- Musk mellé állhat az USA az OpenAI elleni perben
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Microsoft Excel topic
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- A Meta húzása miatt egyre többen keresnek rá, hogyan lehet törölni a Facebookot
- Synology NAS
- Milyen program, ami...?
- Bittorrent topik
- AliExpress tapasztalatok
Új hozzászólás Aktív témák
-
dajkopali
addikt
válasz #06658560 #35 üzenetére
eszembe se jutott téged támadni, sőt
az Ubert minden visszássága ellenére nagyon jó dolognak tartom, olyasminek, ami új, korszerű helyzetet teremt meg ezen a piacon a digitális technika segítségével - de ez nem lesz egyszerű folyamat
sosem az"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
#06658560
törölt tag
Mert a taxist ismered, ugye?
#29 Gusztáv: Németországban élek: ugyan azért a fuvarért volt, hogy dupla árat fizettem, mert valamiért olyanja volt. A járműpark pedig igen változatos, Opel, VW; Mercedes, C, E, abból minimum három generáció, még pápaszemes limó is, Toyota, stb. A jármű kora, műszaki állapota elég nagy szórást mutat. Ismerem nem csak a kölni, hanem más városok taxis világát is, mert pár helyen már használtam.
#30 dajkopali: ha nem tűnt volna fel, nem az Uber felkent papja vagyok itt, aki térít- csakis a hülye ellenérveket támadom, vagy azokat, amik a normál taxiknál ugyanúgy fennállnak.
[ Szerkesztve ]
-
dajkopali
addikt
-
Entryy
aktív tag
válasz dajkopali #32 üzenetére
Mert USAban "hagyis" rendszerben működnek. EUban meg leginkább franchize rendszerben.
Az sem mellékes,hogy Németben, Angliában pl iszonyat pénzekért lehet taxis jogot vásárolni. Míg nálunk pl a City taxi 4kilója a legtöbb, addig kint ugyan ez csak euroban a "putri" szint.
És akkor ott vannak még a kedvezmények. a mobile.de telis tele van mindig 3-4éves E mercikkel bagóért.
Mind taxik voltak. Megtehetik,mert Németeknél elképesztő kedvezményeket kapnak a taxisok az új autókra. Illetve mindig vannak tipikusan "nekik" készített szériák.Legtöbb helyen - pl itthon - azért lehet sikere az ubernek, mert nem kötelez olyan faszságokra, mint a sárgítás.
Hiszen a legtöbbeknek csak egy autója van. Ha lenne pénz külön munkaautót fenntartani nyilván nem lenne tényező a szín sem.
Viszont ami korlátozza a terjedést, az az idő. Tehát aki utazni akar, nem akar várni. Séta a droszthoz, beül és megy.Sok tényezős dolog ez, nem olyan egyszerű,mint az itt kommentelgető a/4 userek, akik még életükben nem utaztak taxival.
[ Szerkesztve ]
http://www.adrenalinbase.com/index.php?L=fr&T=videos# -- The need4speed " The art of flight "
-
Entryy
aktív tag
válasz dajkopali #30 üzenetére
Szerintem más hozzáállásra lenne szükség.
Mivel semmi sem tiltja,hogy taxisok is csatlakozzanak az uberhez ezt kellene kihasználni. Majd mikor már az uber flottát csupán taxisok alkotják, - mert a többiek nem tudnak annyi pénzt sem keresni, hogy a kiadásaikat fedezze - simán belülről bojkottálni. Ennyi.http://www.adrenalinbase.com/index.php?L=fr&T=videos# -- The need4speed " The art of flight "
-
dajkopali
addikt
válasz #06658560 #27 üzenetére
annyit úgy egészében érdemes hozzátenni a történthez, hogy az Uber vezetői nem hülyék: pontosan tájékozódtak az adott ország releváns jogi szabályozásáról, ha az ember megnézi, hogy milyen feltételeket támasztanak az egyes helyeken a sofőrök elé, akkor ez világos (másrészt kiderül, hogy pl. a biztosítás nem léte simán hazugság, hiszen ez a legtöbb helyen feltétel)
ugyanakkor hiénák, de csak úgy, ahogy a feltörekvő, új modellt kínáló vállalkozások: felismernek egy felhasználói igényt, erre alapozva maximálisan kihasználják a jogi kiskapukat, a piaci versenyben pedig nem riadnak vissza mocskos eszközöktől - hiába, a kapitalizmus már csak ilyen
belerondítottak egy látszólag sziklaalapon álló rendszerbe, gátlásokat nem ismerve - igen, majd kialakul: őket is fegyelmezni és szabályozni kell, ugyanakkor tisztában kell lenni azzal, hogy valami olyan újat és a fogyasztók által kívántat hoztak, ami meg fogja változtatni a jelenlegi rendszert - ez a sokak által szidott kapitalizmus egyszerűen így működik, sok kínlódással"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
Gusztáv
addikt
válasz #06658560 #27 üzenetére
Azért Budapesten van jó pár társaság, ahol nem ennyire kalandos a dolog. Van hangfelvétel a rendelésről, a taxis táblagépre kapja a rendelést minden szükséges adattal, azon jelzi, ha felvette az utast stb. A kocsik állapota meg max itthon kérdéses, németeknél nem divat a saját autóval taxizás (van kb. E merci, VW egyterű, merci kisbusz). Én pl Hamburgba járok évente többször, soha semmi gondon nem volt velük, a reptéren is pillanatok alatt kapsz taxit, nincs káosz meg maffia, mint nálunk, pedig nem csak egy cég mehet be.
Laci
-
#06658560
törölt tag
Akkor részletezem neked, ha egy csekély értelmű medvebocs is überel : jelen app esetén mikor hívod a sofőrt, már van értékelés róla, van neve, esetleg képe, infó a járműről, tudják a helyzetét. Ezt az egész út során. Nem kp. fizetsz, így nem tud átverni, nem tud trükközni a tarifával. Ha kirabol, nyoma van, ki volt. Ezzel szemben normál taxi esetén? Ha rendeled, akkor esetleg tudják ki a sofőr, de te amíg be nem ülsz nem is sejted, az autó állapota, típusa is biztos ismeretlen számodra. Tud csalni a taxis több módon is, feléd, az állam felé is. Kp fizetés esetén szintén átverhet. Ha leinted az utcán, maximum a képét és az autó típusát tudod, semmi mást. Rizikó ugyanaz mint rendelés esetén. Taxis oldalról nézve, a normál utasról esetleg telefonszámot és nevet tudhat, aki rendelte. De nem ő az utas minden esetben. Ergo az utas lutri, utcán leintve pláne csak a kinézete van meg. Szóval akkor melyik rendszer a rosszabb biztonsági szempontból, b+?
-
Sotho
őstag
+ 1 Az életbe be nem ülnék egy überfasz mögé az biztos.
Más dolog a lekövethetőség és megint más a rendelkezésre álló kényszerítő erő ami a lekövetést megvalósítja.
Magyarán ha valamilyen kár ér egy uber fuvar során mind utasként mind sofőrként adott esetben sokkal siralmasabb, reménytelenebb helyzetbe kerülhetek mintha taxiba ülnék /taxis lennék.[ Szerkesztve ]
-
tomazin
veterán
Akik itt ezerrel védik a taxisokat maguk is azok vagy 10évente egyszer ülnek be?
30%uk (lehet túlzok) egy hatalmas p. aki azt gondolja, hogy övé az út, mert ő dolgozik. Emellett nagyon gyakran fárasztóak (igen, hiába ülök hátra akkor is beszélhetnékje van).
Nézzük meg az oszkárt: az esetek 90%ban kellemes útja van az embernek, soha nem volt még senki problémás, lehúzás nincs (mert bp-n a taxi már anélkül retekdrága, hogy lehúznának, ld. 7-8e a reptérre)
Magam részéről én is übert választanék taxi helyett.. -
dabadab
titán
Az a baj, hogy ehhez azért hozzá kell tenni az alternatívát is: Magyarországon pl. a legfrekventáltabb helyeken (Ferihegy, Keleti pu.), vagyis nem sötét sikátorok mélyén, hanem a hatóságok szeme előtt, a lehető legfeltűnőbb helyeken simán működnek taxishiénák illetve minden gond nélkül működhet olyan taxitársaság, aminek egyáltalán nincs engedélye.
Ehhez képest az Uber maga a megtestesült transzparencia és szabálykövetés.DRM is theft
-
Gusztáv
addikt
Ez a mi csak szolgáltatunk (és pénzt keresünk), de nem felelünk semmiért hozzáállás elég gusztustalan. Pl baleset esetén ki fogja kártalanítani az utast? Ha probléma/panasz van a sofőrrel szemben, kinél lehet eljárni. Nekem ez az egész Uber kicsit a zavarosban halászásra hasonlít. Iszonyat sebességgel terjeszkednek, kihasználva, hogy nem létezik szabályozás a legtöbb országban egy ilyen szolgáltatásra.
Laci
-
spirit007
senior tag
Értsd úgy, hogy ha használnám ezt az appot, akkor isten/istentelen elém gurulhat és kitudja érvényes e a jogsija, mennyi rutinja van, ivott vagy drogozott e... Lehet én vagyok túl konzervatív, de egy vadidegenben, aki mögött semmilyen - kézzelfogható - szervezet sincsen, hogy bíznék meg?
Érdekes, pont ezek a kétségek jönnek elő bennem a hivatásos taxisok esetén is ... átlag 10 fuvar esetén 3-4 szer. (az átb*szási faktorról nem is beszélve)
-
ZooLee
senior tag
Értsd úgy, hogy ha használnám ezt az appot, akkor isten/istentelen elém gurulhat és kitudja érvényes e a jogsija, mennyi rutinja van, ivott vagy drogozott e...
Mivel a neten olyan sok helyett alkalmazott és jól működő közösségi értékelés módszerét használják itt is, ezért gondolom ha ilyen durva és nyilvánvaló problémáék merülnek fel az adott sofőrrel, akkor hamar kiesne a rendszerből.
Lehet én vagyok túl konzervatív, de egy vadidegenben, aki mögött semmilyen - kézzelfogható - szervezet sincsen, hogy bíznék meg? Tegyük fel részegen szállok be. Mi a garancia arra, hogy nem rabol ki? Ha balesetet szenvedek és súlyosan megsérülök, kit pereljek? Ilyen dolgokban én nem bízom.
No igen, ez már jobb kérdés, hogy a jogi háttér az adott országban hogyan alakul, létrejön-e valamilyen "szerződés" az érted kiküldött sofőrrel, mivel ugye minden dokumentálva van az Uber rendszerében, ezek nagyon jól visszakövethető dolgok. Én nem látok ezzel komolyabb problémát, ha belegondolsz a korábban említett Telekocsi, Oszkár is működik, és nem hiszem, hogy az jobban szabályzott lenne, mint egy ilyen nemzetközi rendszer.
-
saelin
veterán
Mindenki kiforgatja a szavam...
Értsd úgy, hogy ha használnám ezt az appot, akkor isten/istentelen elém gurulhat és kitudja érvényes e a jogsija, mennyi rutinja van, ivott vagy drogozott e... Lehet én vagyok túl konzervatív, de egy vadidegenben, aki mögött semmilyen - kézzelfogható - szervezet sincsen, hogy bíznék meg? Tegyük fel részegen szállok be. Mi a garancia arra, hogy nem rabol ki? Ha balesetet szenvedek és súlyosan megsérülök, kit pereljek? Ilyen dolgokban én nem bízom.[ Szerkesztve ]
"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."
-
dabadab
titán
"És az uber ezt a nyilvántartást minden ország adóhivatalának leadja."
szamlara utaljak a penzt, a bankok meg odaadjak az adatokat az adohivatalnak
ez sokkal jobban kovetheto, mint egy sima taxisnal, aki siman uzletelhet az abszolut kovethetetlen es anonim "keszpenz" nevu talalmannyal[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Polllen
nagyúr
Az adózás nálam az utolsó szempont volt, de ettől még fontos, mert azért ne csináljunk úgy, mintha Mo minta ország lenne adófizetés szempontjából. Persze az emberek jók, be fogják vallani ezt a jövedelmük is.
A srácot meg nem akarom megvédeni, de jó eséllyel, mint én is említettem, a fizetős szolgáltatásra értette. Az hogy haver, családtag, barát elvisz valahová az egy dolog.
Meg egy másik az, amikor egy IDEGENnek fizetek egy szolgáltatásért.Ofc ha szerinted a kettő egy, akkor hagyjuk a témát.
[ Szerkesztve ]
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
TK36
aktív tag
ixtom: "Kéne a vezetőkről egy értékelős módszer, így látná az ember ki mellé merjen beülni." - A szövegből azt vettem ki, hogy van/lé... - dajkopali megelőztél.
Ki használtam már ezt a szolgáltatást (milyen távon, vélemény)?
[ Szerkesztve ]
-
ixtom
tag
"hisz ő se hivatásos..."
Ebben a szakmában.
Troll mód OFF
Kéne a vezetőkről egy értékelős módszer, így látná az ember ki mellé merjen beülni. (mint pl. WOT-ban az XVM, sztem itthon sok lenne a tomato sofőr )
szerk:
(#8) dajkopali Ohh, látszik hogy nem ismerem a dolgot.[ Szerkesztve ]
-
félisten
Nem értem az adózással kapcsolatos siralmakat, amikor az összes bevételről egy igen pontos elszámolás van a cégnél.
Úgy jön ide, hogy ez egy hamis siránkozás, hogy "csak hivatásos mellé ülnék be", amikor emberek milliói (feltételezhetően ő is) autóznak együtt rokonnal/baráttal/munkatárssal.
A taxisok csak szokják, belátható időn belül az Uber és társai már sofőr nélküli autót fognak küldeni...
[ Szerkesztve ]
"The rewards of tolerance are treachery and betrayal."
-
Möhe
addikt
Itt vidéki nagyvárosban sok taxis van,és a legtöbbje böszme a közlekedésben. Nem szeretek taxis mögött menni,pedig mikor friss jogsis voltam anno, azt gondoltam hogy jóval nagyobb rutinnal rendelkezhet és könnyen megold/átlát közlekedési helyzetet. Ehelyett sokszor pont hogy annyira balf..z módon közlekedik mert a megszokások rabja , hogy szörnyű nézni, kevés kivétel van sajnos.
Ha társasággal mentek buliba/rendezvényre és nem a te kocsiddal, akkor inkább busszal/taxival mész külön,mert nem bízol a haverodban?
-
Polllen
nagyúr
És az uber ezt a nyilvántartást minden ország adóhivatalának leadja. Az adót a legtöbb országban be kell vallani és az adóhivatal ezt korlátozott számban képes ellenőrizni.
Ez egy fizetős szolgáltatás, hogy jön ide az anyukája? (és most hagyjuk a szándékos értetlenkedést)
[ Szerkesztve ]
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
-
saelin
veterán
-
Polllen
nagyúr
Remélhetőleg hosszú távon nem betiltják, hanem felállítják a kereteket.
Mert azért a szolgáltatás maga jó lenne, a kivitelezéssel vannak gondok.Külön van személyszállítási tanfolyam és külön engedély is kell, ha valaki ezt hivatalosan akarja csinálni. Nem véletlen. Az adófizetésről meg ne is beszéljünk.
[ Szerkesztve ]
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó Surface Pro 5 - hibás, de működő akksival (gyári Windows-al)
- Samsung Galaxy S22 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Precision 5550 15.6" FHD+ IPS i7-10850H T1000 16GB 512GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- MSI GEFORCE GTX 1080 TI GAMING X eladó
- Dell XPS 9305 13.3" FHD IPS i7-1165G7 16GB 512GB NVMe ujjolv gar