Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • zhagyma

    őstag

    válasz eziskamu #152 üzenetére

    A transport stream szerkezete nem változik. Nagyvonalakban a DVB-T-hez képest a COFDM modulációban alkalmazott vivőfrekvenciák száma és a vivőfrekvenciák modulációs állapotainak száma (QAMxxxx) megváltozik. Már a DVB-T esetén is az átviendő transport stream kiegészítésre kerül hibajelzésre / javításra szolgáló redundáns bitekkel és az alkalmazott hibajavító eljárások segítségével az átvitel során keletkező bithibák kijavíthatók. DVB-T2 esetén a hibajavító bitek száma megnövekszik és hatékonyabb hibajavító eljárások kerülnek bevezetésre. Ezt a több vivőfrekvencia és a több modulációs állapot teszi lehetővé. Ez együttesen 30-50% bitsream sebesség növekedést eredményez beállítástól függően a treansport stream esetén.

    Amennyiben csúszik ASO (Analog Switch Off) nem lehet rövid távon versenyképesen bővíteni a DVB-T platformot. Technikailag az egyetlen út a rövidtávú bővítésre a DVB-T2-re átállás (a bitsream sebesség csökkentése szvsz lehetlen, mivel így is gyalázatosan alacsony). A DVB-T2 pedig új hardware beszerzését jelenti. Elméletileg átprogramozható lenne a DVB-T demodulátor DSP-je, de a teljesítménye nem lesz elegendő (csak viszonyítás képpen egy DVB-T COFDM demodulátor kb. egy PII teljesítményét emészti fel). DVB-T2-re átállás esetén tehát új STB / TV / PC tuner kell akárcsak a DVB-C2 / S2 esetén. Mondjuk a DVB-S2 már mainstream a műholdas terjesztésben míg az analóg kábelszolgáltatás megszüntetésében lévő kapacítástartalék miatt nem lényeges a DVB-C2 erőltetése. :)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák