Új hozzászólás Aktív témák
-
llax
senior tag
válasz
pusszycat #11 üzenetére
Igen, ugyanaz a cég, de teljesen független történet.
A StarShip esetén a legutóbbi két teszt a becsapódás ellenére "nagyobbrészt sikeres" és tudják ismételni hamarosan, mivel folyamatosan és párhuzamosan épülnek a prototípusok (azért kell ennyi, mert számolnak a robbanásokkal/becsapódásokkal!). Legalább még 2 (1 teljesen és 1 majdnem teljesen elkészült) csak annyi tesztre alkalmas, mint amivel az előző kettőnél is próbálkoztak. Ha ezekkel már sikerül leszállni, akkor a további (már javában épülő) példányokkal jöhetnek nagyobb, összetettebb tesztek is.
Az előbbivel ellentétben a Falcon 9 + Dragon vonalon hatalmas tapasztalatokkal rendelkeznek. A személyszállításra is alkalmas, viszonylag új Dragon 2 az előbbi továbbfejlesztésével, a NASA és FAA szigorú felügyeletével jött létre. A Dragon 2 elsődlegesen a NASA számára készült, a szervezet bő 70 éves történetében az első, valóban "(hu)man rated" űrhajó. Soha, egynek sem kellett még annyi biztonsági kritériumnak megfelelni mint ennek (és a Boeing Starlinrer-ének - de azzal ember egyelőre nem repülhet). (A vállalt kockázat így is sokszorosan nagyobb, mint a polgári repülésben!)
-
llax
senior tag
A hagyományos kialakítású űrhajók közül a Dragon* a legtöbbször leszállt űrhajó típus az USA-ban és 2. a világon. Ha valakinek, akkor a SpaceX-nek pont van gyakorlata az űrhajók visszahozásában. A személyzetes repülésre és újabban teherszállításra is használt Dragon 2 ennek az egyenesági leszármazottja.
*Az indexképen is szereplő, csak teherszállításra használt, már leváltott típus.#8 Foglalt név:
Azt külön történetként kezelném. Jelen cikkben az aktív használatban lévő, "man rated" hardverekkel tervezett utakról van szó, ezzel "csak" pénz és jóváhagyások kérdése a repülés.
Új hozzászólás Aktív témák
it Még idén négy civilt visznek fel az űrbe, a bevételek egy részét a Szent Jude Gyermekkutató Kórház kapja.