Új hozzászólás Aktív témák

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    Pali megint meglötyögteti a zománcos edénykét :P

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Nekomajin

    aktív tag

    Éppen tanítási gyakorlatot végző, leendő informatikatanárként minden szavukkal egyetértek.

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    "Az alsó tagozatból „eltávolítható” az informatika oktatása, de akkor egészen 7. osztályig más tantárgyakban sem fordulhat elő az informatika alkalmazása, ugyanis 6. osztálytól lesz csak informatikaoktatás, így előtte nincs mire alapozni."
    Ez sokszor nem szokta érdekelni a NAT íróit, és egyes tanárokat sem ;)

    "Jelenlegi állapotában a kerettanterv elvárja a fizikatanártól, hogy tanítsa meg a hatványozást!"
    Ezt mondtam ;)

    "Mielőtt elkezdtem volna tanítani, azt hittem, jól tudok szöveget szerkeszteni. Ma már nem gondolom.”"
    Ennyi. Sokan hiszik azt is, hogy "értenek a számítógéphez", mert tudnak filmet letölteni. Aztán amikor problémát kell megoldani, akkor kiderül, hogy nem.

    Azzal egyetértenék, hogy felhasználókat kell képezni, gondolkodni tanítani (bár a gondolkodás úgysem divat manapság). De az is látszik, hogy ez ezekke a feltételekkel, nem megy.

    Mutogatni való hater díszpinty

  • Rickazoid

    addikt

    Mondtam én, hogy reformot kéne követelni. Ezt nem lehetne se óraszámemeléssel (nem azt jelenti, hogy jó a csökkentés, hisz egyértelműen rossz), se tantervbeli módosításokkal megoldani. Bár itt legalább már ők is érintették egy gondolat erejéig, amit írtam korábban, hogy a fő probléma az oktatási rendszerrel van. Szinten lehet tartani a rosszat, de csak attól még nem válik jóvá, csupán kevésbé rossz, mint az ilyenfajta csonkítások. De ha már a csonkítás ellen felszólalnak, ne megőrizni próbálják az eddigi állapotokat, mert azzal is csak olajat öntenek a tűzre és sosem lesz jobb az oktatás minősége.

    Erkölcstelen csíkot húzni a másik krumplifőzelékébe csak azért, hogy legyen egy szünet.

  • Nekomajin

    aktív tag

    Az informatikai tudás ugyanolyan eszköz, mint a számolás meg az írás. Azt se várják el a gyerektől, hogy otthon megtanulja. Ebbe kéne belegondolni annak, aki azt hangoztatja, hogy a gyerekek már úgyis tudják használni a számítógépet.
    Arról nem is beszélve, hogy az algoritmikus szemléletet kiválóan lehet informatika órán tanítani, és nem csak C-vel meg Pascallal. Kezdetnek nagyon is jó a Comenius Logo vagy valami hasonló program, aztán meg ott van az Excel. Az algoritmikus szemléletnek, problémamegoldásnak meg nagyon tudnak örülni a természettudományos tárgyakat meg matekot tanítók.

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz Nekomajin #5 üzenetére

    A mai gyerekek, ha van otthon, nagyon sokszor már iskola előtt használnak számítógépet. Ez nem baj, csak könnyebbé teszi az oktatást. És persze nem várható el, hogy mindegyiknek legyen ilyen tapasztalata.
    (Különben sokan tudnak már írni-olvasni is, mire elsősök lesznek, de sajnos persze ez nem általános :( )

    [ Szerkesztve ]

    Mutogatni való hater díszpinty

  • FlekkeN

    aktív tag

    Nem csak az informatika órákat csökkentik állandóan hanem a többit is. Át kéne reformálni az egész oktatást. Kidobni a felesleget, modernizálni és egyes esetekben visszatérni a gyökerekhez. Az informatika egy teljesen új tantárgy amit mindenkinek kell tudni mert szerves része a mindennapoknak. Valahogy be kell illeszteni a többi tárgy közé úgy, hogy időben is odaférjen.
    Az a probléma, hogy régebben kevesebbet kellett tudni a diákoknak, most pedig sokkal többet kell tanulni, nagyobb a nyomás is. Valami megoldás kell rá, de szerintem nem csak az informatikát kell újratervezni, hanem az egészet.

  • gabo9201

    senior tag

    válasz hcl #6 üzenetére

    "A mai gyerekek, ha van otthon, nagyon sokszor már iskola előtt használnak számítógépet. Ez nem baj, csak könnyebbé teszi az oktatást."

    Ez valamilyen szinten igaz csak sajnos nagyon sok fiatalnak a Facebook-on és az internetes játékokon nem terjed túl a tudása. :(
    Sokszor el vagyok szörnyülködve rajta, hogy olyan fiatalok, akik ebbe már "belenőttek" mennyire szűk látótérrel rendelkeznek. Például nem tudják megfelelően használni a keresőket, ez egy nagyon alap/hasznos dolog pedig (elősegíti az egyéb tantárgyak tanulását --> „Az informatika alapvetően eszköz és nem cél”).
    Ez csak egy dolog a sokból, és rengeteg ilyen van.

    (#7) FlekkeN

    "Át kéne reformálni az egész oktatást. Kidobni a felesleget, modernizálni és egyes esetekben visszatérni a gyökerekhez."

    Nem tudom itt mire szerettél volna célozni, de lehet egyre gondolunk. :)
    Például jelenleg egy középiskolás diáknak rohadt sok idegen nyelv órája van. Nem vitatom ez manapság elengedhetetlen, DE először magyarul kéne megtanulni nem idegen nyelven. Magyar óra van heti ˙~3-4 darab idegen pedig ~8 (iskola függő). Hogy várjuk el attól a "szerencsétlen" gyerektől azt, hogy egy külföldi szöveget megértsen ha az anyanyelvét sem érti meg?

    Rengetegen nem értik amit olvasnak.

    [ Szerkesztve ]

    Megbízhatóság: http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=gabo9201

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz gabo9201 #8 üzenetére

    Nem csak a fiatalok nem tudják használni a keresőket - rengeteg embernek szoktam guglizni, olyan kérdésekre, amit tőlem megkérdez, nekem sincs róla foglamam sem, de nekem van ennyi eszem, hogy beírom...

    Mutogatni való hater díszpinty

  • FlekkeN

    aktív tag

    válasz gabo9201 #8 üzenetére

    Hát nem egyre gondolunk én két tanítási nyelvűbe jártam és tudok angolul. Egy másik nyelv ismerete hatalmas lehetőségeket nyit meg. Több munkalehetőség, új emberek megismerése, filmeket és sorozatok aznap megnézhetem, információmennyiség másik nyelven. Mindenképpen kell másik nyelvet tanulni.
    A magyar nyelv ismeretét más órán kell megtanulni, ami nem befolyásolja az idegen nyelvet.

    Én inkább olyasmire gondoltam,hogy tanultam bioszt amiből kb 80%-ra nem emlékszem. Irodalomból feleltem írók és költők életrajzából, de már semmit sem tudok belőle. Meg kellett tanulnom megannyi verset és csak 1-2 sorra emlékszem. Nem a hasznát vitatom inkább módszertant.
    Én nem pazarolnám az időt a költők életpályájának kikérdezésére verseinek megtanulására. Próbálnám talán valahogy máshogy megtanítani vagy rögzíteni. Ebben lehet nagyot tévedek, mert olyan iskolába és azon belül is olyan osztályba jártam ahol jól teljesítettek a diákak tehát átlagon felüli volt. Lehet ez a fajta módszer nem lenne sikeres figyelmetlen diákok körében. Talán valami más megoldás kellene.

    A másik tantárgy amit felhoztam az a biosz. Nekem majdnem teljesen felesleges volt. Talán felosztanám az osztályokat "emelt" és "alap" szintre. Az emelt diákokat összeereszteném, ha nincs terem vagy elég hely órarendben. Nyilvánvalóan az "alap szinten" csak végigmennek a diákok az anyagon. Akár azt is el tudom képzelni, hogy nincs jegy; persze ez a mostani tanári eszközökkel káoszhoz vezetne.
    "Emelt szinten" pedig lehet tanítani részletesen, mintha érettségire készülnének.

    Én az egyetemi kurzosok valamilyen szintű átvételét el tudom képzelni. Itt lehetne választani tárgyakat, mondjuk emelt és alap szinten és lenne kötelező és választható. Kötelező lenne matek, irodalom, töri, informatika, tesi. Ezek mind alapszinten. Többi választható. Mondjuk kötelező lenne választani 2-őt. Valami ilyesmit el tudok képzelni és akkor nem lenne olyan, hogy olyat tanulok amire nincs szükségem.
    Hasonló rendszer van jelenleg az USA-ban.

  • akaido

    addikt

    válasz hcl #3 üzenetére

    Egy pest megyei ált. iskola 2012-2013-as tanévi infó órái:

    6. évf: évi 18 óra + 18 óra gépírás
    7. és 8. évf: évi 36 óra, ami kéthetente egy alkalommal dupla óra.
    Néhány év óta így "műxik", idézőjellel, hiszen gondolható hogy, ebbe az évek óta szűk keretbe mit lehet beleszuszakolni évről évre...

    szerki: OK-OK nemcsak mennyiség, hanem a minőség is fontos, tehát a tanári szabadság szerint válogatom az általam fontosnak vélt anyagokat.

    [ Szerkesztve ]

    Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.

  • Nekomajin

    aktív tag

    válasz hcl #6 üzenetére

    A mai gyerekek, ha van otthon, nagyon sokszor már iskola előtt használnak számítógépet. Ez nem baj, csak könnyebbé teszi az oktatást. És persze nem várható el, hogy mindegyiknek legyen ilyen tapasztalata.
    Amíg nincs minden egyes gyereknek (nem a legtöbbnek, nem 99%-nak, hanem egytől egyig az összesnek) otthon számítógépe és internet kapcsolata, addig úgy kell tekinteni, mintha senkinek se lenne. Nem lehet arra alapozni, hogy úgyis egy csomó mindent megtanulnak otthon. Még akiknek van gépük, azok is nagyon különböző mértékben tudják azt használni.
    Ráadásul a gép használata (például fájlkezelési műveletek vagy gépelés) csak az egyik része a dolognak. A másik, talán még fontosabb része azok a gondolkodási műveletek, amiket egyedül csak nagyon kevesen fognak elsajátítani. Az algoritmikus gondolkodás nem olyan kézenfekvő, mint amilyennek sokan hiszik. De egy olyan készség, amit sok másik tantárgy kihasznál, vagy kihasználna, ha a gyerekek rendelkeznének vele.

    Azzal nagyjából egyetértek, hogy könnyebbé teszi az oktatást az, ha van már valami előismeretük, de azért hoznék rá egy kiváló ellenpéldát. Két hete történt egy hatodikos osztályban. Éppen azt vertem a kölykök fejébe, hogy rendszeresen mentsenek. Szerencsére nem kellett nagyon erőlködnöm, mert maguktól is vették a lapot, és értették, hogy miért kell. De az egyik lány megkérdezte, hogy minek ilyen sokszor menteni. Akkor én elkezdtem a sablon szöveget, hogy mi van, ha lefagy a Word, és elveszik egy csomó munkája. Erre mondott valami frappánsat, már nem emlékszek pontosan, hogy mit. Aztán felhoztam a másik klasszikust, az áramszünetet. Erre rávágta, hogy ő otthon laptopon dolgozik mindig, és ha elmegy az áram, akkor megy a gép. Na erre most mégis mit mondjak? Ő úgy nőtt fel, hogy otthon saját laptopja van, ezért ilyen problémák fel se merülnek neki.
    Remélem, érted, hogy mire akarok ezzel a történettel rámutatni.

    (Különben sokan tudnak már írni-olvasni is, mire elsősök lesznek, de sajnos persze ez nem általános :( )
    Egyáltalán nem sajnos. Egy öt éves gyereknek nem az a dolga, hogy írni tanuljon, hanem az, hogy játsszon, fejlődjenek a szociális képességei, egyre több dolgot ismerjen meg a világból. Az első osztály feladata az, hogy megtanítsa a gyereket írni.
    És nem feltétlenül jó dolog, ha tud már írni a gyerek, mire az iskolába kerül, mert halálra fogja unni magát írás órán. De ha már tud írni, akkor se az legyen az elvárás, hanem csak az extra.

  • KINKY_007

    aktív tag

    Elolvasták az össze hozzászólást, az szép! 400 olyan hozzászólást írtak, aminek köze se volt a témához!
    Az azért vicces, hogy ott volt az összehozásnál, és olyan munka született amilyen.
    Alapvetően tényleg az a rossz, hogy nincs folyamatos szakmai továbbképzés a tanároknak, és nincs megfelelő eszköz. Tényleg nem kéne informatika óra. Legyen prezentáció biosz, földrajz, törin, magyaron szövegszerkesztés, matekon, földrajzon táblázat, rajzon kép- és videoszerkesztés, stb...
    Csak a biosztanár nem ért hozzá, a rajztanár sem, a gépek hiányáról nem is szólva.
    Tavaly beolvasztották az informatikai normatívát a költségvetésbe, tehát egy billentyűzet, egér megvásárlására sincs lehetőség.
    A 4Mbps/0,25Mbps intézményi vonallal el lehet képzelni, hogyan lehet bármilyen netes keresést, letöltés óra közben végrehajtani x-szer 20 gépen...

    A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.

  • proci985

    MODERÁTOR

    reform jó. és kellene.

    itt svédeknél elvileg a gépírás alsóban kötelező lesz. tehát aki csak pötyögni tud, az menthetetlenül hátrányba kerül. ugyanígy, alapfokú szövegszerkesztés, prezentációkészítés ahogy írták a szövegben kelleni fog. annak van értelme is, pl a HDD működési elvére (vagy a mítikus plotter létezésére) ezen a szinten még vajmi kevés szükség van, ha eljut addig, akkor cisco essentialsnak úgyis része. meg keresőlabor, az is eléggé fontos, meglepő, hogy emberek mennyire képtelenek megtalálni releváns információt.

    a "majd megtanulják otthon szabadidőben" érvelést meg nem tudom ki találta ki, de az illető biztosan egy magas kvalitású, remek szakember lehet. segíteni segíthet, de nem váltja ki.

    másik oldalról hugoméknak gépírás kötelező volt és ő már lényegesen jobb informatikai oktatást kapott általános iskolában (gimnázium nem összehasonlítható a kettőnk esetében), szóval a kilencvenes évek végére lényeges javulás volt. tőlem is tanult pár dolgot, de prezentációban ő a jobb, gépírásban pedig szintén ő a gyorsabb a jobb képzés miatt... emiatt is mondom, hogy otthoni tudás nem elég, hiába volt otthon születésétől kezdve számítógép és hiába volt saját gépe -jelenleg kettő is- olyan tíz éves korától.

    Nekomajin: algoritmikus gondolkodás és az ehhez tartozó diszkrét szerintem inkább a matekóra feladata valahol 12. környékén. hacsak nem lesz kötelező programozás is, de oda meg ennyi óra az alapokra sem elég.

    mentésre meg: változnak az idők, hála égnek úgy az XP SP2 óta folyamatos rendszerösszeomlás már kevésbé égető probléma, mint mondjuk volt 95-98preSE időben. tetejében az automata mentés is eléggé sokat fejlődött. egyébként hála égnek, 10-12évesen a nyári szünetben heti kétszer újrarakni a keresztbeálló win95öt még elfogadható volt, most már nem lennék hajlandó ilyenre.

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • wednesday

    őstag

    válasz FlekkeN #10 üzenetére

    "Én inkább olyasmire gondoltam,hogy tanultam bioszt amiből kb 80%-ra nem emlékszem. Irodalomból feleltem írók és költők életrajzából, de már semmit sem tudok belőle."

    Szerintem ez nem akkora probléma. Ez azért van így, mert így működik az agyunk (nagyon is jól működik), szelektál, a ritkábban használt és ismételt dolgok hátrébb kerülnek. És ez nem csak az általános- és középiskolánál van így. Így van az egyetemen (na főleg ott), a munkahelyeken, az egész életünket végigkíséri. Pontosan azért, hogy ne az legyen a vége, hogy "leolvadjon" mint egy reaktor. :)

    Nézzük a felsőoktatást például. Soha nem tudnék sikeresen levizsgázni az előző félév tananyagából, áttekintés nélkül. Akik tárgyat vettek fel újra sikertelen vizsga után, néha kérdezgettek...és főleg az volt a válasz (ha csak nem valami emlékezetes dologról volt szó), hogy "hmmm, nem nagyon emlékszem már". És nem azért, mert olyanról volt szó, amit csak vizsga előtt 1 nappal, a rövid távú memóriába bedobtam és mákomra azt is kérdezték. Hanem olyannál, aminél tudom, hogy sok időt szántam rá. És ilyenkor a "bukdácsoló" már jobban tudja az anyagot (mert ismét foglalkozik vele) mint, akik már rég túl vannak rajta.

    Egyébként sose felejtünk el semmit teljesen. Nincs "törlés" parancs. Csak nagyon hátra kerül, az agyunk "padlásán" vannak ezek a dolgok egy "eldugott zugban porosodnak". Azért is írtam, hogy, ha újra felidézzük, áttekintjük, foglalkozunk ezzel, az már egyáltalán nem olyan, mintha nulláról kezdenénk.

    Az életben ez nem érint hátrányosan minket, hiszen a hétköznapi dolgoknál, a munkahelyen a gyakran használt ismereteink vannak előtérben. És pontosan ezért "felejtünk", hogy ez zavartalan lehessen.

    Néha én is anyáztam, hogy minek kell ilyen dolgokat tudnom, mikor a "padlásra kerülés" lesz a sorsa, valószínűleg örök időkre. Foglalkozhatnék inkább mással, könnyebben menne az egész tanulás. Azt nem tagadom, hogy szükség van célirányos és használható, GYAKORLATI tudást IS átadó (M.O.-on ennek eléggé híján vagyunk) oktatásra.
    De volt egy olyan érzés is, hogy na mégse ingyen adják a diplomát, vagy az érettségit, szakmát stb. Valahol ez akaraterő, figyelem összpontosító és kitartás tréning is volt, sőt sokszor inkább az volt egy agytorna (Na itt sokan el tudnak vérezni, akik nem gondolják komolyan a dolgokat és valahol őket ezzel szelektálják). Le kell ülni, foglalkozni vele - még ha "marhaságnak" is tartom - erőt venni és csinálni, beosztani a rendelkezésre álló időt, hozzáigazítani az életvitelhez. Mert az életben nagyon sok dologgal kell foglalkozni, amivel nem akarunk igazából.

    [ Szerkesztve ]

  • fodorzsolt

    csendes tag

    válasz KINKY_007 #13 üzenetére

    No szóval:

    "Az azért vicces, hogy ott volt az összehozásnál, és olyan munka született amilyen."

    1. Az "így sikerült" a NAT-ra vonatkozó megjegyzésem volt annak kapcsán, hogy komoly terjedelmi korlátok voltak, a korábban hosszabban megfogalmazott mondanivalót kellett zanzásítani.

    2. A NAT informatika műveltségterületének kidolgozásában vettem részt. Vállalom, ha jó, vállalom, ha rossz.

    3. A NAT az, amire a kerettanterv épül, az fordítja le azt a mindennapok gyakorlatára: melyik évfolyamon milyen anyagrészeket, hány órában, milyen konkrét követelmények mentén, mihez kapcsolódóan.

  • quarros

    tag

    Pali ezt azért mégis hogy is gondoltad?

    "a hír topikjában kialakult konverzációra igyekeztünk reagálni."

    Meglehetősen távol áll tőlem, a "grammatikanáciság". De azért mégis...
    Nem szeretnék egyszer arra ébredni, hogy már az itcafe-n is "mangolul" kelljen olvasnom :P

    [ Szerkesztve ]

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz quarros #17 üzenetére

    földönfetrengős szmájli kell ide :)
    :R

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • quarros

    tag

    válasz bambano #18 üzenetére

    Esetleg valami ilyesmire gondolsz:

    Hopsz. Sorry gif -et úgy tünik nem szereti.

    [ Szerkesztve ]

  • Epimenides

    csendes tag

    válasz quarros #19 üzenetére

    lehetett volna interakció is....vagy interaktus

    "Amit most mondok hazugság." Ha Epimenidész hazudott, akkor állítása hamis, és nem hazudott. Ha Epimenidész nem hazudott, akkor állítása igaz, és hazudott. A matematika örök, az emberek meghalnak

  • bimbiri

    tag

    Hol, is kezdjem... Elolvastam az előző cikket és végigrágtam magam a 445 hozzászóláson is. El is ment a kedvem, hogy oda belekommenteljek. Ott annyian megmondták a tutit, hogy nincs kedvem szaporítani a számukat. És itt sem ezt szeretném tenni. Inkább az ördög (fogadatlan) ügyvédje lennék. Mert ma Magyarországon legalább három dologhoz mindenki ért: a focihoz, a gyerekneveléshez és a számítástechnikához (a számítástechnikához és nem az informatikához, még ha következetesen keverik is a két fogalmat, ezzel is bizonyítva a kompetensségüket).
    A témára visszatérve, elkeserítő, hogy a gyerekeket eltávolítják a számítógépektől. Sokan azt hangoztatják, minek ennyi óra, mert számukra úgyis egyértelmű a használata. Lehet, de ezen azért vitatkoznék. De az iskola biztosítja a _szakszerű_ használat elsajátítását. Ha ez elmarad, akkor lesznek autodidakta felhasználók és lesznek a kívülállók, akik félnek a géptől és szégyenlik a tudatlanságukat, ezzel megnehezítve a tanulási folyamatot. Ha azt szeretnénk, hogy a gyerekeknek természetes legyen a gép használata játékhoz és tanuláshoz egyaránt, akkor már a tanulási folyamat legelején meg kell nekik mutatni. Természetesen helyén kezelve a szerepét. Ezt pedig bízzuk a pedagógusokra, ne pedig a szülőkre.
    Következő az oktatás megreformálása. Szükséges lenne, de az elmúlt 25 év alatt mennyi oktatási reformi is volt? Mennyiszer kellett új módszereket tanulni és azok szerint tanítani? Az oktatás teljesítményét ez is befolyásolja. Egy évfolyam nem tudta úgy elvégezni az általános iskolát, hogy ne váltson hangsúlyt az oktatás.
    Kidobni a felesleget a tananyagból. Mi a felesleg? Ne felejtsük el, hogy általános iskoláról és többségi oktatású középiskoláról van szó. Itt még bármi lehet a gyerekekből. Ami az egyiknek felesleges, az a másiknak alapkövetelmény a későbbiekben. Nem lehet kizárni tárgyakat, mert a kizárjuk a gyerekeket a megismerésükből. Honnan tudhatná a tehetségességét/tehetségtelenségét, ha nem találkozik a tárggyal? És az iskola nem csak tudást ad, tanulni is tanít. Kellenek a készségtárgyak is. A rajz, az ének, a technika és a testnevelés is. Megfelelő életkorban a megfelelő stimulációt kapjanak, hogy jól fejlődhessenek.
    Ide tartozik az algoritmikus gondolkodás is. Kicsit elkésettnek találom a 12. osztályt. Hiszen már 2. osztályban szükség van rá. Pl. egy szöveges feladat megoldásánál. Az általánosságban tanult szabályt, a megoldás lépéseit alkalmazni kell a konkrét feladatra (deduktív gondolkodás).

    [ Szerkesztve ]

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz akaido #11 üzenetére

    Áh, bizonyos időkeret alatt már mindegy :S

    @Nekomajin :
    "Nem lehet arra alapozni, hogy úgyis egy csomó mindent megtanulnak otthon."
    Akkor olvasd el, és értelmezd, hogy mit írtam.
    Ugyanezt... Csak tömörebben fogalmazva...

    "Ő úgy nőtt fel, hogy otthon saját laptopja van, ezért ilyen problémák fel se merülnek neki."
    Értem, csak ez egy viszonylag egyszerű eset :)
    Én is infótanárit végeztem ám, csak nem abban dolgozok :)

    "Egy öt éves gyereknek nem az a dolga, hogy írni tanuljon, hanem az, hogy játsszon, fejlődjenek a szociális képességei, egyre több dolgot ismerjen meg a világból"
    Nem mondtam, hogy elvárás. De ha tud, az nem baj. Én kb. 4 éves koromban tudtam olvasni, 5 évesen nyomtatott nagybetűket... És nem vagyok egy okos arc.

    Mutogatni való hater díszpinty

  • KINKY_007

    aktív tag

    válasz fodorzsolt #16 üzenetére

    Úgy értettem, hogy hiába volt ott, egy hozzáértő szavára nem hallgattak a kedves jogalkotók...
    Még az előző fórumban írtam, hogy a tananyagot tetszetősnek találom, tanítani is lehet belőle, de csak szőr mentén. A számonkérhetőségét csak nagyon alacsony szinten tudom elképzelni.
    Nevetségesnek tartom, hogy egy olyan dolgot, ami nyilvánvalóan szükséges, a mindennapi életet könnyíti meg ilyen szinten nyirbálnak meg.
    Azzal van a baj, hogy ritka a tartalmi átdolgozás, amire kijön valami addigra szinte elavul, a bevezetés utáni évekről nem is beszélve. Az oktatás, az informatika pedig elég hosszúra nyúlik, és ezért nem is lehet egyik napról a másikra átszabni a következmények átgondolása nélkül.
    A tavalyi LINUX vs MS dolog is derült égből jött, és csak a lelkiismeretes tanároknak okoztak nehéz pillanatokat. Ha az Ubuntut bevezetik, mint egy szépen leterjedt Linuxot, ott is 1-2 évente lecserélik a GUI-t, a parancsokat, saját környezet kialakítását meg úgysem lesz idő/pénz megtanítani/átképezni az MS-hez szokott tanerőt, szóval az is necces, ha kitalálják.

    A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz KINKY_007 #23 üzenetére

    A GUI minden Linuxon cserélhető, nem csak Ubin, de a parancsok 99%-ban ugyanazok.
    Illetve Linuxhoz már nem kifejezetten kell parancssor.
    Különben mostanában mintha Win fronton is pont GUI csere lenne... (Win8 ) A Win7/Pista és XP is elég más...

    Mondjuk az viszont 100%, hogy a MS-ről Linuxra fél év alatt (sem) átállni kicsit meredek lett volna.

    [ Szerkesztve ]

    Mutogatni való hater díszpinty

  • KINKY_007

    aktív tag

    válasz KINKY_007 #23 üzenetére

    Félreértettem, azt hittem a kerettanterv kidolgozásában is sikerült részt venni...
    Mondjuk én csak a gimnazista részt néztem át, az vállalható valamilyen szinten, de 72 órában tényleg csak leadni lehet az anyagot, megtanítani, számon kérni nem igazán.
    Amire le tudja cserélni a diák a GUI, akkor az már nem alapszintű tudást feltételez. A terminált meg egyre jobban rejtegetik, lassan nehezebb megtalálni, mint a parancssort windows alatt...

    A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz bimbiri #21 üzenetére

    annyiból jó a csökkentés, hogy a legtöbb gyereknek nincs ideje a tanárát oktatni számítástechnikára.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • quarros

    tag

    válasz Epimenides #20 üzenetére

    Na ne... Beszélgetés, társalgás, vita, eszmecsere, stb...
    Annyi szép magyar szó van erre, miért bonyolítanánk megint
    egy angolból magyarosodott szóval...

    [ Szerkesztve ]

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz KINKY_007 #23 üzenetére

    készülj fel rá lélekben, hogy a következő fizetési periódusban is lesznek vaskos blöffök mindkét oldalról, míg újra aláírásra kerül bármiféle szerződés, ami szoftvereket juttat az iskoláknak.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • SkyS1gn

    félisten

    válasz FlekkeN #10 üzenetére

    " Én nem pazarolnám az időt a költők életpályájának kikérdezésére verseinek
    megtanulására. Próbálnám talán valahogy máshogy megtanítani vagy rögzíteni."

    Én már régóta peczegetem ezt, történelem ugyanez.. Minek megtanulni többszáz évvel ezelötti történéseket? A fontosabbakat megértem még de inkább a közelmúltra kellene koncentrálni történelemben, a többiben meg olyan tananyagokra ami tényleg fontos és hasznos lehet a továbbiakban!
    Én mint leendő földmérő sokkal jobbnak találnám olyan tanagyagok/tantárgyak elsöbbségben részesítését ami hasznos és elengedhetetlen a szakmához.

    A témához visszatérve amúgy szerintem eléggé elavult az egész rendszer, informatika tanárok nagy része bagózik a teendőire (hatalmas respect a kivételnek) és az adatok amikkel foglalkoznak/tanítanak már több mint 10 évesek akár, hát legalább azokat frissítsék...

    Abba meg bele sem kezdek hogy rengeteg tanár átmehetne valami kivizsgáláson hogy mégis belássák hogy rohadtul nem tudnak tanítani és ők mutassanak példát, hogyne -.-

    [ Szerkesztve ]

    Tech addict, $TSLA and Tesla owner, geek.

  • bimbiri

    tag

    válasz bambano #26 üzenetére

    Értem én, hogy az informatika tanárok kutyaütők a szakmához, de mégis mivel tudod ezt alátámasztani? Személyes tapasztalat vagy családon belüli tapasztalat vagy reprezentatív felmérés esetleg axioma?
    Tudom, hogy nem minden tanár áll a helyzet magaslatán, de kicsit erősnek találom az általánosítást.
    A pesszimista, pedagógusellenes érvrendszer szerint alátámasztható, hogy legőskövületebb tanár is összeszedhetett már elég rutint az órai anyagokból. Hiszen a tananyag kötött, a hardver és szoftverkörnyezet nem frissül, a feladatok évenként újra kiadhatók, amik kimásolhatók a sok megjelent feladatgyűjteményből.

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz bambano #26 üzenetére

    Ne általánosítsunk. A legtöbb gyerek nem informatikus szülőkkel rendelkező egyed :)

    Mutogatni való hater díszpinty

  • bimbiri

    tag

    Cris99, FlekkeN és gabo9201!
    Mindhárman megfogalmaztátok, hogy van felesleges tananyag az iskolában.
    Gabo9201 szerint magyarul kellene megtanulni, kevesebb idegen nyelvet és több magyarórát. FlekkeN szerint sok az irodalomóra. Ez már egy ellentét. Honnan legyen gazdag és választékos szókincsű, szép beszédű, helyesen fogalmazó és író a gyerek, ha kevesebb az irodalomóra?
    Cris99, szerinted a történelem részletes tanulása a felesleges. Csakhogy a történelem, az irodalom, a földrajz és érintőlegesen a rajz és az ének is összefügg. Ha elhagyjuk a történelem egy részét, akkor minek tanítsuk az adott időszak irodalmát? Ha nem tanítjuk a tanítjuk a csatákat, akkor minek tanítsuk a csaták helyszíneit, az adott terület földrajzát? Konkrét példa: felesleges tanítani Szigetvár 1566 elestét. De akkor felesleges tanítani a Zrínyi Miklós: Szigeti veszedelem verses eposzát. Ha Zrínyi Milkóst nem tanítjuk, akkor minek tanítanánk Zrínyi Ilonát, de akkor Munkács várának történelme is felesleges. Jah, hogy valamikor Munkács Magyarországhoz tartozott? Azt is minek tanítani?
    Az általános és középiskoláknak országos (keret)tantervük van. Minden iskolának meg kell felelnie ennek és mindenhol egyformán számon kérhetőnek kell lennie. Nem egyszerű eldönteni mi legyen tananyag és mi nem. Rengeteg dolgot kell mérlegelni. Hagyjuk meg azoknak, akik értenek hozzá.

  • SkyS1gn

    félisten

    válasz bimbiri #32 üzenetére

    Ebben teljesen igazad van hogy az irodalom, történelem, földrajz hármas szorosan összefügg!

    Tech addict, $TSLA and Tesla owner, geek.

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz bimbiri #32 üzenetére

    amikor én érettségiztem, 160 Ady versből tudtam legalább 3 versszakot könyv nélkül idézni.
    fogj hozzá, magyarázd meg, ennek mi értelme volt?

    a gyerekem iskolájában énekből buktatnak. hogy mit csinálnék egy ilyen pedagógussal, az kiüti a jólneveltségemet.

    a tantárgyak között meg soha nem tanították az összefüggéseket...

    és igen, nincs jó tapasztalatom infó tanárokkal, se saját magammal, se gyerekkel kapcsolatban. jó matek tanárral, jó fizika tanárral viszont van saját tapasztalatom, el tudom képzelni, minek hogy kellene működnie.

    egyébként meg azt gondolom, hogy az az ország, amelyik irdatlan pénzeket fizet azért, hogy bezárja magát egy gyártóhoz és odaadja a piacát, az ökör.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • zolee5016

    őstag

    Mindkét hsz-sorozatot végigkövettem.....én csak egyet nem értek......
    Mi annak idején fakultációban tanultuk a számtech-et...(ugye akkor még Basic) és semmire nem mentünk vele, mert a fejlődés akkora,és olyan gyors volt,hogy kiesett a nyeregből mindenki egy időre.Ki hónapokra ki évekre...mégis élünk, vagyunk vele ,nélküle......
    Szerintem az elmúl 5-6 évben különösen(előbbre nézve tán 10 éve) mindenki aki megszerez valamilyen szintű tudást ,már mindjárt informatikusnak érzi magát.Csak ülni a gép előtt és jól keresve ebből meg lehet élni..... Az pedig már fel sem tünik senkinek,hogy a baj az ott van,hogy nincsen semmilyen szinten az oktatási rendszerben egy igazi végigképzés sem...Tehát egy sima szakmunkásképzés nem müködik rendesen ,mert a végzett tanulók 50%-a még számolni sem tud rendesen,Olvasni talán,de az olvasott témát ÉRTELMEZNI,meg talán 10%.....Röviden tömören...Gyökereiben hibás a rendszer....Az alapok nincsenek meg...
    7-8 éves gyerekeknek nincsenek megalapozva az ismeretei...onnan mindegy merre megy soha nem válik teljes értéküvé az ismerete...Pedig oda még számitógépet sem kell biztositani vagy ha szaki lesz akkor fúrógépet vagy festőecsetet sem ugye....Persze vannak kivételek és (ön)szorgalmú tanulók is de az átlag kritikán aluli.....
    Megkapom a 16-18 éves végzős tanulókat...és annyi nem megy hogy sima %-számolást fejben lezavarjon.... :F

    [ Szerkesztve ]

    Ha meghalsz,te nem tudod,hogy halott vagy,csak a környezetedben élők tudják..és nekik nagyon nehéz...namost ez a helyzet akkor is: ha hülye vagy---

  • Narxis

    nagyúr

    Nem olvastam el az összes hozzászólást de senkiben nem vetődött fel, hogy már általános iskolában szakosodni kellene? :)

    Tudom, durván hangzik, akkor legyen mondjuk az első 3 vagy 4 osztály általános és utána pedig szakosodás és amerre a gyerek menne abból a tantárgyból kapna többet. Mondjuk reál-humánra osztani és akkor nem kell sok lehetőségből választani.

    Thanos was right.

  • Taranti

    senior tag

    Olvastam a cikket, és valamit nagyon hiányoltam belőle, amit szerencsére a hozzászólók némelyike azért felvetett: a módszertan!
    Miért van az, hogy alsó tagozatban több tantárgyat is "játékos" alapokon tanítanak, de az informatikát komoly oldalról akarják megközelíteni? Miért nem lehet olyasmivel kezdeni a bevezetést az informatikába, hogy pl. a kedvenc játékodban állíts át valamit (pl. a hangeffekt/zene/beszéd aránya egymáshoz képest, vagy képernyő világossága); vagy: kedvenc internetes játékodban hozz létre új felhasználót, de úgy próbáld ki, hogy úgy gépelsz, hogy nem nézed a billentyűzetet. stb.
    Ha a gyerekeket a játékkal lehet megfogni, akkor játszva kell tanítani, hogy rácsodálkozzon dolgokra.

    Úgy vélem, a játékokkal kapcsolatba hozott agresszivitás nem azok jellege miatt van, hanem (általában) csapnivaló minőségük okán.

  • sztanozs

    veterán

    BASIC tanár:
    rendszergazda<>informatika tanár

    advanCed tanár:
    rendszergazda!=informatika tanár

    :DDD

    JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...

  • floatr

    veterán

    Álomvilág amiről ez a két ember beszél. Egyrészt tegyük fel, hogy informatikából mindent meg tudnának tanítani órai munka keretén belül. Ehhez ugye kéne az eszközpark, képzett és motivált tanárok, no meg persze jól kidolgozott, és évente frissített tanterv. Ekkor ugye a gyerek hazajön, és nem otthon kell rájönnie a dolgokra, hanem egyenesen ő segíti ki a szüleit, ha valami nem megy nekik, hiszen ők baromira az átmeneti időszakban szívtak, és nem értenek semmihez sem.

    A probléma ott van, hogy nem csupán informatikai alapismeretekből oktatom én kényszerűen -- mert hogy pl szövegszerkesztés témában LO és GDocs nem merül fel még hagyján, de az MSO-t is én mutatom meg neki -- de gyakorlatilag majdnem minden tantárgyat mi tanítunk nekik, mert valamiért az iskola erre csak félig képes. Matek, magyar, idegen nyelv, történelem, köri/természetismeret, de lassan már a testnevelési alapok is rám hárulnak, mert a tanárnak van 2-3 kedvence, az összes többi lúzernek van elkönyvelve... Ehhez képest semmiség, hogy én mutatom meg a gyereknek, hogy pl. van egy wikipédia, ahonnét össze lehet szedni az egyéb órákon kiadott nagyfeladatokhoz az ismeretanyagot, én mutatom meg, hogy hogyan lehet nyomtatni, meg prezentációt készíteni, vagy levélben elküldeni a tanárnak.

    Arról nem is beszélve, hogy sok helyen hagyják érvényesülni azokat a trendeket, hogy aki nem tanul, az a májer, és az alapvető társadalmi normákra képtelenek rászoktatni a gyerekeket

  • bimbiri

    tag

    válasz bambano #34 üzenetére

    Sajnálom, de nem érzem feladatomnak, hogy megmagyarázzam mi értelme verseket tanulni. De pont aktuális, azért jó tudni mit értenek azon az aktuálpolitikai beszédekben, hogy "disznófejű nagyúr".
    Énekből buktatni. Nem szoktak, de miért ne lehetne? A tantárgynak ugyanúgy megvan a minimum követelményszintje, mint más tantárgyaknak. Készségtantárgy, nagy a diákok közti adottságbeli különbség. De az ének-zene tárgy nem csak énektanulásból áll. Történelmi korok és földrajzi tájak, azok zenéi és hangszerei. Híres hazai és külföldi zeneszerzők műveinek ismerete. Bár ha Ady verseinek tanulásának értelmét magyarázni kell, akkor gondolom ezen ismeretek szükségességét is indokolni kellene. De most nem fogom.
    A tantárgyak közötti összefüggéseket tanítani kell? Rávilágítani, megemlíteni szokták a tanárok. Hiszen a (keret)tanterv is úgy van általában összeállítva, hogy erősítsék egymást a tárgyak. Ugyanannak a korszaknak történelmét, irodalmát, művészetét tanítják.
    Az infótanárokkal szembeni ellenszenved okának magyarázatát külön köszönöm! Ezek szerint 4-8 tanár alapján alkotsz véleményt, amihez jogod is van. De 5000 iskolát számolva, iskolánként 2-3 informatikát is tanító tanárt feltételezve 10000-15000 ember szakmaiságát ítéled meg kb. fél ezrelékük alapján. (Nem témája a topiknak, ezért csak zárójelben, költői kérdésként kérdezem: más szakmákról is ilyen lehangoló a véleményed? Van jó autószerelő, villanyszerelő, víz- gáz- központi fűtés szerelő, stb... szerinted?)

    Az irdatlan pénzekre is kitérnék egy rövid gondolat erejéig, mert ezt már egy másik -nevén nem nevezhető- "univerzumban" már ki lett tárgyalva. Pontos összegeket nem tudni, de a nagyságrend kikövetkeztethető az ismert adatokból: 2005-2008 között 5 milliárd, 2010-ben 1,5 milliárd forint, 2011-ben 1,13 milliárd forint, elmúlt tíz évben az állam közel 12 milliárd.forrás. A tantermi gépek operációs rendszere és a használt irodai programcsomag évi bérleti díja 1,5 milliárd forint. Kimondva sok, de ez 5000 iskola, iskolánként átlagosan 100 gépet számolva 500000 számítógépre oszlik meg. Ez gépenként 3000 Ft évi bérleti díjat jelent, operációs rendszer és irodai programcsomagra. Tudom ehhez a 2004 február 10. után beszerzett gépekre Windows frissítési alap kell és vannak ingyenes vagy szabad szoftverek is, amikkel meg lehet oldani a feladatot. De hol használják ezeket? Mekkora a piaci részesedésük? Nem az életre, a munkahelyi követelményeknek megfelelő eszközökön kellene tanítani a diákokat? A szakkönyveket, tankönyveket nem említve. A tanárok továbbképzését is ide lehetne sorolni. Ehhez adjuk hozzá a szerveroprendszereket is. Nem olyan sok az az összeg.
    A számonkérés standardizált. 2 évre előre meghatározva az oprendszert és használt szoftvereket. Egy tanuló Mac igénye is "hasba tudja akasztani" az iskolát, mi lenne ha 20 diák 15 különböző Linux disztribúciót szeretne használni? De ez már üzemeltetési feladat, nem tanári...

  • bimbiri

    tag

    válasz Narxis #36 üzenetére

    Az már nem általános, hanem szakiskola lenne!
    Szerinted 10 éves koráig kiderülne miből tehetséges, mivel szeretne egész életében foglalkozni, lesz a jövője.
    Utána pedig erre készül fel? És ha mégsem sikerül? Akkor félfelnőttként-felnőttként kezdi elölről a másik szakot? Újabb 6-10 évre kiesve a munka világából?
    A világ pont az ellenkezőjét kívánja. Széles látókör, gondolkodni tudás, probléma megoldás. Erre rá lehet építeni gyorsan egy új(rokon) szakmát és újra munkába lehet állni (ha van munka, de ez nem oktatási kérdés).

  • bimbiri

    tag

    válasz floatr #39 üzenetére

    "Arról nem is beszélve, hogy sok helyen hagyják érvényesülni azokat a trendeket, hogy aki nem tanul, az a májer, és az alapvető társadalmi normákra képtelenek rászoktatni a gyerekeket"

    Ezt talán nem a tanártól kellene elvárni, hanem a családtól. A tanár semmit nem tud tenni a család értékrendjével szemben. Csak szélmalomharc. Főleg ha nem egy tanulónál, hanem az osztály nagy többségében hasonló az értékrend.

  • floatr

    veterán

    válasz bimbiri #42 üzenetére

    Hát igen, ezzel sokan így vannak, hogy vállat vonnak, és hanyatt dobják magukat, hogy ezen nem lehet segíteni. Amikor viszont ez egy iskolán belül bizonyos tanároknál ismétlődő probléma, vagy az iskolára jellemző, akkor el kéne egy kicsit gondolkozni.
    Onnantól kezdve én magasról teszek rá, hogy én megoldom a gyerekem problémáját, de akkor miért megy a sírás állandóan a másik oldalról.

  • dabadab

    titán

    válasz gabo9201 #8 üzenetére

    "Például jelenleg egy középiskolás diáknak rohadt sok idegen nyelv órája van. Nem vitatom ez manapság elengedhetetlen, DE először magyarul kéne megtanulni nem idegen nyelven."

    Mire altalanos iskolaba kerulnek a gyerekek, gyakorlatilag tokeletesen tudnak magyarul. Amire te gondolsz, az a nyelvtan, aminek viszonylag keves koze van a konkret nyelvtudashoz.

    "Rengetegen nem értik amit olvasnak."

    Ezt meg funkcionalis analfabetizmusnak hivjak, es ez szinten nem a nyelvtudas, hanem az irasi es olvasasi keszsegek problemaja.

    DRM is theft

  • bimbiri

    tag

    válasz floatr #43 üzenetére

    Szerintem tévedsz. Sokan így gondolják, de nem dobják hanyatt magukat, hanem folytatják a szélmalomharcot! Napról napra, óráról órára visszamennek és próbálják nem csak tanítani, de nevelni is a diákokat. Én is elgondolkodtam és hét év tanítás után váltottam amikor hívtak. Elegem lett, hogy óránként 10-15 percet és havonta egyszer 20-25 percet a motivációra kellett fordítani. És ezt érettségi utáni szakképzésben.
    Miért megy a sírás? Mert a pedagógusokat zavarja a jelenlegi helyzet. Ők is szeretnének csupa jól nevelt, szorgalmas, tehetséged gyereket tanítani. De azt kell tanítaniuk akiket a szülők az iskolába küldenek. Én akkor kezdenék aggódni amikor abba marad a sírás, ha már ők is feladják a harcot és nem nevelnek csak oktatnak. Te sírásnak látod, ők segélykiáltásnak.
    Abban egyetértek, hogy tényleg el kellene gondolkodni a jelenségen! De nem úgy ahogy a mondataid sugallják. Ha több iskola, sok tanárja (alapvetően a szakma általános véleménye) szerint gond van a családon belüli értékrendekkel, azaz a társadalom értékrendjével, akkor ott tényleg gond lehet. Ezen a tanárok egyedül nem tudnak változtatni. Nem tudnak eredményesen tenni a gyerekek szemléletmódjának megváltoztatásán.
    Te tehetsz rá, megoldhatod magad. A legelején írtam a gyerekneveléshez ma mindenki ért. De mond, tényleg szakszerűen neveled? Az ő képességeinek, tehetségének, szükségleteinek megfelelően? Biztos nem sikkad el valami számodra rejtett képessége? Birtokában vagy a tudásnak és képességnek, hogy a legjobbat hozd ki belőle vagy csak a saját tapasztalatodra hagyatkozva megmutatod neki azt amire te képes vagy? (Ne vedd személyeskedésnek, nem ellened, csak neked írtam. Mindenki felteheti magának ezeket a kérdéseket, én is sűrűn felteszem magam.)

  • bimbiri

    tag

    válasz dabadab #44 üzenetére

    "Mire altalanos iskolaba kerulnek a gyerekek, gyakorlatilag tokeletesen tudnak magyarul. Amire te gondolsz, az a nyelvtan, aminek viszonylag keves koze van a konkret nyelvtudashoz."

    Ha ez így lenne, akkor nem lenne szükség annyi logopédusra és nyelvi korrekciós felkészítő órára az általános iskola alsó tagozatában. A szókincs összetételéről nem is beszélve. De ez csak egy mellékszál, ami arra világít rá, mennyivel több minden van pedagógia mögött, mint amit a mindennapi életben gondolna az átlagember.

  • Narxis

    nagyúr

    válasz bimbiri #41 üzenetére

    Nem az derülne ki, hogy mivel szeretne foglalkozni hanem, hogy merre fele lehetne terelni. Ez a szülő felelőssége is. Sajnos olyan mennyiségű tudást próbálnak régóta a gyerekek fejébe tömni ami már a minőség rovására megy. Ezért nem jó a szövegértés és ezért tudnak nehezen fejben számolni, a helyesírásról már nem is beszélve...

    Ha nem tetszik neki akkor is lesz egy szakmája. Nyilván itt minden azon múlik, hogy időben felismerjék, hogy az a gyerek miben tehetséges mert azt szeretni fogja. Ősi legendák szólnak egy olyan módszerről amiben a szülő megkérdezi a gyereket, hogy melyik vagy mely tantárgyak a kedvencei, tehát kommunikál vele.

    "Széles látókör, gondolkodni tudás, probléma megoldás. Erre rá lehet építeni gyorsan egy új(rokon) szakmát és újra munkába lehet állni (ha van munka, de ez nem oktatási kérdés)."

    Ebben mi akadályozná meg? Miért lenne beszűkült gondolkodású ha már 10 évesen tudja, hogy merrefelé orientálódna? :F

    Továbbképezni meg bármikor lehet, sőt ott a felsőoktatás is.

    Megszüntetném az ilyen általános középiskolai, gimnáziumi szakokat is. Semmi értelme és mikor leérettségizik vele az ember akkor sehol nem tud elhelyezkedni mert semmit nem érő munkapiaci szempontból a tudása. Aki olyanra jár annak szinte kötelező egyetemre menni csak ott a gond, hogy nem tud munkát vállalni mert 18 évesen semmi szakmája nincs. Sajnos afelé halad a felsőoktatás is, hogy fokozatosan megszüntetik az államilag támogatott képzést és marad a diákhitel.

    [ Szerkesztve ]

    Thanos was right.

  • cucka

    addikt

    válasz bimbiri #40 üzenetére

    Sajnálom, de nem érzem feladatomnak, hogy megmagyarázzam mi értelme verseket tanulni. De pont aktuális, azért jó tudni mit értenek azon az aktuálpolitikai beszédekben, hogy "disznófejű nagyúr".
    Pedig engem is érdekelne, hogy mi értelme verseket tanulni. Vagy hogy mi szükség a teljes verset megtanulni kívülről ahhoz, hogy értsd azt, hogy "disznófejű nagyúr". Felvilágosíthatnál minket.

    A tantárgyak közötti összefüggéseket tanítani kell? Rávilágítani, megemlíteni szokták a tanárok. Hiszen a (keret)tanterv is úgy van általában összeállítva, hogy erősítsék egymást a tárgyak. Ugyanannak a korszaknak történelmét, irodalmát, művészetét tanítják.
    Nem. Történelemórán az adott kor csatáit tanítják, meg hogy a király mit csinált és mit nem csinált. Irodalomból 1-1 művet tanítanak. Zenéből végigveszik a zeneszerzőket. Mindent megtanítanak, kivéve az összefüggéseket. Hogy egy korszakot egészében láss, hogy milyen volt akkor az élet és mit gondoltak akkor az emberek a világról. Ezek a fontos dolgok, ezektől fogod jobban megérteni a világot, nem pedig csaták évszámainak visszaböfögésétől, mert attól, hogy kívülről megtanulsz 1-2 verset.
    2012 van, itt van a zsebemben egy telefon, amire ráfér egy iskolai könyvtár teljes anyaga. Tényleg arra kell trenírozni a gyereket, hogy a lehető legtöbb szenvedés árán tanulja meg kívülről azokat a dolgokat, amelyek a lehető legkönnyebben rendelkezésre állnak bárki számára?

  • sztanozs

    veterán

    válasz cucka #48 üzenetére

    BTW, mit jelent, hogy disznófejű nagyúr? Nem szeretek közismereti témában wikizni ;]

    JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...

Új hozzászólás Aktív témák