Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • fairi

    addikt

    válasz #54625216 #46 üzenetére

    szinte biztos nem lesz aranykor.
    Születtek gyöngyszemek, meg kreatív kísérletek, de ez minden évtizedben így volt. Inkább a rebootok, régi sikerek újragondolása, és a kor politikájának oltárán feláldozott filmek korszaka lesz.
    Népszerű sorozatok lemészárlása jobban beleég majd az emberek fejébe(lsd. Star Trek és Star Wars kultikus filmek folytatásai)

  • gekkoXT

    senior tag

    válasz #54625216 #46 üzenetére

    A megközelítésed egy irányból jó. A nézők részéről és az alkotók, színészek oldaláról.
    De ahogy lászik, a coviddal beindult nagy streaming buborék kipukkadt.
    Egyik streaming vállalat sem tudja ezt finanszírozni.
    A netflix az általad említett dolgokkal hódított piacot, ami a részvényeseknek és a befektetőknek tetszett, de ők akkor is látták, hogy ez hosszú távon nem tartható.
    Ezért próbálkozik minden nagy cég sajáttal, mert a meglévő tartalmaikra alapozva akarnak spórolni az újak gyártásán. Elképzelhetetnel pénzeket költöttek tényleges kézzel fogható eredmény nélkül, hiszen itt nincs box office, itt max nézettségi adatok vannak, miközben az előfizető szám mindenhol csökken.
    Lásd a rengeteg itthon forgatott sorozatra, pl HALO. kíváncsi vagyok mikor kaszálják el, mert annyi pénzt soha sehol sem fog visszahozni a streaming vállalata.
    Egyrészt megoszlik a piacon a nézőszám, másrészt kiábrándulnak az emberek. Csak az ismerettségi körömben 4-5 embertől hallottam h lemondják az előfizetésüket, mert a felhígult tartalom és a felesleges content áradat telítette az igénykeretüket. Egyszerűen nem kell már ez az embereknek.
    Igen, ha rájönnek, hogy a kapzsiság helyett már csak feneketlen gödör sajátot indítani, vissza fognak arra térni, hogy eladják a jogokat a stúdiók a streaming nagyoknak. Akkor majd rájönnek, hogy a meglévő, minőségi tartalmakkal pont annyit lehetne kaszálni mint a kényszeres és beteges új ömlesztéssel.

  • Mr K

    senior tag

    válasz #54625216 #55 üzenetére

    Nem nagyon értek hozzá, de ha valaki igen, akkor nyugodtan javítson ki. A streaming tartalmakat külsős cégek terjesztik (CDN-ek), akik szerte a világban szerver farmokat tartanak fenn (az Akamai nevű cég pl. kb. 250 ezret), ahol a streamelt tartalmakat a fogyasztókhoz közeli szervereken cachelik, nekik ezért fizetni kell. A D+ indulás pl. csak az Akamainak az első évben 68 millió dollárral(?) dobta meg a bevételét (de a D+ sok más CDN-től is vásárol szolgáltatást.) Feltételezem, hogy a CDN-eknek forgalomarányosan kell fizetni a hálózati forgalomért és az elfoglalt tárhelyért. Nyilván kevesebb cím kevesebb tárhelyet igényel, és nyilván egy népszerűbb cím relatíve olcsóbb (mert egy adott szerveren cache-elt példány több előfizetőt szolgál ki).

    Ha tényleg így működik a rendszer, akkor a tartalomkínálat okos szűkítésével költséget lehet megtakarítani. Emellett pedig a streaming átalánydíja azt is jelenti, hogy havi a 20 órát fogyasztó előfizető pont annyi bevételt termel, mint egy havi 200 órát fogyasztó, szóval nem arra kell törekedni, hogy az előfizetők minél több tartalmat fogyasszanak, hanem arra, hogy minél több ember legyen, akinek havi 20 óráért is megéri előfizetni. Azaz tömegigényt kielégítő minőségi tartalmakat kell feltenni (ez bevonzza a kevés tartalmat fogyasztókat), az egyéb tartalmakat pedig minimalizálni kell (hogy ne lehessen napi 12 órákat sreamelni.)

    Tévénél ilyen megfontolások nincsenek: ott a 150 csatornán úgyis megy napi 24 órában valami, hogy mi, az csak a reklámbevételek szempontjából fontos. A tévé társaságok elve nagyobb csomagban veszik a tartalmat, és ezekben a csomagokban lehet nagyszámú olcsó tartalom is, amit reklámidő szempontjából kevésbé nyereséges időpontokban (éjszaka, délelőtt, stb.) nyugodtan lehet vetíteni, hiszen valaminek mindig kell mennie 0-24-ben (mert úgyis ki van fizetve a kábeltévé szolgáltatók felé átalányban.

    ''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''

Új hozzászólás Aktív témák