Új hozzászólás Aktív témák

  • OC

    őstag

    Hmm...érdekes.

    Magyarán annyi a lényeg, hogy a webáruház "jogi nyilatkozat" vagy hasonló elnevezésű részében köteles feltüntetni a webáruház üzemeltetője azon adatokat, amelyeket a futárszolgálatnak (és egyben magának a futárnak/futároknak) ad ki a vevővel kapcsolatban. Ha ez megtörténik, akkor értelmezésem szerint vévdve van a cég. Viszont a hírben szereplő példában a webáruház üzemeltetője kinek másnak tudna panaszt tenni, mint a futárszolgálatnak? Itt inkább a futárcég kezelte felelőtlenül a panaszt és a vevő adatait, nem pedig az áruház (legalábbis nekem úgy tűnik).
    Persze az áruháznak sem kellett volna feltétlen kiadnia a vevő levelét, de konkrétumok hiányában a futárszolgálat sem tudhatja, hogy melyik alkalmazottjáról is van szó pontosan. :F

  • ArchElf

    addikt

    válasz OC #1 üzenetére

    Nem szükségszerű, hogy a webáruház az átküldött panaszban a vásárló nevét/a vásárlás adatait is átküldje, ez talán csak nem szükséges egy panasztételhez... Elég csak a futárt megadni (vagy általánosságban - pl havi jelentésben - a futárszolgálat munkáját értékelendő a kiszállított termékek számát tekintve arányaiban).
    Persze az is lehet, hogy az adott futár az egész héten nem is szállított ki mást ettől a webáruháztól és rögtön tudta ki panaszkodott ;]
    Más:
    Amúgy egy jogi nyilatkozat általában nem elég, azt a vásárlónak valamilyen aktív módon el kell fogadnia (pl. regisztrációkor) Elméletileg, ha változik a jogi nyilatkozat - pl. ilyen adatkezeléssel kapcsolatban -, akkor arról a meglevő felhasználókat is értesíteni kell(ene).

    AE

    Csinálok egy adag popcornt, és leülök fórumozni --- Ízlések és pofonok - kinek miből jutott --- Az igazi beköpőlégy [http://is.gd/cJvlC2]

  • Belba

    őstag

    válasz ArchElf #2 üzenetére

    Az udvariatlanul viselkedő futárt nem lehet megtalálni másképp, csak úgy, ha a webáruház megadja a futárcégnek a kiszállított csomagon szereplő nevet/címet...

    Technikailag ez az egész úgy zajlik, hogy a webáruház csomagjait az egyik nap átveszi a futárszolgálat egyik alkalmazottja a webshop raktárában, majd másnap a futárok körzetek szerint elviszik, ami a csomagokból nekik jut.

    A futárszolgálat illetékesei is csak a csomag címzése alapján tudják kikeresni, ki kézbesítette az ominózus küldeményt. (Nyilván felelősségre vonták a tagot, lehet kirúgták, ezért az dühében zaklatta a címzettet. A nevet, címet, telefonszámot már akkor megkapta, amikor átvette a küldeményt kézbesítésre!)

    Szerintem a címzettnek itt már nem a webshopot vagy a futárszolgálatot kellene okolnia, hanem a rendőrségnél kellene feljelentenie az illetőt zaklatásért!

    Azt sem tudom elképzelni, hogyan tudná a webáruház a Vevőnek elküldeni a megrendelését, ha nem közli a futárszolgálattal a csomag címzettjének nevét, címét? (Telefonszám a kapcsolatfelvétel miatt fontos.)

    Nevetséges, hogy egy ilyen egyedi panasz miatt az internetes áruházakat próbálják befeketíteni... Évek óta milliószor vásároltam már a neten, többezer futár jött már hozzám, SOHA nem tapasztaltam, hogy bármelyik udvariatlan lenne, sőt... Talán, mert én is udvarias vagyok velük?...

    Viszont 3 éve kezelek webáruházakat, ahol elég sok "furcsa" Vevővel találkoztam már... :U
    Némelyek olyan hangot ütnek meg, hogy az én zsebemben is kinyílik sokszor a bicska!

    Azokról is beszélhetnénk, akik gátlástalanul "megrendelgetnek", mi lelkiismeretesen és gyorsan postázzuk a csomagjukat, ők meg nem veszik át... Mert meggondolták magukat, mert elutaztak (ha elutazik, akkor minek rendel?), mert elfelejtette átvenni, mert elfogyott a pénze (ha nincs pénze, miért vásárol?)...
    Nekünk viszont muszáj kifizetnünk az oda-vissza postázás költségét a postának (ez általában 600Ft)...

    Na, inkább ebben foglalhatna állást az ombudsman : mit tehetnek a kiszolgáltatott webáruházak a felelőtlen Vevőkkel szemben, akik anyagi kárt okoznak a boltnak? :F

    Vagy : akik megrendelnek egy cuccot, amire amúgy nincs pénzük, de mivel "jogukban áll", így 8 napon belül visszaküldik (persze kipróbálva, kibontva, amit már nem lehet utána eladni!)...

    < A lehetetlen mindössze annyit jelent, hogy még nem találtad meg a megoldást. >

  • Loha

    veterán

    Sztem ebben a konkrét esetben a vevő lehetett egy marha nagy f@sz. Ha sértőnek érzem a futárt akkor megmondom neki személyesen, vagy ha nagyon felhúzott akkor a futárszolgálatnál teszek panaszt, nem a webáruháznál, aztán meg rohanok az ombudsmanhoz.

  • OC

    őstag

    válasz ArchElf #2 üzenetére

    Ez valóban így van, de ahogyan Belba is mondta, a csomagcímkén rajta vannak a személyes adatok, hiszen ezek segítségével történik a kiszállítás és szintén Belba h.sz.-ére hivatkoznék, hogy ha nincs konkrétum a panaszban, akkor fogalmuk sincs, hogy melyik futárt kell letolni/kirúgni stb., mivel a nagyobb (inkább úgy mondanám ütőképes, gyors) futárszolgálatok depos rendszerben működnek, tehát a címzett és a feladó között 4-5 elosztóközponton is átmehet a csomag.

    A jogi részét körbejárom jobban én is, mert sajnos fokozottan szükség van a jogok és kötelezettségek hajszálpontos(!!!) ismeretére, mert ellenkező esetben...

    A tendencia pedig kristálytisztán látszik:
    - védjük a kiskorút a szülői/tanári erőszaktól >>> tanárverések, kezelhetetlen kamaszok, saját gyerekei által feljelentett (!!!) szülők
    - védjük a vásárló jogait a kereskedőkkel szemben >>> át nem vett csomagok, meggondolt vásárlások, visszamondott rendelések tömkelege
    - védjük az alkalmazottat a munkáltatótól, biztosítsunk megfelelő fizetést >>> tönkrement (tönkretett) kis- és középvállalkozások, egyéni vállalkozók stb. (őket ki az Isten védi??)

    Azért azt leszögezem, hogy minden éremnek két oldala van, tehát nem vagyok a jó fizetések, a védett vásárlók stb. ellen, csak azt érzem, hogy sok ponton kiegyensúlyozatlan a mérleg a felek között.

    Loha: Hova gondolsz?! Manapság nem menő a személyes vélemény szemtől-szemben való kinyílvánítása. Remek példa erre a Ph! (meg bármely fórum) is. Nickek mögé bújva, kamu regekkel mindenkinek nagy a szája.
    Az emberi beszéd pedig kihalóban lassan, mert értelmiségiek (értsd diplomások) nem tudnak két értelmes mondatot kinyögni, csak írkálni tudnak, hogy "wtf, meg "lol" stb.(Tisztelet a nem kisszámú kivételnek :R )
    Ja és hogy ne az legyen, hogy "Megint egy vén csont, aki megmondja, hogy "ezek a mai fiatalok", leírnám, hogy 22 éves vagyok.

    [ Szerkesztve ]

  • shev7

    veterán

    válasz Belba #3 üzenetére

    miert is? miert kell a futarcegnek az en adataimat letarolnia? megkapja a cosmagot, nev cim kiviszi, keszen van el lehet felejteni az adataimat. Boven eleg egy rendelesi szamot nyilvantartani. Ami alapjan egyertelemuen visszakeresheto, hogy egy rendelest melyik futar teljesitett.

    ''Gee, Brain, what do you want to do tonight?'' ''The same thing we do every night, Pinky: Try to take over the world!''

Új hozzászólás Aktív témák