Új hozzászólás Aktív témák

  • Agyasima

    senior tag

    Viviane Reding: Donna Quixote???
    Ezmiez? Saját ötlet, vagy ezt is a forrás találta ki? A munkája messze nem szélmalomharc.

    toledói csöcsparádé | ''Az ég kék volt, a szemed szürke, én zöldet hánytam...'' | Trutymó terror

  • shabbarulez

    őstag

    Ezzel csak az a baj hogy a saját publikált felméréseikben található számadatok, pont ellentétes a mondókájukkkal.

    Reding szerint az inkubens telcok monopól helyzete az oka annak hogy a kelet európai részben sokkal kisebb az internet penetráció. És mellé közölnek egy jelentést amiben ezeket az adatokat prezentálják a két legnagyobb és két legkisebb penetrációval rendelkező országokról:

    Dánia:
    szélessávú penetráció: 37.2%
    Inkubens piaci részaránya: 63.7%
    Alternatív piaci szereplők részaránya: 36.3%

    Hollandia:
    szélessávú penetráció: 33.1%
    Inkubens piaci részaránya: 44.4%
    Alternatív piaci szereplők részaránya: 55.6%

    Románia:
    szélessávú penetráció: 6.6%
    Inkubens piaci részaránya: 12.2%
    Alternatív piaci szereplők részaránya: 87.8%

    Bulgária:
    szélessávú penetráció: 5.7%
    Inkubens piaci részaránya: 28.0%
    Alternatív piaci szereplők részaránya: 72.0%

    Ez enyhén ellentmondd annak amit hangoztatnak. A fejlett nyutaton ahol magas a penetráció alacsonynak kellene lennie az inkubens piaci részaránynak, a lemaradt országoknál pedig nagyon magas monopól helyzetet kellene mutatni. De pont ellentétes, ráadásul igen marginális differenciával. Ez is csak azt mutatja főleg az élenjáró országok esetén hogy egy erős inkubens(aki jellemzően fejleszt is, nem csak a szabályozástól várja a sültgalambot a szájába mint alternatívok, ahogy azt Reding vízionálja) is képes arra hogy magas penetrációval rendelkező, fejlett IT társadalmat hozzon létre.

    Ha viszont ugyanezen országoknál a jövedelmet alapján csinálnának egy táblázatot, máris szembetűnne hogy a jövedelmeknek és internet penetráció között, sokkal nagyobb a párhuzam, mint az inkubens telcók piaci részaránya között. Sajnos egy adott piacon a fizetőképes kereslet nagysága sokkal inkább meghatározza a penetráció nagyságát, és ezeken Reding sem fog változtatni, max akkor ha minden országba azonos béreket varázsol. Ezzel pedig már sok politikus próbálkozott az elmúlt évtizedek alatt, de egyik sem igazán járt sikerrel. Ráaásul ennek a marcogazdasági jellemzően semmi köze nincs a távközléshez.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák