Új hozzászólás Aktív témák

  • Penge_4

    veterán

    válasz Morden24 #43 üzenetére

    Igen, de csak azért, mert támogatja visszamenőleg a 32 bites szoftvereket is, tehát csak a drivereknek és a rendszerközeli szoftvereknek kell natív x64-re épülni. Habár itt is jól megfigyelhető, hogy a frontend sok esetben maradt x86 (lásd: AIDA64, még a mai napig).

    Az x64 terjedésének sebességével arra akartam egyébként célozni, hogy sokszor még egy nyilvánvalóan elkerülhetetlen feladatot is addig húznak-halasztanak, ameddig csak lehet, mert
    1. A 32 bites változat fut a régi OS-eken is, tehát egyszer kell leforgatni, kevesebb munka van vele.
    2. Ha az adott szoftver nem támaszkodik szorosan a CPU-ra (tömörítők, videókódolók), akkor a szokásos "Mi előny származik belőle?" kérdés vetődik fel. Egyrészt előbb-utóbb eleve elkerülhetetlen, ahogy a Solitaire.exe is bőven maradhatott volna akár 16 bites alapokon is, de ez egész egyszerűen nem így működik (szerencsére). Másrészt van a 4 gigától nagyobb memóriacímkézésen túl is előnye, itt például elég jól leírta a srác.

    A GPU piac valóban fejlődik, de akkor sem fogja teljesen kiváltani a CPU-t. Értem ez alatt a másik elhanyagolt tényezőt, hogy 1-1 szoftver kihasználja a több magos CPU-k többi magját is. Ez még az x64-nél is erősebben lekorlátozódik a tömörítőkre, videókódolókra és egyéb erősen CPU igényes alkalmazásokra.

    A vicc, hogy például a TrustedInstaller.exe is csak 50%-ig pörgeti az amúgy ezer éves, elavult procimat, mikor havonta felmennek a hotfixek. Egy 4 magost már csak 25, egy 8 magost pedig csak 12,5%-ra pörget fel egy ilyen alkalmazás.

    Nem mondom, hogy egy átlagfelhasználónak ne okozna vizuális kielégülést, hogy "alig használja a procit, mégis milyen gyors a régi után", de a fő kérdés az, hogy ha már van és pár éve ebbe az irányba megy a fejlődés, akkor miért ne használjunk ki minden benne rejlő lehetőséget?

Új hozzászólás Aktív témák