is, de a valóságban nem fogyasztanak kevesebbet... Szinte standard adat, hogy megmondod hány ccm az autó és arra rávágja egy szakértő, hogy hány litert fogyaszt
Szerintem ha Apple beszáll azután jönnek a többiek is, és akkor lesz majd ténylegesen változás a téren... kevesebb fogyasztás és főleg egyáltalán nem benzin és dízel lesz amit fogyasztani fognak
jövőbe mutatóak lesznek.Napelemmel már 1980-ban foglalkoztak, de nem erőltették az olajcégek, hogy ebből legyen is valami.. vajon miért?
A hybrid eleve egy baromság, 2 energiát is pazarolni....
Meg van pár találmány ami be sem került a köztudatban mert már csírájában el lett fojtva...
Az az egy gáz van az újításokkal, hogy a kis szerelők akikhez az ember elvinné az autóját, az majd benéz aztán motor helyett egy turbina lesz meg processzor, és nem sokat fog tudni vele csinálni
Informatikus diplomával lehet majd autót szerelni
Szerintem kezdem is az átképzésemet
-
simongab
senior tag
Autót gyártani nehezebb mint középszar telefonokat ;-)
-
Csapoati
nagyúr
Apple Car?
-
Just_Reboot
addikt
Hát ez még viccnek is rossz!
-
lcee79
addikt
Kíváncsi vagyok mit hoznak ki ebből a projectből... ha igaz
Most már nem lepődünk meg semmin mindenki gyárt mindent...
Új hozzászólás Aktív témák
it A General Motors lehet az új Palm. Az elnök-vezérigazgató pontosan olyan nyilatkozatot tett, mint a Palm-vezér néhány évvel ezelőtt.
- Machinist X99 PR8, Xeon E5-2666V3 (10mag/20szál 3,5Ghz, AllCoreTurbo és ReBar!), 32GB Ram Erőgép ÚJ!
- Macbook Pro 13" M1 - 2021 gyártás, 512GB, touchbar - garancia ( 63)
- APC Smart UPS On-Line 2000VA, 1400W, 230V
- Whirlpool 14 terítékes beépíthető mosogatógép, 6th Sense, PowerClean, A++
- Dell Latitude E5470 Intel Core i7-6820HQ 45W négymagos üzleti szériás laptop
- Honor 200 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Azonnali készpénzes Intel i3 i5 i7 i9 12/13/14 gen processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- Beszámítás! Lenovo Legion 5 gamer notebook - R7 4800H 16GB RAM 256GB SSD 1TB HDD GTX 1650Ti 4GB W10
- Xiaomi Redmi Note 13 Pro 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest