- Linux kezdőknek
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Újabb kriptotőzsdéről derült ki: ömlik rá az illegális pénz
- ASUS routerek
- Vírusirtó topic
- YouTube
- Windows 11
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Facebook profil letiltás kapcsolt ismeretlen Instagram fiók miatt
- Az USA beperelte az Apple-t: túl drágák az iPhone-ok
Új hozzászólás Aktív témák
-
-=RelakS=-
veterán
Azok a hozzászólások, nem az itt megjelent hír, amiről beszélek
Az viszont örömteli, hogy senki nem sérült.
És ahogy nézem, már az általad linkelt hír címe is említi, hogy nem az Uber a hibás, szóval ez a hirtelen "jajjvisszahívjukmertkarambolozott" megint kicsit erősnek tűnik nekem.[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
arnyekxxx
veterán
Láthatóan nem lassul amig le nem pattannak egymásról előtte, semmivel nem kezdd el hamarabb lassulni mint ahogy kigyullad a másik sávban a sötét verda féklámpája.
Persze ha azt szeretném hinni, hogy a teslákba van egy beépített nostradamus akkor én is azt látnám bele ebbe a videóba amit te.
-
ugye mekkora kamu ez az adat? egymillió mérföldre vetítve a legbiztonságosabb útfajtán 1.3-ról csökkent 0.8-ra az átlagos balesetszám.
ennyiért tök felesleges autopilotot használni.
hirtelen rákeresve a magyar statisztikára, ezt találtam.
Eszerint a 280 kilométer hosszú m3-ason naponta átlagosan 20145 jármű halad, ha évi 250 munkanappal számolok, és azzal, hogy az autók átlagosan az m3 felét teszik meg (mivel nem tudjuk, milyen az eloszlás, de sokan csak Gödöllőig mennek, mások meg Nyíregyházáig...), akkor ez nagyjából 700 millió utaskilométer. Ezen a 440 millió utasmérföldön amerikai statisztikai szinten lenni kellene 572 balesetnek. Ehhez képest nálunk van 79 baleset.Ha a napi átlagos járműszámot nem munkanapon számolom, hanem naptárin, akkor 746 balesetnek kellene történnie. Nagyjából a 10%-a történik.
bennem vannak kétségek, hogy ennél jobban tudunk programozni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#82729984
törölt tag
"szerintem pont az lesz a lényeg, hogy nem kell majd mindenkinek saját autó, hanem lehet növelni a kihasználtságot, egyfajta tömegközlekedés lesz az autózás"
Igen, ezt hivom utópiának. Papíron a kommunizmus is jól mutatott csak épp ellenkezett az emberi természettel.
Hozzáteszem, eme konstrukció már ma is adott (lehet autót bérelni, lizingelni, használhatsz taxit, vehetsz igénybe sofőr szolgálatot stb), de közös jellemzőjük hogyha tartós rendszeres használatra kell akkor többe kerül mintha a sajátod lenne. Nem is terjedtek el a saját autóval szemben (ha összehasonlítod a darabszámokat). És ez nem lesz más a jövőben sem.
De ez csak az anyagi része, a lényeg az elején van, az emberek by default birtokolni akarják a tárgyakat mert ilyen az emberi természet.
-
titán
A számításod nagyjából jó, egy ponton hibádzik kissé, hogy egy balesetben gyakran nem egy autó vesz részt. Ha átlag két autóval számolunk, akkor is kijön 0.1-0.2 baleset/millió mérföld, ami sokkal alacsonyabb az amerikai statisztikánál. Igenám, de az amerikai autópályák nem hasonlítanak az európaiakhoz. Ha ott leöntenek egy kis aszfaltot két város között mindenféle biztonsági szabványosítás nélkül, akkor az már autópálya. Sokkal gyakoribbak a balesetek.
330ezer kilométer a teljes kontinentális hálózat. 83x nagyobb területhez tartozik, mint Mi., olyan, mintha náluk 4000 km autópálya volna. A magyar autópályahálózat + a teljes elsőrendű hálózat nincs a fele.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
-
-
-
dabadab
titán
válasz #82729984 #54 üzenetére
"eme konstrukció már ma is adott (lehet autót bérelni, lizingelni, használhatsz taxit, vehetsz igénybe sofőr szolgálatot stb), de közös jellemzőjük hogyha tartós rendszeres használatra kell akkor többe kerül mintha a sajátod lenne."
Ennek nagyjából az az oka, hogy ha tényleg tartósan bérled, akkor gyakorlatilag a tied az autó csak még pluszban fizeted a bérautócég költségeit is, a taxi meg a sofőrök miatt drága - elég jól látszik, hogy az önvezető autóknál a bérlés miért tudna mindkettőnél olcsóbban működni.
DRM is theft
-
titán
A többit a google tesztjeiből lehet levonni. Tudtommal egy darab baleset (itt részben felelős is) eddig autonóm módban (önvezető módban megtett 1,7Mmi alatt). Kikapcsolt autonóm módban ugyanezek az autók 13 balesetet szenvedtek kevesebb kilométer alatt
Bár a statisztikák nem biztos, hogy pontosak.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
#82729984
törölt tag
"A 2000 körül születettek már sokkal kevésbé vonzódnak a vezetéshez és az autó birtokláshoz, mint a korábbiak."
A 2000 körül születettek java részének még jogosítványa sem lehet, hogy tudna vonzódni a vezetéshez ami nem is lehetséges még a számára?
Ezzel szemben a valóság meg az, hogy ma már szinte minden - korhatárt elérő - fiatalnak van jogosítványa, 2017-ben jogsi egy fiatalnak kb. olyan alap mint hogy tudja használni az internetet.
-
válasz #82729984 #65 üzenetére
ezzel szemben a valóság az, hogy én a saját lányomat szinte fizikai erőszakkal tudtam elzavarni jogosítványt szerezni, és rohadtul nem érdekelte az egész. és a haveri körében sem jellemző, hogy erőltetnék a jogsit.
Ez egy olyan állítás volt D1Recttől, amivel teljesen egyet tudok érteni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#82729984
törölt tag
Ez a költség megmarad az önvezető autóknál is. Sőt talán még sokkal nagyobb is lesz, hisz a vázolt utópisztikus modelben az autók egyfajta tömegközlekedési eszközként funkciónálnának.
Na már most, én nem fogok önvezető autót vásárolni milliókért, ha csak napi 2x20 percet akarom használni, a többi időben meg nem is lesz nálam a kocsi hanem valaki más amortizálja az én tulajdonom az én kontómra. És amikor meg nekem kéne, hivhatok egy másikat ami ki tudja milyen állapotban van mert az enyém épp a város másik végén grasszál...
Ergó ha úgy gondolod hogy a jövő az hogy taxi jellegüen hivsz egy önvezető autót magadnak, az magával hordozza hogy lesz egy vagy több ilyen "taxis" cég amelyik ilyen autókat vásárol, üzemeltet és akkor majd nekik fizeted azt a jattot amit most a taxisnak vagy a bérautó cégnek fizetsz.
És ugyanúgy nem lesz olcsóbb rendszeres használatra mint ahogy most sem taxizol naponta vagy bérelsz autót napi használatra.
Drágább meg azért lesz, mert rá mernék tenni 100 ezer forintot, hogy az önvezető autó - hosszabb távon - nem termék hanem szolgáltatás lesz. Azaz te nem egy önvezető autót fogsz venni a gyártótól egy egyszeri összegért, amelyik megy amig el nem romlik, hanem előfizetéses szolgáltatás keretében lesz egy havi/éves díjad (pl. 1000 euró) _az autó vételárán felül_ és amig fizeted addig önvezet az autód, ha nem akkor a gyártó letiltja ezt a funkciót és nézegetheted a csodaszép autód a parkolóban. És ezt a pénzt a kölcsőnzö/taxi cég is be fogja építeni az áraiba, szóval ami pénzt most kifizetsz a taxisofőrnek, azt majd ezután is kifizeted csak most az autógyártónak.
-
#82729984
törölt tag
Google második találat:
https://www.statista.com/statistics/191653/number-of-licensed-drivers-in-the-us-since-1988/
https://www.statista.com/statistics/644672/south-korea-number-of-licensed-drivers/
https://www.statista.com/statistics/448557/number-of-licensed-drivers-in-canada/ -
-
addikt
Mai hír. Erre kicsit jobban illik a csúnyán karambolozott kifejezés.
Ez se az AP hibája volt; bár nem tudta megelőzni a balesetet, de jelzett kb. 1 másodperccel előtte, hogy gáz van (valószínűleg fékezett is, mint a fenti yt-os videóban). A sofőr saját beismerése alapján nem figyelte az utat + hirtelen vágtak be elé a sávjába. A fickó egy karcolás nélkül elsétált, pedig a kocsiból nem sok maradt. -
Kisgépkezelő
senior tag
Mondjuk érdekelne, hogy más márkák olyan, legfeljebb 2 éves, jó műszaki állapotú, jó biztonsági felszereltségű típusainak a baleseti statisztikái hogy alakulnak, amik drágák ahhoz, hogy kezdők nagy tömegei vezessék és nem elég BMW ahhoz, gazdag hülyék csavarják fára hazafelé a buliból. Meg merném kockáztatni, hogy ezeknek a kocsiknak önvezető szoftver nélkül is jobb a baleseti statisztikája, mint mondjuk egy szétesés szélén álló, hárombetűs elektronikák nélküli redneckpickupoknak, amiket korán kelő agrárszakemberek vezetnek hullafáradtan.
A másik kérdés, hogy mi van azzal a hülye jogi helyzettel, ha mondjuk az önvezető autó súlyos balesetet okoz? Ugye ha én okozom, akkor a hazai példák alapján mondjuk gondatlanságból elkövetett emberölésért kapok 4 évet. (Mondjuk én ezt keveslem.) Viszont, ha egy tucat önvezető autó, egy tucat balesetet okoz, akkor ki lesz felelősségre vonva? Leültetik a programozót 48 évre? Ha egy tucat országban okoz egy-egy balesetet, börtönturizmusra indul a minőségellenőr?
-
azbest
félisten
válasz Kisgépkezelő #74 üzenetére
"A másik kérdés, hogy mi van azzal a hülye jogi helyzettel, ha mondjuk az önvezető autó súlyos balesetet okoz?"
Mi van azzal a légzsákkal, aminek a tervezési hibája miatt pár ember a koccanásos balesetet elvágott nyakkal nem élte túl? [link], [link]
Vagy mi van a hibás váltóval, ami miatt a saját autója halálra gázolt egy színészt [link]
Vagy mi van a szőnyegbe ragadó gázpedál okozta halálos balesetekkel [link]
De godnolom napestig lehetne sorolni, hogy a hagyományos, vagy okosított autók esetén is hány és hány halálos tervezési hiba történik. Ha botrány van, akkor milliószámra hívják vissza őket. Egyébként meg lehet, hogy évekig szedik az áldozataikat. Pech van.
[ Szerkesztve ]
-
#82729984
törölt tag
Az oké hogy a gyártó visszahívja, de a kérdés nem ez, hanem ez esetben kit és hogyan büntetnek meg.
Mondjuk az általad vázolt helyzetekben sem tudom mi lett a vége, a hozzátartozóknak kell beperelni a gyártót és akkor majd az fizet? Ez nem túl életszerü, mennyi esélyed lehet beperelni egy másik kontinensen lévő gyártót sikerrel?
Igazából a dolog ott cifrásodik amig a gyártó nem ismeri el. (pl. a takata is 13 évvel később ismerte el vagy mondjuk inkább úgy hogy már nem tudta elbagatelizelni a vádakat).
Engem egyébként jobban érdekelnének a szankciók, mert önvezető autóknál bármilyen probléma hatványozottan jelentkezik. Pl. ha nem ismer fel egy adott táblát amiből baleset lesz akkor az potenciálisan az összes olyan önvezető autót érinti és potenciálisan mind balesetet fog okozni abban a szituációban.
Ami azt jelenti hogy nem feltétlen lesz elég hogy az adott balesetért kap egy 1-2 millió ft-os kártérítési büntetést, kiváncsi vagyok hogy veszik rá a gyártókat hogy javítsák a bugot mégpedig azonnal (főleg ha az autó már pl. túl van a 3 éves gari időn).
-
őstag
válasz #82729984 #68 üzenetére
alapvetően hibás a gondolatmeneted
természetesen nem kell majd megvásárolni az önjáró autókat, csak használati díjat fogsz fizetni km vagy perc alapon (vagy a kettő kombinációja alapján)
budapest belvárosban marha jól működik a carsharing szolgáltatás, aminek legfőbb hibája pont az, hogy nem ottvannak az autók ahol kellene lenniük, hanem csak a belvárosban lehet használni és ott is el kell gyalogolni értükezt marha jól fogja kiküszöbölni, ha maguktól odamennek a kocsik ahova kell
a taxizással azért nincs értelme összehasonlítani, mert ott a díjak felét/kétharmadát az élőmunkához kapcsolódó költségek teszik ki (a taxis bére, adók, drosztdíj, taxitársaság díja stb.)
korábbi hozzászólásodra reflektálva pedig megjegyezném, hogy az emberek nagy része egyáltalán nem hülye és nincsen értlmetlen birtoklási vágya
ahogy tényleg jobban meg fogja érni carsharinget használni azonnal csinálni is fogjákhogy ez mikor jön el, azt nem tudom, de remélem hamarosan
cryptot minden termékemért elfogadom
Új hozzászólás Aktív témák
- Linux kezdőknek
- Magisk
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Dacia topic
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Ford topik
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
- Apple iPhone 13 Midnight 256GB iSTYLE 2025.03.26. GARANCIA
- LG UltraWide 38WN95C-W Monitor 1 év Garancia
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i7 4.2 GHz / 40 GB DDR4 / 1 TB SSD + doboz
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i5 3.8 GHz / 40 GB DDR4 / 1 TB SSD / Radeon Pro 580 8 GB + doboz
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i7 4.2 GHz / 40 GB DDR4 / 500 GB SSD / Radeon Pro 575 4 GB + doboz