- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- A Microsoft feltalálta az olcsó AI-t
- eBay
- Átjutottak a Ciscón, betörtek a kormányok hálózataiba
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Windows 11
- Linux kezdőknek
- Hálózati / IP kamera
- A Coca-Cola következő nagy újítása az AI
Új hozzászólás Aktív témák
-
Diocles
aktív tag
Olyan szakemberek is vannak, akik a kormányrúdhoz hegesztett csővel képesek megváltoztatni az autó menetirányát.
-
gyári állapotú prius, nemdohányzó női sofőrtől eladó
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Béééla
őstag
Akkor fogok gyalog járni, ha valaki bejelenti a megvásárolandó autómnál, hogy wireless ez meg az megy rajta, és a Kompúter is rá van kötve.
Nincs feltörhetetlen rendszer, csak kevés unatkozó zseni.Oké, nagy veszélyes rendszerek is kommunikálnak (erőművek) de ott éjjel-nappal van egy brigád aki dolgozik és felügyel. Engem a fék eltűnése rémisztett meg leginkább
Bélabá
-
Xmodule
őstag
Pont ma voltam tesztvezetni egy 2012-es Priust. Eléggé durva "autó". Mondjuk nekem nagyon tetszett Szerintem nincsen ezzel addig gond amig zárt marad(na) a rendszer.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
őstag
Azért biztos vagyok benne, hogy az autókban a vezeték nélküli technológiákat csak akkor fogják bevezetni, ha megfelelő titkosítást és egyéb biztonsági intézkedéseket kifejlesztettek hozzá. Azért a jelenleg WiFi-nél használatos WPA/WPA2 se gyenge. Lehet jönni azzal, hogy minden feltörhető... persze, minden az. WPA-t is fel lehet törni mondjuk 5000 év alatt, de nem hinném, hogy csak ezért 5000 évig követi az adott autót egy unatkozó hacker.
Ami működik, ahhoz nem nyúlunk.
-
Tyrel
őstag
Tudtam én mindig hogy a Trabant a legjobb, csak kell gyorsan találnom egyet amit még nem ettek meg a malacok...
Turenkarn
-
Dany007
veterán
Évek óta mondtuk hogy ez eljön... Egyáltalán nincs benne semmi meglepő.
Hajrá! Internetet az autókba! -
Madárpók
aktív tag
Érdemes megnézni ezt az előadást, főleg a végét: https://www.youtube.com/watch?v=7EpJuOrF4CM
Elég kevés figyelmet fordítanak az autók szoftveres biztonságára. -
cer
tag
Jééé.... ezt most olvastam az indexen..... déjá vu...
-
xmaas
őstag
Ez mind szep es jo de ahoz hogy ezt megtudjak csinalni "felboncoltak "tulajdonkepen azt az autot ennyi erovel barmelyik auto rendszeret meglehet buzeralni hogy tortenjen valami vele /iranyitani lehessen meg olyan kocsit is amiben nincs szinte semmilyen elektronika/szamitogepes rendszer tulajdonkepen ujra feltalaltak a spanyolviaszt
-
a probléma több rétű és több területen keletkezik, ők megmutatták, hogy az egyik területtel probléma van (a can buszon a titkosítás és a jogosultság-kezelés jelenleg nulla).
mivel az elektronikus átjárás akár már most is meglehet az autón belül, így az elvi lehetősége nem zárható ki, hogy tönkre lehet tenni egy autót így. például ha valaki megtalálja a módját, hogy átmenjen a különböző can buszok között, akkor célt ér, mert a legtöbb usb-ről mp3-at lejátszó fejegység (a gyáriak szinte biztosan) rajta vannak az egyik buszon.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
az mondjuk annyiból érdekes lesz, hogy a másik topicban az rfid miatt megy a sírás, az autó pedig tűzfalként szolgál az rfid-s meg nfc-s kártyáidnak
anno fertőztek már meg merci szórakoztató rendszert utcai hotspotról. csak azért nem írtam a kollégának, hogy már régen gyalogolnia kellene, mert még nem láttam bizonyítva, hogy a dvd lejátszós mp3-as navis fejegységből át lehet menni az abs-be.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
dabadab
titán
válasz #32839680 #15 üzenetére
"Nézi valaki a Revolution című sorozatot? Bármikor előfordulhat egy extra erejű napkitörés ami szimplán kinyírja az összes autókban lévő elektronikát."
En azert a helyedben megfontolnam azt is, hogy nem tv-sorozatokbol szerzem a termeszettudomanyos ismereteimet
DRM is theft
-
őstag
válasz #32839680 #15 üzenetére
Bárcsak ilyen viszonylag reális dologról szólna a Revolution. De helyette medálokkal blokkolják a világ áramellátását.......... Jajj már ez a sorozat ...
Amúgy ez a jövő, akárhogy is nézem. És a Google nagyon élen jár ebben a témában. Szerintem ettől csak biztonságosabb lesz az életünk.
Ami működik, ahhoz nem nyúlunk.
-
finest
őstag
Én arra számítottam a cím alapján, h valami kormányba szerelt kütyüvel a sofőröket hekkelték meg.
“Don’t shoot, I’m Globish.”
-
Béééla
őstag
Most jelen tudásunk szerint tényleg nagyon törhetetlen még a WPA2 is, aztán véletlen felfedez valami matematikus egy hibát és hopp, bukik az egész. Nem kell majd ezer évekig sniffelni. A WEP is milyen szépen adta a Wired Equivalent Proctectiont, most már lassan telefonról is megvan a törése belátható időn belül.
Aztán nem nyugtat az a tudat, hogy mennyi embert veszélyeztet, unatkozó hülyehekker engem nyír ki, pont nem leszek kisegítve.
(a can buszon a titkosítás és a jogosultság-kezelés jelenleg nulla)
A CAN a legalsó, fizikai rétegben csücsül a hierarchiában. A CAN-nek nem is lehet feladata a titkosítás meg jogosultság-kezelés. A CAN feladata, hogy amit bebüfögtek "az egyik végén", pont ugyanaz jöjjön ki a másik végén.
Nagyjából olyan, mint az RS232-re fújjolni ugyanez miatt. A CAN nagyon szép, nagyon jó, csak vakon megbíznak bármilyen üzenetben.anno fertőztek már meg merci szórakoztató rendszert utcai hotspotról. csak azért nem írtam a kollégának, hogy már régen gyalogolnia kellene, mert még nem láttam bizonyítva, hogy a dvd lejátszós mp3-as navis fejegységből át lehet menni az abs-be.
Egyrészt valami dokumentációt kérhetnék szépen az esetről? Az ilyenek mindig izgatnak
Másrészt elvileg afigyelemelterelőszórakoztató központ nincs rajta az életmentő hardvereket is tartalmazó buszon. Minden értelmes autóban legalább 2 busz fut.Bélabá
-
őstag
Szerintem ha feltételezzük, hogy az autógyártók betartják azt, amit a cikk is említ (" a netes kapcsolatok megléte, melyeket szigorúan le kell választani az alapműködésről") akkor nincs okunk azon aggódni, hogy éppen feltöri e valaki az autó wifijét vagy nem, mert úgy sincs összeköttetésben az "alapműködéssel".
Az viszont már más téma, hogy ha azt a vezeték nélküli technológia törik fel, amin keresztül egymással fognak a jövőben kommunikálni az autók, mert az így szerzett információkat biztos, hogy felhasználja az autó az irányításban.
Ami működik, ahhoz nem nyúlunk.
-
az csak az egyik dolog, hogy úgy gondoljuk, jelenleg matematikailag a wpa2 nem törhető záros határidőn belül. de van ott még olyan is, hogy biztosan hibátlanul implementálták? ööööö....
"Minden értelmes autóban legalább 2 busz fut.": én is tudom, hogy az enyémben három, ezért is írtam, hogy nem látom bizonyítva, hogy át lehet-e menni. de ki tudja? a valóság viszont az, hogy bizonyára a szórakoztató rendszeren keresztül is lehet zavarokat okozni, ami akár balesethez is vezethet. Pl. elhangolom a rádiót, a sofőr ránéz, hogy mi van már vele, közben nekimegy valaminek. Vagy átírom a naviját és oda vezénylem a kocsit, ahol pár puskárolós fickó nyugodtan hentelhet, nem derül ki soha. Ezek ma is létező veszélyek, ennyit már ma is meg lehet oldani.
Bár ha jobban belegondolok, hogy az új autós navik úgy vannak összerakva, hogy a létfontosságú adatbuszról is kapnak adatot (például azért, hogy alagútban is tudjanak navigálni, meg olyankor, amikor elveszíti a műholdat), akkor már igen rossz kedvem kerekedik.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
kengyel
nagyúr
Én már azon sem csodálkoznék, ha repülne az autó
kengyel
-
Dany007
veterán
Emlékszek rá. És elég nagy butaság is lenne ha egy ilyen rendszerből közvetlen kapcsolat lenne az autót irányító felügyelő rendszerekhez. Egyszerűen fizikailag kéne megszüntetni a kapcsolatot. Kb mintha betennél egy 3G-s tabletet a műszerfalba. Áramot persze hadd kapjon közvetlenül, de mást nem. Nem olyan nehéz ez.
Arra meg nyilván kevesebb az esély hogy - mint a cikkben - valaki beül egy laptoppal és közvetlenül rácsatlakozik a fed.comupterre.
Ja, hát az NFC-nek eléggé közeli kapcsolat kell ahhoz hogy működjön. Mégha nem is lenne fémből az autó, v.színű akkor se okozna problémát.
Legalábbis nekünk telefonos átvitelhez konkrétan a hátlapokat kellett összeérinteni, szemből egyáltalán nem ment a dolog. Ugye Near Field... Hát eléggé Near-be kellett lenni hozzá.[ Szerkesztve ]
-
azt gondolom, hogy nem csak a gyújtás-, abs-, esp rendszereken keresztül lehet komoly balesetet okozni, tehát az, hogy a legfontosabb adatbuszhoz nem férsz hozzá kívülről, még kevés ahhoz, hogy biztos lehess benne, nem lesz baleset.
a navi/zenedoboz/stb. meg már most is támadható sok autóban. szerintem simán lehetne úgy manipulálni akár a navit, akár a rádiót, hogy átlag autósból kihozd a neked tetsző reakciót. pl. ha forgalmi dugót akarnál előidézni az m7-esen, elég lenne kicsit kavarni a naviban, 10-ből legalább 1 autósnál olyan vad reakciót tudnál elérni, hogy 2 perc alatt káosz lenne.
emellett még mindig nem vagyok teljesen nyugodt, mióta lehet tudni, hogy a navikba olyan fontos adatok is mennek, amik a legérzékenyebb buszon közlekednek, tehát a legérzékenyebb buszt is bekötik újonnan a naviba. ami pedig neten szedi a frissítést... ajjajj
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Dany007
veterán
Heh, első kérdésem lett volna, hogy a naviba hogyan nyúlnak bele... De ha frissít. Hát az úgy tényleg necces.
Ja a navival lehetne szivatni, de mondjuk a rádióval még annyira nem is.
De ha komolyabb rendszerekbe tudnának belenyúlni, mint mondjuk ABS, fékrásegítés, szervó, esetleg a légzsákok. Na akkor lehetne izgalmas dolgokat művelni! -
az nng (néhai nav n go) most azt csinálja, hogy egy platformra akarja hozni a jármű információs rendszereit és a navigációt. elvileg arra is jó lehetne, hogy oda-vissza áramoljanak az infók a rendszerek között. például ha olyan helyen vagy, ahol nem látni a gps műholdakat (alagút, toronyházak között), akkor a menetbiztonsági meg a többi rendszerből átveszik a fizikai információkat, hogy így is tudjon navigálni.
a másik irány meg az, hogy a naviból megy az infó a különböző autós cuccokba, táblafelismeréstől kezdve a sebességhatár jelzésen át a kanyarok előrejelzésééig minden, hogy a navi jobban együttműködjön a többi cuccal.
na itt lehet elbarkácsolni a dolgokat, hogy a navi olyat mond, ami nincs és ettől megkergül az autó.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#06658560
törölt tag
Kissé ellentmondásos követelmények vannak az autókkal szemben: legyen biztonságos, legyen könnyű, legyen keveset fogyasztó, menjen jól, legyen benne elektronikus ánusztisztogató, legyen feltörhetetlen, stb. éa a végén, legyen könnyű és olcsó. Na, ez együtt nem megy. Már most mázsaszám mozognak a kábelkorbácsok egy-egy jobban felszerelt gépben, ha ezen a területen akarnak spórolni tömeget akkor jön az integrálás-nem három, hanem csak két, később csak egy ECU, stb. stb. OBD minden rendszerhez van, ha bejutsz, akkor arra rácsatlakozva már mindent átbuherálhatsz szinte- sok típushoz lehet venni csatlakozót, kapsz szoftvert mellé-leginkább kiolvasni a hibákat, de onnantól csak programozói kérdés mit fogsz még csinálni vele. S vannak már direkt fizikai kapcsolat nélküli diagnosztikai rendszerek is.
Arról meg ne beszéljünk, hogy milyen integrációt akarnak véghez vinni- az apple is törekszik autós irányba, valami vezérléssel, MS már ott van, előbb-utóbb a google is megérkezik.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
na, azért ez nem lesz ennyire egyszerű. a vezetőtől érkező utasításokba a járműelektronika most is beavatkozik, fejlettségétől és kiépítettségétől függően hol sokrétűbben, hol csak fapadosan. így működik a kormányzás és a pedálok szervorásegítése, abs, meg a többi kütyü.
mostanában kezd elterjedni a sávtartóautomatika, automata vészfékrendszer, és már 5 éve is lehetett kapni autókat automata parkolórendszerekkel. ezek pedig már aktív rendszerek.
nem indokolt az, hogy a navi irányítsa, vagy akár vezérelje a járműnek bármely részét. "rutinból nem lehet vezetni", az aktuális forgalmi rend van mindig érvényben, és ez nem feltétlenül egyezik a térképen rögzítettel.[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Dany007
veterán
válasz #06658560 #32 üzenetére
De szépen összefoglaltad a problémák lehetséges forrását!
Igen, tapasztalom én is, hogy már egy régebbi autónál is olyan vezetékezés fut körbe az autón hogy hanyatt dobja magát az ember. A teljes RGB paletta nem lenne elég ha mindennek külön színt akarnának adni.
Viszont, egy mostani új autó ami nem kis gyufásdoboz 5-7 millió környékén indul. Ennyi pénzért azért lehetnek elvárások. Az ánusztisztogatón azóta is röhögök! De nem ilyenekre gondoltam.
A kritériumok közül szinte mind igaz. De ezért is írtam, hogy itt nem olcsó mulatságról van szó, újonnan. Tehát lehetnek elvárások. Oldják meg. Ott az autóipar mögött ~ 100 év. Brutális pénzek, hát hajrá.
Nem véletlenül van ezer féle autótípus, hogy mindenki megtalálja a magának tetszőt.Egyébként mi az az ECU meg OBD. Csak mert esetleg valami autón belüli vezeték nélküli összeköttetésre gondolok. Ha már a vezetékezésről volt szó, így lehetne spórolni egy rakás rezet...
Szóval na, én ezeket akkor se preferálom. Sőt, ez az elszámítógépesedés sem tart jó irányba.Illetve az irány jó, de a minőség illetve a felkészültség nem.
Mindig haverom Xitroen Xara Picassoját hozom fel, mint ismert példát. Mely típus alig 4 évesen egyszercsak megállt menet közben. Elment a szervó, a fékrásegítés, elsötétült minden, szal mintha kihúzták volna a kulcsot. Elindulni se tudtak vele. Amúgy semmi előzmény. Trélerrel kellett elszállítani. Mint később kiderült a fedélzetiszámítógép mondta be az unalmast és ezért nem tudták elindítani. Amúgy a kocsi műszaki állapota kiváló volt. Szakszervízben nem tudták megjavítani, komplett csere kellett ~ 250.000 forint meg három hét várakozás. Mint mondtam úgy, hogy a kocsi amúgy kifogástalan műszaki állapotban volt és relatíve nem volt öreg (4 éves).Tehát ezzel csak azt akarom érzékeltetni, hogy minél több az áramkör egy autóban meg a szoftver, annál sérülékenyebb lesz, annál több a meghibásodás lehetősége.
Ha ezt még tetézzük vezeték nélküli rendszerekkel, istenments wireless interneteléréssel akkor hamarosan tényleg eljön az autós vírusirtók kora. -
#06658560
törölt tag
A fizikát az autóipar sem tudja átbaxni. Anyagtechnológiát sem, gyárthatóságot szintén nem. Könnyű, tartós, rezgésnek, hideg-melegnek kosznak, piszoknak, sárnak víznek ellenálló vezetéket kellő mennyiségben nem lehet pehelysúlyban készíteni. annyi kell bele. elvárások egyébként lehetnek, de a realitást nem lehet elfelejteniük. Akarhatom én a hidrogénalapú, tüzelőanyag-cellás elektromos hajtást fél misis autóval, ha nincs lehetőség a hidrogén tárolására és szállítására milliókért sem, pl.
ECU, a fedélzeti ámítógép. OBD, fedélzeti diagnosztika.
5-7 misi lófing autóban, sajnos a komplexitása miatt az ára mindennek eléggé felmegy. És ha még komoly minőségi elvárás is van, akkor pláne. Tizenmisi körül lehet reálisan elvárásokat támasztani minimum, de ott is csak óvatosan.
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz #06658560 #35 üzenetére
Tegyék csak vele a rezet rendesen. Nem kell hogy pehelykönnyű legyen. Tudom ez meg a fogyasztás rovására megy, de épp ezért vannak kategóriák.
Amit mondtál mindet tényleg nem lehet egybe megépíteni emberi áron. De ez van. Legyen 1 millával drágább, aki 6 milliót kiad egy autóért az kiad 7-et is. Csak ne legyenek biztonsági rések.Nem igazán értem mi a gond a jelenlegi autókkal. Van jó fogyasztású nagy autó is a fent említett áron. Ami biztonságos is. Tele van tolva mindenféle elektronikával, tényleg csak az ánuszvakargató hiányzik!
De ha akarnánk bele netet, vagy valami hasonlót... Nem egyszerűbb egy becsúsztatható tablet 3G modemmel? És akkor tudunk netezni meg minden vele járóját csinálni és mégsincs rákötve az autó többi rendszerére.
-
#06658560
törölt tag
"Nem igazán értem mi a gond a jelenlegi autókkal. Van jó fogyasztású nagy autó is a fent említett áron."
Jó fogyasztással, jó felszereltséggel nincs. elektronikus integrációval pláne.
"De ha akarnánk bele netet, vagy valami hasonlót... Nem egyszerűbb egy becsúsztatható tablet 3G modemmel?"
Plusz egy eszköz, ami lemerül, tölteni nem tartós üzemre tervezett csatlakozón keresztül lehet -veszélyes- érintőkijelzővel kezelhető - veszélyes- nem jól leolvasható napos időben, nem helyezhető el jól, nem integrálható rendesen az autó egyéb rendszereivel. Plusz Faraday bácsi is beül utasnak, jó nagy csomaggal.
-
dabadab
titán
"Viszont, egy mostani új autó ami nem kis gyufásdoboz 5-7 millió környékén indul."
Hol? Hetmillioert mar a D szegmensbol is vehetsz akar jobban felszerelt darabokat is, egy Astrat meg mondjuk mar 3,5-ert siman kapsz.
DRM is theft
-
Dany007
veterán
válasz #06658560 #37 üzenetére
Tényleg nem értem.
Ott egy új Volvo S60-S80, vagy épp egy új Ford Mondeo vagy új Mazda? Esetleg Opel Insignia?Mi ezekkel a gond? Dugig vannak elektromos kütyükkel talán az egyik be is parkol helyetted... Biztonságosnak biztonságos mindegyik, főleg a Volvo ért el nagyon jó eredményeket legutóbb, és mégsem kis autók. Fogyasztásban olyan 7-8 liter körül vannak. Ami mondjuk nekem jónak számít. De lehet ezen a téren mások a preferenciáink, erre nem gondoltam.
Szerintem ezek bőven lefedik azokat az igényeket amiket korábban említettél. És nem kell elmenni a 10 millás kategória fölé.
@dabadab:
"Viszont, egy mostani új autó ami nem kis gyufásdoboz 5-7 millió környékén indul."Hol? Hetmillioert mar a D szegmensbol is vehetsz akar jobban felszerelt darabokat is"
Igen, ezt mondom én is.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
Katalógushuszárkodsz? Veszed a listaár alját, az extralista tetejét, a gyárilag megadott tesztfogyasztást. Az első kettő nem passzol egymáshoz, a harmadik meg nem valós adat. Dugig pedig messze nincsenek ennyiért még. A tényleg dugig kütyüt olyan tizenkét-tizenöt misiért kapod meg.
#40 dabadab: a mostani Astra attól még lehet kis gyufásdoboz. Minden autó nőtt legalább egy méretosztálynyit az elmúlt tizenöt-húsz évben.
[ Szerkesztve ]
-
vontor
csendes tag
"...aki 6 milliót kiad egy autóért az kiad 7-et is..."
Aki 7 -et, az 8 -at is ... aki 8 -at az 9 -et is ... aki 9 -et ... mit szarozunk, vegyen mindenki SAAB vagy Volvo csúcsmodellt.
Az egész "rákötjük a kocsit a netre és egy felhő alapű forgalomirányító vezeti helyettünk" végső céllal az égegyadta világon semmi gond sincsen amíg van egy HW -es kapcsoló amivel át lehet kapcsolni direkt vezérlésre a fedélzeti számítógép teljes kihagyásával. Gyak. Ford-T modell mód.
-
Dany007
veterán
válasz #06658560 #41 üzenetére
Hát ha így nevezed.
Jó, azért na. Akkor többé kevésbé lefedik azokat a bizonyos idényeket. Lehet, hogy ezek alapárak, bár annyira nem full alap.. Gondolom egy 7 millió Insigniához már csak jár légkondi is. Na de azért a full extra csak nem tesz rá még 7 millát? : o
A fogyasztásról meg mást nem tudok. De a mi 13 éves Mondeonk megáll 7 literből városon kívül. Akkor egy 13 évvel modernebbnek is csak elég ennyi. Súlyra egyébként közel azonosak.
Sőt, az új de 1,6-os Mondeora 6 litert írtak. Ezt nem is akartam felhozni.@dabadab:
A mostani Astrákat nem ismerem, de a régi igen. Sógorom most vett egy 16 éves 5-ös BMW-t. Na az biztos, hogy nagyobb akármelyik Astránál is... Még az én Omega kombinál is nagyobb és szélesebb, pedig az Omeg is szélesebb a Mondeonál... De legalábbis a belső tere sokkal nagyobb.
Fiat Stilot ismerem még meg Puntot ilyen gyufásdoboz méretben és igen, ezekből az új modellek is gyufásdobozok egy új Mondeohoz vagy S60-80-as Volvohoz képest.
@vontor:
Na azért ez nem ilyen egyszerű te is tudod
A kapcsoló egyébként jó ötlet. Ha meglehetne oldani.[ Szerkesztve ]
-
vontor
csendes tag
Pedig a UPC is így csinálja ... csak +200 csak +300 csak +500 csak +700 ... és a végén a 4k -s csomagodból 15k lesz ha hagyod.
A kapcsolót valahogy úgy képzelném el hogy átbillentésre minden, nem létfontosságú rendszert leválasztana (pl. egy relésorral), valamint a megmaradt szükséges elemeket (pl. gyújtásvezérlés) resetelné. Ha 130 -al repesztesz az autópályán, még mindig több esélyed van egy kis lag után nehezebb (no servo) kormányzással, mint egy bekrepált/feltört/vírusos/lefagyott/... géppel együttműködve megállni. Esetleg még a következő szervizig is eljuthatsz ... néhány nap múlva mikor ráérsz.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
De, ezek alapárak, és nem kevéssé. A legolcsóbb Insignia, hogy maradjak a példádnál 6,8M-tól indul, a konfigurálást abbahagytam tizenöt misi felett.
Városon ívül, gondolom konstans kilencven. A vegyes meg már nem annyi, ma sem.
"Sőt, az új de 1,6-os Mondeora 6 litert írtak. Ezt nem is akartam felhozni"
Írni mindent lehet, a papír elbírja. A mérési ciklusnak a valósághoz köze nincs, így nem is releváns adat a hétköznapokra.
-
Dany007
veterán
Áh, most direkt megnéztem az Opel honlapját. Szépen összeraktam volna egy kellemes autót... ha nem omlana össze 2 percenként az a szar oldal...
De annyit így is láttam, hogy az Insignia alapára 6,8 milla. De 7,8 milláért már fullost kapsz, és a plafon 11 millió, azért meg már extra extra fullost. Az a max.
De mivel összeszarta magát az oldal így nem tudtam egyénileg összerakni vagy jobban megnézni.@Kopi31415:
Én is megnéztem. Hogy raktál össze 15 millát? Egyrészt nekem kifagyott az oldal... másrészt meg lehetett választani valami 5-6 féle konfiguráció között. Na abból az utolsó volt valami 11 milla felett. A többi meg 7-8 millánál megállt. És igen, 6,8 az alap.
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
válasz #06658560 #45 üzenetére
"De, ezek alapárak, és nem kevéssé."
Meg listaarak, szinten nem kevesse (ezek mar valamivel kozelebb allnak a valos arakhoz).
Egyebkent a 160 lovas dizel 508-unk atlagfogyasztasa 6 liter alatt van. Nem, nem a katalogusban, hanem a valo eletben (amikor az asszony jart vele autopalyan, akkor meg 5 alatt volt).
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
#06658560
törölt tag
OPC, automata váltó, ilyen elektronikai kütyü, olyan elektronikai kütyü, bőr, stb.
#47 dabadab: 1. dízel. 2. Milyen módon használjátok? Városban az sem eszik olyan keveset- ehhez kell a tartós országút, kevés várossal. Gondolom alföldi környezet leginkább. A dízeleknek különösen fontos, hogy be tudjanak melegedni és ahhoz idő is kell.
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
De szépek ezek az Insigniák... Hmm... De 10 millánál ez is véget ér. (extrákkal növelt ár)
A dízel 508-as az BMW-t takar előtte? 6 literből? És milyen idős? Azért az már majdnem a Suzukival vetekszik!@Kopi31415: Igen, ez benne volt a 11 milliós kategóriában.
Szerintem É-Ny Mo.
@dabadab:
Ejha! Szép autó!
[ Szerkesztve ]