Új hozzászólás Aktív témák

  • Geller72

    veterán

    válasz luciferc #34 üzenetére

    Gondolom, nem 0day-es volt a kompelxum. :DD. Lehet, hogy a szivattyú is régi volt és nem volt ellátva "szárazon futási" védelemmel. A vezérlés arra korlátozódik, hogy szoftveresen be tudják "táv-kapcsolni" a kezelők a szivattyút, vagy maga a vezérlő szoftver. Kimondottan csak egy ON/OFF lehetőség van. Sokszor akár több km-re is lehet egy tolózár, amit kezelni kellene, nem beszélve arról, hogy lehet egy kisebb rendszeren is akár 2000 tolózár és száznál is több szivattyú. A régebbi rendszereken sokszor utólag tették rá a szivattyúkra a vezérlést, mert egy új szivattyú hatalmas pénzbe kerül. Nem lehet az összeset azonnal lecserélni. Így vannak régebbi elavult, de még tökéletesen működő berendezések. Mondjuk elvileg egy szoftvernak simán "tudnia kell", hogy mit lehet és mit nem egyidejűleg kikapcsolni és meg kell gátolnia az ilyen és ehhez hasonló "véletleneket". Azaz, ha az adott szakaszban nincs folyadék, akkor egyszerűen nem is engedi elindulni a szivattyút. Simán lehet tervezői, esetleg szoftveres hiba ez a hiányosság. Elég, ha a vezérlőszoftvert látja a "hekker" és látja a szakaszokat, hogy mit lehet, és mit nem. Az is lehet, hogy ez csak egy "kis" próba volt. HA igen, akkor nagyobb a baj..:(.

Új hozzászólás Aktív témák