Új hozzászólás Aktív témák

  • vicze

    félisten

    "Uber és a Lyft meg akarták változtatni a közlekedési szokásokat"
    Igen mind a két cég nagyon magasztos eszméket tart szem előtt... :U

  • Busterftw

    veterán

    Hat megvaltoztattak volna, ha nem kergettek volna el oket a "taxis" szabalyzattal.

  • Noukoum

    veterán

    És ahol nincs Uber ott nem nőtt az autótulajdonosok száma? Ja de..
    Több ember + javuló életkörülmények = több autó.
    Akkor lesz kevesebb autó ha az emberek kevésbé tudják megfizetni az autózást. Ellenben a szárazföldi közlekedés által okozott környezeti teher töredékére esik a villanyautózásnak köszönhetően, így ebből a szempontból szinte kár aggódni.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • clon

    aktív tag

    válasz Busterftw #2 üzenetére

    Ha az Uber a "munkavállalói" után fizetett volna rendesen akkor ma is itt lehetne. Az Uber sofőr hazánkban "csak" egy sofőr volt és ha balesetet okozott volna akkor nem mint Uber sofőr hanem mint magánember kellett volna állnia az utas esetleges betegellátási vagy életjáradéki számláját mert Uber sofőrbiztosítás nem volt és nem is kötöttek volna velük a biztosítók.
    Értem az életszínvonal növekedés :D filozófiát, csak a válság után ez némiképpen sántít mert a házaikat is elvesztették az emberek meg sokan a munkájukat vagy alacsonyabb beosztásban kisebb fizetéssel lettek alkalmazva így az Uber sofőrködés pont passzol a logikába az autó vásárláshoz.
    Amúgy értem, az Uber bedobott egy követ az állóvízbe de Európa esetén ez nem jött be és nem azért mert nem jó hanem mert "kreatív könyvelést" alkalmazott :DD .

    [ Szerkesztve ]

  • Busterftw

    veterán

    válasz clon #4 üzenetére

    Amivel ugye a soforok tisztaban voltak.
    Innentol kezdve nincs birol beszelni.

    Nem volt semmilyen kreativ konyveles, csak a merev jogszabalyok illetve a jogszabalyok hianya miatt ki lettek szorva.
    Az emberek appbol konnyen hivhato/kovetheto sofort akartak A-B-be, olcsobban.
    Valljuk be, kocsit vezetni es utast szallitani barki tud, aki vezetoi engedellyel rendelkezik.

    Oket es a utasokat kototte ossze az Uber. Kar erte.

  • tatararpad

    őstag

    A tanulmány vezető szerzője, Jeremy Michalek szerint mindenki arra számított, hogy ha adott lesz egy ilyen alternatív utazási lehetőség, akkor kevesebben vásárolnak majd saját autót, vagy csökken az autók száma a családokban.

    Elég homogén egy brigád lehetett, ha mindenki erre számított, pláne a nagy szabadamerikaivagyokénnefüggjeksenkitől USA-ban.

  • clon

    aktív tag

    válasz Busterftw #5 üzenetére

    Az Uber mint cég foglalkoztatta a sofőrt, de kár esetén a sofőr volt a felelős alap biztosítással ami nem fedezte volna az üzletszerűen személyszállításban résztvevő személy baleseti kárát mert nem volt nekik a taxisokhoz hasonló felelősségbiztosításuk. Így egy baleset esetén a sofőr akár életjáradékra is kötelezhető lett volna ami addig amíg nem következik be addig jó, de az utak sehol nem arról híresek, hogy biztonságosan közlekednek rajta.
    A sofőrök NEM voltak tisztában vele sőt ma sincsenek tisztában.
    Az Uber gyakorlatilag taxi cég volt és van csak kiszervezi a sofőröknek a munkát mint pl. a vagyonőrcégek csak ott a biztonságiőr bizony fizet adót, TB-t stb. míg az Uber sofőr nem tette ezt meg. Így bizony maga a cég aki pontosan tisztába volt vele, hogy nem fizet semmit a sofőrje aki nem a sofőrje, de kiadja neki a munkát :D ...

    Az Uber kihasznált egy olyan szabályozási hiányosságot aminek a szabályozása esetén már nem volt életképes a rendszere. Vicces, hogy hazánkban még mindig az adócsaló a "zseni" és őt kell sajnálni...

  • camper

    csendes tag

    válasz Busterftw #5 üzenetére

    Amivel ugye a soforok tisztaban voltak.

    Ohh.. és ha tisztában vannak vele akkor az legális?
    Tehát ha velem fura dobozokat küldözget egy fura fazon több címre is - és én tudom, hogy abban igazából kábítószer van - akkor a fura fazon erre hivatkozhat a rendőrségen? Mondhatja amit te, hogy: 'innnetől nincs miről beszélni'?

    Nem volt semmilyen kreativ konyveles, csak a merev jogszabalyok illetve a jogszabalyok hianya miatt ki lettek szorva.

    Merev szabályok? Miről beszélsz te? Nyiss már egy engedély és adóköteles vállalkozást mindenféle engedélyek hiányában Amerikában az unokádtól elvesznek mindent.
    Nem terelget senki, hogy ezt töltsd ki, azt ird be, innen kérj engedélyt, ez a papír még kell és satöbbi, ahogy itt a magyar adóhivatal - két éven keresztül! - tette a 60 milliárd dolláros konszern kénye-kedvéért.
    Nem két év múlva, aznap vesznek el tőled mindent, ne bohóckodj már.

  • Busterftw

    veterán

    válasz clon #7 üzenetére

    Ha jol tudom freelancekent volt a sofor, nem az Uber alkalmazottja. Epp ezt akartak sok orszagban elerni, hogy tekintsek oket alkalmazottaknak.
    Csak az Uber cuccat hasznaltad.

    A tobbire nem reagalok, mert mar irtam a merev jogszabalyzatot.
    Barki szamara vilagos az a teny, hogy akar szemelyi akar uzletszeru szemelyszallitashoz nem kell mas, csak vezetoi engedely.A tobbi a jelenlegi maszlag es adobeszedes.

    A pontozasi rendszer pedig kiszuri ki milyen soforrel hajlando vagy akar utazni.

    camper
    A szemelyszallitas miota illegalis? A soforok fizettek maguk utan az adot (ha akarnak nyugdijat/egeszegugyi ellatast) az Uber meg fizette a bevetel utan.

    "Merev szabályok? Miről beszélsz te?"
    Felesleges ezen vitazni, ulj be a kocsiba, vigyel el valakit A-bol B-be.
    Ennyi kell a szemelyszallitashoz, meg az, hogy a sofor es az Uber/Lyft akarmi befizesse az adot a bevetel utan.
    A jelenlegi "taxis" jogszabalyok erre nincsenek felkeszitve.

    [ Szerkesztve ]

  • camper

    csendes tag

    válasz Busterftw #9 üzenetére

    Csak az Uber cuccat hasznaltad

    Az uber cuccai?!? Milyen cuccai vannak az ubernek amit a sofőr állitásod szerint használ?
    Az uber egy mobiltelefon applikáció mely még az áramot is a te telefonodról fogyasztja. Milyen cuccokról beszélsz?

    A jelenlegi "taxis" jogszabalyok erre nincsenek felkeszitve.

    A jelenlegi taxis jogszabályok? Buster... hol olvasod ezeket a butaságokat, az uber.com-on? Vagy a facebookon bombázzák az emberek agyát ezekkel a marhaságokkal?
    A személy- és teherszállítás nem egy jelenlegi és elavult jogszabály - amit ha megváltoztatunk akkor tök jó lesz - a személy és teherszállítás kétezer éves sztori és mindig is adó és engedélyköteles tevékenység volt. Nem csak a gonosz és elmaradott Magyarországon - ahogyan te azt sejtésem szerint képzeled - mindenhol a világon és mindig az is lesz. A fejlett nyugaton, a liberális Kanadában és Amerikában is.
    Nincs olyan hely a világon ahol ezt ne szabályoznák, és nem ma szabályozzák, hanem kétezer éve és ha azt kérdezed jól van e így, akkor elárulom, hogy igen, ez így van jól.

    Te mit hiszel, ha van a fiókódban egy olló akkor már te vagy a fodrász? Azt hiszed ez így megy? Nyiss már egy fodrászüzletet Amerikában mindenféle engedély hiányában, csak vigyél már magaddal egy kamerát és közvetítsd YT live-on mi történik, sok vidám percet szereznél a nézőknek.

    Hogy az uber mit fizetett és ki után arról jól érzékelhetően sejtelmed sincs, mégis beírod ide tényként, mint valami stabil infót. Fogalmad sincs róla. Csak akkor miért írod be?

    Én nem javaslom, hogy erőlted ezt a témát - főképp ezzel a facebook, uber.com, hbo, netflix-ről összeszedett tudástárral az ügyről - de ha mégis szeretnéd nagyon szívesen elmagyarázom neked a valós helyzetet bővebben. Bár a leglényegesebb pontokat már megszelőztettem neked.
    De mielőtt mélyebben belemerülnénk tudod mi az a TEÁOR szám? Ha nem tudod nyugodtan leshetsz a netről.

    A vitánkba a belépőd az, hogy beírod ide az uber driver TEÁOR számát.
    A taxisokét tudjuk.
    A fodrászokét is.
    Igazából mindenkiét tudjuk, ugyanis ez egy publikus adatbázis.
    De megtennéd, hogy ebből az adatbázisből kimásolod nekem az uber driver TEÁOR számát?
    Kiváncsian várom.

  • Scalpel

    senior tag

    válasz camper #10 üzenetére

    +100

    Ami úgy néz ki, mint egy kacsa, úgy mozog, mint egy kacsa, és olyan hangot hallat mint egy kacsa, az egy kacsa.
    Az uber sofőr hivatásosan (nem eseti módon családtagot, barátot, akárkit vitt A-B viszonylaton szívességből) személyszállítással foglalkozik (alias taxi), az uber meg egy személyszállítási fuvarszervező cég, ami nem telefonvonalon, meg CB rádión, hanem egy mobiltelefonos applikáción keresztül menedzseli a logisztikát. És ezt az emberek egy jelentős része nem akarja megérteni, mert az absztrakciós gondolkodást már az óvodában kinevelték belőlük...

  • akaido

    addikt

    válasz tatararpad #6 üzenetére

    Az emberiség még semmilyen szempontból nem tart ott, hogy lemondjon bármilyen magántulajdonról.
    Sajnos nem élem már meg a StarTrek szerű jövőt(ha az várható "egyáltalján"), ahol a magántulajdon az "uccsó" dolog, mert annyival jobban élünk majd mint 5 ...ööö... 500 éve :)

    Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.

  • Busterftw

    veterán

    válasz camper #10 üzenetére

    Az a technologiai platform, ami osszekototte a soforoket az utasokkal.
    GPS alapu taxi hivas, lattad hol vagy, mikor er ide a sofor, milyen uton haladsz es varhatoan mennyit fogsz fizetni, mindezt egy appbol. (plusz navigacio)
    Nem a kisujjukbol szoptak ki. Ez nem volt meg a "hagyomanyos" taxisoknak.

    "Te mit hiszel, ha van a fiókódban egy olló akkor már te vagy a fodrász?"
    Van jogsid, van kocsid, el tudsz vinni valaki A-bol B-be?
    Nincs tobb kerdesem.

    Ki beszelt arrol, hogy nem kell engedely? Azzal kezdtem, hogy az Uber befizette az adot, a sofor befizette az adot a bevete utan akkor mi a gond? Mi mas kell?

    "Hogy az uber mit fizetett és ki után arról jól érzékelhetően sejtelmed sincs"
    Az Uber fuvarszervezokent a szallitasi dij 25%-at megtartotta, a 75%-ot pedig a sofor kapta.
    A ceg a bevetele utan tarsasagkent adozott, a soforok meg onbevallokent szja bevallast kellett beadni. De van sejtelmem. Kozeli barat is volt uberes, otthon is hasznaltam Ubert, es UK-ban is 5 evig.
    Ennyit a ragalmazasodrol.

    De mielott melyebben belemegyunk, magyarazd el, hogy ha az Uber fizet adot, a sofor fizet adot, akkor mi a gond? TEÁOR szam a lenyeg ugye?
    Anelkul a kocsi nem indul.

  • brd

    nagyúr

    válasz camper #10 üzenetére

    A többihez nem kívánok hozzászólni, de:

    Nem csak a gonosz és elmaradott Magyarországon

    Nem tudom, a fejlett nyugaton taxi fronton mi a helyzet, de én konkrétan a magyar "szabályozás" miatt hagytam fel a taxik rendszeres igénybevételével. Nagyjából akkortájt, amikortól kötelezően sárga, x évesnél fiatalabb autóval és üzleti tárgyalásra öltözöttnek kell lennie egy átlagos taxisnak. Ezek a faszkodások olyan szolgáltatást csináltak a személyszállításból, amely normális helyen kimeríti az árukapcsolás fogalmát. Hiszen alapvetően egy taxi annyit kell tudjon, hogy adott időben, A-B-be elvigyen egy, az átlagosnál jobb járművezetési és városismereti képességekkel rendelkező sofőrrel (jó, minimális elvárások azért vannak: ne bassza össze a ruhámat a belső, ne legyen büdös a sofőr/taxi és túl hangos se, de más hirtelen nem jut eszembe, ami hiányozna, de ezek egy kulturált ember autója esetében egyébként sem téma - az autó külleme, kora (de nem a műszaki állapota!), és a sofőr öltözéke a legtöbb esetben pont leszarós, persze néha van igény egyik-másik téren, de azt lehet(ne) jelezni a rendeléskor).

    The only real valuable thing is intuition.

  • Busterftw

    veterán

    válasz brd #14 üzenetére

    UK-ban ez volt/van jelenleg, mint kikotes:
    -Model year 2008 or newer for London and year 2006 or newer for everywhere else in the UK.

    Aztan epp az az erdekes ebben, hogy Londonban, (de Pesten is) a normal lekopott taxikhoz kepest en zsiruj elektromos Priusokkal, Mercikkel es BMW-kel maszkaltam, olcsobban.

    Epp a taxisforumon olvastam, hogy bizony felnott egy vasarloi reteg, ami tenyleg csak ezt szeretne. (ami igazabol semmi masnak nem kell lenni)
    Egyszeruen (app: odajosz ahol vagyok, ut vegen ki van fizetve az ut automatikusan) vigyel el A-bol B-be, olcson.

  • brd

    nagyúr

    válasz Busterftw #15 üzenetére

    Na igen, az a legalább 12 éves már nem hiszem, hogy Londonban probléma lenne (mondjuk az talán már Mo-n sem.

    The only real valuable thing is intuition.

  • camper

    csendes tag

    válasz Busterftw #13 üzenetére

    Nincs tobb kerdesem.

    Kérdésed nem is volt, csak állitásod. Kérdésem nekem volt, megismétlem: ha van a fiókomban egy olló attól én már fodrász vagyok? Szerinted ez így megy?
    Erre a te válaszod az, hogy: igen.

    Te nem tudod mi a vállakozások rendje, melyik engedélyköteles tevékenység, melyik milyen feltételekhez kötött, nem tudod mi az a TEÁOR szám, annak mi a szerepe, miközben ilyen számod neked is van és mindenkinek aki gazdasági tevékenységet szeretne folytatni. Javasoltam, ha ezzel nem vagy tisztában olvass utána, nem illet volna ezt megtenned mielőtt vitába merülsz ebben a témában?

    Ezt az uber fizet adót már másodszorra írod be - és másodszorra sem igaz - ezért arra kérlek add már meg a forrást ahonnan ezt az infót vetted. Facebook? Vagy egy youtube-n videóban láttad? Vagy a Blikk magazin írta?
    Ha ilyen vehemensen írod minden bizonnyal egy stabil platformról származik az információ, megadnád a forrását?
    Legyen már benne az is, hogy az uber miféle tevékenység után fizeti az adót és milyen mértékben, ahogy az is, hogy az uber driverek miféle tekényseg után vannak bejelentve és az után miféle mértékben adóznak.
    Erre javasoltam első lépcsőben, hogy írd már be a uber driver címszó alatt szereplő gazdasági tevékenység TEÁOR számát, hadd ismerkedjek meg ezzel én is.

    Ja értem, az uber cuccai alatt azt a gps helymeghatározó szoftvert érted ami egyébként minden mobiltelefonon is megtalálható? Akkor az "uber cuccai" kifejezés helyett nem lett volna egyszerűbb ezt beírnod? Ez a vívmány? Ez a fantasztikus innováció?
    Ami nem mellesleg már az uber megjelenése előtt már 3 évvel is elérhető volt a budapesti taxispiacon. Ráadásul nem is legnagyobb taxiscégnél. Csak a kutyának nem kellet, mert taxi áron hívtál taxit. Az uber nem emiatt kell a népnek, hanem azért mert kétharmad áron hivsz taxit.

    De visszatérve az "uber cuccaira", ezért a fantasztikus innovatív szoftverért jár az ubernek 25%? Tudod mi az a 25%? A bruttóból. Érted, hogy mi ez? Már persze, tudod mi a bruttó 25%-a, nem kételkedem, de gyakorlatilag érted mit takar ez? Tehát felfogod, hogy itt mekkora összegről van szó? Az adóelkerülés mindféle módjával, felelőségvállalás nélkül, költségmentesen.

    Érted ezt? Mert szerintem nem. A megértés legegyszerűbb módja, ha saját magadra vetíted ezt az összeget. Nem tudom mi a szakmád, hol állsz épp alkalmazásban vagy mivel foglalkozik a vállalkozásod, de erre kivetítve minden bizonnyal kezd majd derengeni mekkora összegről van is itt szó.
    Te a teljes fizetésed (bruttó) elutalod Hollandiába, onnan pedig visszaküldik neked ennek a 75%-át. Te is és minden a te szakmádban ténykedő is így tesz.
    Így már van viszonyítási alapod az összeg mértékéről?

    [ Szerkesztve ]

  • Busterftw

    veterán

    válasz camper #17 üzenetére

    "Kérdésem nekem volt, megismétlem: ha van a fiókomban egy olló attól én már fodrász vagyok? "
    A kerdesed nagy marhasag, mert sehol nem irtam, hogy ha van autod, akkor lesz automatikusan vezetoi engedelyed is. De linkelheted.

    Szoval igen, ahogy allitottam, ha van vezetoi engedelyed, akkor el tudsz vinni A-bol B-be embereket, ahogy fodraszkepzes utan is vaghatsz hajat.

    Hozod megint a TEÁOR szamot, senki nem emlitette.
    Tolem hivhatjak Makosguba szamnak is. Nem mondtam, hogy az Uber soforok ne kapjanak barmilyen szamot vagy engedelyt, barmi is legyen a maganvallalkozo kovetelmeny.

    "Ezt az uber fizet adót már másodszorra írod be - és másodszorra sem igaz - ezért arra kérlek add már meg a forrást ahonnan ezt az infót vetted."
    Es te honnan vetted, hogy az Uber mennyit nem fizetett be?
    Az UBER tarsasagkent volt bejegyzve, az alapjan fizetett adot.

    "írd már be a uber driver címszó alatt szereplő gazdasági tevékenység TEÁOR számát"
    Ird be te. En egy szot nem szoltam a TEÁOR szamrol, hozz forrast te.

    "Legyen már benne az is, hogy az uber miféle tevékenység után fizeti az adót és milyen mértékben, ahogy az is, hogy az uber driverek miféle tekényseg után vannak bejelentve és az után miféle mértékben adóznak."
    UBER: fuvarmegoszto szolgaltatas
    Sofor: maganvallalkozo

    "Ja értem, az uber cuccai alatt azt a gps helymeghatározó szoftvert érted ami egyébként minden mobiltelefonon is megtalálható?"
    Kihagytal egy csomo mast amit az Uber app nyujt, fentebb leirtam.
    Egy darab taxiscegnel nem volt az, hogy gombnyomasra megrendelted, lokacio alapjan kijott a sofor, lattad hol a sofor, mennyi ido mulva erkezik meg, mennyit fizetsz, kiszalltal es fizettel automatikusan. Te ennyibol annyit olvastal ki, hogy a mobilokban ott van a Google Maps GPS-el. Es igen, mert mindez a kenyelem olcsobb volt.

    "Tudod mi az a 25%? "
    25%. Tudod mi az a 27% afa? Tudod mit jelent ez? Ez komoly? Ez a negativ "erv"?

    A kutyat nem erdekli. Dolgozol, ha a cegnek es a sofornek megeri akkor megeri.
    Ha nem nem.

  • camper

    csendes tag

    válasz Busterftw #18 üzenetére

    ahogy fodraszkepzes utan is vaghatsz hajat.

    Most már képzés is kell? Micsoda finomitás:-) Eddigi állításod szerint csak egy olló kellet a fiókból és már én is vagyok a fodrász. Felverek egy sátrat Queensben és fennhangon hirdetem, hogy a szembelévő fodrászműhelybe butaság bemenni, én sokkal olcsóbb vagyok.
    Én megoldom okosba.
    Állításod szerint ezt ott lehet, nem olyan régi, elmaradott szabályok vannak mint itt Európában, főképp Magyarországon.
    Ott csak felvered a sátrad, van egy ollód és te vagy a fodrász. Nem kell semmi, sem bejelentés, sem adózási rend betartása, sem a működéshez szükséges feltételek teljesítése, semmi, csak egy olló.
    Ja nem, előbb finomítottál, csak képzés kell. De a képzésen kívűl SEMMI. Ez a fejlett Amerikában így megy. Tudod, innen származik az általad hájpolt uber.
    Bár azt nem értem minek képzésre költeni, az is csak árnövelő tétel, hisz ha majd kiderül, hogy rossz fodrász vagyok akkor az UberCut rendszerében jól lepontoznak és kész.

    Mondjuk annak a videónak a megosztásával még adós maradtál ahol ezt te meg is csinálod, ott áldogálsz Queensben egy ollóval a kezedben és várod a sátradban a kuncsaftokat... de úgy mire tippelsz: mennyi időn belül vinnének el? Én fél órán belül saccolom.

    Ird be te. En egy szot nem szoltam a TEÁOR szamrol, hozz forrast te.

    Írjam be én? Hát ez a lényeg az egészben, hogy ilyen számot nem tudsz beírni. Okkal kértem, nem véletlen hoztam fel. Ebből - is - kiderül, hogy sejtelmed sincs miről is vitázol. Ezt nem sértésnek szánom, ez tény.
    Ez nem úgy van, hogy van taxis személyszállítás, ennek van egy ilyen besorolása, aztán van az innovatív és ultramodern uber driver annak meg olyan a besorolása.
    Nem, ha személyszállítással akarsz foglalkozni akkor ennek ez a besorolása, ezek és ezek szükségesek a vállalkozás indításához és ezeket és ezeket a feltételeket kell teljesíteni.
    Ezek után kapod meg a pecsétet a papírjaidra, ez így kezdődik.
    Elárulom azt is, hogy nem csak a taxisoknál ilyen elmaradott a rendszer. Minden vállalkozás így kezdődik.
    Még a fodrászoké is. Mindenhol, még Amerikában is.

    Egy darab taxiscegnel nem volt az, hogy gombnyomasra megrendelted, lokacio alapjan kijott

    Abban a hozzászólásban írom le neked, hogy de igen, már az uber Magyarországi megjelenése előtt volt ilyen taxiscég Budapesten aki kínálta ezt a szolgáltatást amire ezt írod válaszként. Nem olvasod el amit irok? Vagy nem hiszed el? Még a fejlesztőt is ismerem.

    Ráadásul alapvető fogalom és értelmezési zavar, ugyanis az uber nem azért fejlesztett applikációt, mert ő az innováció zászlóshajója, hanem azért mert csak így tudja behajtani a - szerinte - neki járó 25%-ot. Ezért van az, hogy nem lehet leinteni egy uber autót és ezért van az, hogy tilos készpénzzel fizetni. Erre külön akciócsoport van náluk minden helyszínen akik ennek betartását ellenőrzik próbautazásokkal.
    Ki a tököm utalgatna 25%-ot a forgalomból a kaliforniai ubernek, ha a kezembe kapom a pénzt?
    Ne is válaszolj, mondom én: senki.

    25%. Tudod mi az a 27% afa? Tudod mit jelent ez? Ez komoly? Ez a negativ "erv"?

    Újabb fogalomzavar. A áfa egy adófajta, mely annak az államnak az egyik bevételi forrása ahol te élsz, épp ahogy a jövedelemadó.
    A 25% az ubernek, pedig a bruttód 25%-a egy kaliforniai cégnek, ki Amerikába, mely igazából egy zéró költséges élősködő, aki beférközött az utas és a taxis közé.

  • camper

    csendes tag

    válasz brd #14 üzenetére

    Ebben még a taxisok is igazat adnak neked, hidd el nem akar egyik sem díszmagyarban az utcán ténferegni. De ez egy speciális helyzet miatt van így: képzelj magad elé ezer különféleképpen szocializált embert, akiket többé kevésbé egy irányba kell terelni.
    Ez a fuvarszervező feladata, az elvárása pedig pontosan az amit te leírtál.
    Csak hogy, ez az ezer ember mind másképp látja a világot, mind más környezetből jött, így ha azt mondják nekik, hogy: gyerekek legyen tiszta a kocsi, a kárpit, óvatosan, körültekintően vezessetek, az utasok érezzék magukat biztonságban, ne üvöltössétek a kedvenc zenéiteket és így tovább...

    Na most biztos lehetsz abban hogy az ezerből minimum 200 teljesen mást értelmez tiszta kárpitnak, hangos zenének vagy dinamikus vezetésnek.
    Abban is biztos lehetsz, ha nincs megszabva egészen pontosan, hogy milyen ing, milyen színű, akkor ezerből kétszáz köldökig kigombolt hawaii ingben, rövidnadrágban, strandpapucsban mutogatná az új tetkóját az utasának vezetés közben. És persze eközben üvöltene a kedvenc zenéje, mert ha neki tetszik, akkor ugye logikus, hogy mindenkinek ez tetszik.
    De ha azt mondod nekik, hogy kék színű nyakkendőt kell felvenni, akkor biztos lehetsz benne, hogy lesz 200 akinél a nyakkendő bár kék, de mosolygó rózsaszín malackák vannak rajta, amelyek épp dugnak. Tehát azt mondani, hogy kék az még kevés. Azt kell mondani, hogy kék, egyszínű, minta nélküli.

    Ennek az ellenőrzését és az ezzel való tökölést unták meg a fuvarszervezők és hoztak merev szabályokat. Ha nem a kék a nyakkendő büntetés, ha nem sötét vagy nem szövet a nadrág retórzió és így tovább. Erre ennyi idő van, nincs több.
    Egyébként ez a jelenség nem csak a taxisfronton figyelhető meg, benzinkutakon, bankoknál, tescoban, kb. bárhol.

    De most, hogy ennyit irtam neked egy kérdés: nem arról van szó, hogy azóta mellőzöd a taxit mióta dupla annyiba kerül, mint ezt megelőzőleg? Ugyanis az a bizonyos sárgítás és a taxirendelet ezt is hozta magával. Ennek már csak a hozzadéka a cégek közti egyre jobban kiéleződő verseny, gépjárműpark, sofőrők megjelenése, a nagyobb verseny miatt már erre is rámennek, eredménye pedig ez az olcsó ügyvédnek öltözött seregnyi taxis.

  • Busterftw

    veterán

    válasz camper #19 üzenetére

    "Eddigi állításod szerint csak egy olló kellet a fiókból és már én is vagyok a fodrász".
    Linkeld vagy ne ragalmazz.
    Linkelem amit en allitottam: 5. hsz.
    Valljuk be, kocsit vezetni es utast szallitani barki tud, aki vezetoi engedellyel rendelkezik.

    Tehat a te peldaddal elve:
    ollo - auto
    vezetoi engedely - fodrasz engedely
    Finomits most te, ha mar beegtel. Ezt oldd meg okosba.

    "Nem kell semmi, sem bejelentés, sem adózási rend betartása, sem a működéshez szükséges feltételek teljesítése, semmi, csak egy olló. "
    De irtam, hogy kell vezetoi engedely, az Ubernek es a sofornek mint maganvallalkozo a bevetel utan adot fizetni.
    Mar sokadjara hazudsz.

    "Abban a hozzászólásban írom le neked, hogy de igen, már az uber Magyarországi megjelenése előtt volt ilyen taxiscég Budapesten aki kínálta ezt a szolgáltatást amire ezt írod válaszként. Nem olvasod el amit irok? Vagy nem hiszed el? Még a fejlesztőt is ismerem."
    Johet a video.

    "Ki a tököm utalgatna 25%-ot a forgalomból a kaliforniai ubernek, ha a kezembe kapom a pénzt? "
    Ezert volt tisztabb az Uber es ezert terjedt el a hienazas a taxisokrol. En uber driverrol meg ezt nem hallottam, na vajon miert.

    "A 25% az ubernek, pedig a bruttód 25%-a egy kaliforniai cégnek, ki Amerikába, mely igazából egy zéró költséges élősködő, aki beférközött az utas és a taxis közé."
    Es?
    A havi 50-150 ezres berleti dij / tagdij a fuvarszervezo taxicegeknek hany szazalek?
    Csak nehogy 25% legyen.

  • brd

    nagyúr

    válasz camper #20 üzenetére

    [...] akiket többé kevésbé egy irányba kell terelni.

    Nem, nem kell. Egy taxinak a személyszállítás a feladata. Természetesen vannak alapvető elvárások, amelyeket már írtam, de a rendelkezés ezeken feleslegesen túlmutat, emiatt feleslegesen drágítja a szolgáltatást, amely ezzel nálam elérte, hogy ne akarjam már igénybe venni.

    A Tesco/kút/bank teljesen más, ott a szolgáltatás része a ruházat, mert hatása van a nyújtott szolgáltatás minőségére. Egy kereskedelmi egységben fontos, hogy könnyen elkülöníthetőek legyenek a dolgozók, pl. a segítségnyújtás és kicsit a reklám miatt is, ugyanez a kúton. Egy bankban pedig fontos, hogy egy átlag betérő VIP-nak, megtisztelve érezze magát, amikor belép a "pénz szentélyébe". Egy taxinál az a szolgáltatás, hogy elvisz A-B-be, erre nincsen hatással a sofőr öltözete, vagy az autó kora. Persze, még1x mondom, lehetnek spec. esetekben extra igények, de azok ritkák, felesleges ezek miatt általánosítani (és emiatt drágítani) a megjelenést.

    The only real valuable thing is intuition.

  • camper

    csendes tag

    válasz brd #22 üzenetére

    Nem, kevered. A rendelet olyat nem határoz meg, hogy miféle öltözékben kell szolgáltatni és nem is emiatt emelkedett a szolgáltatás díja. Az öltözéket már a fuvarszervezők követelik meg, mindegyik más, de többé kevésbé mind egy elméletet követve.
    Ma is találkozhatsz üvöltő zenével, klottgatyával és hawaii ingel a taxikban, de ez jellemzően olyan taxikban találod meg akik nincsenek fuvarszervezővel szerződve, így nem köti őket a fuvarszervező elvárása.

  • camper

    csendes tag

    válasz Busterftw #21 üzenetére

    Valljuk be, kocsit vezetni es utast szallitani barki tud, aki vezetoi engedellyel rendelkezik.

    Ember.. te kevered a gazdasági tevékenységet azzal, mikor színház után után hazaviszed a családot. Mit nem ért egy felnőtt ember azon, hogy melyik micsoda?

    Nem illene képezned magad picit egy olyan témában amiben vitába szállsz? Ráadásul ilyen alapvető dolgokkal nem vagy tisztában és mégis itt erőlteted ezt?

    Figyu.. zárjuk rövidre. Egyrészt nem vagyunk egy szinten - ebben a témában bizonyosan nem - másrészt unalmas veled és a tükörképeiddel vitázni. Te és a tükörképeid az uber megjelenése óta szóról szóra, mondatszerkezet helyesen mantrázzátok azt amit az uber a facebookon fejetekbe vert. Annyira sikeres az uber propagandája, hogy te - és veled karöltve a tükörképeid - konkrét küldetésnek érzitek, hogy ha uber téma van, ahhoz hozzászóljatok, védjétek és dicsérjétek ezt a 100 milliárdos kaliforniai céget.
    Még úgy is, hogy már nincs is jelen az országban évek óta. Ha megnézed ezt a sztorit kívülről és benne magadat téged nem zavar az, hogy befolyásolnak? Nap, mint nap.
    Ez nem zavar egy felnőtt, önálló döntésre képes embert?

    Tehát zárjuk rövidre ezt: írd be ide nekem az uber driver TEÁOR számát.
    Ha ez nem megy a vitánk eldőlt.

  • Busterftw

    veterán

    válasz camper #24 üzenetére

    Penzert viszel csaladtagot A-bol Szinhazba, ervenyes vezetoi engedellyel es penzert visz a taxis egy idegent A-bol B-be(egyszeruseg kedveert Szinhazba), ervenyes vezetoi engedellyel.
    En nem keverek semmit es en nem ertem melyik micsoda?
    Egy 6 eves gyerek megerti elsore, hogy a ketto ugyanaz.

    "Ráadásul ilyen alapvető dolgokkal nem vagy tisztában és mégis itt erőlteted ezt?"
    Mi az alapveto dolog? Hogy azt probalod itt beadni, a taxis az egyetemi kepzes?

    Figyu, zarjuk rovidre, mert ervek nincsenek, csak hazudozol. Olvashato a pelda fentebb.
    Engem aztan nem folyasol be senki es semmi, magam is vezetek autot es ultem taxiban.

    "írd be ide nekem az uber driver TEÁOR számát"
    Mar eldolt, nem irtad be, te hoztad ezt fel, hozz te forrast. Hazudoztal inkabb.

    Sok sikert bebizonyitani, hogy a taxizas nem annyibol all, hogy vezetoi engedely kell es A-bol B-be szallitani embereket. (persze adokat befizetve)

  • brd

    nagyúr

    válasz camper #23 üzenetére

    Elképzelhető, annyira nem ismerem a rendeletet és régen is olvastam, a lényeg, hogy felesleges plusz (tény, hogy régen intettem le az utcán taxit, így csak fuvarszervezőssel utaztam).

    The only real valuable thing is intuition.

  • camper

    csendes tag

    válasz Busterftw #25 üzenetére

    Te pénzért viszed a családtagjaidat a színházba? Van gyerek kedvezmény?

  • Busterftw

    veterán

    válasz camper #27 üzenetére

    Csak osszhangba hozom az eleve rossz peldaid.
    Mindket esetben gazdasagi tevekenysegrol van szo, nincs kulonbseg a tevekenyseg kozott.

Új hozzászólás Aktív témák