- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Sweet.tv - internetes TV
- Microsoft Outlook topic
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- YouTube
- XPEnology
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Mobilinternet
- A TikTokon marakodik Trump és Biden, betilthatja az USA
Új hozzászólás Aktív témák
-
#16939776
törölt tag
Én azt tudom tanácsolni, hogy senkinek.
Menyél inkább ki a szabadba, élő emberek közé, és hozd magad olyan tudat állapotba, ami lehetővé teszi, hogy hangokat kizárva tudd dekódolni azoknak az embereknek a gondolataikat/érzelmeit.
10 perc alatt messzebbre jutsz, és jobban fogsz boldogulni így, mintha itt egész nap, az idehordott sz@r közül válogattad volna ki a kenyérmorzsákat.[ Szerkesztve ]
-
ROBOTER
addikt
Most nagyon kemény axiómát fogok mondani: a fix idejű késleltetés is frekvenciafüggő fázistolás. Ezt írtad le te magad, erről raktál be képet.
Kevered az időt a fázissal.
De ha kitalálod, hogy egységes, 30 mintányi késleltetés hatással van a hangminőségre, akkor tényleg zárjuk be az Internetet.
-
Reggie0
félisten
Kevered a szezont a fazonnal. A kesleltetes fazistolas, ha ket kulonbozo pontban hasonlitod ossze. Viszont ha te nagyobb tavolsagra ulsz a hangszorotol, akkor a tavolsag menten levo amplitudok, azaz korabbi allapotok, nem adodnak ossze semmilyen egyutthatoval, csak az atviteli fuggveny van meg koztuk, ezert nem tortenik fazistolas. Ezert is, ha egy belepo jelet kesleltetsz akarmennyivel a belepo jel jelalakja nem fog megvaltozni. Ezert is ugyan azt a hangot hallod ha 1 meterrel odebulsz.
Eszre kene venned, hogy te egy szuro szelsoseges es specialis eseteibol probalod magyarazni a szuro altalanos mukodeset. Ha csak idot kesleltet a szurod(ertsd pl. tavolabb ulsz), akkor te csak az utolso tarolo ertekevel vagy kapcsolatban. Az igazabol nem is egy szuro, csak egy tarololanc. Azaz a lenti abran lathato kepen a b_{1}...b_{x-1} tagok mind nullak.
[ Szerkesztve ]
-
válasz #16939776 #48 üzenetére
"hangmintát letöltöd, használod és örülsz /ja azt se kézzel rajzolták meg, hanem 1x valaki felvette és bedigitalizálta valahol/
Még sosem éreztél rá késztetést, hogy saját hangokat csináljál, mert tudtad mit akarsz ott hallani, és a letöltött hangminta annak kb.: az 50%-át ha hozta még 3 óra tekergetés után is?"Hogy mi?
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Rayyy
senior tag
Hajjátok... igyunkmáegysört! Fizetem.
Minden a legnagyobb render!
-
válasz #16939776 #48 üzenetére
"Nem mondhatom azt, hogy volt itt egy konverter, átengedtem rajta és ilyen lett, akár tetszik akár nem, tessék szépen kifizetni, rányomni arra az 2000 darab CD-re."
Akkor valami gond van a konverterrel (algoritmussal).
"Itt a hiba az, hogy azt hiszed hogy a dsp majd ezt megoldja, csak megfelelő programozás kérdése, gyakorlatban meg újra kell keverni az egészet, egy másik koncepcióval, mert el kell tudni hitetni, hogy az a magas tartomány ami 8K felett használhatatlan felharmonikusok tömegeinek egymás melletti megjelenítésére, mennyire kontrolált, tiszta és higgadt tud maradni."
WTF? Jól értem, hogy a 44.1 kHz mintavételezés 8 kHz felett használhatatlan? Nyquist és Shannon forog a sírjában. A használt DAC-kal / ADC-rel lehet probléma, ha 44.1 kHz-nél ennyivel gyengébben teljesít, mint 48 / 96 kHz-nél.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
#16939776
törölt tag
Nem az algoritmus a probléma.
A probléma csak annyira triviális, hogy a 48k/96k/24bit-en a 8Khz felett már létrehozott információ mennyiség nem fér bele a 44.1/16-be..
"A" esetben a mikrofonból jövő jelet, a gyári felharmonikus készletével kell még tovább színezni, megfelelő karakterrel ellátni a rendelkezésre álló eszközökkel.
"B" esetben rákényszerülhetsz arra, hogy a mikrofon által felvett felharmonikusakat korlátozottan/nem használod fel, inkább a mesterségessel támasztod meg a mixben a hangszer jelenlétét.
"A" esetben nincs kompromisszum kötve, mert megvan a hangszer karaktere+rengeteg plusz információt, dögöt kapunk. "B" esetben meg születik egy valami, ami annyira meg van fegyelmezve, hogy az ének mögé lehet tenni, nem káoszolják össze egymást, de nem szabadulnak, nem szabadulhatnak el azok az energiák amik az input+eszközök+(tudás) lehetővé tesz és szükséges egy modernnek mondható megszólaláshoz.Remélem érthetően összefoglaltam.irány sörözni.
Nekem az az érzésem, hogy itt mindent igyekeztek szögnek nézni mióta kiderült, hogy a "kalapács" mennyire egy hatékony eszköz (like a dsp). Attól a ténytől, meg nagyvonalúan elzárkóztok, hogy a gyakorlatban meg akad(hat) pár olyan eset, amikor több kárt lehet vele okozni, mint hasznot. A nagyobbak baj az szerintem, ha utólag azt sem veszük észre, hogy bizony szar lett a végeredmény. Megint csak azzal nyugtázva a jelenséget, hogy "a kalapács egy igen hatékony eszköz", idiótaság lenne egy másik, hatékonyabb megközelítést keresni a problémára.
Vagy ha még tovább megyek, akadályba ütközik, magát probléma jelenlétét felismerni. Hibajel nélkül nem lehet elvárni azt, hogy a hiba forrása indikálható legyen, anélkül meg tényleg nem lehet nyerni. De lehet, hogy nem is akarunk?!Na b@ssza meg, mi van ennél lejjebb?!
[ Szerkesztve ]
-
#16939776
törölt tag
Elég nagy meló egy dómmal fölé menni, úgy hogy az fázisban és torzításban is méltó folytatása legyen a 19Khz alatti dolgoknak.
Amúgy én azt gondolom, hogy attól próbálják óvni a dómot és felhasználót, ami a rendszerből esetleg kijönne mint "zaj".
Nekem van egy 3 utas genelec nagymonitor ami 19K-nál véget ér (szemből -2,5dB@20Khz! ). illetve egy olyan passzív koaxiális monitorom is, ami 25K-ig elvisz (-3dB), mert a hülye angolok beleemeltek a driverbe 24K-nál.
A genelec simán "jól" szól még szar minőségű kártyáról is, a koaxiálison, meg az első levegővételnél hallod hogy tiszta trutyi/kamu a teteje.
Ennek a "műszaki hibának" az arcba tolása gondolom már túl zavaró volt, miután törtek be sorra a jobbnál-olcsóbb digitális eszközök, inkább megelégedtek azzal, hogy LPF vágja 19K-nál a magasat a dobozban/erősítőben, abból nem lehet baja senkinek!.[ Szerkesztve ]
-
válasz #16939776 #64 üzenetére
Matematikailag a 44.1 kHz-es sample rate 22.05 kHz-ig tud tárolni bármit. Ugyanígy matematikailag lehet SRC-t végezni veszteség nélkül a sávhatárolást leszámítva. Ebből következően ha a 8 kHz felett gond van, akkor az a konkrét implementációból eredő probléma. Nem azt mondom, hogy nem létezik, hanem azt, hogy valami más az oka.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
#16939776
törölt tag
válasz #16939776 #66 üzenetére
Mielőtt ezért is a torkomnak ugrotok, nem, nem hallom a 25Khz-et!.
De azt igen, hogy a fázismenet az folytatólagos, akár egyenes lehet túl azon is, amit még esetleg monitorozni is szeretnék. Mert ez lenne ugye az egyik alap feltétele annak, hogy a montírozni kívánt anyagot ne hamisítsa meg, ne fedje.
Hülye angolok - angol hülyék. -
Fred23
nagyúr
Nekem biztosan jó lesz ez IS, és azt hiszem, ha nem lenne sokaknál az az -akár csak beképzelt- audiofil nevű betegség, nekik is megfelelne.
Most konvertáltam, lehet tesztelni, lehet tippelni hallgatás után a minőségére -aztán megnézni; csak ne csalj!
-
-
#16939776
törölt tag
Ha még "nem hiszel benne", próbáld ki bármelyik modern hangú szintetizátoron, ami kapcsolóüzemű táppal van ellátva.
Ha nem talál össze a fázis a fázissal, egyrészt nem lesz a billentésnek semmilyen atack-ja, másrészt annyira különbözővé válik az egyes hangszínek hangerőérzete, hogy folyamat masszírozni kell a monitor hangerőt, amúgy meg nem. Fordított fázis->szopás.
Keverőpultnál (baszónagy analóg pult, 500W-nyi kimetettél bíró analóg táppal) elcserélt fázisnál szárazon az ének (mono), nem középen egy pontban szólal meg, hanem vízszintesen elkenődik, és így fedni is tudja az éneket a saját effektje. Rutinos kollégám 2dB-vel több éneket tolt mixdown-nál amikor a nulla a fázissal volt összeengedve, fázis-fázisnál meg észrevette a hibát és egyből korrigálta azt.Ebbe a témába is beleállok annyira mint az előzőbe, ha netán be akarod bizonyítani, hogy nem létezik a dolog. Ha el akarod bagatellizálni a dolgot, akkor még lehet külön még élvezni is fogom.
Én itt megfordítanám a dolgot: miafrancnak jelölik fel mindenhol a N/L-t a készülékeken, ha tfh. semmi jelentősége nincs?
Másik, nálunk kulturáltabb, messzebbre jutott helyeken miért csak egyféleképpen dugható hálózati csatlakozó van rendszeresítve? Lehet-e ez kihatással arra, hogy hogyan élik a mindennapjaikat, mondjuk azáltal, hogy kevesebbet hibáznak, könnyebben döntenek helyesen, nem kerülgetik ezt a problémát, amit mi Európában állandóan?[ Szerkesztve ]
-
válasz #16939776 #74 üzenetére
Tényleg van ilyen, hogy valamikor fordítva bedugva romlik a hangminőség, de ez szintén implementációs probléma.
Ha tisztában lennél azzal, hogy miképp működik egy kapcsolóüzemű tápegység, akkor nem írnál ilyen butaságokat, hogy "nem talál össze a fázis a fázissal". Eleve manapság már jóval tisztább tápfeszültséget lehet generálni egy kapcsolóüzeművel, mint egy hagyományos lineárissal. Ugyanez igaz a D-osztályú erősítőkre is.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
#16939776
törölt tag
Pedig próbálam érthetően, nem túlbonyolítva írni. Valószínű akkor ez az ára, hogy ha nem akarják kontextusban értelmezni, akkor bele lehet kötni 1-1 szóba.
Szerintem megint oda fog ez kilyukadni, hogy az elmélet szerint, mindegy, mert az egyenirányító DC-t csinál.. és ezt is el lehet bagatellizálni, majd kijelenteni, hogy az előfordulása véletlenek összjátéka és a gyakorlati jelentősége nulla.
Amúgy az is bajom ezzel az egésszel, meg a megelőlegezett feltételezéssel, hogy mit érezhetnék akkor, ha volna elekto-műszerész végzetségem is, és merő véletlenségből többet láttam volna kapcsolóüzemű tápot közvetlen közelről, mint te p.nát?
De szerencsére nem akarok lemenni erre a szintre, és ez a rész amúgy is csak fikció, mindkettőnk részéről. -
Pingüino
senior tag
válasz #16939776 #74 üzenetére
Megmondom őszintén, meg sem próbáltam értelmezni, amit leírtál, mert a kapcsoló üzemű tápegységek minden részében nem vagyok otthon, de már ott borul az egész, hogy a trafó után a Graetz híd mindkét félhullámot felhúzza pozitívba. Onnantól tökéletesen lényegtelen, hogy milyen irányban dugod be a csatlakozót a konnektorba.
"miafrancnak jelölik fel mindenhol a N/L-t a készülékeken, ha tfh. semmi jelentősége nincs?"
A működés szempontjából nincs jelentősége, mert a szinusz hullám így is úgy is szinusz hullám. A jelölés azért lehet fontos, mert ha az eszköz bemenetén be akarnak iktatni akár egy kapcsolót, akár egy biztonsági megszakítót, akkor vagy megszakítják a fázist és a nullát is, vagy a fázist kell szakítani. Olyan helyeken, mint itt Magyarországon, ahol mindkét irányban bedugható a csatlakozó a konnektorba, nyilván csak az első jöhet szóba, ami bonyolítja és drágítja a megszakító eszközöket, de ezt láthatóan elfogadták a gyártók. -
-
Fred23
nagyúr
Csak arra céloztam, hogy szerintem túl van lihegve ez a hangminőség témakör. Még éppen észre tudom venni a difit a 128 kbps-es MP3 és a 320-as között, és ezért az utóbbit favorizálom, de nem tragédia a 128-as sem. Ami pedig minőségben a 320-as MP3 felett van, a legtöbb ember számára szerintem fölösleges parasztvakítás. -
Pingüino
senior tag
A legtöbb ember számára az. De vannak olyan vájtfülűek, akik bizony észreveszik a különbséget, és ha elég sokan vannak, akkor megéri nekik minőséget gyártani. Ugye amellett, hogy megfelelő marketinggel mindenki másnak is eladható a drágább termék, még ha ő nem is hallja a különbséget.
-
Rayyy
senior tag
Én azért szeretem azt, amikor találok valami új zenét YouTube-on, és ha tetszik, akkor átkapcsolva a Deezer HiFi előfizetésemre rendesen megdörren ugyanaz a zene, megjönnek a ghostnote-ok a pergődobon, eltűnik a digitális sistergés nagy része a cintányérokból... Nem szoktam ellenőrizni a YouTube forrásokat és nyilván vannak nagyon jó minőségű dolgok ott is, de ez a hatás nagyon gyakran észrevehető. És itt elméletileg egy 320-ról 1411-re való váltásról beszélünk... ha ezt is hallom, akkor valószínűleg Atlantiszról jöttem vagy a Laposföld aljáról, úgyhogy inkább vissza is szívom. Nem hallom. Vicceltem.
Minden a legnagyobb render!
-
dabadab
titán
És itt elméletileg egy 320-ról 1411-re való váltásról beszélünk...
Elméletileg se, a youtube mindenféle kódolást használ, de szerintem 320-as mp3-at egyáltalán nem, simán belefuthatsz 64 kbites mp3-ba, 128-as AAC-be és ha tényleg friss és kifejezetten jó, akkor meg 256 kbites AAC.
DRM is theft
-
-
PuMbA
titán
Ja, persze, de én régi videókat nem nézek. Ugye ma már teljes albumok vannak fent / jelennek meg azonnal YouTube-on az előadó hivatalos csatornáján, azokat a YouTube Music óta töltötték fel és az csak pár éve van. Ezeknél nincs hangminőség baj és miért hallgatna valaki 10 évvel ezelőtt egy ismeretlen felhasználó által felrakott gyenge változatot?
[ Szerkesztve ]
-
-
Rayyy
senior tag
-
dabadab
titán
Nem, hanem arról van szó, amit a #88-ban írtam: attól még, hogy a 64 kbites mp3-at utólag átkonvertálják opusba, attól az még úgy fog szólni, mint a 64 kbites mp3, nem úgy, mint az eredeti forrás
(És akkor még ott van az a kérdés is, hogy mi is az az "eredeti forrás", mert elég sok albumból többféle master is létezik)[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Rayyy
senior tag
Itt most konkrétan erről van szó. Ez hivatalos is és friss is.
Minden a legnagyobb render!
-
PuMbA
titán
Vannak számok igen, de megvan az alapja annak, hogy ilyen mémek születnek. Szerintem egy 10 milliós rendszer se ment meg egy rossz keverést. No offense. A metált sajnos így kell elfogadni, a legtöbb esetben nem egy hangzásbajnok.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Star Citizen
- Azonnali fotós kérdések órája
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Sweet.tv - internetes TV
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Microsoft Outlook topic
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- bitpork: Fogyasztásra ítélve
- További aktív témák...
- Új iPhone 15 Pro Max 512GB Független, Natur Titán
- Aspire VX5 591G 15.6" FHD IPS i5-7300HQ GTX 1050 16GB 500GB NVMe +1TB HDD magyar vbill gar
- Samsung Galaxy S21 FE 5G DS (6GB+128GB) Graphite
- VivoBook M515DAP 15.6" FHD Ryzen 3250U 12GB 256GB NVMe magyar vbill., gar
- Synology BeeStation 4TB NAS (Hálózati Tároló)